امروز :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   تحقیق وظایف عمومی مربیان
کد محصول:   995
قیمت محصول:   5800 تومان
تعداد صفحه:   61 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   202 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود دانلود تحقیق وظایف عمومی مربیان
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   5800 تومان
تعداد صفحه:   61 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود تحقیق وظایف عمومی مربیان

تحقیق مربوط به وظایف عمومی مربیان می باشد. مربی شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشی خود تنظیم کرده و با شیوه های مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درک برای کارآموز تبدیل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال می دهد. حال با توجه به تعریف مربی می توان فرق بین مربی با کتاب را مقایسه و درک نمود. یعنی اینکه کتاب آنچه را که در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون توجه به اینکه کارآموزی که آنرا مطالعه می کند می فهمد یا نه مطالب را انتقال می دهد، ولی مربی اطلاعات کتاب را درک و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فیلتری به کنار گذاشته و جایگزین آن مطالب ساده تر و قابل درک و فهم کارآموز به کار می برد.

در نظام فنون تدریس به دو عامل مهم آموزش تئوری و هم عملی توجه بیشتری شده است و تاکید همیشه در تلفیق انها بوده است، چرا که باعث می شود خواسته های بیان نشده را در تئوری بتوان در علم بیان نمود و مسائل را با دیدی بازتر و ملموس تر به مشاهده کارآموزان گذارد.

وظایف عمومی در مربیان از دیدگاه سازمانی

برداشتی که اکثر ما از تفکر داریم و کم و بیش در جامعه ما رواج دارد یک برداشت صد درصد صحیح و بدون اشکال نبوده. لذا باید ابتدا معنای صحیح آن روشن شود تا درباره تقویت و قدرت بخشیدن آن در افراد به طور صحیح گام برداریم. اصولا زمانی به انسان به تفکر می پردازد که با مشکل و مسئله مهمی برخورد کند. و یا مطالبی را به خاطر آورده باشد. با این تعریف مشخص می شود که انسان به تفکر نمی پردازد و نمی اندیشد مگر در هنگامی که دچار مشکلی گردد و احتیاح به کار و تلاش یکی از عوامل مهم در امر تفکر و رسیدن به هدف است.

ایجاد تفکر خلاق

در این گونه تفکر بیشتر به مسائل و مشکلاتی که حل آن مشکل بوده و نیاز به تلاش فکری بسیار نیاز دارد پرداخته می شود و در این راستا برای حل مسائل مشکل راه حل های جدید کشف می گردد و معمولا در اینگونه اندیشه و تفکر است که به اختراعات بسیار مهم می انجامد. آنچه مد نظر است دقت نظر به تعاریف یاد شده تفکر خلاق است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه مربیان و مسئولین در این رابطه تلاش کنند.

اما آنچه ما در مراکز آموزش و پرورش و تمام مراکز آموزشی شاهد و ناظر آن هستیم غیر از آن چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. و با یک بررسی بسیار سطحی متوجه خواهیم شد که مراکز آموزشی ما با اتخاذ روش های خشک و بی روح و طبق یک عادت دیرینه مشغول به کار هستند و از هرگونه راه حل جدید که از ناحیه دانشجو بخواهد ارائه شود مخالفت می ورزند و با ایجاد یک محیط انضباطی سخت موجب رکود هرگونه تفکر تازه می شوند و این تفکر در همه مراکز آموزشی سایه نیفکنده. اما باید توجه داشت که اینگونه روش ها هیچگونه پیشرفت و ترقی را به همراه ندارد.

محیط آموزشی

حتی ساکت کردن دانشجویان در محیط آموزشی مجبور کردن آنها به پذیرفتن مطالبی که از ناحیه استاد بیان می شود یک نوع ارزش و نشانه اداره خوب کلاس شمرده می شود. باید به این نکته توجه داشت که انتقال فراوان مفاهیم علمی و تمرین های تکراری هرگونه فرصت اندیشیدن را از دانشجو سلب می کند و آنچه سبب پیشرفت و تعالی هر انسانی می گردد همان ایجاد فرصت هایی برای اندیشیدن است. در اینجا باید شرایط اندیشیدن را برای دانشجویان فراهم نماید و دانشجویان باید با اندیشیدن به شناخت صحیح دست یابند و این شناخت علمی صحیح آنان را به باور تثبیت شده برسانند. در اثر ایجاد باور تثبیت شده است که گرایش به سوی عمل تحقق می یابد و در نهایت به انجام عمل منجر خواهد شد.

ایجاد یگانگی و حس همکاری

ایجاد حس همکاری و تعاون در کارآموزان را می توان یکی از محرک های اصلی پیشرفت در تمام ابعاد کارآموز دانست. به وسیله تعاون و همکاری می توان فرصت هایی را برای ارتباط متقابل اجتماعی و روانی و نهایتاً تکامل افراد ایجاد کرد. با ایجاد حس همکاری است که خواسته های افراد آشکار شده و قابلیت های آنان بعنوان عضوی از جامعه نمودار می گردد. با ایجاد حس همکاری می توان پیشرفت و تکامل کارآموز را سرعت بخشید.

هدف های آموزشی

هدف های آموزشی در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای همان فراگیری و آموختن است که اقسام گوناگون و رشته های مختلفی دارد. به عبارت دیگر آموزش فراگیری معلومات و دانش ها یا شیوه عملکرد و یا تغییر رفتاری موجود است، و روش رفتاری همان کاربرد معلومات به دست آمده و مهارت های آموخته شده است. در تغییر دیگری آموزش را اینگونه تعریف نموده اند، سوق دادن دانشجو به سمت فراگیری و آموختن است. اما اکثر مربیان منظور از آموزش را همان تغییر دادن رفتار فرد می دانند که این تغییر را شامل اموری از قبیل دانش، مهارت ها، نگرش ها و عادات می دانند و این یادگیری را ناشی از عواملی چون والدین، دوستان، جامعه اعتفقادات مذهبی، مطبوعات، رسانه های گروهی و محیط آموزشی می دانند. آموزش واقعی آن است که توانایی فهمیدن را به دانشجو ببخشد و راهی باشد برای تحول همه جانبه او.

نقش انضباط و کنترل

به طور یقین اگر در بوجود آوردن انگیزه قوی در شاگردان که مناسب دوره و تدریس باشد موفق باشیم دیگر تا آنجا که به رفتار کارآموزان در کلاسمان مربوط می شود نگران نخواهیم داشت. با این حال، باید راه های دقیق تر و گوناگون دیگری را به کار ببندیم تا بتوانیم رفتار مطلوب را در کارآموزان تقویت کنیم و رفتار نامطلوب را در آنان از بین ببریم . اما ابتدا ببینیم انضباط خوب به چه معنا است.

در مدارس امروز به عکس گذشته که معلم خواندن و نوشتن و حساب را (با تهدید به چوب زدن و فلک کردن) آموز می داد، جو کلاس آزادتر و بدون زحمت تر است و معلمان نیز خودمانی تر و با روئی باز تدریس می کند. با این همه این چرخش به سمت مطبوع بودن جو کلاس و آزادی عمل بیشتر به آن معنا نیست که مربیان کلاس را به حال خود رها کنند. با آن که دیگر سکوت را نمی توان امری لازم شمرد و کلاسی را که دانش آموزان در آن مجال صحبت نداشته باشند نباید کلاس به حساب آورد.

اما مربی مسئولیت دارد جو کلاس را به سمت یادگیری سوق دهد. معمولا در کلاسی که بی نظمی و قیل و قال وجود داشته باشد یادگیری تحقق نمی پذیرد. این که در کلاس تا چه حد سکوت حکمفرما باشد و تا چه اندازه نظم در آن برقرار باشد بستگی به نوع کلاس دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: تعاریف و مفاهیم

تعریف فرستنده یا مربی……………………………………………………………………….. ۱

شرایط مربی از نظر قوانین مؤثر در تدریس………………………………………………… ۱

وظایف عمومی مربیان از دیدگاه سازمانی…………………………………………………. ۳

تعریف مطالعه و روش های آن………………………………………………………………. ۶

فصل دوم: روشهای تدریس

روش های کلی تدریس در نظام آموزش………………………………………………….. ۸

هدف های آموزشی…………………………………………………………………………… ۸

آموزش از دیدگاه افلاطون…………………………………………………………………… ۹

بحث انضباط شخصی……………………………………………………………………….. ۱۰

نقش انضباط و کنترل……………………………………………………………………….. ۱۳

فصل سوم: کلاسداری

آیین کلاسداری……………………………………………………………………………… ۱۹

نقش انگیزش در یادگیری………………………………………………………………….. ۲۱

محیط آموزشی……………………………………………………………………………….. ۲۳

مهارت های فرآیند تدریس………………………………………………………………… ۲۳

آماده سازی برای کارآموزان………………………………………………………………. ۲۵

روش های فعال و غیرفعال و قوانین اثر و نتیجه……………………………………………. ۹

هدف های آموزشی…………………………………………………………………………… ۹

آموزش از دیدگاه افلاطون…………………………………………………………………. ۱۰

بحث انضباط شخصی……………………………………………………………………….. ۱۱

نقش انضباط و کنترل……………………………………………………………………….. ۱۴

نمونه فرم طرح درس………………………………………………………………………… ۳۰

مهارتهای ضمن تدریس…………………………………………………………………….. ۳۰

الف- تنظیم صدا و حرکات فیزیکی مربی………………………………………………. ۳۰

ب- حفظ شخصیت و احترام مربی……………………………………………………….. ۳۳

ج- فروتنی و ادب……………………………………………………………………………. ۳۵

د- بیان کافی مطالب درسی………………………………………………………………… ۳۶

هـ- اجتناب از ارائه مطالب غیر درسی……………………………………………………. ۳۶

و- اجتناب از اختلاط موضوعات…………………………………………………………. ۳۷

ز- کیفیت بیان مطلب……………………………………………………………………….. ۳۷

ح- بررسی متون عرضه شده به کارآموز…………………………………………………. ۳۸

ط- بیان محورهای اصلی و نکات مهم…………………………………………………… ۳۹

ی- ارجاع اطلاعات کافی برای کارآموز……………………………………………….. ۳۹

تقاضاها و نیازهای عمومی و کلی در پداگوژی………………………………………… ۴۰

چگونگی برخورد با دیگران……………………………………………………………….. ۴۱

فصل چهارم: کلیات روش های تدریس

ویژگیهای روشهای غیرفعال ……………………………………………………………….. ۴۴

انواع شیوه های تدریس غیرفعال…………………………………………………………… ۴۵

شیوه توضیحی………………………………………………………………………………… ۴۶

شیوه سخنرانی………………………………………………………………………………… ۴۷

شیوه ها و روشهای فعال…………………………………………………………………….. ۴۹

انواع شیوه های فعال…………………………………………………………………………. ۵۰

شیوه سقراطی…………………………………………………………………………………. ۵۱

شیوه بحث…………………………………………………………………………………….. ۵۳

اهداف بحث………………………………………………………………………………….. ۵۴

نکات مهم در اجرای شیوه بحث………………………………………………………….. ۵۵

شیوه طرح یا واحد کار……………………………………………………………………… ۵۷

هدف های اصلی در شیوه طرح با واحد کار……………………………………………. ۵۸

شیوه با روش اکتشافی………………………………………………………………………. ۵۸

محاسن روش اکتشافی از دیدگاه Broner……………………………………………….

روش حل مسائل……………………………………………………………………………… ۵۹

سخن پایانی…………………………………………………………………………………… ۶۰

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………… ۶۱

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   تحقیق وظایف عمومی مربیان
دانلود:  
قیمت محصول:   5800 تومان
تعداد صفحه:   61 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<