امروز :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی
کد محصول:   151
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   89 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   319 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   89 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی

به علت عقب مانده ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف هر ساله میزان قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جامعه  به هدر می رود. هر چند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی و تغذیه نوزادان و جلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا، ناسازگاریهای خونی، اختلافات هورمونی … انجام می شود ولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هر جامعه ای می باشد.

یکی از مسائلی که در زندگی کودکان عقب مانده ممکن است زیاد باشد مسئله شکست بیشتر در زندگی آنها باشد. در واقع شکست یک پیامد منفی است که اگر بطور مکرر رخ بدهد منجر به کاهش انگیزه در افراد شود بخبصوص اگر فرد عقب ماندگی باشد که باعث ارزشیابی نادرست آنها از خود و نادیده گرفتن تواناییها و در نتیجه احساس ضعف و ناتوانی در آنها میگردد.

عوامل زیادی در موفقیت و شکست دانش آموزان دخالت دارند و طبق تحقیقات انجام شده یکی از این عوامل نحوه اسناد دادن آنها می باشد بدین معنی که اسناد نامطلوب منجر به کاهش انگیزش در آنها می شود. تئوری اسناد از تئوریهای شناختی انگیزش است که هدف آن بررسی شیوه هایی است که افراد، رویدادها و حوادث را تعیین کرده و به دنبال روابط علت و معلولی بین آنها هستند. (هاری، ویری ۱۹۸۴)

بررسی سلامت و بهداشت روان کودکان

ما چگونه رفتارها و انگیزه های دیگران را درک و تغییر می کنیم؟

چگونه باور و نگرشهای افراد شکل می گیرد؟

و چرا مردم این گونه رفتار می کنند؟

برای جواب دادن به این سؤال ما باید از فرایند اسناد استفاده می کنیم و باید رفتار افراد را به آمیزه ای از علتها اسناد دهیم. بدون شک در زندگی خود با افرادی مواجه شده ایم که همواره گناه شکست خود را گردن دیگران یا عوامل مختلف بیرونی می اندازند و به جای اینکه آن شکست را حاصل اعمال خود بدانند یا خود را مسئول آن شکست بدانند تلاش می کنند تا توجیه قابل قبولی برای شکست خود فراهم کرده و بدین وسیله از ایجاد تصور منفی از خود در ذهن دیگران اجتناب ورزند. نظریه های اسنادی بر مبنای چنین تنبیهایی بنا شده اند.

عقب ماندگی در کودکان

حال سؤالی که مطرح می شود این است که آیا اسناد دادن در مورد همه کودکان نیز صدق می کند و اینکه کودک عقب مانده ذهنی از آن چگونه استفاده می کند. به طور کلی در این تحقیق بدنبال این مسئله هستیم که آیا با افزایش سن نوع اسناد دادن کودکان عادی و عقب مانده با هم تفاوت دارد و دیگر اینکه آیا نوع اسناد دادن دختران و پسران با یکدیگر تفاوت دارد و اگر دارد بیشتر از سبک رویدادهای منفی یا مثبت استفاده می نمایند از این رو بر آن شدیم که بر روی سبکهای اسنادی در کودکان عقب ماندگی و اینکه مشکلات و شکستها و موفقیتهای خود را چگونه و به چه عواملی نسبت می دهند بررسی نمایم. امیدواریم این تحقیق مقدمه ای کوچک برای توجه بیشتر به این کودکان که در جامعه مانند آنها کم نیز نمی باشند، باشد.

یکی دیگر از اهداف این پژوهش بررسی اولیه این مسئله است که در سلامت و بهداشت روان آنها تأثیر بسزایی دارد این نکته مهم دیگر آنکه استفاده به موقع از سبک اسنادی می تواند سبب کاهش اضطراب و فشار روانی افراد به خصوص در این گروه از کودکان می گردد.

دیگر عامل مشکلاتی که این کودکان برای خانواده های خود بوجود می آورند، نوع نگرشی که خانواده آنها نسبت به آنان دارند. اینکه آنان نیز مانند دیگر افراد جامعه شکست خود را به عوامل بیرونی و ناپایدار و اختصاصی نسبت می دهند یا به گونه دیگر و یا اینکه اصلاً این کودکان می توانند از تئوریهای شناختی اسناد استفاده کنند و آیا اسناد دادن برای آنها معنی دارد یا خیر.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………….. ۳

فرضیه تحقیق ……………………………………………………………………………………… ۴

تعاریف عملیاتی …………………………………………………………………………………… ۵

فصل دوم: پیشینه تحقیق

سابقه پژوهش …………………………………………………………………………………… ۹

نظریه هایدر ………………………………………………………………………………………. ۱۰

نظریه اسناد استنباط تطابقی جونز و دیویس ……………………………………………………. ۱۱

نظریه تغییر همگام (هارولدکی) ………………………………………………………………….. ۱۲

نظریه های ترکیبی اسناد شیور ………………………………………………………………….. ۱۳

طبقه بندی سه بعدی واینر ………………………………………………………………………. ۱۴

خطاها و سوگیری اسنادی ………………………………………………………………………. ۱۵

سوگیری مربوط به جنس …………………………………………………………………………. ۱۸

اسنادها در مورد خود …………………………………………………………………………….. ۲۰

عاملان در برابر ناظران ……………………………………………………………………………. ۲۱

سبک های انتسابی ……………………………………………………………………………… ۲۱

انتساب های درماندگی انسان …………………………………………………………………… ۲۴

اسنادهای مربوط به بازده …………………………………………………………………………. ۲۶

اسنادها بعد از موفقیت و شکست ……………………………………………………………….. ۲۷

اسنادهای رفتار ……………………………………………………………………………………. ۲۹

تعریف استثنایی ……………………………………………………………………………………. ۳۱

اصطلاح استثنایی ………………………………………………………………………………….. ۳۲

گروهبندی دانش آموزان استثنایی …………………………………………………………………. ۳۲

تاریخچه عقب ماندگی ……………………………………………………………………………… ۳۳

رفتار سازشی ………………………………………………………………………………………. ۳۹

هوش پایین تر از حد متوسط ……………………………………………………………………….. ۴۰

طبقه بندی کودکان عقب مانده ذهنی …………………………………………………………….. ۴۱

گروه بندی روانشناسان …………………………………………………………………………….. ۴۲

گروه بندی روان پزشکان …………………………………………………………………………….. ۴۲

گروه بندی آموزش، تربیتی و درمان …………………………………………………………………. ۴۳

گروه آموزش پذیر ……………………………………………………………………………………. ۴۳

تحقیقات داخلی و خارجی ………………………………………………………………………….. ۴۶

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش و طرح تحقیق ………………………………………………………………………………….. ۴۹

جامعه آماری …………………………………………………………………………………………. ۴۹

نمونه آماری ………………………………………………………………………………………….. ۴۹

ابزار تحقیق ………………………………………………………………………………………….. ۵۰

روش اجرای تحقیق …………………………………………………………………………………. ۵۱

روش تجزیه تحلیل داده ها ………………………………………………………………………….. ۵۱

فصل چهارم: روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

شاخص آماری ……………………………………………………………………………………….. ۵۳

جدول۱: توزیع فراوانی نمرات اسناد درونی مثبت …………………………………………………… ۵۵

جدول ۲: توزیع فراوانی نمرات اسناد پایداری مثبت …………………………………………………. ۵۶

جدول ۳: توزیع فراوانی اسناد درونی منفی ………………………………………………………… ۵۷

جدول ۴: توزیع فراوانی نمرات اسناد کلی مثبت ……………………………………………………. ۵۸

جدول ۵: تویع فراوانی نمرات پایداری منفی ………………………………………………………… ۵۹

جدول ۶: توزیع نمرات اسناد کلی منفی ……………………………………………………………. ۶۰

عقب مانده ذهنی جدول ۷: آزمون مستقل برای مقایسه اسناد درونی مثبت ……………………. ۶۱

جدول ۸: آزمون مستقل پایداری ……………………………………………………………………. ۶۳

جدول ۹: آزمون مستقل اسناد کلی مثبت ………………………………………………………… ۶۴

جدول ۱۰: آزمون مستقل برای مقایسه اسناد درونی منفی ……………………………………… ۶۶

جدول ۱۱: آزمون مستقل پایداری منفی …………………………………………………………… ۶۷

جدول ۱۲: آزمون مستقل درونی منفی ……………………………………………………………. ۶۹

جدول ۱۳: ………………………………………………………………………………………….. ۷۰

جدول ۱۴: …………………………………………………………………………………………. ۷۱

فصل پنجم: بحث نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………….. ۷۳

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………… ۷۴

محدودیتها و مشکلات ……………………………………………………………………………. ۷۵

منابع و مأخذ

منابع فارسی و انگلیسی ………………………………………………………………………… ۷۷

ضمائم

پرسشنامه ………………………………………………………………………………………. ۸۱

مقیاس نمره گذاری ………………………………………………………………………………. ۸۹

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   89 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<