امروز :یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   تحقیق نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی
کد محصول:   1453
قیمت محصول:   7950 تومان
تعداد صفحه:   15 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   195 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود تحقیق نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   7950 تومان
تعداد صفحه:   15 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود تحقیق نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی

در این تحقیق به نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی پرداخته شده، سازمانها اصولاً به منظور نیل به اهدافی ایجاد گردیده اند و میزان موفقیت در نیل به اهداف سازمانی در ارتباط مستقیم با نحوه ی عملکرد نیروهای انسانی مشغول به کار در سازمانهاست. بنابراین ارزشیابی کارکنان و عملکرد آنها در مدیریت منابع انسانی از جایگاه مهمی برخوردار است.

ارزشیابی کارکنان دارای مقدماتی است که بدون توجه به آنها هرگونه عمل ارزشیابی جز نتایج منفی هیچ بازده دیگری به همراه نخواهد داشت ولی در میان این مقدمات توجه به انسان و خصوصیات وی بسیار مهمتر بوده و شاید بتوان گفت در بسیاری از موارد عملکرد انسان نتیجه و بازتاب خصوصیات، روحیات، طرز تلقیهای او از جهان هستی یعنی طبیعت و ماورای طبیعت است. از این روست که بسیاری از بزرگان بر این عقیده اند که زندگی مادی، در واقع، میدان بزرگ آزمایش و تنها وسیله ی تشخیص میزان شایستگی انسان است. ارزشیابی کارکنان عملی است که به منظور سنجش عوامل مذکور و تعیین نقاط قوت و ضعف کارکنان با انگیزه اصلاح، رشد و شکوفایی انسانها انجام می پذیرد.

در ارزشیابی کارکنان معیارها می توانند کلاً معیارهای کاری، اخلاقی و ارزشی باشند. مسلم است که ضریب و وزن معیارهای مذکور در مشاغل و سازمانهای گوناگون، مختلف است. آنچه که مهم است معیارهای عینی به علت قابل مشاهده و اندازه گیری بودنشان دارای اعتبار بالاتری از معیارهای ذهنی و غیرقابل مشاهده می باشد. در حقیقت می توان گفت که بسیاری از انحرافات در ارزشیابی های کارکنان در ارتباط با معیارهای ذهنی است که استانداردهای مشخصی برای سنجش آنها وجود ندارد و براساس ذهنیات تغییر می یابد.

بیان مسئله

با توجه به اینکه دبیران همه ساله در پایان سال تحصیلی از طرف رییس مدرسه مورد ارزشیابی قرار میگیرند : به این ترتیب که ریاست مدرسه طبق نظر شخصی خود مجاز است تا با توجه به معیارهایی که در فرم ارزشیابی نوشته شده است و نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی امتیازی را از یک تا سی(۳۰) به همکاران خود بدهد، این سوال پیش می آید که آیا واقعاً یک نفر(مدیرمدرسه) می تواند این کار را عادلانه انجام دهد، و غرایض شخصی خود را دخالت ندهد و آیا تمامی همکاران از امتیازی که به آنها تعلق می گیرد رضایت کامل را دارند، و اگر نه مشکل کجاست و چه کسی مقصر است و چگونه همکاران می توانند به حقوق خود برسند.

اهمیت و ضرورت تحقیق

بدون شک در پایان هرسال تحصیلی ارزشیابی دبیران مسئله ای است که ذهن مدیر و دبیران مدرسه را برای مدتی مشغول میکند، و چه بسا که در پاره ای از مواقع موجب اختلاف ویا بحث بین مدیر و دبیران می شود. با توجه به اینکه جامعه ی معلمین بزرگترین مجموعه کارکنان دولت را تشکیل می دهند و نظر به اینکه امر آموزش از اهم امور می باشد و باید شرایط مساعد آن برای دانش آموزان و بخصوص دبیران فراهم شود، بنابراین ضروری به نظر می رسد که در این رابطه نیز تلاشهایی انجام شود و با شناسایی مشکلات و موانع موجود با ارائه ی راهکارهای مناسب از سوی کارشناسان مربوط سعی در رفع آنها و ایجاد فضای مناسب برای آموزش کشور شود.

تعریف مفاهیم

اصولاً تعریف هر عملی باید چنان باشد که دانشمنداد و صاحبنظران در آن علم ،با دیدگاههای متفاوت ، آنرا بپذیرند ، که در غیر این صورت هر کس که دیدگاه دیگری داشته باشد نمیتواند در مورد آن علم بحث کند . به عنوان مثال : صاحبنظریاز دیدگاه خاص خود مسائل یک علم را به نوعی حل میکند و به نتایجی میرسد که به نظر او صحیح اند ، آن وقت منطبق با ان مطالبی را در تعریف میگنجاند که فقط با دیدگاه خودش تطبیق دارد و طبعاً بر تعاریف دیگر منطبق نمیشود . به این ترتیب هر کس که با دیدگاه دیگری در رابطه با این علم صحبت کند ، خارج از آن علم بحث کرده ،چون از دیدگاه او سخن نگفته است.

ادبیات تحقیق

منظور از ارزیابی عملکرد، فرایندی است که به وسیله ی آن کارکنان در فواصلی معین و به طور رسمی، مورد بررسی و سنجش قرار میگیرند.

شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آنها و از این طریق، ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان و سایر کارکنان، ازجمله علل اصلی ارزشیابی است . درگذشته مدیران کلاسیک ارزشیابی را فقط به منظور کنترل کارکنان انجام میدادند، درحالی که امروزه جنبه ی راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمییت بیشتری یافته است و «هدف اصلی از ارزشیابی این است که اطلاعات ضروری در باره ی نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری گردد ودر دسترس مدیران قرار گیرد تا آنها بتوانند تصمیمات لازم و بجا را در جهت بالا بردن کمییت و کیفیت کارکنان اتخاذ نمایند .»

بنابراین، هدف نهایی از ارزشیابی، افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان است نه توبیخ و تنبیه کارکنان ضعیف.

بدیهی است که ارزشیابی کارکنان فرآیندی بسیارمهم واز حساس ترین مسائلی است که مسئولان سازمان با آن رو برو هستند . علی رغم سعی دائم درطراحی سیستم های بهتر و مؤثرتر برای ارزیابی کارکنان، شواهد و مدارک نشان میدهد که به طور کلی ، مسئولان سازمان از روشها و سیستمهای مورد استفاده برای ارزیابی کارکنان راضی نیستند .دلیل اصلی این نارضایتی یا پیچیدگی فرایندارزیابی و در نتیجه ، ناتوانی درطراحی یک سیستم ارزیابی جامع است . عدم پشتیبانی مدیریت ، غیر قابل اجرا بودن سیستم های ارزیابی، ناتوانی ارزابان در ارزیابی درست و عادلانه، و عدم تتناسب و انطباق سیستمهای ارزیابیبا واقعیات،از جمله مشکلاتی هستند که معمولاٌ اثر بخشی اکثر سیستمهای ارزیابی را دچار اشکال می نمایند

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۳

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….. ۴

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………….. ۵

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………….. ۶

پرسشهای تحقیق………………………………………………………………………………. ۷

تعیین متغییرها…………………………………………………………………………………… ۸

تعریف مفاهیم………………………………………………………………………………….. ۹

ادبیات تحقیق………………………………………………………………………………… ۱۴

منابع در محتوا…………………………………………………………………………………….

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   تحقیق نحوه ی فعالیت و کار دبیران در طول سال تحصیلی
دانلود:  
قیمت محصول:   7950 تومان
تعداد صفحه:   15 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<