امروز :سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر خرابکاری دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر کرمانشاه
کد محصول:   1032
قیمت محصول:   16800 تومان
تعداد صفحه:   102 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   908 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر خرابکاری دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر کرمانشاه
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   16800 تومان
تعداد صفحه:   102 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر خرابکاری دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر کرمانشاه

در این تحقیق به بررسی عوامل مؤثر بر خرابکاری دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر کرمانشاه پرداخته شده است. تاریخ جرم و جنایت پدیده ای نیست که به زمان و مکان خاصی بستگی داشته باشد. به عبارت دیگر رشد و گسترش آموزش و پرورش، انتظارات مردم را از خویشتن و از همدیگر بیشتر کرده است و برای انسان معاصر که از لحاظ پیشرفت های علمی و صنعتی در تاریخ خود بی نظیر است واقعا دشوار می باشد که هر روز شاهد انواع متعددی جرم و جنایت باشد و از کنترل خویشتن در امان باشد. یکی از انواع این جرم ها که آثار مخربی بر جای می گذارد، خرابکاری یا وندائیسم است. در جامعه شناسی، تمایل وافر برخی جوانان به تخریب اموال و متعلقات عمومی را اصطلاحا خرابکاری می نامند.

اساسا واژه وندال یا خرابکار بر گرفته از نام قومی ژرمن – اسلاو بوده که با حملات خود، ویرانگری های فراوانی بر جای می گذاشتند. از این رو این واژه امروز، به معنای ویرانگری، وحشیگری و خرابکاری به کار می رود. علل متعددی زمینه ساز این رفتار خرابکارنه است که از آن جمله می توان به میزان قانونمندی فرد، شرایط اقتصادی و پایگاه اجتماعی فرد، میزان سرخوردگی وی و … اشاره نمود. در پژوهش حاضر نیز سعی بر این است که علل خرابکاری در میان نوجوانان پسر بررسی گردد به امید اینکه نتایج حاصل از این پژوهش زمینه ساز پیشگیری از این رفتار تخریبی باشد.

بیان مسأله

ناهنجاریهای اجتماعی از جمله عواملی است که بتدریج نظم اجتماعی را مختل می سازد. بنابراین شناخت میزان و علل ناهنجاریها در هر اجتماعی می تواند در تصحیح روند جامعه پذیری و نظم اجتماعی مؤثر باشد. تحقیقات متعدد نشان دهنده این است که عوامل مختلف فردی و اجتماعی در بروز ناهنجاریها مؤثرند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد: نقش هنجارهای فرهنگی – روابط اجتماعی، گروههای همسالان و دیگر افراد مهم، تضعیف کنترل اجتماعی، تعارضات والدین و فرزندان، ناسازگاری والدین – پایگاه اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی خانواده، سطح تحصیلات خانواده، دلبستگی جوانان به دوستان بزهکار و خرابکار خود  و …

یکی از انواع این ناهنجاریها که نظم اجتماعی را مختل کرده و آسیب های اقتصادی و فرهنگی زیادی به بار می آورد، خرابکاری است. خرابکاری عبارت است از آسیب رساندن به وسایل عمومی از قبیل صندلی های مدرسه، خراب کردن تلفن های عمومی، آسانسورها و … که با کمی تأمل در گوشه و کنار شهرمان همواره نشانه های آن را می بینیم. عوامل متعددی زمینه ساز خرابکاری (وندائیسم) است از آن جمله می توان به ساخت خانواده، محل زندگی فرد، تحصیلات پدر و مادر، میزان تعهد به خانواده، مدرسه و دوستان، میزان تحقیر و سرخوردگی فرد، میزان قانونمندی و … را نام برد.

مسلما همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، شناخت این عوامل در پیشگیری از این رفتار نابهنجار و برقراری نظم اجتماعی مؤثر می باشد. با توجه به مطالب فوق و اهمیت پرداختن به مسأله حاضر، این پژوهش بدنبال بررسی میزان ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان در محیط های آموزشی بوده و نیز در پی شناخت علل این ناهنجاری در جامعه خاصی (پسران دبیرستانی شهر سنقر) و ویژگیهای محیط های اجتماعی که نوجوانان با آنها در ارتباط هستند، می باشد تا از این طریق به تبیین عوامل تاثیر گذار بر خرابکاری دانش آموزان بپردازد.

اهمیت و ضرورت پژوهش

کودکان و نوجوانان سرمایه های جامعه می باشند و سلامت روح و جسم آنها تضمین کننده سلامت جامعه آینده است. بنابراین مسایل آنان از جمله مسایلی است که باید به آنها توجه کافی مبذول داشت. لذا توجه جدی به محیط خانواده و مدرسه که نقش بسزایی در تکوین شخصیت دانش آموزان دارند ضرورتی انکارناپذیر است. با توجه به اینکه اولین محیطی که کودک با آن در ارتباط است خانواده می باشد، لذا محیط خانواده عامل مؤثر در تکوین و تحول شخصیت کودک است و حکم کانالی را دارد که به وسیله آن، کودک با فرهنگ اجتماع خود مانوس می شود و عادات و عواطفی را در او ایجاد می کند که شخصیت او را تحت تأثیر قرار می دهد. به طور کلی طرز تفکر والدین یا سایر اعضای خانواده به هر شکلی که باشد، کم و بیش در فرزندان آنها تأثیر می گذارد.

دکتر کامبیز کامکاری، روانشناس معتقد است: کودکی که در محیط خانوادگی خود پدر و مادر دلسوز و متعهدی ندارد، طبعاً احساس عدم تعهد نموده و سعی می کند خود را حتی المقدور از کانون خانوادگی دور ساخته و هویت گمشده خود را در محیط بیرون از خانه بیابد. پس از خانواده، مدرسه نقش بسیار مهمی در زندگی اجتماعی کودک و نوجوان بر عهده دارد و از عوامل مهم تربیتی و سازنده معیارها و ارزش های ذهنی و تفکر و راه و روش کودکان و نوجوانان در جامعه به شمار می رود، زیرا دانش آموز بیشتر اوقات زنده و فعال خود را در مدرسه می گذراند و حال اگر مدرسه نتواند به وظایف تربیتی و پرورشی خود عمل کند یکی از عوامل انحراف و بزهکاری محسوب می گردد.

وندالیسم (خرابکاری)

خرابکاری به عنوان یکی از انواع رفتارهای بزهکارانه مد نظر بوده که شامل خراب کردن وسایل عمومی مثل تلفن های عمومی، صندلی های اتوبوس، شکستن شیشه ها، شکستن نیمکت و صندلی های مدرسه و … می باشد. از آنجایی که همواره نظرات متخصصین در مورد بزهکاران گوناگون بوده است، لذا دیدگاههای متفاوتی وجود دارد که هر کدام بر جنبه ای از جوانب این مسئله تاکید می کنند. برای نمونه،‌ در تبیین رفتار انحرافی زیست شناسی به وراثت و ژنتیک افراد،‌ روان شناسان به شخصیت و جنبه های روانی و جامعه شناسان بر طبقه اجتماعی،‌ فرهنگ، نهادها و سازمان های اجتماعی نظر داشته اند.

رفتار انحرافی به عنوان یک پدیده اجتماعی از اواخر قرن نوزدهم به بعد مورد توجه جامعه شناسان قرار گرفته است. تبیین های زیست شناختی با پیش فرض تاثیر عوامل زیست شناختی در ارتکاب به جرم توسط بروکا،‌ لومبروز و شلدون انجام شده. لومبروز با تحقیقاتی بر روی مجرمین به این نتیجه رسیده که جنایتکاران را می توان از روی خصوصیات فیریکی شناسایی کرد مانند: پیشانی اریب،‌ لاله گوش دراز، آرواره دراز بدون چانه، موی بدن پرپشت … کوئن با ابداع آزمون های هوش تبیین بزهکاری و جرم بر جنبه های روانی و رفتاری متمرکز شد. این گونه تبیین های روان شناختی در مورد جرائم اغلب تحت تاثیر نظرات فروید بوده است.

یکی از پیش فرض های اساسی تحقیقات اولیه روان شناسی توانایی درک افراد کم هوش از مسائل اخلاقی در رفتار ضعیف می باشد و دومین پیش فرض هوش پایین سبب می شود فرد نتواند بر هیجان و تمایلات خود غلبه کند

نظریه ساختار زیستی

این رویکرد به دور از هر ارتباطی بین شکل ظاهری و اختلالات ذهنی، بر تأثیر نقش شخصیت زیستی فرد در رفتار بزهکارانه تأیید دارد. مثل تأثیر ژن ها بر رفتار. در این نظریه ها مسئله توارث و ژن ها به طور جداگانه بررسی می شود. سابقاً مسئله توارث در رفتار بیشتر مورد توجه قرار می گرفت در حالیکه در نظریه های نوین به مسئله ژن ها و بزهکاری به نوعی دیگر نظر دارند. دیدگاه های نوین این رویکرد به تغییراتی که در اثر تخریب ژنتیکی در ژن ها بوجود می آید تأکید می کنند. در نظریات جدید زیست شناختی تأثیر مستقیم زیستی در رفتار بزهکارانه مورد حمایت نیست، در عوض شرایط زیستی خاص را در فرد که باعث بروز الگوهای رفتاری غیر عادی است پیش می کشد.

به طور خلاصه می توان اذعان کرد رویکرد زیست شناختی به تعامل بین عوامل زیستی و محیط اجتماعی بیشتر تأکید دارد تا تأثیرات خالص زیستی. به همین دلیل در دیدگاه های جدید این مکتب نظریه های زیست شناختی تحت عنوان رویکرد زیستی – اجتماعی بیان می شود. بررسی جرم از دیدگاه زیستی – اجتماعی عواملی مانند توارث، غدد، سیستم عصبی، ژن ها و تغییراتی را که در پاسخ تغییرات محیطی بوجود می آید مورد توجه قرار می دهند.

رویکرد روانشناختی

در رویکردهای روانشناختی نیز علاوه بر عوامل زیستی، عوامل موقعیتی در تبیین رفتار بزهکارانه مهم به نظر می رسند. به همین جهت بسیاری از پژوهش های زیست شناختی در مسئله بزهکاری، توسط روانشناسان انجام شده است. برخی از نظریه های روانشناختی معتقد است؛ رفتار بزهکارانه ریشه در یادگیری رفتار مشاهده شده دارد موضوعی که در بحث هایی که در رویکرد های جامعه شناختی رفتار بزهکارانه نیز مطرح است.

به طور اختصاصی تر رویکرد های روانشناختی بیشتر جنبه های روانپزشکی مسئله را در تبیین بزه مهم می دانند تا موضوع زیست شناختی را، نظریه های این رویکرد عمدتاً عنصر شخصیت را در بررسی رفتارهای بزهکاری آنچه که اصطلاحاً شخصیت ضد اجتماعی نامیده می شود را مورد بحث قرار می دهند. زمینه تاریخی این نظریه ها از اندیشه های فروید و دیدگاه های فروید نشأت گرفته است.

بررسی های نوین این رویکرد در پژوهش های کاسپی و مافیت نشان می دهد، خشم، اضطراب، بی ثباتی شخصیتی، عواطف منفی از عوامل مرتبط و مستعد کننده رفتار بزهکارانه است و افرادی با خصوصیات ذکر شده در مقایسه با افراد معمولی بیشتر در خطر بروز رفتار انحرافی هستند. ارزیابی این رویکرد، بیانگر آن است که افراد دارای شخصیت های درونی هستند که با جرم و رفتار بزهکارانه در ارتباط است. اما از طرفی دیگر نگاهی به ماهیت پژوهش های روان شناختی که عمدتاً از طریق روان سنجی انجام می شود خود خالی از اشکال نیست و انتقادات خود را به همراه دارد، به طوریکه مشکلات بررسی های روان سنجی و روانشناختی باعث شده است که جرم شناسان با تمام علاقه ای که به دیدگاه های روانشناختی بزه دارند.

پرخاشگری فردی

کودک یا جوان نسبت به افراد بالغ یا همسن خود، پرخاشگری نشان می دهد ولی این حملات به صورت فردی، انجام می شود و شخص سعی در پنهان کردن اعمال خشونت آمیز خود ندارد و معمولاً به صورت فردی گستاخ، بی تربیت و بیش از حد به خود مطمئن و بی رحم نسبت به اطرافیان و همسالان در بین گروه شناخته می شود. نسبت به اولیاء مدرسه و افراد خانواده اش گستاخ است و مرتب بدون دلیل دروغ می گوید و به تنهایی دست به فرار از منزل یا مدرسه می زند، با دیگران دوست نشده و یا تک دوست است. سعی در انزوا طلبی دارد رفتار خود را از دیگران پنهان نمی کند و اگر مورد بازخواست در مورد حرکات و اعمال خود قرار بگیرد گناه خود را به گردان دیگران می اندازد.

مرتب دیگران را مورد تمسخر قرار می دهد و از آنها ایراد می گیرد و از فرد خاصی هم تقلید نمی کند. در کارهای جمعی همکاری ندارد و هنگامی که با افراد کوچکتر از خود روبه رو می شود قلدری می کند.

پرخاشگری جمعی

فرد دارای فعالیت پرخاشگری گروهی می باشد و نسبت به گروه خود وفادار است و رفتارهای ضد اجتماعی خارج از منزل از خود نشان می دهد. برخلاف پرخاشگران فردی دوستانی از همسنین انتخاب می کند و در صورت دعوا و کتک کاری، جمعی به این کار مبادرت می ورزند. در صورت دزدی دوستان خود را لو نداده و به آنها وفادار است و از روبه رو شدن با فرد مال باخته خوداری و دوری می کند. دارای افت تحصیلی می باشد و بعضی از علائم بیماران روان رنجوری، نظیر اضطراب از خود نشان می دهد. نسبت به رفاه دوستان کوشا است و اگر تهدیدی متوجه آنها شود از آنها دفاع می کند معمولاً  دوستان متعددی دارد در مقابل رفتارهای نامناسب خود، احساس پشیمانی و ندامت کاذب نشان می دهد و در صورت فرار از مدرسه به صورت گروهی به این عمل دست می زند (شهلا فرقانی، ۱۳۷۲).

پرخاشگری خصمانه

نوع دیگر پرخاشگری، پرخاشگری خصمانه است که غالباً بیشتر با آن مواجه می شویم و نسبت به پرخاشگری وسیله ای پر دردسرتر است. برخلاف پرخاشگری وسیله ای که در آن فرد پرخاشگر دنبال هدفی است و از پرخاشگری برای رسیدن به آن استفاده می کند، پرخاشگری خصمانه با تمایل همراه نبوده و نیاز به عنصر آگاهانه ندارد.

در این نوع پرخاشگری شخص تمایل دارد که تکانشها را با کوچکترین مسأله یا با یک فکر قبلی بیرون بریزد. پرخاشگری خاصمانه از یک احساس هیجان آمیز، یعنی عصبانیت استنباط می شود و پیامد عمل پرخاشگری احساس خشنودی، آرامش یا رضایتی است که با فروکش یافتن آن، هیجان بدست می آید. آزار، اذیت، صدمه زدن به دیگری ممکن است در بردارندۀ آن احساس رضایت باشد یا نباشد. پرت کردن یک بشقاب از روی خشم بر کف اتاق، مانند مشت زدن شخصی بر روی بینی دیگری است.

ضمناً مواردی از ترکیب پرخاشگری خصمانه و وسیله‌ای وجود دارد که معمولاً منجر به رفتار خشن تر از زمانی می شود که صرفاً یکی از دو نوع پرخاشگری وجود داشته باشد زمانی که یک بوکسور به خاطر برنده شدن، عصبانی باشد، به مبارزه ای سخت تر تمایل نشان می دهد. مربیان و تشویق کنندگان با تشویق و ترغیب قهرمان خود، از این مزیت سود برده با تهییج کردن وی، سعی بر کسب سود بیشتر و کارآمدتر و مؤثرتر شدن او می کنند (شهلا فرقانی، ۱۳۷۲).

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

۱-۱: مقدمه……………………………………………………………………………………… ۲

۲-۱: بیان مسأله…………………………………………………………………………………. ۳

۳-۱: اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………. ۴

۴-۱: اهداف پژوهش………………………………………………………………………….. ۶

۱-۴-۱: اهداف کلی………………………………………………………………………….. ۶

۲-۴-۱: اهداف جزئی…………………………………………………………………………. ۶

۵-۱: سؤالات پژوهش………………………………………………………………………… ۶

۶-۱: فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………….. ۷

۷-۱: متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………….. ۷

۸-۱: تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح………………………………………….. ۷

پیشینه پژوهشی………………………………………………………………………………….. ۸

فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۱۱

وندالیسم (خرابکاری)……………………………………………………………………….. ۱۱

نظریه بی سازمانی اجتماعی………………………………………………………………… ۱۲

نظریه بوم شناختی……………………………………………………………………………. ۱۲

نظریه خرده فرهنگی…………………………………………………………………………. ۱۳

نظریه برچسب زنی…………………………………………………………………………… ۱۳

نظریه ساختار زیستی…………………………………………………………………………. ۱۴

رویکرد روانشناختی………………………………………………………………………….. ۱۵

متغیرهای خرابکاری…………………………………………………………………………. ۱۶

خشم و پرخاشگری………………………………………………………………………….. ۱۷

عصبانیت، خصومت و تهاجم: سندروم AHA………………………………………….. 20

تعریف پرخاشگری…………………………………………………………………………… ۲۴

انواع پرخاشگری……………………………………………………………………………… ۲۷

پرخاشگری فردی…………………………………………………………………………….. ۲۷

پرخاشگری جمعی…………………………………………………………………………… ۲۸

پرخاشگری خصمانه…………………………………………………………………………. ۲۹

نظریه های پرخاشگری………………………………………………………………………. ۳۰

نظریۀ روان پویشی پرخاشگری…………………………………………………………….. ۳۰

دیدگاه «رفتارشناسی طبیعی» پرخاشگری………………………………………………… ۳۵

از رفتاری نگری تا نو رفتاری نگری………………………………………………………. ۳۸

تقلید پرخاشگری (نظریۀ یادگیری مشاهده ای)…………………………………………. ۴۲

تقویت پرخاشگری…………………………………………………………………………… ۴۳

تجلی پرخاشگری به عنوان پالایش……………………………………………………….. ۴۴

تأثیر تماشای خشونت بر رفتار اجتماعی………………………………………………….. ۴۹

فرضیۀ ناکامی – پرخاشگری………………………………………………………………. ۴۹

دیدگاه زیست شناختی……………………………………………………………………… ۵۲

سبب شناسی پرخاشگری از دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی…………………….. ۶۶

رابطه خشم با فشار…………………………………………………………………………… ۶۸

فصل سوم: روش شناسی

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۷۲

روش گردآوری اطلاعات………………………………………………………………….. ۷۲

جامعه آماری، روش نمونه گیری، حجم نمونه………………………………………….. ۷۲

جامعه و نمونه…………………………………………………………………………………. ۷۳

روش نمونه گیری……………………………………………………………………………. ۷۳

ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………… ۷۳

روش نمره گذاری……………………………………………………………………………. ۷۳

پایایی ابزار…………………………………………………………………………………….. ۷۴

روایی ابزار…………………………………………………………………………………….. ۷۵

روش آماری…………………………………………………………………………………… ۷۶

روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………. ۷۶

فصل چهارم: تحلیل داده ها

۱-۴: مقدمه……………………………………………………………………………………. ۷۸

۲-۴: بررسی استنباطی فرضیه های پژوهش……………………………………………… ۷۹

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۱-۵: مقدمه……………………………………………………………………………………. ۹۲

۲-۵: بحث و نتیجه گیری مربوط به فرضیه های پژوهش……………………………… ۹۲

۳-۵: بحث و نتیجه گیری کلی…………………………………………………………….. ۹۴

۴-۵: مشکلات و تنگناهای تحقیق………………………………………………………… ۹۵

۵-۵: محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………. ۹۵

۶-۵: پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………. ۹۵

۷-۵: پیشنهادها برای پژوهش های آتی………………………………………………….. ۹۵

منابع و مأخذ

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………… ۹۷

پیوست ها و ضمائم

پرسشنامه……………………………………………………………………………………… ۱۰۰

فهرست جداول

جدول ۱-۴: آمار توصیفی سن و خرابکاری…………………………………………….. ۷۹

جدول ۲-۴: نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون میان سن و خرابکاری             ۸۰

جدول ۳-۴: آمار توصیفی تعهد و دلبستگی به خانواده و رفتار خرابکارانه             ۸۱

جدول ۴-۴: نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون میان تعهد و دلبستگی به خانواده و خرابکاری    ۸۲

جدول ۵-۴:  آمار توصیفی تعهد و دلبستگی به مدرسه و رفتار خرابکارانه              ۸۳

جدول ۶-۴: نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون میان تعهد و دلبستگی به مدرسه و خرابکاری     ۸۴

جدول ۷-۴: آمار توصیفی تعهد و دلبستگی به قوانین و رفتار خرابکارانه                ۸۵

جدول ۸-۴: نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون میان تعهد به قوانین و خرابکاری ۸۶

جدول ۹-۴: آمار توصیفی تعهد به ارزشهای دینی و رفتار خرابکارانه                    ۸۷

جدول ۱۰-۴: نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون میان تعهد و دلبستگی به مدرسه و خرابکاری   ۸۸

جدول ۱۱-۴: آمار توصیفی داشتن دوستان خرابکار و رفتار خرابکارانه                 ۸۹

جدول ۱۲-۴: نتایج آزمون آماری همبستگی پیرسون میان داشتن دوستان خرابکار و خرابکاری        ۹۰

فهرست نمودار

نمودار ۱-۴: نمودار همبستگی سن و رفتار خرابکارانه…………………………………. ۸۰

نمودار ۲-۴: نمودار همبستگی تعهد و دلبستگی به خانواده و رفتار خرابکارانه        ۸۲

نمودار ۳-۴: نمودار همبستگی تعهد و دلبستگی به مدرسه و رفتار خرابکارانه         ۸۴

نمودار ۴-۴: نمودار همبستگی تعهد و دلبستگی به قوانین و رفتار خرابکارانه          ۸۶

نمودار ۵-۴: نمودار همبستگی تعهد و دلبستگی به ارزشهای دینی و رفتار خرابکارانه ۸۸

نمودار ۶-۴: نمودار داشتن دوستان خرابکار و رفتار خرابکاری……………………… ۹۰

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر خرابکاری دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر کرمانشاه
دانلود:  
قیمت محصول:   16800 تومان
تعداد صفحه:   102 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<