امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه رابطه عزت نفس و منبع کنترل دانشجویان دختر رشته روان شناسی و فیزیک دانشگاه پیام نور مرند
کد محصول:   622
قیمت محصول:   11800 تومان
تعداد صفحه:   73 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   1.336 مگابایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه رابطه عزت نفس و منبع کنترل دانشجویان دختر رشته روان شناسی و فیزیک دانشگاه پیام نور مرند
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   11800 تومان
تعداد صفحه:   73 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه رابطه عزت نفس و منبع کنترل دانشجویان دختر رشته روان شناسی و فیزیک

عزت نفس و منبع کنترل دانشجویان از جمله مفاهیمی هستند که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته اند، اما قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علما و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته اند نیز به چشم می خورد در طول ۱۰۰ سال گذشته نیز بسیاری از روانشناسان این نظر را پذیرفته اند که انسان دارای یک نیاز به عزت نفس می باشد (مانند آدلر ۱۹۳۰، آلپورت ۱۹۳۷، راجرز ۱۹۵۹، سالیوان ۱۹۵۳، طارن هورنی ۱۹۳۷، جیمز ۱۸۹۰، مازلو ۱۹۷۰) از میان افراد طارن هورنی ۱۹۳۷ روشی را که افراد تلاش می کنند بواسطه آن یک خود پنداره مطلوب از خود بدست آورده و از آن محافظت و دفاع نماید را مورد بحث قرار داده است.

فرنچ (۱۹۶۸) وارگو (۱۹۷۲) از عزت نفس و منبع کنترل به عنوان یک سپر فرهنگی در مقابل اضطراب نام می برند. کوپر اسمیت (۱۹۶۷) در تحقیق خود به این نتیجه رسید که کودکان به عزت نفس بالا افرادی هستند که احساس اعتماد به نفس، استعداد، خلاقیت و ابزار وجود می کنند و به راحتی تحت تأثیر عوامل محیطی قرار نمی گیرند.

پیشرفت تحصیلی

افزایش پیشرفت تحصیلی افزایش تلاش فرد در کسب موفقیت، داشتن اعتماد به نفس متبکر و پرخاشگر بودن، تمایل به داشتن سلامتی بهتر، افزایش پیشرفت تحصیلی، لذت بردن از روابط با دیگران، پیش بینی مثبت نسبت به موفقیت های بعدی، ارتباط تنگاتنگ بین عزت نفس و ابراز وجود، از نشانه های بارز سطوح عزت نفس بالا در افراد است.

راتر معتقد است افراد با عزت نفس و منبع کنترل دانشجویان ، کسانی هستند که معتقدند رویدادهای مثبت و منفی زندگی در نتیجه طرح ریزی دقیق و کوششهای پیگیر خود آنها بدست می آید  و برای اعمال و رفتارها و پیامدهای ناشی از آن قبول مسئولیت می کنند. در مقابل افراد با منبع کنترل بیرونی کسانی هستند که میان رفتار خود و رویداد ها هیچ گونه رابطه علت و معلولی نمی بینند و بخت و اقبال، شانس و تصادف و یا اشخاص دیگر را مسئول نتایج رفتار خود می دانند در نتیجه برای اعمال و رفتار خود قبول مسئولیت نمی کنند (کریمی، ۱۳۷۴).

افراد دارای منبع کنترل درونی با احتمال کمتری مشکلات هیجانی دارند یا الکلی می شوند و با احتمال کمتری دست به خود کشی می زنند (شولتز، ۱۳۷۸).

منبع کنترل

پژوهشهای دیگر نیز نشان داده اند که افراد با منبع کنترل دانشجویان فشار خون پایین تر و حمله های قلبی کمتری دارند و در مورد سلامتی خود محتاط تر و با احتمال بیشتری کمربند ایمنی می بندند و به ورزش می پردازند و سیگار را ترک می کنند و در مجموع شواهد نشان می دهد افرادی که معتقدند کنترل شخصی دارند نسبت به پیام های تندرستی حساس هستند و با احتمال بیشتری برای بهبود سلامتی خود می کوشند (همان منبع، ص ۵۰۶).

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۵

ضرورت مسئله…………………………………………………………………………………. ۷

تعاریف نظری و عملیاتی…………………………………………………………………….. ۷

هدف پژوهش………………………………………………………………………………….. ۸

فرضیات پژوهش………………………………………………………………………………. ۹

فصل دوم: ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۱۱

نظریه جیمز…………………………………………………………………………………… ۱۴

نظریه مید……………………………………………………………………………………… ۱۵

نظریه کولی…………………………………………………………………………………… ۱۵

نظریه سالیوان………………………………………………………………………………… ۱۷

نظریه ی هورنای…………………………………………………………………………….. ۱۸

نظریه ی آدلر…………………………………………………………………………………. ۱۹

نظریه راجرز………………………………………………………………………………….. ۲۱

عزت نفس و غرور………………………………………………………………………….. ۲۶

منبع کنترل دانشجویان …………………………………………………………………… ۳۵

رویکردها و نظریه های متفاوت درباره ی وضع کنترل……………………………….. ۳۶

تاریخچه ی نظریه راتر……………………………………………………………………… ۳۷

مفاهیم اساس نظریه یادگیری اجتماعی………………………………………………….. ۳۷

توان رفتار…………………………………………………………………………………….. ۳۸

انتظار………………………………………………………………………………………….. ۳۹

تقویت گذشته و تصمیم……………………………………………………………………. ۳۹

ارزش تقویت…………………………………………………………………………………. ۳۹

موقعیت روان شناختی………………………………………………………………………. ۴۰

آزادی حرکت……………………………………………………………………………….. ۴۰

تفاوتهای فردی………………………………………………………………………………. ۴۱

کنترل………………………………………………………………………………………….. ۴۱

واکنش در برابر از دست دادن کنترل…………………………………………………….. ۴۲

منبع کنترل……………………………………………………………………………………. ۴۳

منبع کنترل بیرونی…………………………………………………………………………… ۴۵

ویژگی های افراد با منبع کنترل درونی…………………………………………………… ۴۶

ویژگی های افراد با منبع کنترل بیرونی…………………………………………………… ۴۷

تصور راتر درباره انسان…………………………………………………………………….. ۴۸

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۵۱

روش اجرای پژوهش……………………………………………………………………….. ۵۱

جامعه آماری…………………………………………………………………………………. ۵۲

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۵۲

تعیین حجم نمونه……………………………………………………………………………. ۵۲

ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………… ۵۲

روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………… ۵۳

پایایی سؤالات………………………………………………………………………………. ۵۳

طرح تحقیق…………………………………………………………………………………… ۵۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۵۶

آمار توصیفی…………………………………………………………………………………. ۵۶

توزیع پراکندگی نمره عزت نفس کوپر اسمیت……………………………………….. ۶۱

توزیع پراکندگی نمره مقیاس و منبع کنترل دانشجویان راتر…………………………… ۶۲

آمار استنباطی………………………………………………………………………………… ۶۳

فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………. ۶۹

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۷۰

فهرست جداول

جدول ۳-۱: اعتبار و پایایی سؤالات……………………………………………………. ۵۴

جدول ۴-۱: توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی سن آزمودنی ها                  ۵۷

جدول ۴-۲: توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی وضعیت تأهل آزمودنی ها    ۵۸

جدول ۴-۳: توزیع فراوانی و شخص های توصیفی میزان تحصیلات آزمودنی ها ۵۹

جدول ۴-۴: توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی تعداد فرزندان آزمودنی ها    ۶۰

جدول ۴-۵: توزیع پراکندگی نمره عزت نفس……………………………………….. ۶۱

جدول ۴-۶: توزیع پراکندگی نمره مقیاس کنترل راتر          ۶۲

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه رابطه عزت نفس و منبع کنترل دانشجویان دختر رشته روان شناسی و فیزیک دانشگاه پیام نور مرند
دانلود:  
قیمت محصول:   11800 تومان
تعداد صفحه:   73 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<