امروز :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران
کد محصول:   1340
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   93 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   2.629 مگابایت
پسورد:   ندارد
دانلود تحقیق بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   93 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران

در این تحقیق به بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران پرداخته شده است. بدون شک دانش آموزان هر جامعه، سرمایه های گرانبهائی اند که اگر مورد بی توجهی قرار گیرند در تصمیم گیری ها مد نظر نباشند، آن جامعه دچار خسران زیادی خواهد شد. با نگاهی به ارقام بودجه کشورهای صنعتی و پیشرفته در مقایسه با کشورهای جهان سوم فاصله زیاد بین آن دو را می توان دید.

بسیاری از کشور های توسعه یافته معتقدند‌ که هر چه در این ارتباط هزینه نمایند، تبدیل به سرمایه های دیگری در ابعاد مختلف آن کشور خواهد شد. در میان
دانش آموزان با توجه به دانش آموزان متوسط جایگاه ویژه ای دارد. زیرا علاوه بر این که در آینده نزدیک می توانند در امور جامعه مؤثر واقع شوند. در زمان تحصیل هم به دلیل ویژگیهای خاصی که دارند، قادرند منشاء حرکت های سازنده یا مخرب شوند. بدین لحاظ هر چه به این نیروی خارق العاده توجه شود  از قدرت خروشان و پر تحرک آنان  می توان بهره جست و هر چه به بوته فراموشی سپرده شوند، این سیل عظیم می تواند خسارت زیادی را به وجود آورد.

سئوالی که در این جا مطرح است این است که در برابر هدر رفتن فرصت های جوانی چه کسانی مسئولند. بدیهی است که نظام تعلیم و تربیت به تنهایی نمی تواند در تربیت و استفاده صحیح از جوانان موفق شود. یکی از موضوعات بسیار مهم برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان می باشد که اگر اصولی و حساب شده باشد میتوانند زمینه رشد و تعالی جامعه مهیا نمایند و کشور را از آسیب ها و خطرات احتمالی که ممکن است در اثر بی توجهی به این امر گریبان گیر کشور شود مصون بدارد.

زمان فراغت

ارزشمندترین لحظات، ساعات و روزهای زندگی انسان است. بدیهی است که ارزشمندی اوقات فراغت به موازات رشد فکری و توسعۀ قابلیت های شخصی و مسئولیت پذیری های خانوادگی، حرفه ای و اجتماعی، مضاعف می شود در زندگی کودکان و نوجوانان، در اوقات فراغت به زمانی معنا و مفهوم روشن و ارزشمند پیدا می‌کند: که حضور مؤظف در مدرسه و انجام تکالیف مکلف را برای نخستین بار تجربه می کنند. در روزهای سال تحصیلی، ساعت خارج از مدرسه و زمانی که دانش آموزان تکالیف آموزشگاهی را انجام داده اند و فارغ از برنامه های معمولی روزانه فرصتی می یابند که با انگیزه شخصی و آزاد به هدایت و نظارت اولیاء و مربیان در این زمینه می تواند فوق العاده پر ثمر و پر برکت باشد.

بهترین فرصت برای ظهور و پیدایش خلاقیت های ذهنی و نوآوری های فکری است، چرا که کودکان، نوجوانان و جوانان در طول سال تحصیلی یا حین انجام وظایف موظف، فرصت چندانی برای پرداختن به اندیشه های بدیع و ایده های نو و تجربه مفروضات فکری خود نمی یابند و لذا در زمان فراغت، بستر بروز و ظهور نورآوری های ذهنی، خلاقیت ها و تولیدات برتر فکری و تجربۀ باورهای مولد است.

صرف فراهم نمودن امکانات ورزشی با تدارک کلاس های تقویتی و کمک آموزشی و طراحی برنامه های متنوع هنری و فرهنگی، نمی تواند میزان آسیب پذیری فکری و رفتارهای نوجوانان را به حداقل برساند. آن چه بیش از همه می بایست مد نظر‌ قرار‌ گیرد، ایجاد نگرش و بازخورد مثبت و هدفمند در میان اولیاء و مربیان، به ویژه نوجوانان نسبت به اهمیت و ارزشمندی اوقات فراغت و قدرت خلاقیت و نوآوری ایشان در این ایام است.

اوقات فراغت در دایره شناخت

در شرایط حاضر بحث اوقات فراغت و چگونگی گذران آن در میان کارشناسان تربیتی و اجتماعی بسیار گرم است و رسانه ها نیز به شکل های مختلف، جسته و گریخته به آن می پردازند. اما آنچه به عنوان سؤال مطرح میباشد این است که آیا مردم اوقات فراغت را بخوبی دریافته و وجوه تمایز آن را از سایر اوقات میدانند؟ بررسیهای موجود تا حدود زیادی نشانگر عدم شناخت صحیح نسبت به این موضوع است، چنانچه عده کثیری از مردم بین وقت آزاد بیکاری و اوقات مرده، تفاوت چندانی قائل نبوده و همه را در دایره اوقات فراغت معرفی میکنند.

برای مثال عده بسیاری اوقات (معطلی) خود را در صف های گوناگون، یا فاصله زمانی نقل و انتقال از مبدأ به مقصد می گذارنند و هر نوع بیکاری را نیز در این محدوده آورده و بر این باورند که بیشتر وقت مردم در سایه اوقات فراغت سپری می گردد، در حالی که اوقات فراغت بطور ذاتی دارای ویژگیهای متمایزی است و بر پایه این ویژگیها و معیارهاست که شکل می گیرد.

از مهمترین این ویژگیها میتوان به (مالکیت بر وقت) مورد نظر اشاره کرد، چنانچه وقت در اختیار و انحصار صاحب آن باشد نه استخدام کسی دیگر این که وقت (به میل و طبع او برنامه ریزی شود و بگذرد) به نحوی که از گذران این زمان برای او احساس رضایت و خرسندی فراهم گردد، و نهایتاً این که شخص در زمان مورد بحث از (امنیت خاطر) برخوردار باشد. در نتیجه اوقات فراغت به وقت زمانی اطلاق می گردد که شخص در طول آن تعهد، تکلیف و وظیفه ای را عهده دار نباشد و این زمان را به اختیار خود و به هر شکلی که مایل است و باعث رضایت مندی اوست صرف کند.

تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان

با فرا رسیدن فصل تابستان و هنگام تعطیلی مدارس، حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز‌ کشور‌، رها شده از کلاس درس و بحث بری گذران دوره فراغتی چهار ماهه آماده می شوند. مسئولین دلسوز و متعهد نظام اسلام اعم از آموزش و پرورش و سایر متولیان امور هم با تمام توان در فکر برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت این خیل عظیم کودک و نوجوان و جوانان می باشند و مراکز فرهنگی و ورزشی هر کدام در حد توان و در راستای وظایف محوله به جذب آنان اقدام کنند.

به فرموده شهید رجائی، در تابستان اگر مدرسه ها تعطیل می شوند، اما تعلیم و تربیت تعطیل بردار نیست وظیفه سنگینی که بر دوش پدران و مادران در قبال تربیت فرزندان نهاده شده است در تابستان نیز همانند سایر فصول سال سنگینی می کند. متولیان امر تعلیم و تربیت کشور نیز وظیفه تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان و جوانان عزیز را فراموش نکرده و دست به کار می باشند.

بدیهی است، در قبال وظایف خطیری که به عهده والدین است، حداقل وظایف فرزندان، تبعیت و پذیرش گفته ها و عمل بر اساس برنامه ریزی خیرخواهانه والدین می باشد. الا تلاش یک جانبه، راه به مقصود نخواهد بود. سنگینی وظیفه پدران و مادران متعهد از یکسو و وظایف بسیار حساس مسئولین دست اندرکار امر برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان از سوی دیگر، هر چند امری بدیهی است و هر کدام در خور وظیفه ای که دارند و توان و ظرفیت های خود، بدین امر مهم واقف هستند، اما در این مقوله نگاهی نو و از جنبه ای خاص به نحو گذران ایام تعطیلات تابستانی توجه شده است.

برنامه ریزی برای فراغت دانش آموزان

مسئله مهم در برنامه ریزی برای گذران این اوقات این است که والدین نباید فرزندان خویش را مجبور به پذیریش برنامه هائی که خود در نظر دارند، کنند. صرف نظر از دانش آموزانی که در تابستان به کار در کارگاههای مختلف یا دستفروشی مشغول می شوند. در سایر موارد اجبار در پذیرش برنامه های خلاف میل آنها نه تنها نتیجه مفیدی در بر ندارد بلکه اثرات منفی آن بیشتر است.

در این ایام والدین باید فرزندان خود  را در انتخاب نحوه پر کردن اوقات فراغت آزاد بگذارند به این شرط که خود همواره نقش راهنما را برای آنها داشته باشند و فرزندانشان را با توجه به زمینه های مورد علاقه شان در جهت رشد و پرورش استعدادهایشان یاری کنند. به این ترتیب نتیجه مطلوبی در جذب مفاهیم و مسائل مورد یادگیری دانش آموزان حاصل می شود، در مرحله بعد کمک به دانش آموزان برای شناسائی استعداد و علایق آنها و برنامه ریزی برای حداکثر استفاده از این زمان کوتاه بر عهده کمیته های فرهنگی و هنری و مراکزی است که به نحوی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نقش دارند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۱

تعریف اوقات فراغت………………………………………………………………………….. ۲

هدف از انتخاب موضوع…………………………………………………………………….. ۳

علل و دلایل انتخاب موضوع………………………………………………………………… ۴

قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵

الف) قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………. ۵

ب) قلمرو زمانی……………………………………………………………………………….. ۵

ج) قلمرو مکانی……………………………………………………………………………….. ۵

محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………….. ۵

انگیزه……………………………………………………………………………………………. ۷

تعریف انگیزش………………………………………………………………………………… ۷

اوقات فراغت…………………………………………………………………………………… ۷

پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………. ۸

مدارس…………………………………………………………………………………………… ۸

تعریف بازدهی (کارآئی)…………………………………………………………………….. ۸

انگیزش………………………………………………………………………………………….. ۸

یادگیری…………………………………………………………………………………………. ۸

عوامل یادگیری………………………………………………………………………………… ۹

سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

فراغت…………………………………………………………………………………………. ۱۵

زمان فراغت…………………………………………………………………………………… ۱۵

ورزش و کارکردهای مختلف آن………………………………………………………… ۱۸

کارکردهای مختلف ورزش……………………………………………………………….. ۱۹

کارکرد اجتماعی ورزش…………………………………………………………………… ۲۰

کارکرد سیاسی ورزش…………………………………………………………………….. ۲۱

تذکراتی چند………………………………………………………………………………… ۲۲

آسیب شناسی اوقات فراغت: تأثیر آن بر انگیزه و آموزش…………………………… ۲۴

اوقات فراغت در دایره شناخت……………………………………………………………. ۳۹

تابستان و اوقات فراغت دانش آ»وزان……………………………………………………. ۴۴

تعطیلات بخشی از فرآیند تربیت…………………………………………………………. ۴۸

گردش در طبیعت……………………………………………………………………………. ۴۸

تکثر ناهماهنگی چرا؟………………………………………………………………………. ۵۱

فصل سوم: متدولوژی و روش تحقیق

روش تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵۳

روش های جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………. ۵۳

۱- روش کتابخانه ای………………………………………………………………………. ۵۳

۲- روش پرسشنامه ای……………………………………………………………………… ۵۳

توضیحاتی در مورد فرضیات و سؤالات مندرج در پرسشنامه……………………….. ۵۴

جامعه آماری…………………………………………………………………………………. ۵۵

تعریف جامعه آماری……………………………………………………………………….. ۵۵

تعریف نمونه آماری………………………………………………………………………… ۵۵

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۵۷

قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵۷

الف) قلمرو مکانی…………………………………………………………………………… ۵۷

ب) قلمرو زمانی……………………………………………………………………………… ۵۸

ج) قلمرو موضوعی………………………………………………………………………….. ۵۸

تکنیک های آماری مورد استفاده………………………………………………………… ۵۸

مراحل آزمون………………………………………………………………………………… ۵۹

مراحل آزمون همبستگی……………………………………………………………………. ۶۱

ضریب تشخیص……………………………………………………………………………… ۶۲

ضریب عدم تشخیص……………………………………………………………………….. ۶۲

اهمیت اوقات فراغت و انگیزه تحصیل…………………………………………………… ۶۳

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های آماری

تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری و فرضیات تحقیق……………………………………. ۶۷

فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………… ۶۷

فرضیه اول…………………………………………………………………………………….. ۶۷

فرضیه دوم……………………………………………………………………………………. ۶۸

فرضیه سوم……………………………………………………………………………………. ۶۹

فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………. ۷۰

تحلیل فرضیات آماری……………………………………………………………………… ۷۱

تحلیل و تصمیم گیری……………………………………………………………………… ۷۱

آزمون همبستگی…………………………………………………………………………….. ۷۲

خلاصه تحلیل فرضیات…………………………………………………………………….. ۷۸

خلاصه نتایج پرسشنامه…………………………………………………………………….. ۷۹

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۸۲

تحلیل نتایج تحقیق………………………………………………………………………….. ۸۳

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۸۹

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۹۲

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   93 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<