امروز :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و حل مسئله دانشجویان دارای نشانه های افسردگی با دانشجویان بهنجار دانشگاه پیام نور تبریز
کد محصول:   611
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   70 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   1.211 مگابایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و حل مسئله دانشجویان دارای نشانه های افسردگی با دانشجویان بهنجار دانشگاه پیام نور تبریز
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   70 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و حل مسئله دانشجویان دارای نشانه های افسردگی با دانشجویان بهنجار

ویژگی های فردی و شدت نشانه های افسردگی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی در بکارگیری راهبردهای مقابله ای موثر است (شاهمیری، قریشی زاده، ۱۳۸۵).

طبق نظریه تبادلی لازاروس و فلکمن، افسردگی پیامد تنیدگی هایی است که از یک مقابله مناسب و موفقیت آمیز محروم مانده است. بکارگیری راهبردهای مقابله ای مختلف، نتایج متفاوتی در سلامتی روانی افراد دارد.

محققان دریافته اند که بیماران با افسردگی شدیدتر بیشتر از راهبردهای عاطفه مدار و ناسازگارانه استفاده می کنند که با احساس ناامیدی و کاهش پیشرفت آنها همراهی دارد. آنها همچنین دریافته اند که بهبودی از افسردگی، با تغییر در سبک راهبردهای مقابله ای یعنی استفاده کمتر از راهبردهای عاطفه مدار همراه بود (همان).

هر فردی فشار روانی را در زندگی خود تجربه می کند و پاسخ افراد نیز به این فشارها به عنوان سبکهای مقابله ای شخصی متفاوت است. مطابق مدل مقدماتی کوپراز فشار روانی(۱۹۸۱به نقل از پاول وانرایت،۱۹۸۷٫ ترجمه بخشی پور و صبوری مقدم ،۱۳۷۸).

با توجه به تحقیقات ذکر شده بین نشانه های افسردگی و سبک های حل مسئله و همچنین بین طبقاتی از سبکهای دلبستگی ناایمن با افسردگی ارتباط معنی داری وجود دارد. تحقیق حاضر نیز در صدد مقایسه سبک های دلبستگی و حل مسئله دانشجویان دارای افسردگی با دانشجویان بهنجار می باشد.

برخی از ویژگی های فردی و همچنین یک دسته از عوامل محیطی، ادراک فرد از فشار روانی را تحت تاثیر قرار می دهد. پاسخهای افراد به منابع فشار روانی، به دو گروه تقسیم می شود: نخست پاسخهای سازگارانه؛ یعنی آن دسته از اعمال و رفتارهایی که به فرد کمک می کند فشار روانی کاهش یابد و دسته دوم، پاسخهای ناسازگارانه؛ یعنی اعمال و پاسخهایی که فرد را در وضعیت بی ثباتی قرار می دهد.

افسردگی و دلبستگی اضطرابی

بررسی ها نشان داده اند که بین نشانه های افسردگی و دلبستگی اضطرابی (ناایمن) ارتباط وجود دارد و توانایی تقویت خود و نیاز به تایید دیگران، واسطه این ارتباطند و توانایی تقویت خود، بین افسردگی و دلبستگی اجتنابی پیوند برقرار می کند.

تحلیل داده ها نشان داده اند که ۵۴/۰ واریانس افسردگی توسط دلبستگی اضطرابی تقویت خود و نیاز به تایید دیگران تفسیر می شود (وی و ماللینکورد، ۲۰۰۵). بنابراین تایید دیگران با افزایش حرمت خود از بروز نشانه های مرزی پیشگیری می کند و افراد اجتنابی و دوسوگرا به دلیل روابط مبتنی بر ناایمنی عاطفی با محروم ماندن از تایید و تقویت دیگران، در مقایسه با افراد ایمن آمادگی بیشتری برای ابتلا به بیماری های روانی دارند.

اجتناب از موقعیت هایی که موجب اضطراب می شود، پرخاشگری افراط در مصرف الکل، مشکلات جسمی و وابستگی به مواد و همچنین افسردگی از اثرات بلند مدت اتخاذ راهبردهای ناسازگارانه می باشد (همان منبع).

دلبستگی یک پیوند عاطفی است که با تمایل به جستجو در مجاورت یک فرد یا شئ ماندن بویژه در موقعیت های استرس زا مشخص می شود(باولبی ، ۱۹۶۹).

نظریه دلبستگی (باولبی،۱۹۶۹،۱۹۷۳،۱۹۸۰) مبتنی بر این امر است که پیوندهای عاطفی نخستینی که بین کودک و مادر( مراقب )در قالب مدلهای ذهنی درونسازی می شوند ، به گستره وسیع روابط بین شخصی کودک در آینده تعمیم می یابند و الگوی این روابط، یعنی سبکهای دلبستگی،در طول زندگی نسبتا پایدار می مانند (برترتون، ۱۹۹۱ و کسیدی، ۱۹۸۵).

نظریه دلبستگی

بطور کلی ضرورت نظری این پژوهش تبیین مقایسه ای سبکهای دلبستگی و سبکهای حل مسئله دانشجویان دارای نشانه های افسردگی با دانشجویان بهنجار می باشد. درسطح عملی و کاربردی نیز با صحه گذاشتن بر تاثیر طبقات دلبستگی و سبکهای حل مسئله بر سایر سازه های روانی افراد می تواند به رواندرمانگران در بکار بردن این تئوری ها در کمک به مراجعان مفید واقع شود.

نظریه دلبستگی یک چارچوب تحولی را برای درک ارتباط بین نشانه شناسی افسردگی و ناایمنی دلبستگی کودک والد و سپس به شریک احساسی فراهم کرده است. به همین دلیل دربرخی از تحقیقات بر رابطه بین افسردگی با دلبستگی و سپس تاثیر این موضوع بر ارتباط با والدین و روابط احساسی فرد و در نهایت سازگاری زناشویی در آینده متمرکز شده اند.

همچنین مطابق نظریات سبکهای حل مسئله توانایی حل مسئله بطور معنی داری با میزان تنیدگی روانشناختی ارتباط دارد. بدین صورت که میزان توانایی حل مسئله بالا پیش بینی کننده سطح تنیدگی پایین و در نتیجه میزان سلامت بالاست.

فرآیند درمانگری

بنابراین می توان با استفاده از نظریه دلبستگی و حل مسئله به فرایند درمانگری و یافتن نشانه های افسردگی کمک کرد. همچنین با این پژوهش می توان اساسی بودن توجه به مسئله دلبستگی و سبکهای حل مسئله را نشان داد و با ایجاد آموزش های لازم به پدر و مادر و همچنین خود افراد و آگاه سازی آنها در رابطه با مشکلات ناشی از اختلالات دلبستگی و سبکهای حل مسئله معیوب و در نتیجه ایجاد تغییرات به موقع و لازم در این مولفه ها به بالا بردن سلامت روانی افراد کمک کرد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۵

ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………… ۷

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….. ۸

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………….. ۸

متغیرها…………………………………………………………………………………………… ۸

تعریف مفاهیم تحقیق…………………………………………………………………………. ۹

تعاریف عملیاتی…………………………………………………………………………….. ۱۲

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۱۴

تعریف افسردگی…………………………………………………………………………….. ۱۴

دیدگاه رویکردهای مختلف در مورد افسردگی……………………………………….. ۱۵

رویکرد رفتاری………………………………………………………………………………. ۱۵

رویکرد روانکاوی…………………………………………………………………………… ۱۶

رویکرد زیستی……………………………………………………………………………….. ۱۷

رویکرد شناختی……………………………………………………………………………… ۱۷

سبکهای دلبستگی…………………………………………………………………………… ۱۸

دلبستگی در نظام باولبی……………………………………………………………………. ۱۹

دلبستگی در بزرگسالان…………………………………………………………………….. ۲۰

ویژگی های طبقات دلبستگی بزرگسالان……………………………………………….. ۲۱

مقایسه دلبستگی کودک و بزرگسال…………………………………………………….. ۲۳

پیامدهای دلبستگی………………………………………………………………………….. ۲۵

سبکهای مقابله ای…………………………………………………………………………… ۲۶

تعریف سبکهای مقابله ای………………………………………………………………….. ۲۷

شیوه های حل مسئله………………………………………………………………………… ۲۸

نشانه های افسردگی و حل مسئله………………………………………………………… ۲۸

جهت گیر به مسئله………………………………………………………………………….. ۲۹

مهارتهای حل مسئله…………………………………………………………………………. ۳۱

رابطه حل مسئله و شیوه مقابله…………………………………………………………….. ۳۳

پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………. ۳۴

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۳۹

طرح تحقیق…………………………………………………………………………………… ۳۹

جامعه و نمونه آماری……………………………………………………………………….. ۴۰

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۴۰

ابزارهای جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………. ۴۰

سیاهه افسردگی بک………………………………………………………………………… ۴۱

پرسشنامه سبکهای دلبستگی بزرگسالان هازن و شور…………………………………. ۴۲

الف) معرفی پرسشنامه………………………………………………………………………. ۴۲

ب) میزان ثبات، پایایی و قابلیت اعتماد آزمون………………………………………… ۴۳

ج) هنجاریابی آزمون هازن و شور در ایران…………………………………………….. ۴۴

د) نحوه اجرای آزمون……………………………………………………………………… ۴۵

هـ) نمره گذاری……………………………………………………………………………… ۴۵

پرسشنامه سبک های حل مسئله…………………………………………………………… ۴۶

معرفی پرسشنامه……………………………………………………………………………… ۴۶

روش اجرای تحقیق…………………………………………………………………………. ۴۸

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۵۱

یافته های توصیفی…………………………………………………………………………… ۵۱

سبک های دلبستگی………………………………………………………………………… ۵۱

وضعیت دلبستگی دو گرو افسرده و بهنجار……………………………………………… ۵۲

سبک های حل مسئله………………………………………………………………………. ۵۳

تحلیل استنباطی……………………………………………………………………………… ۵۴

تحلیل فرضیه ها……………………………………………………………………………… ۵۵

فصل پنجم: بحث و تفسیر یافته ها

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………. ۵۸

محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………… ۶۰

پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی…………………………………………………….. ۶۱

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۶۴

ضمائم

تست افسردگی بک………………………………………………………………………………

پرسشنامه سبک مسئله گشایی………………………………………………………………….

فهرست جداول و نمودار

جدول ۱-۳: ضرایب آلفا کرونباخ و میانگین همبستگی درون ماده ها:

برای زیر مقیاسهای شیوه حل مسئله و نشانه های افسردگی …………………… ۴۷

جدول ۴-۱: داده های فراوانی برای انواع سبک های دلبستگی:

در دو گروه افسرده و بهنجار………………………………………………………………. ۵۲

جدول ۴-۲: داده های فراوانی برای سبک های حل مسئله دو گروه افسرده و بهنجار ۵۴

جدول ۴-۳: داده های آماری آزمون کای اسکویر برای سبک های دلبستگی      ۵۵

جدول ۴-۴: داده های آماری دو گروه مستقل برای سبک های حل مسئله           ۵۶

نمودار ۴-۱: نمودار ستونی برای انواع سبک های دلبستگی:

دو گروه افسرده و بهنجار ۵۳

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه مقایسه سبک های دلبستگی و حل مسئله دانشجویان دارای نشانه های افسردگی با دانشجویان بهنجار دانشگاه پیام نور تبریز
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   70 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<