امروز :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   تحقیق برآورد تأثیر مرگ و میر های ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی روی امید به زندگی در بدو تولد و بار اقتصادی ناشی از آن
کد محصول:   185
قیمت محصول:   3500 تومان
تعداد صفحه:   29 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   176 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
تحقیق برآورد تأثیر مرگ و میر های ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی روی امید به زندگی در بدو تولد و بار اقتصادی ناشی از آن
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   3500 تومان
تعداد صفحه:   29 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود تحقیق برآورد تأثیر مرگ و میر های ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی روی امید به زندگی در بدو تولد و بار اقتصادی ناشی از آن

افزایش شتابان تعداد تصادفات رانندگی و متعاقباً افزایش مرگ و میر ناشی از این سوانح رانندگی در سالهای اخیر، توجه بسیاری از مسئولین و برنامه ریزان کشور را به خود معطوف کرده است. نرخ رشد تصادفات و مرگ و میر ناشی از این سوانح و تصادفات در سالهای اخیر به طور فاجعه آمیزی افزایش یافته و باعث صدمات و لطمات جبران ناپذیری بر مناسبات اقتصادی و اجتماعی کشور شده است. مرگ و میر های ناشی از سوانح در سالهای اخیر با توجه به ابعاد وسیع مسئله چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و تاکنون برآورد دقیقی در مورد هزینه های اقتصادی مرگ و میر های ناشی از تصادفات نشده است.

با توجه به آثار منفی که این مرگ و میر ها در بلند مدت می تواند بر اقتصاد کشور به جای گذارد لزوم کنترل این مرگ و میر ها نیز ضرورت پیدا خواهد کرد و برای شفاف تر شدن بعد فاجعه آگاهی از بار اقتصادی این مرگ و میر ها بر پیکرۀ اقتصادی کشور ضرورتی انکار ناپذیر خواهد داشت. تحقیق حاضر تلاشی است در جهت رسیدن به این اهداف و برآورد بار اقتصادی مرگ و میر های ناشی از سوانح و تصادفات.

حوادث رانندگی تهدیدی جدی برای سلامتی

تصادفات رانندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسانها در سراسر دنیا می باشد. در کشورهای توسعه یافتۀ صنعتی راهکارهای مقابله با سوانح و حوادث با دقت و حساسیت بررسی شده است ولی در کشورهای در حال توسعه اینگونه نیست. امید به زندگی در بدو تولد یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها به شمار می آید و یکی از اهداف برنامه ریزان برای توسعه، افزایش امید به زندگی در بدو تولد است. شاخص های تعیین کننده امید به زندگی در بدو تولد، میزان های مرگ و میر ویژه سنی می باشد.

هر چه میزان های مرگ و میر در سنین پایین مخصوصاً سنین زیر ۵ سال کمتر باشد امید به زندگی رو به فزونی خواهد گذاشت و مرگ و میر در سنین ۵ سال در کشور ما تا حد زیادی تحت کنترل درآمده است، اما هنوز فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته دارد. عامل مهم دیگری که امید به زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد مرگ و میر جوانان و افراد میانسال است. با توجه به اینکه مرگ و میر های ناشی از سوانح رانندگی بیشتر سنین میانی و پایین را تحت تأثیر قرار می دهند، تأثیر منفی این مرگ و میر های روی امید زندگی در بدو تولد و در نتیجه روی اقتصاد و جامعه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مرگ و میر در سنین متفاوت

واقعۀ مرگ و میر در سنین متفاوت از اهمیت زیادی برخوردار است و آگاهی از شاخصهای مربوط به آن برای برنامه ریزان کشور ضرورتی انکار ناپذیر دارد. امروزه سلامت محور توسعه پایدار محسوب می شود و سرمایه گذاری در بخش سلامت سریعترین و آسانترین راه برای کاهش فقر در جامعه محسوب می شود. امروزه توجه خیلی کمی به هزاران زندگی که در اثر تصادفات ، بی رحمانه از دست می رود می شود. جامعۀ بهداشت عمومی ، تصادفات رانندگی را به عنوان یک علت اصلی برای از دست دادن زندگی بارور و مولد و همچنین یک علت برای هزینه های بالای مراقبتهای بهداشتی و درجه زیادی از ناتوانی جسمی می داند.

از نظر تاریخی نیز به علت داشتن علل متنوع، از تصادفات به عنوان یک مسئلۀ مهم بهداشت عمومی غفلت شده است و جوامع و حکومتها این علل را به عنوان علل قابل قبول برای مداخلات بهداشتی درک نکرده اند و به این مسئله که از طریق تلاشهای سازمان یافته در یک جامعه می توان از این آسیب ها جلوگیری کرد به شکل محدودی مورد توجه قرار گرفته است. تحلیلهای اخیر در ارتباط با انتقال جمعیتی و انتقال اپیدمیولوژیکی و مطالعات انجام شده از جمله مطالعات بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی WHO علل آسیب ها و صدمات را در سطح ملی و جهانی تا حدودی برجسته کرده اند، ولی به علل کلیدی این مسائل کمتر توجه شده است.

شاخص های مرگ و میر

با توجه به تأثیر زیاد مرگ و میر های ناشی از تصادفات رانندگی روی شاخص های مرگ و میر بخصوص امید به زندگی در بدو تولد و اقتصاد کشور و عدم توجه به این مرگ و میر ها، لزوم توجه به آثار این مرگ و میر ها ضروری است. کاهش امید به زندگی آثار اقتصادی و اجتماعی سوئی برای جامعه به ارمغان می آورد. نکته مهم این است که این مرگ و میر ها بیشتر جنس مذکر و سنین پائین را که قشر فعال جامعه محسوب می شوند تحت الشعاع قرار می دهد و کنترل و به حداقل رساندن این مرگ ها آثار اقتصادی-اجتماعی و جمعیتی مثبتی خواهد داشت.

آگاهی از میزان تأثیر این مرگ و میر ها روی امید به زندگی در بدو تولد و محاسبه سالهای عمر از دست رفته ناشی از این مرگ و میر ها به پژوهشگران و برنامه ریزان کمک خواهد کرد تا با دید بازتری به عواقب اقتصادی-اجتماعی این مرگ و میر ها بنگرند.

فهرست مطالب

مقدمه ……………………………………………………………………………………………. ۱

اهمیت پژوهش …………………………………………………………………………………. ۳

اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۵

ادبیات موضوع ……………………………………………………………………………………. ۶

چارچوب نظری …………………………………………………………………………………… ۹

تئوری انتقال جمعیتی ………………………………………………………………………….. ۹

تئوری انتقال اپیدمیولوژیکی ……………………………………………………………………. ۱۰

روش تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۱۱

نتایج تحقیق ……………………………………………………………………………………… ۱۲

جدول عمر مردان ایران ………………………………………………………………………….. ۱۲

جدول عمر زنان ایران ……………………………………………………………………………. ۱۴

سوانح و تصادفات رانندگی …………………………………………………………………….. ۱۵

تعداد سالهای عمر از دست رفته ناشی از سوانح رانندگی                                      ۱۷

بار اقتصادی مرگ و میرهای ناشی از سوانح رانندگی                                             ۲۰

خلاصه و نتیجه گیری …………………………………………………………………………… ۲۲

فهرست منابع …………………………………………………………………………………… ۲۵

منابع فارسی ……………………………………………………………………………………. ۲۵

منابع لاتین ……………………………………………………………………………………….. ۲۷

فهرست جداول

جدول ۱: تعداد مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی ………………………………………… ۸

جدول ۲: جدول عمر مردان ایران ………………………………………………………………. ۱۳

جدول ۳: جدول عمر زنان ایران ………………………………………………………………… ۱۴

جدول ۴: عمر مردان ایران بدون مرگ و میر ناشی از:

جدول ۵: عمر زنان ایران بدون مرگ و میر ناشی از:

سوانح و تصادفات رانندگی …………………………………………………………………….. ۱۶

جدول ۶: تعداد سالهای عمر از دست رفته ناشی از:

سوانح به تفکیک گروههای سنی و جنسی ………………………………………………… ۱۹

جدول ۷: بار اقتصادی مرگ و میرهای ناشی از سوانح و تصادفات                              ۲۱

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   تحقیق برآورد تأثیر مرگ و میر های ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی روی امید به زندگی در بدو تولد و بار اقتصادی ناشی از آن
دانلود:  
قیمت محصول:   3500 تومان
تعداد صفحه:   29 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<