امروز :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   تحقیق بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر
کد محصول:   1390
قیمت محصول:   3800 تومان
تعداد صفحه:   30 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   140 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود تحقیق بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   3800 تومان
تعداد صفحه:   30 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود تحقیق بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر

در این تحقیق به بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر پرداخته شده است، در این تحقیق سوالات زیر مد نظر بوده است. ۱ـ آیا اکثریت معلمین هنر قادر به تدریس محتوای کتب درسی هنر می باشند. ۲ـ آیا بی اهمیت بودن درس هنر در مدارس سبب بی تأثیر شدن این درس در روند رشد خلاقیت های هنری و علمی دانش آموزان شده است. جامعه آماری این تحقیق را معلمین هنر مدارس راهنمایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۳ کرج تشکیل می دهند که تعداد آنها ۱۲۰ نفر می باشد و تعداد ۸۰ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند.

اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق بوسیلۀ پرسشنامه جمع آوری گردیده و با استفاده از روش آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بدست آمده از این تحقیق بیانگر آن است که در تألیف کتب هنر باید به بهره گیری از نظریات روانشناسان مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، استادان و نخبگان هنری، معلمان با تجربه در امر آموزش هنر و خود دانش آموزان همت گماشت. در رفع کمبود معلم متخصص و مجرب کوشید و مباحث کتاب به صورت مستقیم به دانش آموزان دیکته نشود تا قوه خلاقیت دانش آموزان پرورش یابد و از شیوه های نوین طراحی فراتر از مداد استفاده شود، به نقاشی آزاد بیشتر توجه شود.

بر اساس نتایج حاصله پیشنهاد می شود:

۱ـ آموزش کافی به معلمین هنر

۲ـ افزایش ساعات تدریس درس هنر

۳ـ فراهم آوردن مکانهای مناسب برای آموزش کارهای هنری و وسایل و ابزار مورد نیاز

هنر از دیدگاه مشاهیر

هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسانها (امام خمینی )

مخالفت با هنر مخالفت با خورشید است ( آیه ا… خامنه ای)

هنر خوب هنری است که در آفرینش آن دست ، مغز و قلب باهم کار کنند ( جان راسکین نویسنده انگلیسی )

تاریخ هنر ، تاریخ تولدهای دوباره است ( ساموئل باتلر )

هنرمندان بزرگ کشوری ندارند ( آلفرد موسه شاعر فرانسوی)

هنر از زبان شاعران

قدر هنر کسی داند                     که هنر نامه ها بسی خواند

( نظامی )

هر آنکس که جوید بسی برتری             هنرها بیابد بدین داوری

بزرگی   و   خردی نیاید  به کار            هنر  بایدت تن شهریار

(فردوسی)

آنرا که دیده هنروعلم دربراست         فرش سرای او چه غم از آنکه بوریاست

(پروین اعتصامی)

فخر از هنرنمای و به اهل هنر گرای          وز عیب وعار‌بی هنری برکنار باش

(سوزنی سمرقندی)

هنر نزد ایرانیان است و بس تقدیم به روح بلند سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی ، هنرمند شهید و تمام بسیجیان دلاور که با نثار خون خود عشق را معنا کردند و مصداق واقعی انسان هنرمند گردیدند .

تاریخ

آیا تنها یاد کردن از جنگ ها و فتنه هایی است که در میان اقوام مختلف پیدا شد ، یا گزارش شاهان و وزیران و رئیسان است یا شمارش زلزله ها و طاعونها و قحطیها …. هرگز مورخ بزرگ و فیلسوف نامدار ابن خلدون گفته است که فن تاریخ «اندیشه و تحقیق دربارة حوادث ومبادی آنها و جستجوی دقیق برای یافتن علل آنهاست » برای شناختن آداب پژوهش و ابتکار و آفرینش آثار علمی بهترین روش و مطمئن ترین وسیله علوم تاریخ است با مطالعه این تاریخ ، میوة آزمایشهای حکیمان پیشین را می چینیم.

و اما تمدن یک واژه عربی است که از مدینه و مدنیت گرفته شده و در زبانهای بیگانه در مقابل توحش قرار دارد ، در معنی بسوی عقل و انسانیت و به نظم در امور زندگی و به آداب و اصول اجتماعی شهری متخلق گشتن تفسیر شده است و مفهوم کلی آن عبارت از انسان به کمالات مادی ومعنوی و راه یافتن به مقصد و کمال ابدی می باشد. این معنوی لغوی و مفهوم واقعی ، در ملتهای گوناگون و مکتبهای مختلف از جمله : در نظر باستان شناسان و اقتصادیون ، جامعه شناسان و سیاستمداران ، متفکرین اجتماعی و آزادیخواهان ، فلسفه و رهبران اخلاق ، به اختلاف مورد بحث واقع شده و هر کدام مطابق استنباط خود تفسیر ویژه ای از آن کرده اند.

اما در نظر جامعه شناسان ، تمدن به معنی حالتی مترقی است که گاهی از لحاظ زمین و گاهی از طریق نژاد وگاهی هم از علوم تقسیم می شود و در هر حال علم و صنعت و هنر را از ارکان اصلی تمدن میدانند و تمدن اسلام و عرب عبارت از تمدن سراسر جهان در قرون وسطی و تاریخ عمومی انسانی و جهان است .

جندی شاپور

در قرن سوم حلقه ارتباط میان طب اسلامی و مکاتب دیگر را باید در مدرسه طبی جندی شاپور جستجو کرد و در اینجا بوده است که ارتباط حیاتی و قطعی سنت های طبی اسلامی با سنت های کهن ریشه گرفته است . جندی شاپور که جایگاه آن نزدیک شهر اهواز کنونی بوده ، تاریخی کهن دارد که به دورانهای ماقبل تاریخ می رسد . جندی شاپور به سرعت مرکز علم و بخصوص طب بقراطی شد . پس از آنکه به سال ۴۸۹ میلادی مدرسه رها به امپراطور روم شرقی بسته شد و پزشکان آن به جندی شاپور پناهنده شدند بر رو نق این مدرسه افزوده شد شاپور در دوم آن را وسعت داد و دانشگاه مرتبی در آن تاسیس کرد که محل تلاقی مکتبهای گوناگون پزشکی شد .

مدرسه اسکندریه

در قرن اول اسکندریه مرکز علم و فلسفه یونان و نیز محل تلاقی یونانی با تاثیرات شرقی و مصری قدیم شده بود . دامنه حیات و فعالیت پرشکی مصری ـ یونانی اسکندریه از طریق پزشکان این شهر و نیز از طریق تالیفات طبی که هنوز در کتابخانه آن موجود بود سبب آشنایی مسلمانان با طب یونانی شد . بسیاری از استادان معروف طب یونان چون بقراط و جالینوس نخستین با از طریق اسکندریه شناخته شده اند .

مسجد

نخستین محلی که تعلیم در آن صورت می گرفت در جهان اسلام ، مسجد بود و از آن دهه های اول تاریخ اسلام مؤسسات علمی و تعلیمی غالباً جدا از مسجد نبوده است . عنوان مدرسه پیدا کردن مسجد از خلافت عمر شروع شد که خطیبانی برای مساجد شهرهایی چون کوفه و بصره و دمشق تعیین کرد تا قرآن و احادیث نبوی را بر مردم فرو خواند و از همین مرکز قدیمی تعلیم زبان و دین هم مدرسه عمومی ابتدایی (مکتب) تولد یافت و هم مراکز علمی پیشرفته که بعدها به صورت نخستین دانشگاههای اسلامی قرون وسطی در آمد و همین دانشگاهها ،  سرمشق هایی برای دانشگاههای اروپایی قرن های ۱۱ و ۱۲ شد.

حال که بعضی از اماکن مهم علمی ، مذهبی آشنا شدیم جا دارد در این جا هم به تعدادی اندک از چهره های برتر علم و نخبگان عرصه های دین و دانش و علم اشاره کنیم ، آنان که زحمات و تلاش های بی شائبه شان چراغ راه و مشعل فروزان جاده علم شد تا راه را دیگران روشن سازند و چون شمع سوختند تا روشنایی بخش محفل دیگر علما و دانشمندان گردند و چون مجال نیست که از همة آنها نام برده شود تنها به ذکر چند تن اکتفا می کنیم .

پزشکان مشهور

در میان پزشکان مشهور عرب یا ایرانی فقط یک نفر هست که با ابوعلی سینا قابل مقایسه است و آن محمد بن زکریای رازی است رازی در ابتدای زندگی بیشتر به موسیقی متمایل بوده تا اینکه در ۳۰ سالگی برای نخستین بار به بغداد سفر کرد و در آنجا به بازدید بیمارستان مقتدری رفت و در آنجا احساسی به وی دست داد که تمامی زندگی او را عوض کرد شهرت رازی به عنوان پزشک معروف بغداد در سراسر قلمرو خلافت پیچید و خدمات او حتی در شهرهای دور دست مورد تقاضای دایمی بود.

رازی به علت ایرانی بودن محبت مخصوصی نسبت به مراجعان ایرانی در قلب خود احساس می کرد. در میان کتابهای او که از نظر اهمیت و فایده بر سایرین مقدم است کتاب « الحاوی» است . دومین اثر مهم رازی کتاب المنصوری است . آثار کوچک ولی متعدد رازی اغلب فقط به نام معروفند « برء الساعه» بیش از دیگر آثار طرف توجه واقع شده است.

ابن سینا و رازی از بسیاری به طور عجیب و استثنایی به هم شبیه اند . کارها و زندگانی آنان با آزادگی ، بلندی افکار و علایق مشخص می شود و در هردو مورد فقط صنعتگران دوران رنسانس ایتالیا با آنان قابل برابری هستند. آنها در رشته های طب ، موسیقی ، شیمی ، زمین شناسی و فلسفه استاد و صاحب اعتبار بودند . نقشهای اساسی که این دو دانشمند در پیشرفت طب و علوم غیر پزشکی ایفا کردند آنان را در میان متفکران و استادان هر یک از این رشته ها به مقام شامخی ارتقاء داد . ابتکار رازی بیشتر در طب عملی است درحالی که ابن سینا بیشتر در طب نظری استعداد دارد . رازی و ابن سینا در میان هموطنان خود تقریباً به یک اندازه مشهورند.

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

هنر از دیدگاه مشاهیر…………………………………………………………………………. ۳

هنر از زبان شاعران…………………………………………………………………………….. ۴

تاریخ…………………………………………………………………………………………….. ۶

جندی شاپور…………………………………………………………………………………. ۲۰

مدرسه اسکندریه…………………………………………………………………………….. ۲۰

بین الحکمه…………………………………………………………………………………… ۲۱

مسجد………………………………………………………………………………………….. ۲۲

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۳۰

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   تحقیق بررسی محتوای کتابهای هنر از دیدگاه معلمین هنر
دانلود:  
قیمت محصول:   3800 تومان
تعداد صفحه:   30 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<