امروز :سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب در دانشجویان دختر ۱۸ تا ۲۲ ساله دانشگاه تربیت معلم
کد محصول:   1120
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   83 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   190 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب در دانشجویان دختر 18 تا 22 ساله دانشگاه تربیت معلم
توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
دانلود فایل در پایین صفحه دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب در دانشجویان دختر ۱۸ تا ۲۲ ساله دانشگاه تربیت معلم

در این پژوهش به بررسی و مقایسه میزان اضطراب در دانشجویان دختر ۱۸ تا ۲۲ ساله دانشگاه تربیت معلم پرداخته شده است. با آنکه اضطراب و ناسازگاری در تمدن و فرهنگ کنونی که بسیار توسعه یافته، معهذا مواردی در روزنامه ها و نمایشنامه ‎ها به چشم می خورد، مانند آنهایی که در تاریخ یا ادبیات دیده می ‎شود، نمونه ‎های افراطی هستند و نمونه ناسازگاری هایی که اطراف ما را گرفته اند، بسیار ملایم تر از نمونه های فوق هستند و بیشتر به صورت ناتوانی در حل و مقابله با مشکلات و مسائل اجتماعی است، تا اختلالات جدی و سخت روانی.

اضطراب مسأله ای است که با ویژگی های شخصیتی افراد ارتباط نزدیکی دارد. این مسأله نشان می دهد که عواملی وجود دارند که ارتباط بین استرس و بیماری را تحلیل یا تشدید می کند. در شرایط استرس زا، برخی عوامل در نقش متغیرهای مداخله گر ظاهر می شوند. البته در هزاران سال پیش، یعنی در دوران باستان، بقراط بررسی تأثیر شخصیت افراد در بیماریها را مورد بررسی قرار داده بود. و پایه های شخصیت را به ۴ گروه سوداوی، صفراوی، بلغی، دموی تقسیم کرده بود و تصویر بر این بود که غلبه یکی از این عوامل در شخص باعث بوجود آمدن خلق و خوی خاصی می شود. و افراط و فزونی در یکی از آنها باعث بروز بیماری، مثلاً فزونی رد سودا باعی بروز شخصیت مالیخولیایی می شود که در نتیجۀ آن افسردگی و بیماری جسمی وابسته به آن حادث می شوند.

بیان مسأله

عصر حاضر را دوران اضطراب نامیده است و پیچیدگی های جاری تمدن، سرعت تغییرات و بی توجهی به مذهب و ارزشهای خانوادگی برای افراد و اجتماع، تعارضها و اضطراب های تازه ای را بوجود آورده اند. اضطراب‎ یک هیجان طبیعی است که درجه متوسط آن می تواند بسبب افزایش دادن میزان گوش بزنگی نیروی مفیدی به شمار آید. ولی درجات زیاد آن کارایی را کاهش می دهد و مانعی در عملکرد سالم به حساب می آید. از طرفی رابطه بین استرس و شخصیت افراد هم تاریخ مدون و کوتاهی دارد. اما در واقع دارای قدمتی بسیار طولانی است. یعنی تجربۀ میزان اضطراب تا حدود زیادی به شخصیت افراد بستگی دارد. امروزه هیچ شکی وجود ندارد که استرس روانشناختی شدیداً با برخی بیماریها مرتبط است و شواهد گوناگونی نشان داده اند که احتمال بیماری و فرسودگی با بالا رفتن استرس زندگی بالا می‏ رود.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده، این مسئله روشن است که بین برخی خصوصیات شخصیتی و واکنش در برابر موقعیتها، رابطه وجود دارد و هر شخصیتی خلق و خوی خاصی را ایجاد کرده و واکنش در برابر موقعیتها و سختی ها را متفاوت می کند. لذا افرادی که در برخورد با شرایط مختلف، این خلق و خوها در آنجا به صورت پایدار درآمده و جزء شخصیت آنها شده و اگر آنها در برخورد با فشارهای زندگی مهارت کمتری هم داشته باشند، در نتیجه ابتلا به بیمارهای جسمی و روحی در آنها به فراوانی دیده می شود، از جمله بیماریهای قلبی و سرطانها و امثال آنها، این افراد همان افراد تیپ ‎A می باشند. که فریدمن اولین فردی است که این ویژگی ها را شناسایی کرد و او برنامه متعلق را برای کاهش جنبه های فشارزای الگوی رفتاری ‎A بوجود آورده است.

ضرورت و اهمیت پژوهش

با توجه به اینکه اضطراب یک بیماری شایع و همه گیر است و اکثر افراد جامعه مخصوصاً دانشجویان از این بیماری رنج می برند و همانطوری که در مبحث مقدمه هم ذکر شد یکی از مؤلفه های مؤثر بر واکنش افراد در برابر هیجانها و از جمل ‎ها فشارهای روانی و اضطراب، مسأله تیپ های شخصیتی و الگوهای رفتاری خاصی اند که برای اولین بار فریدمن و روزنمن، سال ۱۹۷۴ پس از سالها، تحقیق و مطالعه بر روی بیماران قلبی به این نتیجه رسیدند که بسیاری از افرادی که تحت عنوان بیماران قلبی تحت مراقبت هستند، طبیعت و خلق و خوی مشابهی دارند و این افراد را به عنوان تیپ شخصیتی ‎A نامگذاری کرده که ویژگ ‎های خاصی را دارا بوده و از کسانی که این ویژگی‎ها را ندارند، از لحاظ سازگاری و مقابله اضطراب و فشارهای زندگی متمایز می کند.

لذا با توجه به این رابطه ای که تاکنون در مورد اضطراب و تیپ های شخصیتی وجود داشته و ضرورت این مسأله از نظر سازگاری با هیجانها و موقعیت های اضطرابی برای افراد بسیار ضروری است. لذا در این پژوهش، محقق به دنبال بررسی این رابطه و میزان تأثیر در بین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم برآمده و شناخت این امر نه تنها از این لحاظ بلکه از جهت پیشگیری از عوارض اضطرابها و یا کنترل آن در افرادی با ویژگی الگوی رفتاری ‎A وجود دارد ایجاب می کند تا بدنبال این اثرات از لحاظ علمی پرداخته شود و امید است این پژوهش در راستای این اهداف مؤثر واقع گردد. زیرا اهمیت هر پژوهش در نتایج و ثرماتی است که در رفع مشکلات و دستیابی به راه حل معضلات حاصل می شود.

منشأ اضطراب و انگیزه‎های آن

از علل و منشأ آن، وحشت از عدم امکان وصول به هدف است و ترس از عدم امکان یک موقعیت ها حاصل آن از نظر نوجوان و جوان بی آبرو شدن در میان همگان و پیدایش حالت افسردگی یا اضطراب شدید مجادله با والدین و دوستان است. هوشیاری دربارۀ یک مسئله ناخوشایند یا عدم فراموشی درد یا رنج خود از دیگر منشأ اضطراب است که باعث بمباران شدید فکر و اندیشه آدمی می شود و او را آشفته و دچار هیجان می کند. گاهی احساس گناه افراد را وا می دارد تا مضطرب شوند. از عوارض دیگر در این زمینه اختلال هیجانی پاشیدگی وضع و نظام خانواده، از دست دادن پدر و مادر که برای او تکیه گاه امن بود و بویژه آنگاه که نقطه اتکای جدید برای خود نیابد.

فهرست مطالب

چکیده تحقیق………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳

بیان مسأله………………………………………………………………………………………… ۷

ضرورت و اهمیت پژوهش…………………………………………………………………… ۹

اهداف پژوهش……………………………………………………………………………….. ۱۱

فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………….. ۱۱

روش تحقیق…………………………………………………………………………………… ۱۱

جامعۀ تحقیق………………………………………………………………………………….. ۱۲

حجم نمونه……………………………………………………………………………………. ۱۲

تعریف متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………… ۱۲

فصل دوم: پیشینه تحقیق

بخش اول……………………………………………………………………………………… ۱۵

تعریف اضطراب……………………………………………………………………………… ۱۵

انواع و شدت اضطراب……………………………………………………………………… ۱۷

انواع اصلی اضطراب…………………………………………………………………………. ۱۷

شدت اضطراب……………………………………………………………………………….. ۱۹

منشأ اضطراب و انگیزه های آن……………………………………………………………. ۲۱

شیوع اضطراب……………………………………………………………………………….. ۲۱

اضطراب از دیدگاه مکاتب روانشناسی…………………………………………………… ۲۲

۱- مکتب روان پویایی………………………………………………………………………. ۲۲

۲- مکتب رفتارگرایی……………………………………………………………………….. ۲۳

۳- مکتب شناخت گرایی…………………………………………………………………… ۲۴

۴- مکتب انسان گرایی………………………………………………………………………. ۲۵

بخش دوم……………………………………………………………………………………… ۲۶

الگوها و تیپهای شخصیتی A و B…………………………………………………………. 26

مفهوم الگوی رفتاری A و B و توسعه آن……………………………………………….. ۲۷

سبب شناسی و نظریه های مهم الگوی رفتاری A………………………………………. 33

رابطه الگوی رفتاری A و B با رفتارها و متغیرهای دیگر………………………………. ۳۹

بخش سوم…………………………………………………………………………………….. ۴۴

نمونه ای از تحقیقات انجام شده در خارج از کشور…………………………………… ۴۴

تحقیقات انجام شده در ایران………………………………………………………………. ۴۷

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق…………………………………………………………………………………… ۵۰

جامعه آماری………………………………………………………………………………….. ۵۱

نمونه پژوهش…………………………………………………………………………………. ۵۱

روش نمونه گیری……………………………………………………………………………. ۵۱

روش آماری…………………………………………………………………………………… ۵۲

ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………… ۵۲

اعتبار و روایی ابزارهای اندازه گیری……………………………………………………… ۵۳

الف) آزمون اضطراب سنج کتل…………………………………………………………… ۵۳

اعتبار روایی…………………………………………………………………………………… ۵۵

ب) پرسشنامه تیپهای تشخیصی A و B ولتوس…………………………………………. ۵۶

اعتبار و روایی…………………………………………………………………………………. ۵۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها

تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها………………………………………………………… ۵۸

جدول ۱: بررسی و مقایسه نتایج آزمونها و تغییر نتایج آنها…………………………… ۵۹

جدول ۲: نمرات اضطراب تیپهای شخصیتی…………………………………………….. ۶۱

جدول ۳: بررسی و مقایسه تفاوت میانگین ها در ۲ گروه تیپ شخصیتی A و B     ۶۲

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………….. ۶۶

میزان هماهنگی بین یافته های تحقیق حاضر و تحقیقات گذشته داخلی و خارجی  ۶۶

میزان تعمیم پذیری نتایج به جامعه آماری……………………………………………….. ۶۷

محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………. ۶۷

پیشنهادات……………………………………………………………………………………… ۶۸

الف) پژوهشی…………………………………………………………………………………. ۶۸

ب) کاربردی………………………………………………………………………………….. ۶۹

منابع و مأخذ

منابع و مأخذ فارسی…………………………………………………………………………. ۷۰

مجلات پژوهشی و فصل نامه ها…………………………………………………………… ۷۲

پایان نامه ها…………………………………………………………………………………… ۷۳

ضمائم (پیوست)

الف) پرسشنامه شخصیتی تیپ A یا B……………………………………………………. 75

ب) پرسشنامۀ تست اضطراب کتل………………………………………………………… ۷۸

توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اضطراب در دانشجویان دختر ۱۸ تا ۲۲ ساله دانشگاه تربیت معلم
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
دانلود:  
قیمت محصول:   9800 تومان
تعداد صفحه:   83 صفحه - ورد: قابل ویرایش
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات
اگر خرید آنلاین نمی توانید انجام دهید با پشتیبانی تماس بگیرید.
>> توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو در بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید <<