امروز :سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی نقش همکاری والدین با مربیان در پیشرفت تحصیلی
کد محصول:   805
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   42 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   444 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی نقش همکاری والدین با مربیان در پیشرفت تحصیلی
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   42 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی نقش همکاری والدین با مربیان در پیشرفت تحصیلی

در این تحقیق به بررسی نقش همکاری والدین با مربیان در پیشرفت تحصیلی می باشد. یافتن راه حلهای برای همکاری بیشتر و صمیمانه بین خانه و مدرسه، موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدائی دخترانه شهرستان خوی می باشد. از مجلات و کتب مختلف مطالبی جمع آوری گردید و در قسمت پیشینه تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد و هسته تحقیقات و مطالب نشانگر این حقیق هستند که همکاری نزدیک والدین با مربیان موجب پیشرفت تحصیلی فرزندان می شود بنا به تحقیقات کشورهای خارجی در رابطه با ارتباط نزدیک:« هرنگ ترن» یکی از معلمان نمونه سال ۱۹۹۴ به والدین اجازه می داد که در کلاسهای درس فرزندانشان حضور داشته باشند.

عنوان این تحقیق در مورد تاثیر همکاری والدین در پیشرفت تحصیلی و طرز نگرش اولیاء نسبت به همکاری و نقش عوامل مختلف در همکاری و نیز نقش عوامل دیگر در عدم همکاری و همچنین مقایسه اهداف آموزش و پرورش با اهداف و نگرشها ی اولیاء نسبت به همکاری مورد تجلیل و بررسی قرار گرفت.

جمع آوری داده

در این تحقیق ابزار جمع آوری پرسشنامه بود که شامل ۲۳ سوال باز و بسته است ۱۹ تا سوالها بصورت باز است و ۴ تای انها بصورت بسته قید شده است. بعد از جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن انجام گرفت. که در مورد هر سئوال نگرش اولیاء جمع آوری و با نمودار ها و جداول مخصوص ارائه گردید و همچنین همبستگی فرضیه ها طی مراحل مختلف، که حاوی اطلاعات نسبت مفصلی نیز هستند، در فصل چهارم آورده شد که قیمت عمده این تحقیق نیز می باشد. از روی یافته های تحقیق می توان اظهار نمود نگرش اولیاء در مورد هر یک از همسالان مربوط به همکاری مثبت و در حد متوسط به بالا است و بنا به یافته های جداول شماره ۲۱،۲۰،۱۶،۱۳،۱۲،۶ به وضوح مشخص است که همکاری والدین با پیشرفت تحصیلی در سطح بالایی در رابطه است.

محدودیت های تحصیص کمبود منابع و تحقیقات آماری در این زمینه و کمبود وقت کافی و عدم پاسخگویی صحیح به پرسشنامه ها بود. این تحقیق نشان می دهد که لازمه ی پیشرفت تحصیلی فرزندان آگاهی بیشتر اولیاء و انجام هسته موارد همکاری با مدرسه است.

تأثیر همکاری در پیشرفت تحصیلی

همکاری از لحاظ جامعه شناسی جریانی است که در آن افراد و گروهها برای نیل به هدفهایث عمومی فعالیت های خود را متحد کرده و از کمک یکدیگر برخورد دار باشند و موفقیت یک فرد یا یک گروه عین موفقیت افراد وگروههای دیگر است. ادامه حیات اجتماعی تا حد زیادی مربوط به همکاری و اشتراک مساعی افراد جامعه است. عادت به همکاری و ادراک ارزش آن در زندگی اجتماعی امری است که می باشد مورد توجه مربیان باشد، شرکت دادن بچه ها در فعالیتهای تربیتی و تعلیماتی و اقدام به کارهای دسته جمعی روح همکاری را در میان آنها تقویت می کند.

اساس کارهای تربیتی باید بر همکاری معلم، شاگرد و والدین استوار باشد روی این اصل معلم باید در تهیه برنامه، انتخاب مواد درسی تعیین هدفهای تربیتی و ارزش سنجی و پیشرفت شاگردان با آنها همکاری نماید و در حل مسائل شخصی و اجتماعی با هریک از شاگردان اشتراک مساعی کند.

جایگاه مدرسه در تعلیم و تربیت

مدارس علاوه بر معلمین که جایگاه حساس خود را دارند از دانش آموزان و اولیایی آنها نیز شکل می گیرد. مدرسه مانند مثلثی است که دانش آموزان ، معلمان و اولیاء درسه راس آن و مدیر در محل تقاطع قطرهای مثلث به عنوان هماهنگ کننده قرار دارند. چنانکه هر سازمان آموزشی بخواهد در امر تعلیم و تربیت موفق شود باید معلمین ، دانش آموزان و اولیاء را در امور سازمان مشارکت دهد. در حقیقت اولیاء سفارش کنندگان و ارباب رجوع اصلی سازمان آموزشی هستند آنها گرانبهاترین سرمایه خود یعنی فرزاند نشان را بدست سازمان آموزشی می سپارند و با امید و آروز های زیاد منتظر نتایج مثبت تعلیم و تربیت فرزندان خود هستند.

هیچ سازمان آموزشی در دنیای جدید آموزش و پرورش خود را بی نیاز از کمک های مادی ، اجتماعی ، روانی اولیاء نمی داند. اگر اولیاء در تصمیمات مربوط به خود و فرزندان شرکت داده نشوند دچار تردید می شوند. اگر آنها بخاطر عدم شناخت و یا تردیدی که نسبت به مسائل مدرسه دارند کارهای مدرسه را تایید نکنند و از بچه های خود نخواهند که در راستای کارهای مدرسه کوشش بیشتری کنند مسلما مدرسه موفق نخواهد شد.

یکی از موثرترین و مهمترین وظایف مدرسه همانا شناخت خانه و خانواده کودک و اتخاذ رویه ای برای همکاری بین مدرسه و والدین است. حال باید بدانیم که آیا همه اولیاء آماده همکاری با مدارس فرزندانشان هستند یا نه؟ آیا اولیاء شناخت کافی از اهداف تشکیل انجمنها دارند آیا نتایج همکاری براولیاء روشن است؟

نقش معلمان، والدین و انجمن اولیا و مربیان

برای روشن شدن اهمیت به بررسی نقش سه عنصر اصلی ، معلم، والدین، و انجمن اولیاء مربیان می پردازیم.

نقش معلم

همه متخصصان راهنمایی و مشاوره معتقدند که نقش معلم در راهنمایی و مشاوره کودکان بسیار مهم است . معلم از طریق همکاری با والدین و کارکنان مدرسه عملکرد مشاوره و دیگر متخصصان را مفیدتر و موثرتر می سازد و از آنان در اجرای امور واگذاری شده حمایت می کند و آنان را در حل مشکلات شان یاری می دهد. معلم مدارس ابتدایی از بروز مشکلات کودکان پیشگیری می کند و با ایجاد فضای صمیمی در کلاس و امین سلامت روانی دانش آموزان موجبات تسهیل و افزایش یادگیری آنان را فراهم می آورد.

معلم با کودکان مدرسه تماس دائم و نزدیک دارد، از تواناییها، ضعفها، آروزها و نیازهای آنان بخوبی آگاه است.

نقش والدین

همکاری والدین با مدرسه نقش کلیدی دارد و بدون مشارکت آنان کمک به کودک غیر ممکن است. همکاری والدین باعث می شود که معلم اطلاعات جامعی درباره کودک کسب کنند و با شناخت تواناییها و محدویت ها علل رفتار کودک را تشخیص دهند. از طریق این همکاری، روابط دوستانه بین معلم و والدین بوجود می آید که باعث اطمینان و تسلی خاطر والدین می شود و آنان را به تماس و همکاری بیشتر تشویق و ترغیب می کند. والدین نیز اطلاعاتی درباره کودکان شان کسب می کنند و با نیازها و مشکلات آنان بیشتر آشنا می شنوند و نحوه کارکردن صحیح با فرزندشان را می آموزند.

نقش انجمن اولیاء و مربیان

توجه به آموزش و پرورش کودکان،مشاوره با والدین و کودکان و همکاری والدین با مدرسه به منظور رفع مشکل آنان و هماهنگ کردن روشهای تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه از جمله اهداف تشکیل انجمن اولیاء و مربیان محسوب می شود. همکاری و همیاری و تفاهیم بین کارکنان مدرسه با والدین، حل مسائل خانوادگی کودکان، کمک مالی به خانواده های نیازمند، آموزش والدین در اعمال شیوه های تربیتی درست با فرزندان، آگاهی کردن والدین از وضع رفتاری و تحصیلی کودکان و جلب همکاری والدین و استفاده از تخصص آنان در زمینه های گوناگون آموزشی و پرورشی کودک را کارآمد و مفید می سازد.

بررسی نقش همکاری اولیاء و مربیان مدرسه

هدف اصلی از هر تحقیق بخاطر اهمیت و ضرورت آنان صورت می گیرد که ذهن محقق را بخود مشغول می دارد و برای یافتن پاسخ به چراهای نا معلوم دست به تحقیق می زند.

لذا هدف از بررسی نقش همکاری اولیاء و مربیان مدرسه همانا تبین هدفها، تشریح ضرورت وجودی و نقش انجمنهای اولیاء و مربیان در اعتدای آموزشی کشور و ایجاد نگرشی مثبت در بین قشرهای مختلف جامعه نسبت به وظایف و مسئولیت های خطیر انجمنهای اولیاء و مربیان است به همین منظور انتظار می رود در جلسات علاوه بر طرح فرهنگی، آموزشی و بهداشت روانی کودکان و دانش آموزان در خانه و مدرسه، اشکال مختلف مشارکت های والدین در امور مدارس مورد بحث و بررسی قرار گیرد. زمانیکه از مشارکتهای مردم با والدین در حسن اجرای برنامه ها آموزشی و پرورشی سخن به میان می آید در غالب موارد برداشتهای سطحی و ناصحیحی از نفس «مشارکت» بعمل آمده و صرفا کمک های مالی به ذهن متبادی می شود در حالی که حقیقت چیز دیگری است.

رشد شخصیت کودکان

اگر باور داشته باشیم که مهم ترین رسالت تهذیب روان، توجه به رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان، پرورش سجایای اخلاقی و پیشگیری از اختلاف از اختلالات رفتاری آسیب پذیریها و انحرافات اخلاقی و اجتماعی است تردیدی نخواهیم داشت که تحقیق این مهم بدون همکاری و همراهی و تلاش مشترک اولیاء و مربیان مقدور نخواهد بود. تحقیقات انجام شده در مدارس مختلف در داخل و خارج ازکشور حاکی از آن است که مدارسی که در طول سال تحصیلی ارتباط متقابل و مستمر بین والدین و مربیان وجود داشته دانش آموزان آن مدارس، در زمینه پیشرفت تحصیلی و رشد اخلاقی و تربیتی از وضعیت فوق العاده مطلوبی برخوردار بودند.

ضرورت تحقیق برای یافتن راه حلهای مناسب و اصولی برای همکاری هرچه بیشتر و تنگاتنگ والدین با اولیای مدرسه و استفاده هرچه بهتر از نتیجه این همکاریها در رابطه با تعلیم و تربیت بهتر نوباوگان و حل مشکلات ایشان و در نهایت برای رسیدن به جامعه ای بهتر در سایه سازندگان بهتر می باشد.

فهرست مطالب

چکیده……………………………………………………………………………………………..

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۳

اهمیت تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵

ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………… ۶

مسئله تحقیق……………………………………………………………………………………. ۷

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….. ۸

متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………….. ۹

فصل دوم: پیشینه تحقیق

ادبیات تحقیق………………………………………………………………………………… ۱۱

اهداف و وظایف اولیاء و مربیان………………………………………………………….. ۱۱

کمک اولیاء به مدرسه……………………………………………………………………… ۱۲

پیشینه تحقیقات انجام شده………………………………………………………………… ۱۲

مشارکت اولیاء در مسئولیت ها……………………………………………………………. ۱۲

همکاری اولیاء با مربیان……………………………………………………………………. ۱۳

اهداف انجمن اولیاء و مربیان مدرسه…………………………………………………….. ۱۴

وظایف انجمن اولیاء و مربیان……………………………………………………………… ۱۴

برنامه کار انجمن اولیاء و مربیان………………………………………………………….. ۱۶

مسئله تحقیق………………………………………………………………………………….. ۱۸

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………… ۱۹

فصل سوم: روش تحقیق

بیان نوع تحقیق براساس هدف……………………………………………………………. ۲۱

بیان ابزار تحقیق……………………………………………………………………………… ۲۱

بررسی روایی و پایائی ابزار تحقیق……………………………………………………….. ۲۱

نحوه جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………… ۲۱

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۲۳

جامعه آماری…………………………………………………………………………………. ۲۳

فصل چهارم: جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

جدول ۱: توزیع پاسخگویان بر حسب همکاری والدین با اولیای مدرسه              ۲۵

جدول ۲: توزیع پاسخگویان بر حسب زمینه ها و همکاری………………………….. ۲۵

جدول ۳: توزیع پاسخگویان بر حسب سطح سواد والدین…………………………… ۲۵

جدول ۴: توزیع پاسخگویان بر حسب شغل آنها………………………………………. ۲۶

جدول ۵: توزیع پاسخگویان بر حسب مراجعه به مدرسه هنگام دعوت                 ۲۶

جدول ۶: توزیع پاسخگویان بر حسب همکاری با مدرسه…………………………… ۲۷

جدول ۷: توزیع پاسخگویان در رابطه با معلوم بودن نتایج همکاری بر اولیاء         ۲۷

جدول ۸: توزیع پاسخگویان براساس مهم بودن نظرات آنها بر اولیاء مدرسه         ۲۷

جدول ۹: توزیع پاسخگوویان در رابطه با اظهار نظر در تصمیمات مدرسه            ۲۸

جدول ۱۰: توزیع پاسخگویان بر حسب تأثیر همکاری بر روی فرزندان               ۲۸

جدول ۱۱: توزیع پاسخگویان در رابطه با شرکت والدین در انجمنهای خانه و مدرسه         ۲۹

جدول ۱۲: توزیع پاسخگویان بر حسب ارزش قائل شدن به اهداف مدرسه          ۲۹

جدول ۱۳: توزیع پاسخگویان بر حسب آگاهی از وضعیت تحصیلی فرزندان       ۳۰

جدول ۱۴: توزیع پاسخگویان براساس مراجعات به مدرسه…………………………. ۳۰

جدول ۱۵: توزیع پاسخگویان بر حسب انیکه چه کسی به مدرسه مراجعه می کند ۳۰

جدول ۱۶: تویع پاسخگویان بر حسب تأثیر آگاهی:

از وضع تحصیلی فرزندان در روند تحصیلی…………………………………………… ۳۱

جدول ۱۷: توزیع پاسخگویان بر مبنای آگاهی از مشکلات فرزندان                   ۳۱

جدول ۱۸: توزیع پاسخگوین بر مبنای مشکل فرزندان……………………………….. ۳۲

جدول ۱۹: توزیع پاسخگویان بر مبنای آگاهی والدین از برنامه های مدرسه فرزندان ۳۲

جدول ۲۰: توزیع پاسخگویان بر حسب نتیجه آگاهی از اهداف ………………….. ۳۳

جدول ۲۱: توزیع پاسخگویان بر حسب معدل فرزندان………………………………. ۳۳

نمودار۱: همکاری والدین با اولیای مدرسه…………………………………………….. ۳۴

نمودار ۲: مربوط به مراجعه به مدرسه هنگام دعوت…………………………………… ۳۴

نمودار ۳: مربوط به آگاهی والدین از وضعیت تحصیلی فرزندان…………………… ۳۵

فصل پنجم: ارائه و پیشنهادات

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۳۷

پرسشنامه………………………………………………………………………………………. ۳۸

منابع و مأخذ       ۴۰

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی نقش همکاری والدین با مربیان در پیشرفت تحصیلی
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   42 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<