امروز :سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه تأثیر تلویزیون بر زبان و مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان
کد محصول:   626
قیمت محصول:   11800 تومان
تعداد صفحه:   132 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   212 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه تأثیر تلویزیون بر زبان و مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان
توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
دانلود فایل در پایین صفحه دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات

دانلود پایان نامه تأثیر تلویزیون بر زبان و مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان

یافته های زبان آموزی در بررسی چگونگی گسترش مهارتهای گفتاری و نیز زبان پریشی مورد استفاده بوده است. به علاوه یافته های یاد شده در زمینه بررسی آموزش زبان دوم و همچنین زبان خارجی و ارائه فرضیه ها و روش های آموزش زبان دوم تأثیر به سزایی داشته است.

زبان آموزی هم از لحاظ نظریه های یادگیری و هم از لحاظ بررسی مراحل رشد زبانی قابل توجه است.  زبان آموزی در زمانی پس از یک سالگی شروع شده و تا ۵ سالگی تقریباً به حالت ثابت نزدیک می شود. دوره زبان آموزی درحدود ۵/۳ به طول می انجامد (مشکوه الدینی، ۱۳۷۶،ص ۲۷۲).

زبان آموزی و رشد گفتار در ۸۰ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و به ویژه در نیمه دوم قرن بیستم بطور دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته است. زبان آموزی کودک به همراه توصیف و بررسی ساخت زبان و چگونگی کارکرد آن مورد توجه زبان شناسان می باشد. یافته های مربوط به زبان آموزی، مراحل فراگیری زبان، تدوین دستور زبان کودک و ارائه ویژگی های همگانی زبان از نتایج مهم این بررسی ها بوده است.

تأثیر تلویزیون بر زبان

تأثیر تلویزیون بر زبان و به ویژه مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان یکی از مباحث مهم در امر رسانه ها است، که کمتر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش سعی شده است تا با نگاهی دقیق تأثیر تلویزیون بر مهارت های گفتاری کودکان و نوجوانان از لحاظ دستوری، ساختاری، اصطلاحات و لهجه ها مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن مورد تحلیل قرار گیرد.

نتیجه تسلط کودک بر مهارت های زبانی، کسب توانایی به کارگیری زبان است . در صورتی که کودک توانایی زبان را داشته باشد نه تنها دانش و مهارت های زبانی و ارتباطی خود را بکار می برد بلکه خواهد توانست در آینده نیز بر این خلاقیت زبانی تکیه کند.

به نظر اشترن وبلیایف زبان آموزی بر افزایش و تقویت توانش زبانی، توانش ارتباطی، خلاقیت زبانی، تفکر درباره زبان و همچنین مهارت های آمادگی خواندن و نوشتن در آینده تأثیر می گذارد (بلیایف، ۱۳۶۸، ص۷۷).

چگونگی رشد زبان

بررسی زبان آموزی چگونگی رشد مهارتهای گفتاری و شنیداری را مشخص می سازد. کودک تا پیش از سواد آموزی قادر است از زبان بطور مناسب دربرقراری ارتباط زبانی استفاده نماید. بعلاوه هر سخنگوی زبان علاوه بر قواعد دستوری، قواعد کاربردی زبان را نیز به تدریج می آموزد؛ یعنی از طریق تعامل با محیط و اطرافیان اصول کاربرد شناختی زبان را نیز فرا می گیرد. زبان آموزی تنها به توانایی های آوایی، واژگانی، دستوری و سبکی محدود نمی شود؛ بلکه ویژگی های کاربردی زبان را نیز شامل می گردد. البته دانش زبانی کودک ناخودآگاه است. بکارگیری و قضاوت ناخود آگاه زبان توسط کودک شم زبانی نامیده می شود.

فهرست مطالب

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول: زبان آموزی

۱- زبان آموزی……………………………………………………………………………….. ۴

۲- نظریه های زبان آموزی………………………………………………………………….. ۵

الف) نظریه شناخت گرایی…………………………………………………………………… ۵

ب) نظریه شرطی شدگی رفتار زبانی………………………………………………………. ۶

ج) نظریه ذاتی، ذهنی بودن زبان………………………………………………………….. ۱۰

د) ویگوتسکی و ارتباط اجتماعی………………………………………………………… ۱۲

۳- مهارت های گفتاری…………………………………………………………………… ۱۵

۴- مراحل رشد گفتاری کودک…………………………………………………………. ۱۶

الف) مرحله اول: پیش زبانی………………………………………………………………. ۱۶

ب) مرحله دوم: گفتار تک واژه ای……………………………………………………… ۱۷

ج) مرحله سوم: گفتار دو واژه ای یا تلگرافی…………………………………………… ۱۸

هـ) مرحله چهارم: گفتار پیشرفتی…………………………………………………………. ۱۹

و) مرحله پنجم: تلفظ صحیح صداها (صداها در گفتار)……………………………… ۱۹

۵- گفتار ثابت………………………………………………………………………………. ۲۰

۶- مهارت شنیداری………………………………………………………………………… ۲۱

فصل دوم: تلویزیون و رشد مهارتهای گفتاری

۱- هدف پژوهش…………………………………………………………………………… ۲۳

۲- تاریخچه تلویزیون……………………………………………………………………… ۲۵

۳- تلویزیون و کودک…………………………………………………………………….. ۲۶

۴- تلویزیون و اجتماع……………………………………………………………………… ۳۰

۵- تلویزیون و برنامه های آن…………………………………………………………….. ۳۲

الف) برنامه کودک و نوجوان…………………………………………………………….. ۳۴

ب) مجموعه های تلویزیونی………………………………………………………………. ۳۶

ج) تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………….. ۳۸

۶- متغیرهای محتوای تلویزیون…………………………………………………………… ۴۰

۷- شیوه های نظری………………………………………………………………………… ۴۲

الف) نظریه کشت…………………………………………………………………………… ۴۲

ب) نظریه فراگیری اجتماعی………………………………………………………………. ۴۳

ج) نظریه پالایش……………………………………………………………………………. ۴۳

د) نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………….. ۴۴

هـ) نظریه عدم بازداری……………………………………………………………………… ۴۵

و) نظریه توجیه………………………………………………………………………………. ۴۶

۸- روش اندازه گیری……………………………………………………………………… ۴۶

روش اندازه گیری مشاهده ای…………………………………………………………….. ۴۸

۹- روش تحقیق…………………………………………………………………………….. ۵۱

فصل سوم: تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری

و برخی نتایج نظری و کاربردی آن

– ۱: واژگان………………………………………………………………………………….. ۵۶

-۲: ساختهای دستوری…………………………………………………………………….. ۶۱

الف) گروه اسمی……………………………………………………………………………. ۶۶

ب) گروه صفتی…………………………………………………………………………….. ۶۸

ج) گروه قیدی……………………………………………………………………………….. ۷۰

د) گروه حرف اضافه ای…………………………………………………………………… ۷۲

هـ) گروه فعلی……………………………………………………………………………….. ۷۴

و) ساختار جملات………………………………………………………………………….. ۷۸

-۳: گسترش زبان معیار…………………………………………………………………….. ۸۴

الف) لهجه……………………………………………………………………………………. ۸۴

ب) گونه های زبان گسترش یافته و محدود…………………………………………….. ۸۹

-۴: گسترش اصطلاحات و تکیه کلام ها………………………………………………. ۹۳

-۵: خطاهای گفتار…………………………………………………………………………. ۹۶

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۱- گروه یک: گروهی که مدت زمان کمتری مشغول تماشای تلویزیون بوده اند ۱۰۴

الف) دختران……………………………………………………………………………….. ۱۰۴

ب) پسران…………………………………………………………………………………… ۱۱۰

۲- گروه دو: گروهی که مدت زمان بیشتری مشغول تماشای تلویزیون بوده اند   ۱۱۴

الف) دختران……………………………………………………………………………….. ۱۱۴

ب) پسران…………………………………………………………………………………… ۱۲۴

منابع و مأخذ       ۱۳۱

توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
نام محصول:   پایان نامه تأثیر تلویزیون بر زبان و مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
دانلود:  
قیمت محصول:   11800 تومان
تعداد صفحه:   132 صفحه - ورد: قابل ویرایش
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات
اگر خرید آنلاین نمی توانید انجام دهید با پشتیبانی تماس بگیرید.
>> توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو در بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید <<