امروز :چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزان شهر یزد
کد محصول:   131
قیمت محصول:   6800 تومان
تعداد صفحه:   69 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   764 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزان شهر یزد
توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
دانلود فایل در پایین صفحه دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات

دانلود پایان نامه اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزان شهر یزد

هوش هیجانی نوع دیگر باهوش بودن است و شامل درک احساسات خود، برای تصمیم گیری مناسب در زندگی است. هوش هیجان توانایی کنترل حالتهای اضطراب آور و کنترل واکنش هاست. با توجه به اهمیت هیجان در زندگی لزوم دسترسی به ابزار سنجش مناسب در این زمینه وجود دارد که متناسب با فرهنگ و جامۀ ایرانی قابل کاربرد باشد.

این به معنی پر انگیزه و امیدوار بودن به کار و رسیدن به اهداف است. بطور کلی، هوش هیجان یک مهارت اجتماعی است، و شامل همکاری با سایر مردم، کاربرد احساسات در روابط و توانایی رهبری سایر افراد می باشد. (گلمن، ۱۹۹۹) هم چنین هوش هیجان، در موفقیت زندگی فردی و اجتماعی انسانها اهمیت دارد. موفقیتهای زندگی حرفه ای ۲۰ درصد به بهره هوشی و ۸۰ درصد به هوش هیجان بستگی دارد. (کاظمی، ۱۳۸۵)

لذا یکی از هدفهای عهده هر علم اندازه گیری پدیده های مورد نظر دادن جنبه کمی به آنهاست. وقتی پدیده ای را با اعداد و ارقام نشان میدهیم براحتی می توانیم آن را طبقه بندی و قوانینی درباره آن وضع کنیم که در علم روانشناسی اصطلاحاً روان سنجی نامیده می شود. یعنی بهره گیری از آزمونهای روانی برای اندازه گیری تواناییهای ذهنی. (فرجیان ۱۳۷۵، گنجی ۱۳۷۰) به علاوه با ارزیابی هوش میتوان میزان موفقیتهای فرد را در زندگی فردی و اجتماعی پیش بینی کرد. (قمرانی و جعفری ۱۳۸۳)

بنابراین  در این زمینه ضمن جستجو در منابع اطلاعاتی پرسشنامه هوش هیجان بار – اُن به دلیل جامعیت و سادگی انتخاب گردید.

تأثیر هوش بر سلامت حافظه

با توجه به اینکه هوش هیجانی بر سلامت حافظه و نیروی عقل، ادراک معنا بخشی تجربه ها، داوری صحیح، تصمیم گیری مناسب و رشد روانی-اجتماعی فرد تأثیر چشمگیر میگذارد، لذا افرادی که دارای هیجانی بالایی هستند قدرت بیشتری برای سازگاری با مسائل جدید روزانه دارند. هم چنین هوش بالا با برون گرایی، انعطاف پذیری، دلپذیر و با توان بودن ، هماهنگ کردن احساسات مختلف، شناسایی این  احساسات و تأثیر آنها بر مغز و رفتار همبستگی دارد. در مقابل هوش هیجان پایین با رفتارهای مسئله ساز درونی، سطح پایین همدلی، ناتوانی در تنظیم خلق و خو، افسرده خویی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، انحرافات جنسی ، تخریب دارایی، دزدی و پرخاشگری همراه است. (قمرانی و جعفری، ۱۳۸۳)

ابعاد و مؤلفه های هوش

بنابراین هوش دارای ابعاد و مؤلفه هایی که ممکن است فرهنگ بسته باشد. به عبارتی تحت تأثیر الگوها و باورهای فردی و جمعی گروههای اجتماعی مختلف، معانی و تعابیر مختلفی از آن استنباط شود. به علاوه هر مشاور و روانشناس بالینی باید به روشهای انتخاب، اجرا، تفسیر نتایج آزمون ها آشنا باشد. اگر آزمون بطور صحیح انتخاب، اجرا و تفسیر شود، می تواند به یافتن راه حلی برای مشکل مراجع ، کمک کند. در غیر اینصورت نتیجه ای جز اتلاف وقت و گمراهی مشاور در کمک به مراجع نخواهد داشت. (شفیع آبادی، ۱۳۷۰)

در این مهم باید از ابزارهایی استفاده کرد که قابلیت کاربردی در محیطهای مختلف از حیث فرهنگی را داشته باشد و براساس جامعه ای که فرد در آن زندگی می کند هنجار شود. لذا با توجه به اینکه اصل پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن متعلق به فرهنگ غربی است. لازم است با جامعه ایرانی و طبقات مختلف آن هنجار شود. به دلیل تنوع فرهنگی در کشور، ما نیازمند هنجار شهری برای این آزمون هستیم. تا به این پاسخ برسیم که آیا پرسشنامه مذکور از لحاظ شاخص های روان سنجی قابلیت کاربرد در جمعیت دانش آموزی را دارد؟

هوش و عوامل مؤثر بر موفقیت

آشنایی با تئوری، دیدگاه جدیدی دربارۀ پیش بینی عوامل مؤثر بر موفقیت و هم چنین پیشگیری اولیه از اختلالات روانی فراهم می کند، که تکمیل کننده علوم شناختی، علوم اعصاب و رشد کودک است. از هوش در زمینه های آسیب شناسی روانی و تعلیم و تربیت، روابط میان فردی ، رضایت حرفه ای، هوش و شغل، سلامت جسمی، فعالیتهای اقتصادی و تجاری، بهزیستی روانی می شود صحبت به میان آورد. (حسینی حسین آبادی ۱۳۸۳، سیاروچی و همکاران ۲۰۰۱، مختاری پور ۱۳۸۱)

لذا با توجه به گستردگی حیط هوش و تأثیر آن در زندگی انسانها ضرورت دارد که آزمونی با توجه به فرهنگ و جامعه ایرانی هنجار شود . بنابراین اهمیت پژوهش حاضر، این است که بتوان با هنجار نمودن یک پرسشنامه در جامعه مورد نظر کمکی هر چند اندک به دانش آموزانی که در سنین حساس قرارر دارند، و اغلب برای انتخاب راه و روش زندگی آینده، به خود شناسی بیشتر نیاز دارند، ارائه کرد. این پرسشنامه میتواند برای روان سنجها، روان شناسان بالینی، مشاوران و روان درمانگران، در تشخیص و درمان کاربردر فراوانی داشته باشد.

دانش آموزان و هوش

با هنجار کردن پرسشنامه مزبور مشاوران دبیرستانها و همچنین مراکز مشاوره و بهداشتی و درمانی مستقر در یزد، قادر خواهند بود که تا حدی دانش آموزان و جوانان دارای هوش هیجانی پایین را شناسایی کرده و اقدامات بعدی که میتواند شامل اجرای آزمونهای تخصص تر ، استفاده از روشهای آموزش مناسب، اقدامات مشاورۀ روانشناختی و مددکاری لازم و غیره شود را بکار گیرند . همچنین مسئولین مشاوره را بر این موضوع که مشکلات دانش آموزان و جوانان بیشتر حول چه محورهایی قرار دارد واقف سازد . بنابراین رهنمودهایی برای آنان جهت برگزاری دوره هایی برای آموزش و تعلیم و درمان و حل مشکلات برای مشاوران فراهم آورد که این امر می تواند مفید و اثربخش باشد .

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقیق

چکیده ……………………………………………………………………………………. ۱

مقدمه ……………………………………………………………………………………. ۴

بیان مسأله ……………………………………………………………………………… ۵

اهمیت و ضرورت تحقیق ……………………………………………………………….. ۶

اهداف پژوهش ………………………………………………………………………….. ۷

– هدف کلی ……………………………………………………………………………… ۷

– اهداف جزئی ………………………………………………………………………….. ۷

سؤالات پژوهش ………………………………………………………………………… ۷

فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………. ۸

تعریف متغیر ……………………………………………………………………………… ۸

– تعریف نظری …………………………………………………………………………… ۸

– تعریف عملیاتی ……………………………………………………………………….. ۸

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………… ۱۰

بخش اول : سوابق نظری …………………………………………………………….. ۱۰

تاریخچه طرح هوش هیجانی …………………………………………………………. ۱۰

تحقیقات در باب هوش اجتماعی …………………………………………………….. ۱۱

۱۹۷۰ الی ۱۹۸۹ پیشتازان هوش هیجان ……………………………………………. ۱۲

۱۹۹۰ الی ۱۹۹۳ ظهور هوش …………………………………………………………. ۱۳

۱۹۹۸ تا به حال تحقیق و مؤسسه سازی هوش هیجان …………………………. ۱۳

تعاریف هوش هیجان ………………………………………………………………….. ۱۳

رویکردها در تعریف هوش عاطفی …………………………………………………… ۱۴

خصایصی که هوش عاطفی را می سازند …………………………………………. ۱۴

گستره هوش ………………………………………………………………………….. ۱۵

هوش هیجان و توانایی شغلی ……………………………………………………… ۱۵

هوش هیجان و موفقیت زناشویی ………………………………………………….. ۱۶

هوش عاطفی و اختلال های روانی ………………………………………………… ۱۶

هوش و حافظه ………………………………………………………………………… ۱۷

نقش مدرسه در پرورش هوش هیجان ……………………………………………… ۱۹

هوش هیجاني از دیدگاه بار-اُن ………………………………………………………. ۲۰

مشخصات هوش هیجاني بار-اُن …………………………………………………….. ۲۱

حیطه های پرسشنامه هوش عاطفی بار-اُن ………………………………………. ۲۲

نحوه نمره گذاری پرسشنامه …………………………………………………………. ۲۳

ارزيابی پرسشنامه هوش عاطفی بار-اُن ……………………………………………. ۲۴

لزوم هنجاریابی پرسشنامه هوش عاطفی بار-اُن ………………………………….. ۲۴

بخش دوم : سوابق پژوهشی ………………………………………………………… ۲۵

پژوهش های خارجی …………………………………………………………………… ۲۵

پژوهش های داخلی ……………………………………………………………………. ۳۱

فصل سوم: روش شناختی تحقیق

مقدمه ……………………………………………………………………………………. ۳۸

روش تحقیق …………………………………………………………………………….. ۳۸

جامعه آماری …………………………………………………………………………….. ۳۸

حجم نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………….. ۳۸

روش نمونه گیری ……………………………………………………………………….. ۳۹

ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………… ۳۹

روش اجرای تحقیق ……………………………………………………………………… ۴۰

روش های تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………… ۴۰

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه …………………………………………………………………………………….. ۴۳

۱- ماتریس همبستگی سئوالات آزمون با هم و با نمره کل ………………………… ۴۴

۲- ماتریس همبستگی خرده مقیاس ها قبل از تحلیل ………………………………. ۴۴

۳- محاسبه پایایی کل آزمون ……………………………………………………………. ۴۴

۴- تحلیل پایایی درونی مقیاس های پرسشنامه هوش هیجانی ………………….. ۴۴

۵- شاخص های توصیفی خرده مقیاس ها و میانگین کل هوش هیجان …………… ۵۱

۶- ماتریس همبستگی کل خرده مقیاس ها با هم و با نمره کل ……………………. ۵۲

۷- تحلیل عوامل به روش مؤلفه های اصلی و چرخش واریماكس ………………….. ۵۲

فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………….. ۵۳

نتیجه نهایی تحلیل پرسشنامه …………………………………………………………. ۵۵

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه ……………………………………………………………………………………… ۵۷

مروری بر تحقیق ………………………………………………………………………….. ۵۷

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………….. ۵۸

پیشنهادات تحقیق ………………………………………………………………………… ۵۹

– پیشنهاد به والدین ………………………………………………………………………. ۵۹

– پیشنهاد به دانش آموزان ………………………………………………………………. ۶۰

– پیشنهاد به معلمان …………………………………………………………………….. ۶۰

– پیشنهاد به مسئولین آموزش و پرورش ………………………………………………. ۶۰

– پیشنهاد برای تحقیقات آینده ………………………………………………………….. ۶۱

محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………… ۶۱

– محدودیت های تحت کنترل پژوهشگر ………………………………………………… ۶۱

– محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر ……………………………………………… ۶۲

منابع و مأخذ ……………………………………………………………………………….. ۶۳

منابع فارسی ………………………………………………………………………………. ۶۳

منابع انگلیسی …………………………………………………………………………….. ۶۸

منابع اینترنتی ………………………………………………………………………………. ۶۹

­فهرست جداول

جدول ۱: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس حل مسأله ……………………. ۴۴

جدول ۲: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس خوشبختی ……………………. ۴۴

جدول ۳: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس استقلال ………………………. ۴۵

جدول ۴: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس تحمل فشار روانی …………… ۴۵

جدول ۵: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس خود شکوفایی ……………….. ۴۵

جدول ۶: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس خودآگاهی هیجانی …………. ۴۶

جدول ۷: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس واقع گرایی …………………… ۴۶

جدول ۸: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس روابط بین فردی ……………… ۴۶

جدول ۹: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس خوش بینی ………………….. ۴۷

جدول ۱۰: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس عزت نفس ………………….. ۴۷

جدول ۱۱: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس کنترل تکانش ……………….. ۴۷

جدول ۱۲: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس انعطاف پذیری ………………. ۴۸

جدول ۱۳: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس مسئولیت پذیری ……………. ۴۸

جدول ۱۴: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس همدلی ………………………. ۴۸

جدول ۱۵: ماتریس همبستگی عبارتهای خرده مقیاس خود ابرازی …………………… ۴۹

جدول ۱۶: پایایی مقیاسهای هوش هیجانی و سؤالات تحت هر عامل ………………. ۵۰

جدول ۱۷: شاخصهای توصیفی خرده مقیاسها و میانگین کل و انحراف معیار ……….. ۵۱

جدول ۱۸: ضرایب همبستگی خرده مقیاسها با نمره کل پرسشنامه ………………… ۵۲

توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
نام محصول:   پایان نامه اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزان شهر یزد
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
توجه:آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
دانلود:  
قیمت محصول:   6800 تومان
تعداد صفحه:   69 صفحه - ورد: قابل ویرایش
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات
اگر خرید آنلاین نمی توانید انجام دهید با پشتیبانی تماس بگیرید.
>> توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو در بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید <<