امروز :جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه عدالت و امنیت فراگیر حضرت مهدی (عج) در گستره جهان
کد محصول:   1854
قیمت محصول:   13800 تومان
تعداد صفحه:   115 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   299 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه عدالت و امنیت فراگیر حضرت مهدی (عج) در گستره جهان
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   13800 تومان
تعداد صفحه:   115 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه عدالت و امنیت فراگیر حضرت مهدی (عج) در گستره جهان

تحقیق به بررسی عدالت و امنیت فراگیر حضرت مهدی (عج) در گستره جهان پرداخته شده، منجی بزرگ عالم بشریت که اکنون خورشید وجودش در پشت ابر غیبت نهان است، قطعاً روزی به فرمان خداوند خواهد آمد و جهان را بدست توانمند خویش پر از عدل و داد خواهد کرد و حکومت جهانی خویش را بر محور عدل تشکیل داده و صحنه گیتی را از لوث وجود ستمگران پاک خواهد کرد.

مهدی (عج) یگانه شخصیتی است که وقایع نگاران معصوم در طول ۲۵۰ سال قبل از میلاد مسعودش زندگی او را با خصوصیات زمانی و مکانی بطور روشن و قاطع بصورت اخبار ثبت و ضبط نموده اند و دانشمندان و محققان در طول بیش از ۱۴ قرن با بررسی این آثار که از مصادر عصمت صادر گردیده است کتابها و مقالات فراوانی نوشته و تحقیقات شایسته ای انجام داده اند، و هر کدام به گونه ای ارادت خود را به قطب عالم امکان ابراز نموده اند.

هدایت و رهبری مردم از گمراهی به راه سعادت، همیشه در تاریخ انسان ها بوده و با وجود آمدن انسانها، خداوند پیامبرانی را برای هدایت آنها گسیل داشت، تا این راه ۱۲۴۰۰۰ پیامبر آمدند که اولین آنها حضرت آدم و آخرین آنها پیامبر اسلام حضرت محمد – صلوات ا… علیهم و اجمعین بود. اینها تمام توان و تلاش و کوشش خود را برای هدایت و رهبری مردم صرف کردند، ولی هیچ یک در زمان حیات خود به نتیجه نهایی و مطلوب و حکومت دلخواه نرسیدند، و نوعا قلمرو و رهبری آنها در نقطه محدودی بود و موفق به تشکیل حکومت جهانی نشدند.

چکیده

از آنجا که اعتقاد به مهدی پیشینه ای دراز تر و دامنه ای گسترده تر از اسلام دارد طبیعی است که مرزهای اسلامی آن تمامی آرزوها و چشمداشت هائی  را که از  سپیده دم تاریخ به این اعتقاد پیوسته در خویش جای داده و از آنچنان بار فرهنگی پر توانی برخوردارش ساخته باشد و در برافروختن احساسات همه ستمکش ها و شکنجه دیده های تاریخ و رهبری آنها به سوی عدل و داد قدرت بیشتری داشته باشد زیر اسلام موضوع این اعتقاد را از محدوده «ذهن» به دنیای  واقعیات آورده و آن را از آینده به حال انتقال داده است .

تا به جای باور داشتن و چشم دوختن به نجات دهنده ای که در آینده ناشناخته و دور پدید می آید به رهایی بخشی ایمان داشته باشند که اکنون هست و همانند دیگر منتظران چشم به راه رسیدن روز موعود و شرایطی است که به او امکان می دهد تا به هدف بزرگ خود جامۀ عمل بپوشد. تنها درمان دردهای بشریت رو آوردن به اسلامی است که در آن «امام زمان» به روشنی مطرح می باشد و همه دعوت ها و کوشش هاو خروش ها در جهت احیا تعالیم کتاب خدا عترت پیامبر قرار گیرد و امام زمان (ع) با ظهور و حضور مستقیم در جامعه نور تابندگی را در جهان از همه ی جهت ها روشن می کند و عدالت را در جهان گسترده خواهد کرد.

مقدمه

در این مقاله صحبت از شخصیتی والا است که از اولین و آخرین منحصر است و دارای ویژگی هائیست که خداوند او را به آن امتیاز داده است. آن آقائی که علاوه بر جهات ولایت تکوینی و خلافت الهی دارای سلطنت حق و حکومت مطلق بر کره خاک خواهد شد و دولتی جهانگیر تشکیل می دهد که در آن جز صد ق و راستی، صفا و صمیمیت، گذشت و فداکاری، دوستی و احسان وجود ندارد. شخصیتی والاگهر که همه آشوبها و فتنه ها، نیرنگها و خودخواهیها را محو می فرماید و بعنوان «مصلح جهانی» از اول آفرینش بشر، موعود آسماین بوده و همه پیغمبران، امت خود را بمقدم شریفش مژده می دادند. ستمدیده ها به این دلخوش بودند که بالاخره روزی منتقم حقیقتی می آید و داد ستمدیده ها را از ستمگران خواهد گرفت و با انقلاب جهانی خود، مستضعفین را بر مستکبرین چیره خواهد کرد.

متدینین هم که از بی دینی ها، فسق و فجورها رنج می برند با یادآوری زمان ظهورش بخود تسلی می دهند و راستی چه مولود مسعودی است که یادش تسکین بخش آلام دردمند است. در شخصیتش همین بس که در همه کتابهای آسمانی به آمدنش مژده داده شده و خداوند دولتش را صالحین وارث زمین شمرده است و آن را مقدر حتمی خوانده است. سروری عظیم الشأن که جدش خاتم الانبیاء (ص) و از آباء عظامش صدها روایت در نام و لقب و کینه و شکل و اخلاقش و خصوصیات زندگی اش و غائب و ظاهرشدنش رسیده است و چه اهتمام زیادی که به آن سرور داده اند و چه عظمتی دارد که اینقدر درباره اش بحث فرموده اند، در این مقاله به پاره ای از زمینه های فکری، فرهنگی و … اشاره می کنیم.

فلسفه وجود امام به هنگام غیبت

مفهوم غایب بودن امام (ع) هرگز این نیست که وجود امام (ع) در عصر غیبت یک وجود نامرئی و رویایی است که به یک وجود خیالی و پنداری شبیه تر از یک وجود عینی باشد. بلکه، او از نظر زندگی، یک زندگی طبیعی عینی خارجی دارد، منتها با عمری طولانی، در میان مردم و در دل جامعه ما رفت و آمد دارد، و در نقاط مختلف زندگی می کند، و اگر استثنایی در زندگی او هست همین است که او از یک زندگی و عمر طولانی برخوردار است. اشعه معنوی نامرئی وجود امام (ع) به هنگام که در پشت ابرهای غیبت نهان است. دارای آثار گوناگون قابل ملاحظه ای است که علی رغم تعطیل مسأله تعلیم و تربیت و رهبری مستقیم، فلسفه وجودی او را آشکار می سازد.

جمعیت شیعه طبق عقیده ای که بر وجود امام زنده دارند هر چند او را در میان خود نمی بینند، خود را تنها نمی دانند. او همواره انتظار بازگشت آن سفر کرده را که قافله های دل همراه اوست می کشد، انتظار سازنده و اثربخش، او هر روز احتمال ظهور او را می دهد. هیچ گاه روی زمین، از قیام کننده با حجت و دلیل خالی نمی ماند، خواه ظاهر و آشکار باشد یا مخفی و پنهان، تا دلائل و اسناد روشن الهی ضایع نگردد، و به فراموشی نگراید.

امید و انتظار

اصل ضرورت امید و انتظار و آثار مختلف آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، مسأله ای است غیر قابل انکار و در غیبت جامعه نیز جلوه ها و شواهد آن را به روشنی می بینیم و اصولا پیروزی و شکست و عذاب و سعادت و در زندگی این دنیا و سرای آخرت در رابطه ی نزدیکی با اعمال با زیر بنای امید و انتظار و کیفیت آن قرار دارد. امید و انتظار خصیصه ی تمام انسان ها در تمام عصرها و زمان ها در هر فرقه و طایفه ای است و هیچ انسانی به مقتضای فطرت خویش از امید و انتظار فی الجمله خالی نیست.

برای حفظ شخصی از انحراف و خطا و ایجاد مقاومت در برابر مشکلات و گرفتاری ها و بالاخره حرکت به سوی تکامل و ابتکار و پیشرفت و بکار انداختن سرمایه های ارزنده ی انسانی هیچ وسیله ای بهتر از امید و انتظار، کارساز نیست.

و در مقابل برای نابودی شخصیت والای انسان ها و تخریب کلیه ی امکانات اجتماعی یک جامعه هیچ زهری موثرتر از یأس و ناامیدی نیست. یأس از اصلاح یک حالت بیماری است که انسان را به دوران جاهلیت و عقب نشینی دعوت می کند. در میان ادیان و مکاتب آسمانی موجود، تنها اسلام است که اهمیت خاصی به مسأله انتظار و امید داده است و برای آن کیفیت خاصی پیش بینی کرده است و در میان فرق مختلف اسلام نیز تنها مذهب تشیع است که به مسأله انتظار و امید، عنایت به خصوصی داشته و به آن در زندگی انسان ها عینیت خاصی می بخشد و آن را در مسأله «انتظار ظهور مهدی امام دوازدهم» متبلور می سازد.

حکومت الهی جهانی

حکومت جهانی اسلام، هدف انبیاء الهی و جانشینان آنان بوده است هدفی که جز در مدت کمی، به آن دست نیافتند، و در آن مدت کم نیز، با انواع توطئه های دشمنان خارجی و مقاومتهای داخلی روبه رو بودند، اما قیام امام مهدی (ع) در زمانیکه آمادگی پذیرش از داخل امت موجود است، و دشمنان خارجی سرکوب شده اند به برپائی حکومتی مبنی بر توحید در سرتاسر جهان منجر می شود و نابودی کفر و شرک و نفاق در سراسر گیتی را در پی دارد. از مشخصات جامعه زمان امام مهدی (ع) این است که قدرت بدست آمده به «مستی قدرت» دچار نشده و به «بغی و تجاوز بناحق» نمی افتند.

حکومت الهی جهانی مهدی (ع) که مستقر شد، به «اقامه حدود» می پردازد. حدود الهی، احکامی هستند که خداوند برای برپایی نظم و نظام جامعه، توسط پیامبران و فرستادگان خود، به مردم فرستاد، و تمام خیر دنیا و آخرت آنها را موکول به اجرای آنها دانسته است، چرا که جنبه علمی دین را تشکیل می دهند. البته حوزه «حدود ا…» بسیار گسترده است، و تمام روابط میان انسان و خدا، بین انسان و خودش و بالاخره روابط انسان با جامعه و حکومت را در برمی گیرد. دو دسته اول روابط بهیچ وجه تعطیل بردار نیست.

انسان باید در هر موقعیتی حدود خود درباره خدا و خودش را جاری کند. اما اجرا و اقامه دسته سوم حدود (در رابطه با جامعه و حکومت و …) موکول به وجود بسط ید و برقراری قدرت و حکومت اسلامی است که البته شرایط را برای ظهور حکومت مطلقه اسلام دولت مهدی آماده سازند که انقلاب اسلامی ایران گامی است، بس بلند در راستای این هدف.

فهرست مطالب

پیشگفتار………………………………………………………………………………………… ۱

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۴

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۸

تاریخچه مختصر زندگی امام مهدی(عج)………………………………………………. ۱۰

معرفت امام زمان…………………………………………………………………………….. ۱۳

فلسفه وجود امام به هنگام غیبت………………………………………………………….. ۱۴

علایم قبل از ظهور………………………………………………………………………….. ۱۵

نمونه هایی کوتاه از نویدهای جاوید…………………………………………………….. ۱۹

مفهوم انتظار………………………………………………………………………………….. ۲۳

انتظار در اعماق سرشت آدمی……………………………………………………………. ۲۳

حکومت الهی جهانی……………………………………………………………………….. ۲۷

برپایی عدالت در زمان آخر الزمان (ع)………………………………………………….. ۲۹

مساوات و برابری……………………………………………………………………………. ۳۱

امنیت جهان در سایه تمدن حضرت مهدی (ع)………………………………………… ۳۳

عدالت اجتماعی در عصر طلائی مهدی (عج)………………………………………….. ۳۷

آبادانی در عصر طلائی مهدی (عج)…………………………………………………….. ۴۰

تمدن آینده جهان در لوای حکومت مهدی (عج)……………………………………… ۴۱

عدالت اجتماعی و همگانی مردم با حضرتش………………………………………….. ۵۴

امنیت فراگیر در مهدی (عج)……………………………………………………………… ۵۷

امنیت اجتماعی………………………………………………………………………………. ۵۹

امنیت فردی…………………………………………………………………………………… ۶۱

امنیت جهانی…………………………………………………………………………………. ۶۴

سیرت فردی در مهدی (عج)……………………………………………………………… ۶۵

سیرت فرهنگی در مهدی (عج)…………………………………………………………… ۶۶

سیرت اقتصادی در مهدی (عج)………………………………………………………….. ۶۷

سیرت اجتماعی در مهدی (عج)………………………………………………………….. ۷۰

سیرت مدیریتی در مهدی (عج)…………………………………………………………… ۷۲

تحقق عدالت اجتماعی و عدالت آرمانی ها…………………………………………….. ۷۴

۱- امامت و حاکمیت عدالت……………………………………………………………… ۷۴

۲- دموکراسی، در چالش با امامت……………………………………………………… ۷۵

۳- راه عدالت……………………………………………………………………………….. ۷۶

۴- ظهور عدالت…………………………………………………………………………….. ۷۷

آخرین دولت………………………………………………………………………………… ۷۹

نقش سازنده انتظار………………………………………………………………………….. ۹۳

نتیجه گیری کلی……………………………………………………………………………. ۹۸

محدودیت ها………………………………………………………………………………. ۱۰۰

پیشنهادها……………………………………………………………………………………. ۱۰۱

نیایش……………………………………………………………………………………….. ۱۰۲

منابع و مأخذ……………………………………………………………………………….. ۱۰۸

منابع و مآخذ

برنجیان، جلال. آینده جهان. تهران؛ مهارت. ۱۳۷۶

حجتی ابردهی، عباس. خورشید کعبه. قم: صدرا. ۱۳۷۴

حقانی، حسین. سیمای اسلام. قم: هجرت. ۱۳۷۳

دلشاد تهرانی، مصطفی. دولت مهدی و سیرت مهدی (عج). تهران: ذکر. ۱۳۸۱

رجالی تهرانی، علیرضا. امام زمان (عج). تهران: انتشارات نبوغ. ۱۳۷۷

صفاه خواه، محمد حسین. امام مهدی و منتظران، تهران:  انتشارات کتابچی. ۱۳۶۷

صبحی، صالح، متن کامل نهج البلاغه. تهران: انتشارات شهریور. ۱۳۷۸

صدر، سید محمد باقر. حماسه ای از نور. قم: انتشارات الامام المهدی. ۱۳۷۸

غیاثی کرمانی: محمدرضا. حکومت مهدی و آخرالزمان. تهران: انتشارات نورگستر. ۱۳۸۰

مکارم شیرازی: ناصر. حکومت جهانی مهدی (عج). انتشارات نسل جوان. ۱۳۸۰

نعمانی، محمد ابراهیم: شیخ جلیل. غیبت. قم: انتشارات درالکتب. ۱۳۵۲

 ۱۱۵ص

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه عدالت و امنیت فراگیر حضرت مهدی (عج) در گستره جهان
دانلود:  
قیمت محصول:   13800 تومان
تعداد صفحه:   115 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<