امروز :دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر انگوت از دیدگاه معلمان
کد محصول:   1148
قیمت محصول:   28800
تعداد صفحه:   117 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   830 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر انگوت از دیدگاه معلمان
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   28800
تعداد صفحه:   117 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر انگوت از دیدگاه معلمان

در این تحقیق به بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر انگوت از دیدگاه معلمان پرداخته شده است. بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بُعد اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند باشد، پوچ و میان تهی است. اگر فرهنگ جامعه ای وابسته مرتزق از فرهنگ مخالف باشد ناچار دیگر ابعاد جامعه به جانب مخالفت کشیده شده و بالاخره در آن متهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد. موجودیت و استقلال هر جامعه از استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آن ها امکان پذیر است.

عدم موفقیت نظام های آموزشی در انجام این وظیفه خطیر انتقال فرهنگ به نسل های بعدی بصورت مطلوب در بسیاری از مواقع به صورت افت تحصیلی بروز نموده و سبب ناهنجاری های اجتماعی یا عملکرد در حد کمتر از معمول می گردد.

افت تحصیلی پدیده ای است که هر ساله منابع انسانی و مادی جوامع را به هدر داده و به دنبال خود، اثرات ناگواری بر پیکر اجتماع وارد می سازد. وقتی از افت تحصیلی به عنوان آفت و اتلال در آموزش و  پرورش صحبت می کنیم. در حقیقت هر گونه عاملی است که بازده کار مدرسه و خانواده و اجتماع را از لحاظ رسیدن به اهداف آموزش و پرورش می کاهد.

مشکلات پیش رو در افت تحصیلی

افت تحصیلی علاوه بر اینکه موجب اتلاف منابع مالی و انسانی فراوان می شود. اثرات سو روحی و روانی زیادی را نیز بر دانش آموزان و خانواده های آنان وارد سازد. بعضی از این آثار شخصیت و رفتار دانش آموزان را تغییر داده و برخی دیگر موجب فرار او از مدرسه می شود. افت تحصیلی بخصوص در سنین پائین کودک را نسبت به خویشتن دگرگون کرده و نیز عقیده دیگران را نسبت به او عوض می کند. برای خانواده ها قبول شکست فرزندشان دردناک است و در این میان معمولاً، مدرسه و یا فرزند را مسئول می دانند در هر حال این واقعه موجب برهم خوردن تعادل محیط زندگی می شود. بسیاری از خانواده های کم درآمد از ادامه تحصیل فرزند خود ناامید می شوند و او را وادار به کار می کنند.

بدون تردید تاکنون هیچ نظام آموزشی صد درصد، اهداف آموزش و پروش خود نرسیده است. ولی موفق بودن هر نظام آموزش و پرورش به نزدیک تر شدن هر چه بیشتر به اهداف تعیین شده بستگی دارد و بدین ترتیب هیچ نظام آموزشی و پرورش را نیز نمی توان ناموفق خواند بنابراین هرجا که عدم موفقیت نظام آموزشی و پرورش عنوان می شود منظور همان میزان عدم موفقیت آن نظام در نزدیکتر شدن به اهداف است. لذا یکی از ملاک های عدم موفقیت هر نظام آموزش میزان افت تحصیلی می باشد.

علل افت تحصیلی

امروزه مسأله افت تحصیلی گریبان گیر کلیه نظام های آموزش و پرورش است و  به لحاظ ارتباطی که اساساً جریان تعلیم و تربیت با دیگر نهادهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد، افت تحصیلی نیز از ابعاد مختلف مورد بررسی و مطالعه پژوهشگران قرار می گیرد.

بنابراین افت تحصیلی را بعضی ها کیفیت ضعیف یادگیری و پرورش استعدادهای دانش آموزان و برخی تکرار پایه و ترک تحصیلی زودرس و گروهی نشان دهنده عدم توفیق در نیل به مقاصد و اهداف تعلیم و تربیتی در یک کشور تعریف نموده اند، در پژوهش حاضر بازماندن از روال معمول تحصیل به هر صورت و شکل ممکن افت تحصیلی نامیده می شود. علیرغم گستردگی موضوع و امکان پژوهش در مقاطع مختلف و تأثیر آنها بر یکدیگر سعی شده است که افت تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن را برای دانش آموزانی که امکان ادامه تحصیلی داشته و عوامل محیطی مختلف آن ها را از رسیدن به هدف نهایی تعریف شده در نظام آموزشی کشور باز می دارد، مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

ارائه آموزش یکسان برای همه دانش آموزان به رغم تفاوت های فردی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده ها از طرفی و عدم امکان ارائه خدمات یکسان برای تمامی طبقات اجتماعی برابر اصل ۳۰ قانون اساسی از طرف دیگر تاریک بودن افق پایانی تحصیلات متوسطه و مشکلات ورود به دانشگاه و نهایتاً عدم امکان جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه ها در بازار کار جامعه به سبب رشد ناهماهنگ اقتصادی و آموزش جامعه و بازتاب و انعکاس آن ها بین نوجوانان و جوانان از عوامل اصلی در به وجود آمدن افت تحصیلی می باشد.

ضرورت و اهمیت مسأله

افت تحصیلی فی نفسه یک مسأله مجرد و انتزاعی نبوده بلکه خود معلول نابسامانی های بسیاری است که شناخت انواع و ابعاد این آفت ها و ارائه روش های مقابله با آن ها می تواند شتاب بیشتری به آهنگ رشد علمی – اجتماعی جامعه بدهد جلوگیری از افت تحصیلی از نظر فردی و اجتماعی امری لازم و ضروری است زیرا هر فرد در جامعه حق استفاده از مواهب و امکانات آموزشی در حد استعداد خود را دارد.

کوشش در جهت شناخت و شکوفایی این استعدادها و پیشگیری و مقابله با افت تحصیلی در تمام نقاط به ویژه مناطق محروم امری ضروری می باشد و سبب از بین رفتن فقر فکری و به دنبال آن فقر اقتصادی که برای تعمیم عدالت اجتماعی پایه و اساس است می گردد، با توجه به پیشرفت های کنونی در جوامع امروزی نقش آموزش و پرورش بیش از پیش نمایان می شود بطوریکه سرمایه گذاری در آن یک امر مهم،‌ حیاتی و زیر بنایی در هر کشور به شمار می رود کشوری که از این سرمایه گذاری روی گردان باشد آینده درخشانی در پی نخواهد داشت. بخصوص در مقطع متوسطه که از یک سو به عنوان منبع اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر و از سوی دیگر یکی از حلقه های زنجیر آموزشی که آموزش عمومی را به آموزش عالی پیوند می دهد می باشد.

شناخت علل افت تحصیلی و مقابله با آن

شناخت علل افت تحصلی و راههای مقابله با آن نیاز فراوانی به مطالعات و تحقیقات علمی در این زمینه دارد تا از این طریق ضمن شناسایی علل، راههای بر طرف نمودن آن ها را کشف و جهت بهبود وضعیت موجود اقدام لازم را به عمل آورد. در غیر این صورت سیستم آموزش و پرورشی کیفیت خود را از دست خواهد داد و در صورتیکه تدابیری اندیشیده نشود و راهکارهایی ارائه نگردد. در آیندۀ نه چندان دور در کشور شاهد افت تحصیلی بیش از پیش و ترک تحصیلی و در نهایت عقب افتادگی علمی و صنعتی خواهیم بود و شاید دیگر نتوانیم ادعا کنیم که روزی کشور پهناور ما ایران هم به جرگه کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی بپیوندد بر همین اساس این تحقیق درصدد است به بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه بپردازد.

افت تحصیلی پنهان

اکثر مربیان و محققان و پژوهشگران تعلیم و تربیت عدم افت تحصیلی را تا حدودی بالا بودن درصد قبولی دانش آموزان می دانند. یعنی اگر میزان قبولی دانش آموزان آموزشگاهی در یک سال به ۱۰۰% برسد می گویند در این آموزشگاه در آن سال افت تحصیلی نداشته است اما اگر افت تحصیلی را اینگونه تعریف کنیم که (منظور از افت تحصیلی کاهش عملکرد تحصیلی و درسی دانش آموزان از سطحی رضایت بخش به سطحی نامطلوب و مقایسه و سنجش سطح عملکرد تحصیلی قبلی و فعلی دانش آموز بهترین شاخص افت تحصیلی است.

حال زمانی می توان از افت تحصیلی صحبت کرد که فاصله قابل توجهی بین توانائی و استعداد بالقوه و توان بالفعل فرد در فعالیت های درسی و پیشرفت تحصیلی مشهود باشد براساس این تعریف دانش آموزان تیزهوش نیز ممکن است دچار افت تحصیلی و کم آموزی باشند بنابراین قبولی دانش آموزان یک آموزشگاه نمی تواند معیار و ملاک مناسبی برای پیشرفت تحصیلی مطلوب آنان باشد.

به عنوان مثال دانش آموزی که استعداد بالقوه یادگیری درس عربی را در عالی ترین سطح داراست به دلایلی از قبیل عدم انگیزه علاقه و عدم آگاهی از اهداف یادگیری این درس، خشک و بی روح بودن کلاس درس، عدم شرکت در امر تدریس و … به نمره ای در حد متوسط یا خوب بسنده می کند نیز دارای افت تحصیلی پنهان است. افت تحصیلی پنهان از نظر محقق بسیار خطرناک تر از افت تحصیلی آشکار است. چرا که این نوع افت به تدریج اساس و بنیاد علمی یک کشور را تهدید می کند و در دراز مدت منجر به تزلزل شدید سطح علمی دانشگاهها اعم از دانشجویان و اساتید خواهد شد.

عوامل افت و پیشرفت تحصیلی

عوامل متعددی باعث ایجاد افت تحصیلی یا اتلاف در نظام آموزش و پرورش می گردند که می توان آن ها را به علل و عوامل فردی، عوامل خانوادگی و عوامل آموزشگاهی تقسیم کرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که این عوامل از هم جدا نبوده بر هم تأثیر داشته نمی توان آنها را بطور مجزا مورد بررسی قرار داد با این وجود ما در اینجا نقش هر یک از این عوامل سه گانه را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانیم آن ها را بهتر بشناسیم و راه حل مناسبی برای هریک از آن ها بیابیم،‌ طبیعی است زمانیکه برای هر عامل راه حل مناسبی را ارائه دهیم تأثیر عوامل مختلفی نیز در ایجاد افت تحصیلی خنثی شده و منجر به پیشرفت تحصیلی شده و ارتقاء علمی دانش آموزان خواهد شد.

هوش

بدون شک یکی از عوامل مهم در افت تحصیلی کمبود هوش و توانایی های ذهنی است. هوش هر فرد را می توان به دو نوع هوش عمومی و اختصاصی تقسیم کرد هوش عمومی نوعی توانایی است که در اغلب فعالیت های انسان خود را نشان می دهد. هوش اختصاصی استعداد و توانایی خاصی است که فرد در یک یا چند زمینه خاص دارد.

مطالعات مختلف نشان داده است که درصد بسیار اندکی (بین ۱۰ تا ۱۵ درصد) از موارد افت تحصیلی به علت ناتوانی ذهنی و عدم کشش فرد است. امروزه دیگر اهمیتی را که در گذشته به هوش داده می شد داده نمی شود. و گفته می شود هر شخص با نردبان صفات شخصیتی خود راه پیشرفت و تکامل را طی می کند و آنچه مهم است صفاتی چون تحمل و بردباری، پشتکار داشتن اعتماد به نفس داشتن و از شکست نهراسیدن است.

هدف

یکی از عوامل مهمی که به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارد داشتن هدف است. بدیهی است دانش آموزانی که برای پیشرفت تحصیلی خود اهدافی در نظر می گیرند از آن هایی که هدف خاصی را دنبال نمی کنند موفقیت بیشتری را تجربه خواهند کرد.

داشتن هدف موجب می شود که دانش آموز برای رسیدن به آن برنامه ریزی می نماید و با جهت از قبل تعیین شده حرکت کند. هدف، جهت خاصی به موضوع های درسی می دهد و روش مطالعه و یادگیری را آسانتر می کند هدف باعث یادگیری بهتر و تلاش بیشتر برای کسب موفقیت می شود. هدف ایجاد انگیزه می کند.

بسیاری از مواقع نداشتن هدف مشخص، روشن، قابل حصول و تناسب با گیرنده و امکانات اجرایی او باعث می شود که یادگیری به خوبی صورت نگیرد. برای آنکه تدریس و آموزش معلم اثر بخش باشد باید هدف آموختن هر مطلب برای یادگیرنده (دانش آموز) و یاد دهنده (معلم) کاملاً روشن باشد.

شرایط عاطفی و روانی

شرایط عاطفی و روانی را می توان به عنوان اصلی ترین عامل پیشرفت تحصیلی یا افت تحصیلی دانست. بسیاری از دانش آموزان با اینکه از بهره هوشی بالاتر از متوسط و ظرفیت یادگیری قابل ملاحظه برخوردارند، اما صرفاً به دلایلی از قبیل فقر عاطفی انگیزه ناکافی عدم پشتکار، فقدان اعتماد به نفس و عدم کفایت در ابراز وجود، کمی احساس خود ارزشمندی «کم روی» نداشتن نگرش مثبت و قوی برای زندگی و تعارض روانی و غیره دچار بی اشتهایی تحصیل شده، نمی توانند پیشرفت تحصیل مطلوبی داشته باشند این قبیل بچه ها نیازمند تقویت اعتماد به نفس بالا بردن انگیزه و شناخت درمانی هستند. تا آنجا که در حوزه شناخت ایشان نگرش مثبت و مولد نسبت به خود و محیط اطراف به وجود آید. از انگیزه غنی برای تلاش بیشتر ظاهر ساختن استعدادهای بالقوه برخوردار شوند.

شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده

شاید بتوان گفت مهمترین عامل مؤثر در شکل گیری نگرش دانش آموز نسبت به تحصیل، خانواده است. محیط خانوادگی بیش از بهره هوشی کودکان در موفقیت تحصیل آنان مؤثر است. چنانچه نگرش خانواده نسبت به مدرسه معلمان و درس منفی باشد یا بین آنچه می گویند و آنچه عمل می کنند تفاوت وجود داشته باشد طبیعی است که به تدریج فرزند آنها نیز نگرش منفی به درس و تحصیل پیدا خواهد کرد.

بطور کلی فقر مالی، پائین بودن سطح فرهنگ، اختلاف و کشمکش در خانواده، روش های تربیتی و فرزند پروری انتظارات و آرزوهای خانواده نگرش آنها نسبت به درس  و تحصیلات و … از جمله عوامل خانوادگی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر میزان موفقیت تأثیر می گذارند تحقیقات نشان داده است که بین سطح فرهنگ خانواده و ترک تحصیل فرزندان رابطه معکوس وجود دارد. در کشورهای پیشرفته موقعیت اقتصادی خانواده در درجه اول و سواد والدین در درجه دوم نقش اصلی را در میزان پیشرفت تحصیلی بازی می کنند ولی در ایران احتمالاً اولویت این دو عامل جابجا می شود.

تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده

سطح تحصیلات و فرهنگ خانواده همانند سایر عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیل به اشکال مختلف در پیشرفت تحصیلی و یا افت تحصیلی تأثیر می گذارد پائین بودن سطح تحصیلات و فرهنگ خانواده در درجه اول سبب می شود که خانواده نتواند کمک های درسی لازم به دانش آموزان نموده و در حل مشکلات درسی آن ها را یاری کند.

در حالی که فرزندان خانواده های تحصیل کرده بخشی از دروس خود را در خانه و با رهبری و نظارت والدین خود انجام می دهند و حتی ممکن است از دروس کلاس خود هم جلوتر باشند. در منزل به سوالات آنها تا در قابل توجهی پاسخ داده می شود. از لحاظ مادی و اجتماعی امکانات بیشتری برای آنها وجود دارد به کتاب ها و نشریات دسترس بهتری دارند، مسافرت ها، تفریح ها اسباب بازی های گوناگون و روابط اجتماعی گسترده همه نقش اساسی، مهمی در پیشرفت و کسب تجربه آن ها دارند.

فهرست مطالب

چکیده تحقیق…………………………………………………………………………………….

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسأله………………………………………………………………………………………… ۵

ضرورت و اهمیت مسأله………………………………………………………………………. ۷

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………… ۹

سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………….. ۱۰

تعریف عملی مفاهیم…………………………………………………………………………. ۱۰

محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………….. ۱۲

متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………….. ۱۲

تعریف عملیاتی افت تحصیلی……………………………………………………………… ۱۳

فصل دوم: پیشینه ی تحقیق

الف) پیشینه نظری تحقیق…………………………………………………………………… ۱۶

تعریف افت تحصیلی………………………………………………………………………… ۱۶

انواع افت تحصیلی…………………………………………………………………………… ۱۶

غیبت مطلق از مدرسه………………………………………………………………………… ۱۷

ترک تحصیل قبل از موعد مقرر…………………………………………………………… ۱۷

تکرار پایه تحصیلی………………………………………………………………………….. ۱۸

کیفیت نازل تحصیلات……………………………………………………………………… ۱۸

افت تحصیلی پنهان………………………………………………………………………….. ۱۹

عوامل افت تحصیلی…………………………………………………………………………. ۲۰

عوامل فردی…………………………………………………………………………………… ۲۱

هوش…………………………………………………………………………………………… ۲۱

انگیزه…………………………………………………………………………………………… ۲۲

هدف…………………………………………………………………………………………… ۲۳

روش مطالعه…………………………………………………………………………………… ۲۴

اضطراب امتحان………………………………………………………………………………. ۲۵

روش های پیشگیری از اضطراب امتحان…………………………………………………. ۲۶

توجه و تمرکز………………………………………………………………………………… ۲۶

برنامه ریزی……………………………………………………………………………………. ۲۷

عزت نفس…………………………………………………………………………………….. ۲۷

شرایط عاطفی و روانی………………………………………………………………………. ۲۸

عوامل آموزشگاهی………………………………………………………………………….. ۲۹

روابط معلم و دانش آموز…………………………………………………………………… ۳۰

شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی……………………………………………. ۳۰

ارزشیابی……………………………………………………………………………………….. ۳۱

نامتناسب بودن روش ها و امکانات آموزش و پرورش با محتوای برنامه ها             ۳۵

عوامل خانوادگی…………………………………………………………………………….. ۳۶

شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده……………………………………………………. ۳۷

تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده………………………………………………………. ۳۹

تعداد اعضای خانواده……………………………………………………………………….. ۳۹

اشتغال دانش آموزان…………………………………………………………………………. ۴۰

ارتباط بین اولیاء و مربیان……………………………………………………………………. ۴۱

وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده و افت تحصیلی………………………………… ۴۲

جنسیت و افت تحصیلی…………………………………………………………………….. ۴۳

ب) پیشینه عملی تحقیق…………………………………………………………………….. ۴۴

روند افت تحصیلی در جهان و ایران………………………………………………………. ۴۵

تحقیقات انجام یافته در ایران………………………………………………………………. ۴۶

تحقیقات انجام گرفته در کشورهای خارجی……………………………………………. ۴۸

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش تحقیق…………………………………………………………………………………… ۵۲

جامعه آماری………………………………………………………………………………….. ۵۲

نمونه آماری…………………………………………………………………………………… ۵۲

ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………….. ۵۲

روش ها و تکنیک های آماری تحلیل داده ها………………………………………….. ۵۳

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………. ۵۷

۱- نظارت خانواده و هماهنگی آن با مدرسه و اطلاع از مشکلات درسی و عاطفی دانش آموزان ۵۹

۲- داشتن هدف و برنامه مشخص دانش آموز از تحصیل…………………………….. ۶۱

۳- انجام فعالیتهای غیردرسی و کار در ساعات فراغت……………………………….. ۶۳

۴- میزان تحصیلات والدین در کیفیت آموزشی……………………………………….. ۶۵

۵- نداشتن اعتماد به نفس و یاکم بودن آن……………………………………………… ۶۷

۶- برنامه ریزی در تأمین نیازهای مادی و اجتماعی تحصیل کرده و کاهش درصد بیکاری ۶۹

۷- تقدیر و تشکر مناسب از دانش آموزان و معلمین موفق از طریق مدیران و مسئؤلان  ۷۱

۸- توجه به نیازهای عاطفی و رفع مشکلات مالی و بهبود معیشتی …………………. ۷۳

۹- بالا بردن مقام و منزلت اجتماعی معلمان در جامعه و احترام و مقولیت تشکیلاتی ۷۵

۱۰- فراهم نمودن امکانات ادامه تحصیل فرهنگیان…………………………………….. ۷۷

۱۱- در جهت بالا بردن کیفیت آموزشی و دادن شتاب بیشتر به حرکت آموزشی   ۷۹

۱۲- در مقایسه نقش دانش آموز و معلم در پیشرفت تحصیلی……………………….. ۸۱

۱۳- بی توجهی به نظرات معلمان از سوی مدیریت……………………………………. ۸۳

۱۴- پرجمعیت بودن کلاس ها و نامناسب و کم بودن فضا…………………………… ۸۵

۱۵- اختصاص یک کانال تلویزیون به مسایل علمی، آموزشی و تازه های علوم     ۸۷

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

نتایج تحقیق…………………………………………………………………………………… ۹۰

پیشنهادات……………………………………………………………………………………. ۱۱۱

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………. ۱۱۵

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر انگوت از دیدگاه معلمان
دانلود:  
قیمت محصول:   28800
تعداد صفحه:   117 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<