امروز :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر یزد
کد محصول:   1079
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   92 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   3.011 مگابایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   92 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر یزد

در این تحقیق به بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر یزد پرداخته شده است. امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است،‌ پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند. در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت با زندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را بر آن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی،‌ ورزشی،‌ اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند.

این تحقیق با طرح این سؤال که در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه ۲ شهر یزد اوقات فراغت خود را به انجام چه کارهایی می پردازند؟ آغاز می شود و با هدف بررسی چگونگی نحوه ی گذراندن اوقات فراغت و نوع فعالیتهای فراغت و کم و کیف پرداختن به هر کدام از فعالیت های فراغت و تعیین علایق دانش آموزان و نیز بررسی میزان دخالت امکانات در نحوه ی گذران اوقات فراغت می باشد.

اوقات فراغت در دانش آموزان

در سایه ی تحولات عظیم علمی و فناوری های جدید در جهان امروز پدیده ای بنام اوقات فراغت شکل گرفته است پدیده ای که از یک سو زمینه ای مناسب برای رشد ابعاد مختلف وجود آدمی و رسیدن به کمال و سعادت است و بستری مطلوب برای رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته در درون و از سوی دیگر آبستن مشکلات جدی و جدیدی برای نسل امروز و نسل های آینده است که اگر با علم و آگاهی با آن روبرو نشویم و برنامه ای مدون و منظم برای برخورد با آن نداشته باشیم، دچار صدمات و لطمات جبران ناپذیری خواهیم شد.

توجه به این نکته بسیار مهم است که اوقات فراغت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی است که نحوه ی گذراندن آن هم ممکن است باعث سلامت،‌ رشد و کمال فرد شود و هم موجب کندی،‌ انحراف و انحطاط آدمی گردد بخصوص در دوره ی نوجوانی،‌ اوقات فراغت اهمیت زیادی دارد زیرا نوجوان از یک سو مایل به برقراری ارتباط با دیگران ، به ویژه همسالان است،‌ از یکنواختی گریزان است و در کارها و امور زندگی خود تنوع می خواهد و از سوی دیگر هنوز به پختگی کامل نرسیده است اگر نوجوان برای گذراندن اوقات فراغت،‌ درست راهنمایی نشود ممکن است به انجام اموری گرایش پیدا کند که آثار نامطلوبی برای او خواهد داشت.

توجه والدین به فراغت نوجوانان

والدین باید در داخل منزل فضایی بوجود بیاورند که نوجوان بخشی از اوقات خود را در کنار پدر و مادر بگذراند درست است که او به همسالان و دوستان گرایش بیشتری دارد ولی اگر والدین با وی ارتباط عاطفی و اجتماعی مناسب داشته باشند نوجوان با آنان هم صحبت می شود،‌ از گفتگو با آنان لذت می برد و در برقراری ارتباط با دیگران نیز افراط یا تفریط نمی کند از طرف دیگر چون نوجوان در طول روز در مدرسه به سر می برد و در بیرون از مدرسه نیز عمدتا‌ً‌ با دوستان خود ارتباط دارد،‌ نقش مدرسه در راهنمایی او برای گذراندن اوقات فراغت بسیار مؤثر است.

مدرسه می تواند فعالیت های فرهنگی و تفریحی سالم پیش بینی کند و بطور غیرمستقیم رفتارهای دینی،‌ اجتماعی و فرهنگی مورد انتظار را در دانش آموزان تقویت نماید بویژه در ایام تابستان که دانش آموزان از درس و بحث و تکلیف رسمی فارغ شده اند تنظیم برنامه ی مناسب برای اوقات فراغت آنان لازمه ی رشد و کمال ایشان است والدین و مربیان نباید بطور افراطی در کارهای نوجوان دقیق شوند،‌ ولی بررسی،‌ قضاوت و داوری درباره ی رفتار او و نحوه ی سپری نمودن اوقات فراغت را همیشه در نظر داشته باشند.

تبیین موضوع تحقیق

فراغت در لغت آسودگی و آسایش معمولاً در مقابل اشتغالات و درگیری های روزمره که نوعاً‌موجب خستگی می گردد بکار می رود اما فراغت از دیدگاه جامعه شناسی به این استنباط عام محدود نمی شود و تعریف و تبیین آن عملاً‌به گشایش باب وی‍ژه ای در حوزه ی این علم تحت عنوان جامعه شناسی فراغت انجامیده است اوقات فراغت را می توان مهم ترین و دلپذیرترین اوقات آحاد بشر دانست این اوقات مستعد است که برای مؤمنان لحظه های نیایش با معبود ،‌برای عالمان دقائق تفکر و تعمق و برای هنرمندان زمان ابداع و ساختن باشد.

در عین حال برای عده ای نیز اوقات فراغت ملال آورترین لحظه هاست اوقات فراغت از دیدگاه های متفاوت تعاریف متمایزی می یابد اما اغلب در این مورد اتفاق نظر دارند که این اوقات عبارتست از ساعاتی که باید بدون اجبار صرف اموری شود که شخص به آن تمایل دارد تا حد ممکن نباید باشد یا منبع درآمدی برای شخص محسوب گردد بلکه به سبک تنوع،‌ ایجاد سرگرمی و فراهم آوردن امکانات رشد فکری و جسمی در راستای تعادل و رسیدن به ارزشهای معنوی منجر گردد حال این سؤال پیش می آید که نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را صرف چه کاری می کنند؟‌ آیا بدنبال بدست آوردن نشاط و تجدید قوای جسمی و روحی خود می کنند یا فراغت آنان صرف از خود بیگانگی و مترادف بیکاری قرار می گیرد؟

ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش)

بهره گیری مناسب از اوقات فراغت یکی از مشکلات اساسی و پایه ای جوانان است و این امر خود موجب تنش های فراوانی در زمینه انتخاب شیوه ی پر کردن اوقات فراغت می گردد که غالباً آنان را به اضطراب و نگرانی های بسیار دچار می کند و به از بین رفتن تعادل روحی آن ها منجر می شود جامعه شناسان فراغت معتقدند که در صورت فقدان برنامه و آماده سازی برای بهره برداری از اوقات فراغت ،‌فضای وسیع فراغت دشمن شماره یک انسان های جامعه خواهد بود این امر در مورد نوجوانان و جوانان ابعادی دهشناک خواهد داشت جوانان با نیرو و انرژی و امر و تمایل به فعالیت ،‌نمی توانند خلأ زمانی را تحمل می کنند و آسیب ها و ناهنجاری های رفتاری و اجتماعی نیز از همین خلأ نشأت می گیرد.

نقش و اهمیت اوقات فراغت در زندگی جوانان ضرورت یک برنامه ریزی دقیق را پیش از پیش جلوه گر می سازد و ما را ملزم به تدوین طرحی جامع می کند به گفته ی دینس گیور یکی از محققانی که در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان ،‌نوجوانان و جوانان مطالعات فراوانی انجام داده است:

« انسان آنقدر که قادر است با سختی ها و مشکلات کنار بیابد و شرایط را بپذیرد نمی تواند با اوقات فراغت وسیع و بی برنامه مواجه شود » اوقات فراغت فرصتی به نوجوان می دهد تا انرژی هایش را آزاد کند و به خلاقیت و خود شکوفایی نایل شود و لیکن در صورتی که این فرصتها به هرز رود و نتواند نوجوان را به مشغولیت برانگیزد زمینه ساز انحرافات و کجروی های او خواهد بود آنچه امروز بعنوان یکی از مشکلات اصلی در جامعه ما مطرح است عدم انضباط و بی برنامه گی اوقات فراغت می باشد.

فهرست مطالب

چکیده……………………………………………………………………………………………..

فصل اول: کلیات پژوهش

۱- مقدمه………………………………………………………………………………………… ۱

۲- موضوع تحقیق و تبیین آن……………………………………………………………….. ۳

تبیین موضوع تحقیق…………………………………………………………………………… ۳

۳- بیان مسأله مورد پژوهش………………………………………………………………….. ۵

۴- انگیزه محقق در انتخاب موضوع……………………………………………………….. ۷

۵- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………. ۸

۶- ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش)………………………………………… ۹

۷- واژه ها و اصطلاحات تحقیق………………………………………………………….. ۱۱

بررسی پیشینه پژوهش……………………………………………………………………….. ۱۲

فصل دوم: بررسی پیشینه پژوهش

الف) سابقه نظری تحقیق (بررسی نظریه ها و فنون مربوط به پژوهش)                   ۱۲

اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسان و دانشمندان…………………………………… ۱۲

اوقات فراغت از دیدگاه اسلام…………………………………………………………….. ۱۹

تاریخچه……………………………………………………………………………………….. ۲۱

ب) سابقه عملی تحقیق……………………………………………………………………… ۲۴

۱- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در جهان…………………………………. ۲۴

۲- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در ایران………………………………….. ۲۹

۳- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در محل تحقیق…………………………. ۳۴

ج- نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده ی مشابه موضوع تحقیق……………………. ۳۶

فصل سوم: روش تحقیق (متدلوژی)

روش تحقیق (متدلوژی)…………………………………………………………………….. ۳۷

الف: فرضیات…………………………………………………………………………………. ۳۷

۱- تعریف فرضیه…………………………………………………………………………….. ۳۷

۲- انواع فرضیه……………………………………………………………………………….. ۳۷

۳- فرضیات تحقیق (سؤالات پژوهشی…………………………………………………… ۳۸

ب: جامعه آماری و نمونه گیری…………………………………………………………… ۳۹

۱- تعریف جامعه آماری……………………………………………………………………. ۳۹

۲- جامعه آماری تحقیق…………………………………………………………………….. ۳۹

۳- تعریف نمونه گیری……………………………………………………………………… ۳۹

۴- انواع نمونه گیری………………………………………………………………………… ۴۰

– نمونه های احتمالی………………………………………………………………………… ۴۰

الف: نمونه های احتمالی ساده…………………………………………………………….. ۴۰

ب: نمونه گیری احتمالی طبقه بندی شده………………………………………………… ۴۱

ج: نمونه گیری گروهی یا خوشه ای……………………………………………………… ۴۱

د: نمونه گیری مکانی……………………………………………………………………….. ۴۱

– نمونه های غیر احتمالی…………………………………………………………………… ۴۲

الف: نمونه گیری سهمیه ای………………………………………………………………… ۴۲

ب: نمونه گیری اتفاقی………………………………………………………………………. ۴۲

ج: نمونه گیری وضعی………………………………………………………………………. ۴۲

د: نمونه گیری موردی………………………………………………………………………. ۴۳

۵- نمونه گیری تحقیق………………………………………………………………………. ۴۳

د) جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………….. ۴۳

۱- تعریف روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………… ۴۳

۲- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات…………………………………………………. ۴۳

۳- روش جمع آوری اطلاعات در تحقیق……………………………………………….. ۴۷

۴- تعیین روائی روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………….. ۴۷

روایی…………………………………………………………………………………………… ۴۷

تعیین روایی……………………………………………………………………………………. ۴۷

۵- تعیین پایایی روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………. ۴۸

پایایی…………………………………………………………………………………………… ۴۸

تعیین پایایی…………………………………………………………………………………… ۴۸

هـ) روش تحقیق………………………………………………………………………………. ۴۸

۱- تعریف روش تحقیق…………………………………………………………………….. ۴۸

۲- انواع و روش های تحقیق………………………………………………………………. ۴۹

تحقیقات علمی براساس هدف…………………………………………………………….. ۴۹

تحقیقات علمی براساس ماهیت و روش………………………………………………….. ۴۹

۳- نوع و روش تحقیق………………………………………………………………………. ۵۰

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………. ۵۱

الف: تجزیه و تحلیل سؤالات چند جوابی پرسشنامه…………………………………… ۵۱

ب: تجزیه و تحلیل سؤالات تشریحی…………………………………………………….. ۶۸

ج: تجزیه و تحلیل سؤالات پژوهشی……………………………………………………… ۷۱

فصل پنجم: تفسیر نتایج پژوهش

۱- نتیجه تحقیق………………………………………………………………………………. ۷۸

تفسیر نتایج پژوهش………………………………………………………………………….. ۷۸

الف: نتایج کلی فرضیات (سؤالات پژوهشی)…………………………………………… ۷۸

ب: نتایج کلی سؤالات تشریحی………………………………………………………….. ۸۰

۲- پیشنهادات و نظرات اصلاحی…………………………………………………………. ۸۳

الف: پیشنهادات محقق………………………………………………………………………. ۸۳

ب: استنتاج کلی از پیشنهادات پاسخ دهندگان…………………………………………. ۸۴

۳- مقایسه نتایج تحقیق با پژوهشهای مشابه موضوع……………………………………. ۸۵

ج: نتایج تحقیق………………………………………………………………………………. ۸۶

۴- محدودیت ها و مشکلات تحقیق……………………………………………………… ۸۶

منابع و مأخذ (کتابخانه ای)…………………………………………………………………. ۸۸

پیوست (ضمائم)

نمونه پرسشنامه……………………………………………………………………………….. ۸۹

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر یزد
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   92 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<