امروز :چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل مؤثر بر رعایت حجاب توسط معلمان – مطالعه موردی معلمان ابتدایی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شیراز
کد محصول:   1412
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   55 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   260 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل مؤثر بر رعایت حجاب توسط معلمان - مطالعه موردی معلمان ابتدایی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شیراز
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   55 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل مؤثر بر رعایت حجاب توسط معلمان – مطالعه موردی معلمان ابتدایی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شیراز

در این تحقیق به بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل مؤثر بر رعایت حجاب توسط معلمان – مطالعه موردی معلمان ابتدایی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شیراز پرداخته شده، زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه نقش بسیار مهمی در ایجاد و گسترش عفت و پاکدامنی و اخلاق در بین جوامع بشری دارد. عفت و حیای زن که یکی از مهمترین عوامل حفظ و بقای عفت عمومی است. نه تنها در تمام ادیان و مذاهب الهی مورد تاکید قرار گرفته، بلکه عقول و افکار بشری نیز آن را مورد تائید قرار داده اند. پوشش و حیا دو مقوله جدایی ناپذیرند. زیرا تا جلوه ای از حیا در زنی وجود نداشته باشد، پوشش را هم به طور کامل رعایت نخواهد کرد. زنان با حیا کسانی هستند که با پوشش کامل از نمایش دادن موی سر و زینت های خود شرم دارند.

پوشش و عفاف از آن جهت که یک امر فطری است و برای حیات اجتماعی انسان ضرورت دارد، در ادیان و مذاهب الهی دارای جایگاه خاصی است، تمام ادیان آسمانی،  حجاب و پوشش را بر زن واجب و لازم شمرده اند و جامعه و دستورهای ادیان الهی هماهنگ و همسو با فطرت انسانی تشریع شده است. براساس اصل لزوم هماهنگی و تناسب آفرینش و قانونگذاری، خداوند لباس و پوشاک را در لابلای نعمت های بیکرانش به بشر ارزانی داشت و اشتیاق درونی زنان به «حجاب» را با تشریع قانون پوشش مستحکم ساخت تا گوهر هستی «زن» در صدف پوشش صیانت گردد و جامعه از فرو افتادن در گرداب فساد و تباهی نجات یابد و بدوت تردید جهان بینی و انسان شناسی هر فرهنگ و مکتب، نقش اساسی و مهمی در انتخاب نوع و کیفیت پوشش دارد.

بیان مسئله

بدون شک در عصر ما که بعضی نام آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذارده اند و افراد غربزده، بی بند و باری زنان را جزئی از آزادی او می دانند سخن از حجاب گفتن برای این دسته ناخوشایند وگاه افسانه ای است متعلق به زمانهای گذشته ! ولی مفاسد بی حساب و مشکلات و گرفتاریهای روزافزونی که از این آزادیهای بی قید وشرط به وجود آمده سبب شده که تدریجا گوش شنوایی برای این سخن پیدا شود. البته در محیطهای اسلامی و مذهبی ، مخصوصا در محیط ایران بعد از انقلاب اسلامی، بسیاری از مسایل حل شده، و به بسیاری از این سوالات عملا پاسخ کافی وقانع کننده داده است .

فلسفه حجاب چیز مکتوم وپنهانی نیست زیرا :

۱- برهنگی زنان که طبعا پیامدهایی همچون آرایش وعشوه گری وامثال آن همراه دارد مردان مخصوصا جوانان را دریک تحریک دایم قرار می دهد تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنها و ایجاد هیجانهای بیمارگونه عصبی وگاه سرچشمه امراض درونی می گردد ، مگر اعصاب انسان چقدر می تواند با هیجان بر خودحمل کند؟ مگر همه پزشکان روانی نمی گویند هیجان مستمر عامل بیماری است؟ اسلامی می خواهد مردان وزنان مسلمان روحی آرام و اعصابی سالم و چشم و گوشی پاک داشه باشند .

۲- آمارهای قطعی و مستند نشان می دهد که با افزایش برهنگی در جهان طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا به طور مداوم بالا رفته است. درمحیطی که حجاب است ( وشرایط دیگر اسلامی رعایت می شود )  دو همسر تعلق به یکدیگر دارند . و احساساتشان و عشق و عواطفشان مخصوص یکدیگر است . ولی در « بازار آزاد بی فرهنگی »  که عملا زنان به صورت کالای مشترکی در آمده اند دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی نمی تواند داشته باشد وخانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشی می شود .

دشمنان اسلام از هر دری وارد شدند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند ولی هرگز نتوانستند. امروزه استکبار جهانی با ترویج فاسد وبد حجابی وسرگرم کردن جوانان به ماهواره ومدپرستی و… زمینه های لازم برای گرایش به مظاهر مبتذل غرب را ایجاد کرده تا به  تدریج ایران اسلامی را از درون نابود کنند .یک زن مسلمان بارعایت حجاب خویش علاوه بر اطلاعت از حکم الهی ، با فرهنگ مبتذل غربی مبارزه می کنند واین ، تنها روزنه امید استکبار جهانی – بردگی فرهنگی – را به کلی از بین می برند.

اهمیت موضوع

آنچه که اهمیت این موضوع را بیشتر وروشن تر می کند سفارشات قرآن کریم نسبت به پوشش اسلامی زنان در جامعه است. تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملا درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرفنظر کردم ، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم ، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند ، حجاب زن ، حق الهی است ، لذا می بیند در جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند اگر زن همسرداری آلوده شد وهمسرش رضایت دارد ، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام می کند، اما  در اسلام این چنین نیست ،

حرمت زن نه اختصاص به خودزن دارد نه شوهر ونه ویژه برادر و فرزندانش می باشد ، همه اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود ، چون حرمت زن وحیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است وخدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید . اگر جامعه ای این درس عاطفه را ترک نمود وبه دنبال غریزه و شهوت برود به همان فسادی مبتلا می شود که درغرب ظهور کرده است .

از این که قرآن کریم می گوید هر گروهی ، اگر راضی هم باشند ، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید ، معلوم می شود عصمت زن ، حق الله است وبه هیچ کس اربتاط ندارد ، قهرا همه اعضای خانواده واعضای جامعه وخصوصا خود زن امین امانت الهی هستند .

حجاب و پوشش اسلامی

فکر افراد جامه به ویژه جوانان بدون همسر ، از امور حیاتی وارزشی به سمت شهوات کشیده می شود واز خدای خود که همواره حاضر وناظر بر اعمال نیک وبد است ، غافل می مانند وزندگی موقت دنیا را برزندگانی حقیقی که آخرت است مقدم می دارند وبه وادی وحشتناک روابط غیر انسانی وغیر اخلاقی وشهوات نامشروع کشیده
می شوند.

بدین طریق یگانه اساس و مبنای فضایل انسانی – ایمان به خدا و قیامت – به دست فراموشی سپرده می شود ودرنتیجه خطرات بزرگی فرد وجامعه را تهدید خواهد کرد : صفات پسندیده جای خود را به صفات رذیله وناپسند می دهد با اعمال و رفتار ناشایست همانند ظلم ، جنایت ، خیانت ، خشونت ، فساد ، بزهکاری ، نامنی و آدم ربایی ، به ویژه ربودن دختران در جامعه افزایش می یابد ،  استعداد اخلاقی وفضیلت خواهی فرزندان شکوفا نگشته وچه بسا از بین می رود و رفتارهای ناسازگارانه وبزهکارانه در آنان ایجاد می شود .

بنابراین ، حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان ، دارای دو بعد ایجابی وسلبی است ، بعد ایجابی آن ، وجوب پوشش بدن وبعد سلبی آن ، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است ؛ واین دو بعد باید درکنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود ؛ گاهی ممکن است بعد اول باشد ، ولی بعد دوم نباشد ، دراین صورت نمی توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است .( مسئله حجاب , مطهری )

نظریه جامعه پذیری

از مفاهیم عمده و محورهای اساسی مورد توجه روان شناسی اجتماعی ، اجتماعی شدن یا جامعه پذیری است . مفهومی که از آن به عنوان یک جریان یاد می شود ، جریانی که از طریق آن چه لازمه زیستن در اجتماع ولازمه اجتماعی شدن وهمنوا شدن با جامعه است را فرا می گیرد . جامعه پذیری جریان یادگیری ، آموزش واکتساب است . انسان در اثر رابطه ای که با محیط برقرار می کند شخصیت او شکل گرفته وبارور می شود. جرج هربرت مید از جمله جامعه شناسانی است که به بحث در مورد شکل گیری شخصیت پرداخته وتئوری خود را در قالب بازی های کودکانه بیان می کند .او همچنین به تاثیر رابطه ی متقابل فرد ومحیط وی در شکل  گیری شخصیت و گرایشات فردی می پردازد :

« به آن میزانی که کودک گرایشات دیگران را بگیرد وبگذارد تا آن گرایش با توجه به هدف مشترکی که دارند رفتار او را سامان بخشد ، او عضوی زنده از جامعه به شمار می رود ، به آن جامعه تعلق خواهد داشت ودر آن عضوی فعال خواهد بود .» پس می دانیم که اگر شخصیت فردی از آغاز به درستی شکل نگرفته باشد وی در تصمیم گیری در مورد نحوه پوشش خویش دچار تردید می شود وبیشتر پوشش دیگران را می بیند وسعی می کند از آن ها تقلید کند چرا که فکر می کند دیگران درست انجام می دهند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱: مقدمه…………………………………………………………………………………….. ۱

۲-۱-۱: بیان مسئله……………………………………………………………………………. ۴

۳-۱-۱: اهمیت موضوع…………………………………………………………………….. ۶

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….. ۹

الف: هدف کلی……………………………………………………………………………….. ۹

ب: هدف جزئی……………………………………………………………………………….. ۹

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین

پیشینه داخلی…………………………………………………………………………………. ۱۱

فصل سوم: ادبیات تحقیق

۱-۳: مروری بر نظریات…………………………………………………………………… ۱۴

۱-۱-۳: نظریه فمنیستی در دوران معاصر………………………………………………. ۱۴

۲-۱-۳: ویل دورانت………………………………………………………………………. ۱۵

۳-۱-۳: دیدگاه جامعه شناسی درباره حیای زن……………………………………… ۱۵

۴-۱-۳: لمبروز……………………………………………………………………………… ۱۵

۵-۱-۳: مطهر……………………………………………………………………………….. ۱۶

۶-۱-۳: وست کوت………………………………………………………………………. ۱۶

۷-۱-۳: کتاب چهره عریان زن عرب…………………………………………………… ۱۷

۸-۱-۳: دیدگاه زیست شناسی و روان شناسی درباره حیای زن…………………… ۱۷

۹-۱-۳: دیدگاه اسلام درباره حیای زن……………………………………………….. ۱۸

۱۰-۱-۳: امام خمینی (ره)……………………………………………………………….. ۱۸

۱۱-۱-۳: نظریه فمنیستی…………………………………………………………………. ۱۹

۱۲-۱-۳: نظریه جامعه پذیری…………………………………………………………… ۱۹

۲-۳: چارچوب نظری……………………………………………………………………… ۲۰

فصل چهارم: روش شناسی تحقیق

۱-۴: روش تحقیق………………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۴: تکنیک های تحقیق…………………………………………………………………. ۲۴

۳-۴: جامعه آماری…………………………………………………………………………. ۲۴

۴-۴: روش نمونه گیری…………………………………………………………………… ۲۴

۵-۴: حجم نمونه…………………………………………………………………………… ۲۵

۶-۴: تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها…………………………………………………. ۲۵

۱-۶-۴: متغییر مستقل……………………………………………………………………… ۲۵

۲-۶-۴: عوامل خانوادگی………………………………………………………………… ۲۵

۳-۶-۴: عوامل اجتماعی………………………………………………………………….. ۲۶

۴-۶-۴: سن…………………………………………………………………………………. ۲۶

۵-۶-۴: محل سکونت…………………………………………………………………….. ۲۶

۶-۶-۴: سطح تحصیلات………………………………………………………………… ۲۶

۷-۶-۴: اعتقادات و باورهای مذهبی……………………………………………………. ۲۷

۸-۶-۴: تأثیر پذیری از وسایل ارتباط جمعی…………………………………………. ۲۷

۹-۶-۴: آداب و رسوم اجتماعی………………………………………………………… ۲۷

۱۰-۶-۴: حجاب………………………………………………………………………….. ۲۸

۱۱-۶-۴: پایایی……………………………………………………………………………. ۲۸

فصل پنجم: تجزیه و تحلیل داده ها

۱-۵ آمار توصیفی………………………………………………………………………….. ۲۹

۱-۱-۵: بررسی وضعیت تحصیلی پاسخگویان……………………………………….. ۲۹

۲-۱-۵: بررسی وضعیت سنی پاسخگویان…………………………………………….. ۳۰

۲-۵: آمار استنباطی………………………………………………………………………… ۳۱

۱-۲-۵: بررسی فرضیه اول پژوهش…………………………………………………….. ۳۱

۲-۲-۵: بررسی فرضیه دوم پژوهش…………………………………………………….. ۳۲

۳-۲-۵: بررسی فرضیه سوم پژوهش……………………………………………………. ۳۳

۴-۲-۵: بررسی فرضیه چهارم پژوهش…………………………………………………. ۳۴

۵-۲-۵: بررسی فرضیه پنجم پژوهش…………………………………………………… ۳۵

۶-۲-۵: بررسی فرضیه ششم پژوهش…………………………………………………… ۳۶

۷-۲-۵: بررسی فرضیه هفتم پژوهش…………………………………………………… ۳۷

۸-۲-۵: بررسی فرضیه هشتم پژوهش………………………………………………….. ۳۸

۹-۲-۵: بررسی فرضیه نهم پژوهش…………………………………………………….. ۳۹

۱۰-۲-۵: بررسی فرضیه دهم پژهش…………………………………………………… ۴۰

۱۱-۲-۵: بررسی فرضیه یازدهم پژوهش……………………………………………… ۴۱

۱۲-۲-۵: بررسی فرضیه دوازدهم پژوهش……………………………………………. ۴۲

۱۳-۲-۵: بررسی فرضیه سیزدهم پژوهش…………………………………………….. ۴۳

۱۴-۲-۵: بررسی فرضیه چهاردهم پژوهش…………………………………………… ۴۴

۱۵-۲-۵: بررسی فرضیه پانزدهم پژوهش……………………………………………… ۴۵

۱۶-۲-۵: بررسی فرضیه شانزدهم پژوهش……………………………………………. ۴۶

۱۷-۲-۵: بررسی فرضیه هفدهم پژوهش………………………………………………. ۴۷

۱۸-۲-۵: بررسی فرضیه هیجدهم پژوهش……………………………………………. ۴۸

۱۹-۲-۵: بررسی فرضیه نوزدهم پژوهش……………………………………………… ۴۹

فصل ششم: بحث و نیجه گیری

۱-۶: بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………. ۵۰

۱-۲-۶: عوامل تأثیر در رعایت حجاب معلمان……………………………………….. ۵۲

۲-۲-۶: عوامل مؤثر در برحجابی……………………………………………………….. ۵۳

منابع و مأخذ

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۵۴

ضمائم

پرسشنامه – تأثیر حجاب بانوان بر سلامت اجتماعی جامعه………………………….. ۵۵

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل مؤثر بر رعایت حجاب توسط معلمان – مطالعه موردی معلمان ابتدایی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شیراز
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   55 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<