امروز :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدیران
کد محصول:   773
قیمت محصول:   9500 تومان
تعداد صفحه:   67 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   208 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدیران
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   9500 تومان
تعداد صفحه:   67 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدیران

در این تحقیق به بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدیران انجام شده است از نوع تحقیقات توصیفی می‌باشد. بدون شک در دوران کنونی شاید هیچ شغلی نباشد که پرداختن به آن به آموختی مقدمات و مهارتهای خاص نیاز نداشته باشند در میان مشاغل حرفه ای جهان آموزش های پیش از خدمت بخش جدا ناشدنی و انکار ناپذیر آن شغل به شمار می آید و همۀ داوطلبان چنان مشاغلی باید گواهینامه های علمی و فنی استواری مبنی بر طی موفقیت آمیز دوره حرفه ای پیش از خدمت را ارئه دهند تا پروانه آغاز کار دریافت دارند.

مدیریت مدیران

مدیریت آموزش و پرورش در شمار یکی از مشاغل حرفه ای است که به دلیل اهمیت و تأثیر عظیمی که در سرنوشت دانش آموزان دارد پرداختن به آن بدون گذراندن دورۀ آموزش پیش از خدمت و احراز و شایستگی های علمی، فنی و اخلاقی یا در موارد ویژه طی دوره های آموزش ضمن خدمت نباید مجاز شمرده شود. هم اکنون در سراسر جهان پیشرفته برای مدیران آموزشگاهها و دیگر مسئولانی که در نظام های آموزش و پرورش به مدیریت می پردازند دوره های حرفه ای و تخصصی گوناگونی در دانشگاهها و دیگر مراکز آموزشی عالی بر پاشده و داوطلبان چنان مشاغلی با طی آن دوره ها خود را برای کار مدیریت و ادارۀ نهادهای آموزشی آماده می سازند.

از سوی دیگر در نظام آموزش و پروورش بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه اقتصادی اجتماعی رسم و سنت کهن آن است که از میان جامعه معلمان آنان را که درخشش و شایستگی فنی و شغلی در کار تدریس دارند به کار مدیریت آموزشگاه یا سازمان آموزش و پرورش منصوب کنند، در این زمینه بی آنکه در اهمیت سابقه آموزش برای مدیران آموزشگاهها یا واحدهای آموزش و پرورش تردید شود باید یادآور شد که در مرتبۀ نخست مهارتهای لازم برای اداره کردن یک آموزشگاه یا واحد آموزشی و تجربۀ کامیاب معلمان در اتاق درس ارتباطی ندارد و در مرتبۀ دوم تجربه ممتد تدریس ویژگیهای معلمی می تواند در راه اعمال مدیریت مؤثر آموزشی موانع غیر لازم پدید آورد.

مدیریت رده های آموزشی

کامیابی در کار مدیریت آموزشگاهها و مشاغل کلیدی و سیاست گذاری نظام آموزش و پرورش به آگاهی ها و دانش های خاص و دیگری جز هنر معلمی وابسته است هم اکنون گروه بس عظیمی از کارکنان آموزش و پرورش کشور عهده دار وظیفۀ مدیریت و کارگردانی مناطق و ادارات ستادی و اجرایی آموزش و پرورش و سازمانهای سیاست گذاری نظام در سراسر کشور هستند و شایسته آن است که همۀ نامزدان و دارندگان شغل مدیریت در همۀ رده های آموزشی کشور هرگز به مقام مدیریت منصوب یا در آن مقام تثبیت نشوند مگر پیش از انتصاب یا در زمان تصدی دوره ای را به صورت شرایط و ابزار ابقای شغل مدیریت با کامیابی طی کرده یا طی نمایند.

البته تا زمانی که چنین آرمانی به تحقق برسد باید تلاش شود تا مدیران مشاغل و داوطلبان دستیابی به مشاغل مدیریت بیش از تصدی یا در زمان تصدی بتواند با طی دوره های خاص مدیریت خود را با شایستگی های علمی و فنی مجهز گردانند و با نگرشها و دیدگاههای امروز دانش مدیریت آشنا شوند.

رهبری نظام آموزشی

در وضع آرمانی همۀ دانشکده های علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مدیریت کشور باید تجهیز شوند تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل اجرائی مناطق دوره های گوناگون مدیریت برای مدیران شاغل و داوطلبان مدیریت برپا دارند آنان پس از طی آن دوره ها بتوانند با کامیابی و تسلط بیشتر به وظیفۀ سنگین،‌ پیچیده و دشوار هدایت و رهبری نظام آموزشی بپردازند و تراز بهره وری نظام را افزایش دهند. بنابراین آموختن مدیریت آموزشی با توجه به گسترش وظایف و پیچیدگی آن ضرورت دارد زیرا نباید مراکر آموزشی و اداری را در اختیار کسانی قرار داد که آگاه به علوم و فنون و مهارتهای مرتبط با مدیریت آموزشی نباشند.

نقش مدیر آموزشی

آنچه قابل لمس است این است که اهمیت نقش مدیر آموزشی و ضرورت تربیت او هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و از این رو غالباً اقدام چشمگیری در زمینۀ تربیت مدیر مشاهده نمی شود در صورتی که با توجه به اهمیت نقش آموزش و پرورش و مدیریت آن آموزش و تربیت افرادی که بتوانند در همۀ سطوح و رده های نظام آموزش و پرورش رسمی نقش های رهبری و مدیریت را عهده دار شوند بیش از بیش ضرورت می یابد بیشینۀ معلمی و تجربه های ناشی از آن گر چه زمینه ساز خوب و لازمی برای ایفای وظایف و رهبری یک مرکز آموزش است ولی به تنهایی کافی نیست.

مدیران آموزشی باید علاوه بر آن در حیطۀ معارف، علوم و فنون و مهارتهای مرتبط با آموزش و پرورش و مدیریت به اندازۀ کافی آموزش ببینند و پس از طی آموزشهای لازم باید طبق ضوابطی دقیق و مشخصی انتخاب شوند و اینک آنچه پیش روی دارید تحقیقی است که ویژگیهای مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ را با آیین نامه انتصاب مدیران مطابقت نموده است، امید است که یافته های این تحقیق بتواند به کاربرد ضوابط در انتخاب مدیران مقاطع مختلف آموزشی کمک نماید.

مدیریت مدارس

مدیریت مدارس نیز مانند دیگر مشاغل موجود در تعلیم و تربیت در پرتو تجارب و توقعات ناشی از نفش معلمی تحول یافته است و همواره کسانی به مقام مدیریت نایل شده اند که خود را معلمانی توانا و با تجربه می دانستند به همین سبب تمامی دانش آموختگان فعلی موقعیت خویش را مدیون صلاحیت و شایستگی معلمی خود هستند.

این جایگاه علمی و فرهنگی مدیران است که آنان را در حل مسائل و مشکلات تربیتی و سازماندهی امور آموزشی توانا می سازد. تحقق حاضر در صدد تبین این مسئله است که آیا مدیران شاغل به امر مدیریت هستند یا خیر به عبارت دیگر آیا مدیران حاضر واجد آن خصوصیات و توانائیهای لازم جهت احزار مقام مدیریت هستند یا خیر به عبارت دیگر آیا مدیران حاضر بر اساس صلاحیتهای علمی و تجربی که کلیۀ مدیران می باید از آن برخوردار باشند انتخاب شده اند یا بر اساس مصالح دیگر بر این اساس محقق آیین نامه نحوه انتصاب مدیران را ملاک تشخیص شایستگیها قرار داده است و امیدوار است نتایج تحقیقی بتواند در امر انتصاب جدید مفید واقع گردد.

ترقی در جامعه

ترقی هر جامعه ای در گرو نوع و چگونگی فعالیتی است که مدیران مدارس در مدرسه انجام می دهند و در مقابل آن ریشه رکود جامعه و افزایش بزهکاری را نیز در عدم مدیریت صحیح مدارس باید پیگیر شد با توجه به آنچه مطرح شد مدیر آموزشی نقش حیاتی در پیش برد اهداف تعلیم و تربیت دارد لذا مدیر باید دارای ویژگیها و توانائیها و مهارتهای خاصی باشد تا بتواند با کمال اطمینان کودکان نوجوانان را به دست او سپرد او باید همۀ عوامل لازم و مؤثر در تربیت و ادارۀ آموزشگاه را بشناسد و از همه مهمتر باید بداند که چگونه با آنها کار کند.

با توجه به چنین مسئولیت سنگین، برای انتصاب مدیران شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که محقق می خواهد در یک بررسی دریابد که آیا انتصاب مدیران از روی اصول و مقررات بوده و مدیران مدارس بر حسب صلاحیتها و توانائیها انتخاب شده اند یا خیر.

فهرست مطالب

چکیده……………………………………………………………………………………………..

اهداف مد نظر تحقیق……………………………………………………………………………

در ارتباط با اهداف موفق سؤالات زیر نیز برای محقق مطرح بوده است

جامعه آماری………………………………………………………………………………………

ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………..

اطلاعات به دست آمده در برگیرنده نتایج زیر بوده است…………………………………

براساس نتایج بدست آمده پیشنهاد می گردد که……………………………………………

فصل اول: کلیات

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

تعریف موضوع تحقیق (بیان مسئله)…………………………………………………………. ۴

اهداف تحقیق (هدفهای کلی و آرمانی تحقیق)………………………………………….. ۵

هدفهای جزئی یا سؤالهای ویژه تحقیق…………………………………………………….. ۶

روش انجام تحقیق…………………………………………………………………………….. ۶

اهمیت موضوع تحقیق………………………………………………………………………… ۶

محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………… ۷

تعریف واژه ها و اصطلاحات……………………………………………………………….. ۸

خلاصه ای از سایر فصلها…………………………………………………………………….. ۸

فصل دوم: ادبیات و پیشینۀ تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۱۰

الف: ادبیات تحقیق…………………………………………………………………………. ۱۳

مدیریت چیست………………………………………………………………………………. ۱۳

مدیریت اسلامی……………………………………………………………………………… ۱۴

ویژگیهای اختصاصی و اخلاقی مدیر……………………………………………………. ۱۷

ایمان…………………………………………………………………………………………… ۱۷

تقوی…………………………………………………………………………………………… ۱۸

نیت خالص…………………………………………………………………………………… ۱۸

اخلاص……………………………………………………………………………………….. ۱۸

تواضع…………………………………………………………………………………………. ۱۸

شرح صدر……………………………………………………………………………………. ۱۹

سایر ویژگیها…………………………………………………………………………………. ۱۹

مدیریت آموزشی……………………………………………………………………………. ۲۱

تعریف مدیریت آموزشی…………………………………………………………………… ۲۱

ب: سابقۀ موضوع تحقیق (پیشینۀ تحقیق)……………………………………………….. ۲۲

تحقیق اول……………………………………………………………………………………. ۲۳

تحقیق دوم……………………………………………………………………………………. ۲۵

تحقیق سوم…………………………………………………………………………………… ۲۶

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۳۰

عنوان تحقیق…………………………………………………………………………………. ۳۰

اهداف کلی تحقیق…………………………………………………………………………. ۳۰

هدفهای جزئی یا سؤالات ویژه تحقیق…………………………………………………… ۳۰

نوع تحقیق……………………………………………………………………………………. ۳۰

جامعه آماری…………………………………………………………………………………. ۳۱

حجم نمونه…………………………………………………………………………………… ۳۱

ابزار تحقیق…………………………………………………………………………………… ۳۱

محدودیتهای تحقیق خارج از کنترل محقق…………………………………………….. ۳۲

محدودیتهای تحقیق در کنترل و نظارت محقق………………………………………… ۳۲

موقعیت تاریخی و جغرافیایی شهرستان ساوجبلاغ…………………………………….. ۳۲

اطلاعات کلی درباره مدارس شهرستان ساوجبلاغ……………………………………. ۳۳

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………… ۳۶

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………… ۵۲

یافته های اصلی……………………………………………………………………………… ۵۲

یافته های جانبی……………………………………………………………………………… ۵۳

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۵۴

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۵۵

ضمائم

پرسشنامه………………………………………………………………………………………. ۵۷

آیین نامه نحوۀ انتصاب مدیران و مسؤلان آموزش و پرورش………………………… ۵۹

فهرست جداول

جدول ۱: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب میزان تحصیلات………………………………………………………………… ۳۶

جدول ۲: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب رشته تحصیلی…………………………………………………………………… ۳۷

جدول ۳: توزیع و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب سابقه رسمی……………………………………………………………………… ۳۸

جدول ۴: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب سابقه خدمت در شهرستان…………………………………………………….. ۳۹

جدول ۵: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب سابقه خدمت در پست مدیریت………………………………………………. ۴۰

جدول ۶: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب سابقه خدمت قبل از مدیریت………………………………………………….. ۴۱

جدول ۷: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب بومی و غیر بومی بودن…………………………………………………………. ۴۲

جدول ۸: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب انتصاب قبل و بعد از تصویب آیین نامه…………………………………….. ۴۳

جدول ۹: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب دورۀ آموزشی قبل از انتصاب………………………………………………… ۴۴

جدول ۱۰: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب دورۀ آموزشی بعد از انتصاب…………………………………………………. ۴۵

جدول ۱۱: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب اظهار نظر اولویتهای انتصاب مدیران…………………………………………. ۴۶

جدول ۱۲: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب مدرک تحصیلی قبل از انتصاب……………………………………………… ۴۷

جدول ۱۳: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب مطالعات کتاب دربارۀ مدیریت آموزشی…………………………………… ۴۸

جدول ۱۴: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب انتصاب آنان قبل یا بعد از شروع سال تحصیلی……………………………. ۴۹

جدول ۱۵: توزیع فراوانی و درصد مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ:

بر حسب رشته تحصیلی قبل و بعد از انتصاب…………………………………………. ۵۰

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری شهرستان ساوجبلاغ و تطبیق آن با آیین نامه انتصاب مدیران
دانلود:  
قیمت محصول:   9500 تومان
تعداد صفحه:   67 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<