امروز :چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی تأثیر نگرشهای صمیمانه والدین بر تأئید و عزت نفس فرزندان مقطع سوم دبیرستان شهرستان رشت
کد محصول:   1358
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   65 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   347 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی تأثیر نگرشهای صمیمانه والدین بر تأئید و عزت نفس فرزندان مقطع سوم دبیرستان شهرستان رشت
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   65 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر نگرشهای صمیمانه والدین بر تأئید و عزت نفس فرزندان مقطع سوم دبیرستان شهرستان رشت

در این تحقیق به بررسی تأثیر نگرشهای صمیمانه والدین بر تأئید و عزت نفس فرزندان مقطع سوم دبیرستان شهرستان رشت پرداخته شده. شخصیت و اخلاق کودک تنها در ارتباط با والدین رنگ نمی گیرد بلکه افراد دیگری هم وجود دارند که در برخی موارد نه تنها تاثیر فوق العاده ای در کودک می گذارند بلکه بسیار از یافته های والدین را در طریق تربیت نابود و زحمات و تلاشی آنها را خنثی می سازند بدین نظر ضروری است که نقش آنها و میزان اهمیت شان را در تربیت شناخت و تاثیر مثبت یا منفی که آنان در ساختن یا ویران کردن بتای اخلاقی و دیگر ابعاد وجود و شخصیت کودک دارند بدانیم بتدریج که طفل رشد می کند و پرورش می یابد.

به حقیقت باید اعتراف کرد که افراد محیط زندگی کودک یعنی همان ها که بر شمرده شدند در زندگی او نقش مثبت یا منفی می تواند داشته باشد کودک با فطرت پاک و با اندک مسامحه ای می توان گفت بی رنگ و بی تفاوت به دنیا می آید این خانواده است که او صالح و با اعتقاد ببار می آورد و حتی روابط دوستانه و سنجیده شده والدین هم می تواند موثر باشد ما اهمیت نقش وراثت و صفاتی را که از اجداد به کودک منتقل می شود را نادیده نمی گیریم ولی قائلیم که تربیت مخصوصا در خانواده این خصایص و صفات را تحت الشعاع قرار می دهد و حتی در برخی موارد اثر آن را خنثی می کند.

بیان مسئله

خانواده نخستین محلی است که در آن طفل خاطره ای مطبوع یا نامطبوع پیدا می کند احساسات و عواطف قوی یا ضعیف بدست می آورد محلی ایده آل برای تمرین مهر و عاطفه و انس و الفت و صمیمانه بودن و مهرورزی است که محبت های صادقانه مادر، بوسه های پرمهر و بی ریای پدر، دستگیرهای بدون چشمداشت و خالصانه والدین در آغوش گرفتن، نوازش کردن ها و دلسوزی ها و غم خوری ها برای او همه و همه زمینه هائی جهت عاطفی بار آوردن کودک است.

خانواده از سوی دیگر وسیله ایی است برای انتقال آداب و اخلاق رسوم و سنت صحیح یا غلط است کودک در خانه اخلاق. اعتماد به نفس، پاکدلی و مقررات را می آموزد و این همه مسائل از طریق والدین صورت می گیرد که می تواند تأثیر مثبت بر روی درک از خود داشته باشد یا نه و بدین سان نقش خانواده در این جنبه ها نیز دارای اهمیت فوق العاده است و والدین هستند که به کودکان محبت فکری و عملی می دهند پس بر این اساس زندگی خانوادگی و رابطه والدین باید مقدمه حیات اجتماعی باشد.

اهمیت و ضرورت تحقیق

خانواده باید از یک سو مرکز تندرستی، بهداشت جسمی، عقلی و از سوی دیگر مرکز پرورش، پرورش تن، رشد روان و از سوی سوم محلی برای آماده کردن فرد جهت زندگی اجتماعی باشد نتیجه دیگری که از این بحث عاید می شود این است خانواده اولین و مهمترین کانون پرورش صحیح، احیاء و شکوفائی استعدادهاست هرگونه تحول و تغییر اجتماعی باید از آغاز شود و هر اقدام اصلاحی نخست باید خانواده را شامل گردد و حتی که در خانواده های کودکی به دنیا می آید چهره زندگی عوض می شود و هدف زندگی از پدر و مادر بسوی سومی جهت می گیرد والدین نه تنها برای خود بلکه برای کودک هم که شده باید الگوی مهر و صفا باشند سعادت و آسایش خود را برای سعادت و آسایش دیگری مخصوصا کودک خویش بخواهد.

تفاوت عزت نفس با خود پنداره

عزت نفس را از خود پنداره متفاوت معنی می کند خودپنداره عبارت است از مجموعه ویژگیهایی که فرد برای توصیف خویشتن بکار می برد که شامل افکاری راجع به شخصیت ظاهری و درونی ماست مثلا این که وزن فرد چند کیلو است یا اگر محصل است چگونه دانش آموزی است اینها جزء خود پنداره است اما عزت نفس عبارت است از ارزشی که اطلاعات درون خود پنداره برای فرد دارد و از اعتقادات فرد در مورد تمام صفات و ویژگیهایی که در او هست ناشی می شود اگر نزدیک کودک دانش آموز ممتاز بودن ارزش زیادی داشته باشد ولی خودش دانش آموز متوسط یا ضعیفی باشد وی از پائین بودن عزت نفس خود رنج می برد با این وجود ممکن است.

توانائی بدنی و محبوبیت همین کودک در میان همسالانش بیشتر از توانیی تحصیلی اش باشد حال اگر او در هر دو زمینه ممتاز باشد نفس بالا خواهد داشت پس عزت نفس هر فرد براساس ترکیبی از اطلاعات عینی در مورد خودش و ارزشهای ذهنی که برای آن اطلاعات کامل است بنا نهاده می شود.

انگیزه ارزش معنی هدف و امید

افراد بعضی الگوهای ارزشی را که می توانند بدان عمل نمایند یا تسلیم آن شوند جستجو می کنند رابطه نزدیکی بین ارزشهای فرد و هدفها و نقشه های وى وجود دارد بعبارت دیگر شخص در گذشته. حال و آینده زندگی می کند به نظر می رسد که این انگیزه هسته اصلی انگیزه های روانی باشد که از طریق ارتباط طبیعی فرد با دنیای خویش ظاهر می شود و بطور معنی دار به رفتار وی جهت می دهد.

اگر افراد قادر نباشند که الگوهای ارزشی رضایت بخشی بیابند، بی هدف یا فاقد امید خواهد بود ارزش، معنی و هدف مانند یک کاتالیزور عمل می کنند که در اثر آن انرژی روانی به حرکت در آمده شایستگی ها رشد یافته، استعدادها ظاهر شده مورد استفاده واقع می شوند بدون آنها زندگی پوچ و بیهوده است این موضوع باید تاکید شود که انگیزه های روانی و فیزیولوژیائی در ارتباط نزدیک با یکدیگرند بطوری که شکست در رسیدن به انگیزه های معینی ممکن است به طرز بدی بر تمام الگوهای انگیزشی فردا اثر بگذارد.

عزت نفس بالا و پایین

عزت نفس بالا بعنوان یک دیدگاه سالم از خود مورد بررسی قرار گرفته است یعنی دیدگاهی که بطور واقع گرایانه کمبودها و نقاط ضعف را در بر می گیرد. ولی نه به آن شدتی که منجر به انتقاد شدید از فرد شود شخصی که از عزت نفس برخودار است خودش را به گونه مثبتی ارزشیابی کرده برخورد مناسبی به نظریات مثبت خود و دیگران دارد.

در مقابل کسی که به عزت نفس پایین متبلا است اغلب نوعی نگرش مثبت مصنوعی نسبت به دنیا دارد و در ناامیدی تلاشی می کند تا به دیگران و خودش نشان دهد که او شخصی لایقی است و یا ممکن است به درون خویش انزوا گزیند و از ارتباط با دیگرانی که از آنها می ترسد. اجتناب نماید. شخص مبتلا به عزت نفس پایین اساسا فردی است که احساس غرور کمی در خودش ادارک کرده است.

عزت نفس والدین

والدینی که عزت نفس یایینی دارند و خود را با ارزش، توانمند و مثبت ارزیابی نمی کنند و همواره احساس حقارت و ناتوانی می نمایند اغلب نمی توانند عزت نفس فرزندان خود را رشد دهند اینان به همان میزان و شکلی که خود را کوچک می پندارند کودک خود را هم نارسا وضعیت ارزیابی می نمایند و به توانمندیهای او کم توجه هستند کودک درحضور چنین والدینی، از جرات کافی برای نشان دادن خود برخوردار نمی شود و در محیط جامعه هم این ناتوانی را نشان می دهد.

گاهی والدین با فشار بر فرزندان خود، در صد جبران حقارتها و شکستهای زندگی خود بر می آیند و در این مسیر توجهی به علائمی و استعداد کودکان خود ندارند برای مثال اگر پدری همواره علاقمند به کسب یک مدرک عالی تحصیلی (پزشکی، مهندسی، …) بوده است ولی به دلایلی موفق نشده سعی می کنند به این آرزوی دیرینه خود از طریق فرزندش دست یابد لذا گاهی با دانشجویانی که حتی در رشته ایی مانند پزشکی و مهندسی قبئل شده اند بر می خوریم که اظهار می دارند تمایل و علاقه ای به رشته تحصیلی خود ندارند و علاقمندی آنها در مسیردیگری می باشد بنابراین والدینی که در پی آرزوهای برآورده نشده خود از طریق فرزندانشان هستند به این نکته توجه نمایند که گاهی فرزند آنها دارای علائق و استعداد های متفاوتی است.

خانواده در شخصیت کودک

کودک مانند دفتری است که چیزی روی آن نوشته نشده و این خانواده است که در آن دفتر جملات افتخار آمیز یا ذلت آفرین می نویسد و چیزهای ناخوانا را خوانا می کند خانواده شخصیت کودک را رنگ می دهد حال با رفتار مناسب خود که آن را در درک از خویشتن به حد خود شکوفایی می رساند و اعتقاد را در آن بالا می برد و خواه با رفتار نامناسب خود باعث یک کودک بدون عزت نفس و اعتماد به نفس بالا می شود براساس روش تربیتی والدین است که طفل در آینده آرام و متعادل می شود و یا بی قرار آزاد بار می آید با چاکر، غلام و بالاخره خوش فکر و خوش مرام، عقیده کودک عقیده والدین است.

زیرا فکر و اندیشه اش هنوز آنچنان رشد و کمال نیافته که شخصا به تحلیل مسائل بپردازد در حقایق ماوراء ماده را کشف و از منابع استخراج نماید روی این نظر در سخنی از پیامبر آمده که هر مولودی بر منبای اساس فطرت به دنیا می آید و این والدین او هستند که او را یهودی، نصرانی و …. بار می آورند.

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۴

سؤال مسئله……………………………………………………………………………………… ۵

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………….. ۵

فرضیه تحقیق…………………………………………………………………………………… ۶

تعاریف واژه و مفاهیم………………………………………………………………………… ۶

تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم………………………………………………………….. ۷

فصل دوم

انگیزه های فیزیولوژیائی در سطح تحقیق نفس………………………………………… ۱۰

انگیزه های روانی در سطح بقای نفس…………………………………………………… ۱۰

۱- انگیزه نظم، فهم، پیش بینی…………………………………………………………… ۱۱

۲- انگیزه کفایت، شایستگی و امنیت……………………………………………………. ۱۱

۳- انگیزه محبت و وابستگی………………………………………………………………. ۱۲

۴- انگیزه تعلق پذیرش تأیید………………………………………………………………. ۱۳

۵- انگیزه عزت نفس، ارزش داشتن و هویت………………………………………….. ۱۵

۶- انگیزه ارزش معنی هدف و امید……………………………………………………… ۱۵

تفاوت عزت نفس با خود پنداره…………………………………………………………. ۱۶

ریشه ها و ابعاد عزت نفس…………………………………………………………………. ۱۷

تأئید خود……………………………………………………………………………………… ۱۹

جنبه های عزت نفس……………………………………………………………………….. ۲۰

۱- اعتماد به نفس حساس سودمند………………………………………………………. ۲۰

۲- احترام به خود (احساس ارزشمندی)………………………………………………… ۲۱

عزت نفس بالا و پایین……………………………………………………………………… ۲۱

چه چیزی باعث ضعف نفس می شود…………………………………………………… ۲۲

شیوه پرورش…………………………………………………………………………………. ۲۳

بدرفتاری جسمانی یا جنسی……………………………………………………………….. ۲۴

ظاهر جسمانی………………………………………………………………………………… ۲۵

جنس………………………………………………………………………………………….. ۲۶

رویدادهای جاری زندگی…………………………………………………………………. ۲۶

عزت نفس والدین…………………………………………………………………………… ۲۷

تغییرات در خودپنداره……………………………………………………………………… ۲۹

راههایی بسوی هویت………………………………………………………………………. ۳۲

وضعیت هویت و سلامت روانی…………………………………………………………… ۳۳

عواملی که بر رشد هویت تأثیر می گذارند……………………………………………… ۳۵

فصل سوم

جامعه تحقیق…………………………………………………………………………………. ۳۹

نمونه تحقیق………………………………………………………………………………….. ۳۹

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۳۹

روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………….. ۳۹

ابزار تحقیق…………………………………………………………………………………… ۴۰

اعتبار و روائی ابزار تحقیق…………………………………………………………………. ۴۰

روش آماری………………………………………………………………………………….. ۴۱

فصل چهارم

یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………. ۴۵

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………. ۵۲

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۵۴

محدودیت ها…………………………………………………………………………………. ۵۴

پرسشنامه عزت نفس………………………………………………………………………… ۵۵

مقیاس تائید خویشتن راتوس………………………………………………………………. ۵۹

مقیاس اندازه گیری نگرشهای صمیمانه…………………………………………………. ۶۱

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۶۵

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی تأثیر نگرشهای صمیمانه والدین بر تأئید و عزت نفس فرزندان مقطع سوم دبیرستان شهرستان رشت
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   65 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<