امروز :سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه روانشناسی ورزش و ارتباط ورزش و افسردگی
کد محصول:   174
قیمت محصول:   12500 تومان
تعداد صفحه:   233 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   580 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه روانشناسی ورزش و ارتباط ورزش و افسردگی
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   12500 تومان
تعداد صفحه:   233 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه روانشناسی ورزش و ارتباط ورزش و افسردگی

روانشناسی ورزش به شکلهای مختلف از همین زمانی که روانشناسی پا به عرصه وجود گذاشت، بوجود آمده است. نخستین مطالعه ثبت شده در روانشناسی در قرن نهم انجام شده است. نورمن تریپلیت (۱۸۹۸) آنچه را که بعنوان نخستین آزمایش در روانشناسی اجتماعی و نخستین آزمایش روانشناسی در ورزش ذکر می شود را انجام داد.

تسهیل اجتماعی

تریپلیت پدیده تسهیل اجتماعی (به طور مفصل در فصل ۶ مورد بحث قرار می گیرد) را مورد بررسی قرار داد. او ثابت کرد که دوچرخه سواران تمایل دارند وقتی با شخص دیگری مسابقه می دهند نسبت به زمانی که به تنهایی دوچرخه سواری می کنند، سریعتر برانند. اما تریپلیت پژوهش مربوط به ورزش را بیشتر دنبال نکرد و تا ۱۹۲۰ که اصول روانشناسی در ورزش به طور رسمی به ثبت رسید، کاری در این مورد انجام نگرفت.

در ۱۹۲۵ کلیمن گریفیث آزمایشگاه پژوهشی ورزش را در دانشگاه ایلینویز تأسیس کرد. گریفیث، که روانشناسی را تثبیت کرد و کرسی دانشگاهی برای آن بوجود آورد، دو کتاب درسی مهم را نیز منتشر ساخت و به عنوان مشاور تیمهای حرفه ای ورزشی به کار خود ادامه داد، به همین دلیل اغلب به «پدر روانشناس» معروف است. اما روند اولیه روانشناسی در ورزش بسیار کند بود و آزمایشگاه پژوهشی ورزش در ۱۹۳۲ به دلیل فقدان بودجه تعطیل شد (جارویس، ۱۳۸۰، ص ۱۵).

بین ۱۹۳۰ و ۱۹۶۰ (حداقل در جهان غرب) فعالیتهای اندکی در رشته ورزشی انجام گرفت. در اتحاد جماهیر شوروی (سابق) روانشناسی ورزش به طور رسمی مدت کوتاهی بعد از جنگ جهانی دوم مطرح گردید. البته بدست آوردن اطلاعات صحیح راجع به عملکرد ورزش شوروی در دوره جنگ سرد دشوار است، اما عموماً باور بر این است که ، در خلال بازیهای المپیک ملبورن (۱۹۶۰) تیمهای اروپا شرقی برای تیم های ملی خود روانشناسان ورزشی استخدام کردند (کریمرواسکولی ۱۹۹۴). مسلماً می دانیم که در اوایل ۱۹۷۰ تیمهای روسیه و آلمان غربی برای افزایش عملکرد ورزشکاران شان در رویدادهای بین المللی روانشناسان ورزشی استخدام کردند.

روانشناسی ورزشی در آمریکا

روانشناسی در آمریکا از ۱۹۶۰ فعالیت مجدداش را شروع کرد و چند سال بعد در انگلیس و باقی کشورهای اروپایی شکل گرفت. این رشته به سرعت در جهان توسعه یافت و از جدیدترین اصول علمی برخوردار گردید. جالب است که تا اخیراً مطالعه روانشناسی ورزش دقیقاً به جای قرار گرفتن در قلمرو روانشناسی در حوزه علوم ورزشی دسته بندی می شد. اما این موضوع به مرور تغییر مکان یافت، به طوری که در ۱۹۸۶ انجمن روانشناسی شناخت و در ۱۹۹۳ جامعه روانشناختی انگلیس بخش روانشناسی تمرین و ورزش را تأسیس کرد (جارویس، ۱۳۸۰، ص ۱۶).

روانشناسان ورزش

این سؤال می تواند به دو روش مطرح شود: چه کسانی می توانند خودشان را روانشناسان ورزشی معرفی کنند و روانشناسان ورزشی چه کاری انجام می دهند؟ در مورد پرسش نخست، فعلاً در انگلیس ثبت نام اجباری روانشناسان ورزشی وجود ندارد، بنابراین (از لحاظ نظری) هر کسی می تواند خودش را یک روانشناسی ورزش معرفی کند. البته غیر اخلاقی است که کسی به اندازه کافی آموزش ندیده باشد و بخواهد از عنوان روانشناس ورزش استفاده کند. انجمن علوم تمرین و ورزش انگلیس BASES دفتری برای ثبت نام روانشناسان ورزشی دارد.

در کنفرانس سالیانه ۱۹۹۸ بخش روانشناسی انجمن روانشناختی تمرین و ورزش انگلیس اصول اعطای عنوان روانشناس خبره ورزش (اختصاصاً به افراد واجد شرایط) را تصویب کرد. برای ثبت نام در دفتر BASES بعنوان روانشناس ورزش، یا فرد بایستی ابتدا مدرک روانشناسی و سپس درجه بالاتری در رشته ورزش داشته باشد یا ابتدا مدرک علوم ورزشی و سپس درجه بالاتری در روانشناسی بگیرد. برای دستیابی به اجازه نامه از جامعه روانشناختی انگلیس، ابتدا بایستی شخص دارای مدارک روانشناسی تأیید شده جامعه روانشناختی انگلیس باشد و سپس دوره آموزش کار عملی تحت نظارت بعد از دوره لیسانس مصوب این جامعه را بگذارند.

اعتبار بخشی روانشناسان ورزش

مباحثی پیرامون اعتبار بخشی روانشناسان ورزش وجود دارد. طرح نام نویسی BASES از روانشناسان ورزش تنها از ۱۹۹۲ پا به عرصه وجود گذاشت و تعداد زیادی از روانشناسان که قبلاً به عنوان روانشاسان ورزش کار می کردند یا نام نویسی نکردند و یا واجد الشرایط تشخیص داده نشدند. آنشیل ۱۹۹۲ خاطر نشان ساخت بسیاری از روانشناسان که تمام وقت با ورزشکاران کار می کردند، یا فرصت لازم برای جمع آوری مدارک را پیدا نکردند، یا اصلاً تمایلی به ادامه روند طولانی مدت شیوه های مورد نیاز برای نام نویسی  را نداشتند و بدین ترتیب این نام نویسی برخی از مجربترین اساتید در حوزه روانشناسی ورزش انگلیس را در بر نمی گیرد.

شناخت روانشناسان ورزشی

از طرف دیگر، نام نویسی اجباری ملاکی برای رهایی عموم از تردیدها یا شناخت روانشناسان ورزشی غیر واجد شرایط را فراهم آورد . موضوع اعتبار بخشی روشی برای مجبور ساختن کسانی است که از عنوان روانشناس استفاده می کنند ، تا قانوناً ثبت نام نمایند ، به طوری که هم اکنون این موضوع در برخی از کشورها به واقعیت پیوسته است و احتمال دارد این مورد در قرن آینده در انگلیس نیز انجام پذیرد . راجع به سؤال دوم باید گفت ، کار روانشناسان ورزش کاملاً متنوع است . انجمن روانشناسی ورزش اروپا ۱۹۹۶ سه تکلیف مهم مربوط به روانشناسان ورزش را شناسایی کرد .

  • پژوهش: تحقیق در همه جنبه های روانشناسی؛ هم نظری و هم عملی.
  • تعلیم و تربیت: آموزش دانشجویان، کارمندان و ورزشکاران در حوزه روانشناسی.
  • کاربرد: اندازه گیری و مداخله در مسائل مربوط به ورزش. این جنبه می تواند شامل عمل به عنوان مشاور برای کل تیم یا مشاوره کردن با تک تک اعضای تیم باشد.

به دلیل این که روانشناسی در ورزش رشته ای جدید و گسترده است، این امکان برای روانشناسان ورزش هست تا دانسته هایشان را در تمام جنبه ها رشد دهند. امروزه ، ملاحظه خواهید کرد که رشته های تخصصی بسیار زیادی در روانشناسی ورزش شکل گرفته است. برای مثال یک روانشناس ممکن است متخصص حوزه انگیزش باشد. (به فصل ۸ مراجعه کنید) آنها ممکن است صرفاً در موضوع انگیزش به پژوهش بپردازند، به مربیان راجع به انگیزش آموزش دهند و ممکن است با افراد ورزشکار در جهت بهبود انگیزشان کار کنند (جارویس، ۱۳۸۰، ص ۱۹).

فهرست مطالب

مقدمه ……………………………………………………………………………………………

تاریخچه مختصری از روانشناسی ………………………………………………………. ۱

فصل اول

بخش اول : نقد عملکرد ورزشی ………………………………………………………………. ۶

الف- عملکرد خوب و بد ………………………………………………………………………… ۷

ب- عملکرد خوب ، باخت ………………………………………………………………………. ۷

ج- عملکرد ضعیف ، برد ………………………………………………………………………… ۸

د- عملکرد ضعیف ، باخت ……………………………………………………………………… ۸

بخش دوم : سطح انگیختگی / فعال سازی ………………………………………………….. ۱۰

کاهش انگیختگی/ فعال سازی ……………………………………………………………….. ۱۱

افزایش انگیختگی ……………………………………………………………………………… ۱۲

بخش سوم : کنترل و هدایت انرژی …………………………………………………………… ۱۳

شناخت سطح انرژی ………………………………………………………………………….. ۱۳

کنترل سطح انرژی …………………………………………………………………………….. ۱۴

هدایت سطح انرژی ……………………………………………………………………………. ۱۶

خلاصه …………………………………………………………………………………………. ۱۸

بخش چهارم : فنون آرمیدگی …………………………………………………………………. ۱۹

فواید آرمیدگی چیست ؟ ………………………………………………………………………. ۱۹

فنون آرمیدگی …………………………………………………………………………………. ۲۲

خلاصه …………………………………………………………………………………………. ۲۴

بخش پنجم : تمرین تجسمی …………………………………………………………………. ۲۵

تمرین ذهنی برای اجرای بهتر …………………………………………………………………. ۲۵

فنون تمرین ذهنی برای دو و میدانی ………………………………………………………….. ۳۱

بخش ششم : تمرکز …………………………………………………………………………… ۳۴

تمرکز و توجه به روانشناسی ورزش …………………………………………………………… ۳۴

نتیجه نهایی ……………………………………………………………………………………. ۳۵

نکات قابل ذکر دیگر در تمرکز ………………………………………………………………….. ۳۷

نکته کلیدی …………………………………………………………………………………….. ۳۸

به سوی تمرکز بهتر ……………………………………………………………………………. ۴۱

عوامل مؤثر در تمرکز ……………………………………………………………………………. ۴۴

افزایش تمرکز …………………………………………………………………………………… ۴۶

تمرین مرکز گرایی ………………………………………………………………………………. ۴۷

بخش هفتم : اطمینان ………………………………………………………………………….. ۴۸

اعتماد به نفس : عاملی مهم برای بهترین عملکرد ورزشی …………………………………… ۵۰

نگرشها و اثراتشان روی اجرا …………………………………………………………………… ۵۱

خلاصه …………………………………………………………………………………………… ۵۴

قرار گرفتن در چهارچوب صحیح ذهن …………………………………………………………… ۵۵

خود گفتاری ………………………………………………………………………………………. ۵۵

خود انگاره ……………………………………………………………………………………….. ۵۸

فنونی برای تکامل چهارچوب صحیح ذهن ………………………………………………………. ۵۹

فصل دوم

بخش اول : انگیزش و ورزش ……………………………………………………………………. ۶۳

دیدگاههای انسانی به انگیزش : تئوری نیازهای مازلو …………………………………………. ۶۴

تئوری انگیزه پیشرفت مک کلند و اتکینسون ……………………………………………………. ۶۷

ارزيابی تئوری FOS ………………………………………………………………………………

بخش دوم : رویکردهای شناختی نسبت به انگیزش …………………………………………… ۶۹

اسناد ……………………………………………………………………………………………. ۶۹

مدل اسناد وینر …………………………………………………………………………………. ۶۹

ناامیدی آموخته شده و آموزش بازسازی اسناد ……………………………………………….. ۷۱

خودباوری ………………………………………………………………………………………… ۷۲

پژوهش معاصر روی انگیزه مشاركت روانشناسی ……………………………………………… ۷۴

فصل سوم

مقدمه : تنیدگی ………………………………………………………………………………… ۷۶

بخش اول : تنیدگی و زندگی حرفه ای ………………………………………………………… ۷۸

بخش دوم : هزینه تنیدگی ……………………………………………………………………… ۷۹

تنیدگی خلبانهای خطوط تجاری ………………………………………………………………… ۸۱

تنیدگی کارگران سکوهای صنایع تصفیه نفت و گاز …………………………………………….. ۸۲

تنیدگی کارمندان مراکز هسته ای ……………………………………………………………… ۸۳

بخش سوم : تنیدگی در پاره ای حرفه های پزشکی و پیرا پزشکی …………………………… ۸۵

تنیدگي دندانپزشکان ……………………………………………………………………………. ۸۵

تنیدگی پرستاران ……………………………………………………………………………….. ۸۶

تنیدگی مدیران مؤسسات ……………………………………………………………………… ۸۸

بخش چهارم : تعامل سیستمها و شکل گیری پاسخهای ارگانیزم نسبت به

الف- نقش هورمونها ……………………………………………………………………………. ۹۰

ب- محور هیپوفیز- غدد فوق کلیدی …………………………………………………………….. ۹۰

ج- مکانیزمهای تسریع کننده و بازدارنده ترشحات ……………………………………………… ۹۱

بیماریهای تنیدگی ………………………………………………………………………………. ۹۲

بخش پنجم : زنان در برابر تنیدگی ……………………………………………………………… ۹۴

نشانگان تنیدگی زنان ………………………………………………………………………….. ۹۴

تنیدگی زنان کارمند …………………………………………………………………………….. ۹۷

بیماریهای تنیدگی ناشی از رویدادهای استثنایی ، تهاجمهای عصر جدید و زندگی

در محیطهای افراطی …………………………………………………………………………… ۹۹

فصل چهارم

بخش اول : پیشگیری و درمان تنیدگی ……………………………………………………….. ۱۰۳

شیوه های سنتی و جدید در پیشگیری از تنیدگی …………………………………………… ۱۰۳

شیوه های جدید ………………………………………………………………………………. ۱۰۴

شیوه های جدید ………………………………………………………………………………. ۱۰۵

بخش دوم : درمانگریها و روشهای مبارزه علیه تنیدگی ………………………………………. ۱۰۸

روشهای تنش زدایی بدنی ……………………………………………………………………. ۱۰۹

روشهای تنش زدایی روانی…………………………………………………………………….. ۱۰۹

روشهای تنش زدایی با استفاده از ابزار فنی …………………………………………………. ۱۱۰

بخش سوم : پیشگیری و درمان تنیدگی در مؤسسات ………………………………………. ۱۱۱

نتیجه …………………………………………………………………………………………… ۱۱۳

فصل پنجم

بخش اول : افسردگی در ایران ……………………………………………………………….. ۱۱۵

افسردگی در غرب ……………………………………………………………………………. ۱۱۹

نقدی بر روانشناسی افسردگی غرب ……………………………………………………….. ۱۳۵

پی نوشت ها …………………………………………………………………………………. ۱۴۲

فصل ششم

بخش اول : اعتماد به نفس ………………………………………………………………….. ۱۴۴

خودپنداره ……………………………………………………………………………………… ۱۴۴

خودپنداره آموختنی و قابل تغییرات …………………………………………………………… ۱۴۴

خویشتن‌ داری و تأثیر آن بر اعتماد به نفس کودک …………………………………………… ۱۴۷

ظاهرسازی و پرورش خودپنداره غیر واقعی ………………………………………………….. ۱۴۹

روشهای تقویت خودپنداره کودک …………………………………………………………….. ۱۵۰

بخش دوم : اهمیت و نقش بازی …………………………………………………………….. ۱۵۳

بازی و رشد خود ……………………………………………………………………………… ۱۵۴

فصل هفتم

بخش اول : چگونه بر كم تحرکی غلبه کنیم …………………………………………………. ۱۵۹

شیوه های تجربی برای رهایی از کم تحرکی ……………………………………………….. ۱۶۰

فصل هشتم

چگونه سلامتی به دست آورده خود را حفظ كنید …………………………………………… ۱۶۲

فصل نهم

درمان اختلالات روانی با روانشناسی ورزش ………………………………………………… ۱۶۶

درمان استرس با یوگا ………………………………………………………………………… ۱۶۷

کلاشا – منبع استرس ………………………………………………………………………… ۱۷۰

ميدان های انرژی در بدن ……………………………………………………………………… ۱۷۰

تحقیقات علمی یوگانیدرا ……………………………………………………………………… ۱۷۱

ساماسکاراها …………………………………………………………………………………. ۱۷۲

غذا خوردن تحت استرس ……………………………………………………………………… ۱۷۴

مقابله با استرس با روش SIT …………………………………………………………………

فصل دهم

پایان نامه ها …………………………………………………………………………………… ۱۸۲

– بررسی اثرات تربیت بدنی بر فشارهای جسمانی – روانی با عنوان شاغل و ارایه

الگوی بهینه ورزشی ……………………………………………………………………………. ۱۸۳

– بررسی اثر ویتامین C , E در پیشگیری از ضعف سیستم‌ ایمنی در ورزشکاران ……………… ۱۹۳

– مقایسه رشد اجتماعی و اختلالات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی ورزشکار

و غیر ورزشکار در شهر تهران …………………………………………………………………… ۱۹۵

فصل یازدهم

ترجمه مقالات اینترنتی

مقاله A : تراکم استخوان و افسردگی …………………………………………………………. ۲۰۲

مقاله B : تائید جنسيت در افسردگی : یافته‌های واگیر شناسی بدست آمده از مطالعات II و DEPRESI

مقاله C : خدمات جمعی رفاهی براساس جنسیت افراد ، ورزش و بازآفرینی نیروی از دست رفته زنان در

زمان ابتلا به افسردگی در ایتون ………………………………………………………………… ۲۲۰

مقاله D : ارتباط کاهش سطح افسردگی در بزرگسالان با انجام حرکات ورزشی در حد متعادل ۲۲۴

فصل دوازدهم

منابع:

منابع فارسی …………………………………………………………………………………….. ۲۳۰

منابع پایان نامه ای ………………………………………………………………………………. ۲۳۲

منابع اینترنتی با سایت Ebscohost ……………………………………………………………..

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه روانشناسی ورزش و ارتباط ورزش و افسردگی
دانلود:  
قیمت محصول:   12500 تومان
تعداد صفحه:   233 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<