امروز :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی دانش آموزان مدارس ابتدائی ناحیه ۳ کرج
کد محصول:   1111
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   70 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   256 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی دانش آموزان مدارس ابتدائی ناحیه 3 کرج
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   70 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی دانش آموزان مدارس ابتدائی ناحیه ۳ کرج

در این پژوهش به بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی دانش آموزان مدارس ابتدائی پرداخته شده است. پژوهش و کنجکاوی از تمایلات طبیعی بشر است و میل به شناخت و ارضاء آن حس موجب دست یافتن به مجهولات زیادی شده است. لذا پیشرفتهای چشمگیری در کلیه زمینه های علمی فعلی حاصل این حس سیری ناپذیر کسانی است که زندگی خود را وقف جامعه بشری کرده و می کند. توسعه و پیشرفت کشورهای غربی حاصل میزان اهمیتی است که این کشورها به تحقیق و پژوهش قائل هستند. در این دیار روح علمی همان شناختن و در یافتن عمیق روشها و شیوه هایی بوده است که بشر برای پیش بردن علم بکار بسته است.

این امر نه تنها از نادانی و سرگردانی های آنها کاسته بلکه موجب شده است که در برآورد حوادث دقیق تر در انجام امور مجهز تر و در یافتن مواد جدید با کیفیت بهتر موفق تر باشند. و اما نقص عمده در کشورهای نو‌خاسته، بی خبری از شیوه های شناختن و دانستن است. توجه سطحی به مسائل و برداشت عامیانه از آنها بدون آشنایی به مبانی علمی راههای صحیح در این کشورها موجب ضلالت و گمراهی شده است. و  این کشورها را در دور و تسلسل نادانی گرفتار نموده است.

حل مشکلات تربیتی

تحقیق حاضر بدین علت صورت گرفته است تا یکی از مشکلات عمده مدارس را که همچنان حل نشده باقی مانده است بررسی نموده ودر صورت امکان روزنه ای را در راه گشایش آن پیدا نماید. همانطور که از عنوان این تحقیق استنباط می شود در صدد آنیم که علاوه بر انجام یک تکلیف دانشگاهی حداقل در دوران خدمت خود در نهاد مقدس آموزش و پرورش از نتایج آن در چگونگی راه حل مشکلات دانش آموزان سود جسته و در نتیجه آنچنانکه شایسته فرزندان این مرزوبوم باشد اداء وظیفه نمائیم زیرا جامعه کنونی ما بدلیل خصومتهای غربی و نادانیهای عده زیادی از مسلمانان در خارج و داخل کشور و نیز مشکلات اقتصادی دچار مسائل و مشکلات زیادی از جنبه های تربیتی و اخلاقی شده است. که اگر بزدوی در این مورد راه چاره ای را نجوئیم متحمل بهای گزافی خواهیم شد.

و همانطور که می دانیم مدرسه به عنوان سازمانی که مسئولیت تربیت فرزندان جامعه را بر عهده دارد باید با روشنگری و روشن بینی علل و راههای حل مشکلات را شناسایی و با آنها به نحو تخصصی برخورد نماید.

بیان مسئله، هدف و فرضیه

از آنجایی که مدرسه سازمانی است که مسئولیت اصلی تعلیم و تربیت فرزندان هر جامعه ای را بر عهده دارد و زندگی در جامعه کنونی بدون تعلیم و تربیت عمومی غیر ممکن می باشد و بخصوص اینکه پدران و مادران بدلیل مشغله فراوان و یا بدلیل اعتمادی که نسبت به مدارس احساس می کنند بیشترین مسئولیت را بر دوش مدرسه می اندازند. لذا مشکلات مدارس در این امر مهم صد چندان می شود تا آنجایی که حتی خانواده ها در بسیاری از موارد از فرزندان خود به مدارس شکایت می برند و از نحوه رفتار فرزندان خود گلایه می کنند.

ولی آیا انجام این مسئولیت خطیر از مدارس و کارکنان آنها به تنهایی بر می آید و یا اینکه باید چاره ای جست؟

مشکلات درسی و آموزشی و تربیتی و اخلاقی متاسفانه با تمام جدیتی که دست اندر کاران تعلیم و تربیت پیش گرفته اند روز بروز بیشتر می شود. تبلیغات ضد فرهنگی که به عناوین و شکلهای مختلف خود را جلوه‌گر می سازند از طرفی «تمایل بشر به اطاعت از نفس اماره و جنبه منفی گرایی وی» ما را هشدار می دهد اگر چنانچه بی‌تفاوت باشیم بهای سنگینی را متحمل خواهیم شد که چه بسا از عهده آن بر نیائیم.

مانع حل مشکلات

به نظر حقیر بزرگترین مانع در این راه این است که جامعه ما به نتایج آنی و کوتاه مدت سرمایه گذاریها توجه دارد و هنوز پی به ارزش و اهمیت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش که ریشه ای و اساسی است نبوده است. چنانکه کمینیوس یکی از بزرگان تعلیم و تربیت مورد سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می گوید: اگر قرار باشد یک سکه طلا برای شهر سازی، تأسیسات نظامی، تهیه اسلحه ، مهمات و غیره خرج شود چرا نباید صد سکه برای آموزش و پرورش اطفال هزینه گردد.

در این پژوهش تاثیر همکاری والدین و نیز تاثیر کلاسهای آموزش خانواده در میزان همکاری آنان با مدارس مورد نظر است و بررسی بیشتر در مورد لزوم تشکیل کلاسهای آموزش خانواده و آشنا نمودن والدین به شیوه های تربیت فرزندان و در نتیجه ایجاد هماهنگی بیشتر بین دو نهاد خانواده و مدرسه می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله، هدف و فرضیه……………………………………………………………………. ۶

فرضیه…………………………………………………………………………………………….. ۹

تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………….. ۹

فصل دوم

مطالعه منابع مربوطه به موضوع مورد تحقیق……………………………………………… ۱۱

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

آزمودنیها………………………………………………………………………………………. ۱۹

طرح پژوهشی…………………………………………………………………………………. ۲۰

ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………… ۲۰

روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………… ۲۱

فصل چهارم: یافته های پژوهش

یافته های پژوهشی……………………………………………………………………………. ۵۴

بحث درباره یافته ها………………………………………………………………………… ۵۹

فصل پنجم: نتیجه گیری

محدودیتها…………………………………………………………………………………….. ۶۲

پیشنهادات و کاربرد…………………………………………………………………………. ۶۳

خلاصه و نتیجه گیری……………………………………………………………………….. ۶۷

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………… ۷۰

فهرست جداول

جدول الف: مشخصات آزمودنیها از نظر جنسیت و وضعیت تأهل…………………… ۱۹

جدول ۱: میزان موافقت مدیران با همکاری والدین با مدارس………………………… ۲۲

جدول ۲: نظر مدیران در مورد میزان همکاری والدین:

در حل مشکلات تربیتی یا اخلاقی دانش آموزان……………………………………… ۲۳

جدول ۳: چگونگی همکاری الدین با مدرسه از نظر مدیران………………………….. ۲۵

جدول ۴: میزان مفید بودن کلاسهای آموزشی خانواده از نظر مدیران                    ۲۶

جدول ۵: میزان مؤثر بودن همکاری والدین:

در حل مشکلات تربیتی یا اخلاقی دانش آموزان از نظر مدیران…………………….. ۲۷

جدول ۶: نظر مدیران در مورد تأثیر کلاسهای آموزش خانواده:

در افزایش میزان همکاری والدین………………………………………………………… ۲۸

جدول ۷: میزان استقبال والدین از کلاس آموزش خانواده از نظر مدیران                ۳۰

جدول ۸: نظر مدیران در مورد علت عدم شرکت والدین در کلاس آموزش خانواده ۳۰

جدول ۹: میزان استفاده مدیران از نظر والدین در برنامه ریزی آموزشی                  ۳۳

جدول ۱۰: نظر مدیران در مورد تشکیل یا عدم تشکیل کلاس آموزش خانواده       ۳۴

جدول ۱۱: درصد شرکت والدین در کلاس آموزش خانواده……………………….. ۳۶

جدول ۱۲: شرکت کنندگان در کلاسهای آموزش خانواده:

چه گروهی از والدین می باشند؟………………………………………………………….. ۳۷

ادامه فهرست جداول

جدول ۱۳: آیا تا کنون از والدین دعوت بعمل آمده که حاضر به همکاری نشده باشند؟  ۳۹

جدول ۱۴: والدین دوست دارند در کلاسهای آموزش خانواده:

بیشتر چه مسائلی به آنها آموزش داده شود؟…………………………………………….. ۴۰

جدول ۱۵: علت بروز مشکلات تربیتی دانش آموزان را از نظر والدین در چه می دانند؟             ۴۲

جدول ۱۶: نوع مشکلات تربیتی دانش آموزان از نظر مدیران………………………… ۴۳

جدول ۱۷: مسائلی که از نظر مدیران در کلاس آموزش خانواده باید مطرح شود    ۴۵

جدول ۱۸: مدت زمان کافی برای کلاس آموزش خانواده از نظر مدیران               ۴۷

جدول ۱۹: نظر مدیران راجع به ریشه مشکلات تربیتی و اخلاقی دانش آموزان از نظر والدین آنان    ۴۹

جدول ۲۰: میزان توافق مدیران در تشکیل کلاسهای آموزش خانواده                   ۵۵

جدول ۲۱: علت عدم حضور والدین در کلاس آموزش خانواده……………………. ۵۷

جدول ۲۲: مسائل مورد نیاز به طرح در کلاس آموزش خانواده از نظر مدیران        ۵۸

جدول ۲۳: علت بروز مشکلات دانش آموزان از نظر والدین…………………………. ۵۸

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی نقش والدین و مسئولین مدارس در جهت کاهش مشکلات تربیتی و اخلاقی دانش آموزان مدارس ابتدائی ناحیه ۳ کرج
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   70 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<