امروز :چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور
کد محصول:   800
قیمت محصول:   16800 تومان
تعداد صفحه:   111 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   563 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   16800 تومان
تعداد صفحه:   111 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور

این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند. این تحقیق به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه نیشابور (۱۵۳۳۶ نفر) می باشند .

حجم نمونه ۳۷۵ نفر شد که ۱۹۰ نفر دانش آموز پسر و ۱۸۵ نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با   استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .

هویت اجتماعی

آنچه موجب شد تا پژوهش فعلی با این عنوان در خصوص دانش آموزان متوسطه انجام شود، به دلیل اشتغال به تدریس (نگارنده) در مقطع متوسطه شهرستان نیشابور است که مدام شاهد نگرانی های همکاران فرهنگی و همچنین مراجعات مکرر اولیا و اظهار نگرانی از وضعیت تحصیلی و اخلاقی فرزندانشان ، بودم و با توجه با اینکه همگی دبیران و اولیا به اتفاق معتقد بودند  که نسل فعلی با نسلهای قبلی بسیار متفاوت می باشد و یک شکاف نسلی عمیق احساس می کردند  و از طرفی مشاهده برخی از رفتارها و حرکات و گرایشات در کلاس های درس ، مرا بر آن داشت تا در زمینه هویت اجتماعی آنان و مسائل تأثیر گذار بر آن به صورت جدی به مطالعه بپردازم و بدین صورت  زمینه تحقیق حاضر  فراهم شد.

هویت اجتماعی به شیوه هایی که به واسطه آن ها جماعت در روابط اجتماعی خود ازافراد جماعت های دیگر متمایز می شوند، اشاره دارد و برقراری و متمایز ساختن نظام مند نسبت های شباهت و تفاوت میان افراد و جماعت هاست. شباهت ها و تفاوت ها با هم اصول پویایی هویت و زندگی اجتماعی هستند.

«گیدنز استدلال می کند که خود ـ شناسایی به طور مشخص یک طرح مدرن است که در چارچوب آن افراد قادر می شوند، به طور بازتابی یک روایت شخصی بسازند که به آنها اجازه می دهد، خودشان را چنان که مسلط بر زندگی و آتیه خود باشند فهم کنند. در بسیاری از فرهنگ های پیش مدرن… سرو لباس در درجه اول هویت اجتماعی و نه هویت فردی را مشخص می ساخت. امروزه نیز به طور یقین لباس و هویت اجتماعی کاملاً با هم بی ارتباط نیستند و لباس همچنان یک تمهید دلالت گرانه که جنسیت، موقعیت طبقاتی و منزلت حرفه ای را نشان می دهد». (گیدنز، ۱۹۹۱: ۹۹)

تخیل جامعه شناختی

تخیل جامعه شناختی کسی را که صاحب آن است قادر می کند که صحنه عظیم تر تاریخی را به گونه ای که برای حیات درونی و حرفه ای بیرونی افراد گوناگون معنا می یابد، ادراک کند… تاریخ و شرح حال و نسبت میان آن دو را در چار چوب جامعه فهم کند … شاید پر ثمر ترین تمایزی که تخیل جامعه شناسی با آن مشغول است، تمایز میان «مشکلات شخصی محیط» و «مسائل عمومی ساخت اجتماعی» است.)) (میلز، ۱۹۹۵: ۸٫)

بنا به فهم میلز، امر اجتماعی جایی است که در آن امر فردی و امر جمعی با یکدیگر مواجه و در هم آمیخته می شوند و دیدگاه وی پایه ای است برای فهم هویت اجتماعی. شاید بارزترین فرق میان هویت فردی و هویت جمعی در این باشد که هویت فردی بر تفاوت و هویت جمعی بر شباهت تأکید دارد.

بحران هویت

از آن جا که بحران هویت از سالهای نوجوانی آغاز می شود و بخش عظیمی از دانش آموزان دبیرستانی، در این سنین قرار گرفته اند و با توجه به نگرانی هایی که در زمینه علایق و گرایشات و رفتار های دانش آموزان مشاهده می شود و از آن جا که بخش مهمی از وجود دانش آموزان را هویت آنان تشکیل می دهد و زندگی فردی و اجتماعی آنها نیز متأثر از این مسئله است ، آنان در جستجوی هویت می باشند و موقعیت مبهم دانش آموزان دبیرستانی،در فرهنگ و جامعه معاصر، این نتیجه را برای آنها در بر دارد که فرصتی را به منظور آزمودن شیوه های مختلف زندگی به آنها می دهد، تا آنها تصمیم بگیرند که چه الگو های رفتاری، ارزشی و نگرشی بهتر می تواند نیاز های آنها را تأمین نماید.

در برخورد با دانش آموزان در کلاس های درسی یا مشاوره های فردی با دانش آموزان ، دریافتم که گرایش به آئین مسیحیت و زندگی در کشورهای دیگر را صرفاً به خاطر احساس آزادی بیشتر برای رفع نیاز هایشان ابراز می کنند. همچنین مصرف مشروبات الکلی، قلیان و سیگار، ارتباطات جنسی و … را صرفاً در راستای رفع نیاز هایشان ارزیابی می کردند و این مسئله هویت دینی، ملی و خانوادگی آنان را خدشه دار نموده است و بخش عظیمی از جمعیت انسانی که باید در جهت آبادانی و حفظ آرمانها و ارزشهای کشور، آموزشهای لازم را ببینند  و در آینده به خدمت گرفته شوند، به نحو احسن و شایسته مورد استفاده قرار نمی گیرند.

جهان امروز

در جهان امروز ((وضعیت و جایگاه هر کشوری با توجه به ساختار ، روند ، ماهیت و عملکرد دو عامل زیر مشخص می شود : ۱- ماهیت ساختاری و عملکرد ارکان و عناصر اصلی و تشکیل دهنده ی نظام اجتماعی آن کشور ۲- شرایط و موقیت منطقه و جهان در ارتباط با آن کشور . در ارتباط با عامل اول باید گفت که عناصر و ارکان اصلی جامعه ی ما به خاطر ناهمگونی ساختاری آنها ، زمینه های نامطلوبی را برای تحول ، توسعه و تکامل اجتماعی فراهم کرده است . این واقعیت  زمینه ی  مناسب را برای شکل گیری روابط اجتماعی عادلانه ، تقسیم کار اجتماعی عادلانه ، توزیع امکانات و امتیازات اجتماعی بر پایه ضوابط و قوانین مدون و انسانی فراهم ننموده است )) ( سیف اللهی ، ۱۳۸۱ : ۱۶۷) بنابراین زمینه برای ظهور و بروز بحران های گوناگون در جامعه فراهم می باشد .

لذا ضرورت بررسی عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان به شدت احساس می شود که در این تحقیق به آن پرداخته می شود.

امیل دورکیم

یکی از مفاهیم کلیدی دورکیم ، مفهوم وجدان جمعی است که عبارت است از ” مجموعه باورها احساسات مشترک در بین حد وسط اعضای یک جامعه ” سایه گسترده وجدان جمعی  بر سر تمام افراد افکنده شده است و از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت نمی کند ، به عبارت دیگر ، تغییر فرهنگ و یا نو شدن نسلها ، تغییری در وجدان جمعی به وجود نمی آورد و همچنان ثابت باقی می ماند . تنها تفاوتی که ممکن است بوجود آورد در شدت و ضعف وجدان عمومی است . دورکیم برای نشان دادن چگونگی تحول وجدان جمعی و شدت و ضعف آن ، مفاهیم همبستگی مکانیکی و ارگانیکی را که نشان دهنده ی دو سازمان اجتماعی متفاوتند به کار برده است: به عقیده وی هر چه همبستگی مکانیکی بیشتر  باشد به علت شباهت افراد و مشترکات فراوان ، وجدان جمعی نیز قوی تر خواهد بود .

با افزایش تعداد جمعیت و گسترش ارتباطات اخلاقی و حجم اجتماعی در این جامعه همبستگی مکانیکی کم کم تبدیل  به همبستگی ارگانیکی می شود . در این جامعه به علت متمایز بودن افراد از یکدیگر وجدان جمعی تضعیف می شود ، آزادی های فردی گسترش می یابد و هر کس مختار است که طبق میل خود عمل کند.

نفوذ نظارت کننده در جامعه بر گرایشهای فردی ، دیگر کارایی اش را از دست داده و افراد جامعه  به حال خودشان واگذار خواهند شد . دور کیم این وضعیت را در جوامع جدید آنومی یا بی هنجاری نامیده  است. و به دنبال راه حلهایی برای رهایی از وضعیت بحرانی می گردد . بدیهی است  راه حل او تقویت وجدان جمعی است که از طریق عضویت در گروههای صنفی ایجاد می شود.

به عقیده دورکیم:

یکی از عوامل موثر بر هویت مذهبی انسانها ، شرکت در مناسک مذهبی است . بر گزاری مناسک مذهبی ، تجمع مردمی  را در پی دارد که دارای ارزشها و  باورهای مشترکی هستند . این تجمع ، تقویت روح جمعی ، انسجام و اتحاد مومنین به آن مذهب را به ارمغان می آورد . این تجمع که با احساسات مشترک شارکین همراه است ، آنها را از حوزه ی مادیات به حوزه معنویات منتقل می کند . وی معتقد است که همه ی فرقه های سیاسی ، اقتصادی  یا اعتقادی مواظب اند که همایش های دوره ای داشته باشند ،  تا اعضایشان بتوانند ، با به نمایش در آوردن ایمان مشترک خود در بین جمع به آن جانی تازه ببخشند . ( تیریاکیان ، ۱۳۷۳ : ۱۵۹ )

علاوه بر کارکرد اصلی تجمع مردم در برگزاری مراسم مذهبی ، شادی و تفریح مردم نیز با  برگزاری مراسم مذهبی تامین می گردد . بدین جهت است که از نظر دورکیم ، پیوندی نزدیک و ناگفتنی بین روزه و مهمانی ، ایام مقدس و تعطیلات ، تعطیلات و شادی برقرار است . بدین خاطر گسترش و ارج نهادن به ایام مقدس و مناسک مذهبی سبب ایجاد همبستگی و انسجام مذهبی می شود .

موانع و تنگناهای تحقیق

در مراحل اولیه تحقیق کمبود منابع خارجی به شدت احساس می شود. از طرفی تحقیقات انجام شده داخلی هم بیشتر به بحث بحران هویت پرداخته اند و کمتر به عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت اجتماعی توجه شده است و بویژه این امر در خصوص دانش آموزان جدی تر بروز می کند . و در مراحل بعدی تحقیق با توجه به اینکه از روش پیمایش وتکمیل پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد و با توجه به اینکه بحث های نظری تحقیق تا اواسط خرداد ماه به طول انجامید لذا دسترسی به دانش آموزان آن هم در ایام امتحانات قدری کار را جهت انتخاب تصادفی دانش آموزان مشکل نمود و از طرفی با توجه به فرهنگ جامعه ما و ملاحظه برخی جوانب خانوادگی، اخلاقی، دینی و …

همچنین داشتن روحیه محافظه کاری، در چگونگی پرسشنامه، دقت و حساسیت خاصی را می طلبد که در صورت عدم توجه به آن نتایج تحقیق را خدشه دار خواهد ساخت.

فهرست مطالب

چکیده……………………………………………………………………………………………. أ

فصل اول: طرح تحقیق

۱-۱: مقدمه…………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۲: عنوان تحقیق……………………………………………………………………………. ۲

۱-۳: بیان مسأله……………………………………………………………………………….. ۲

۱-۴: اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………….. ۳

۱-۵: اهداف تحقیق………………………………………………………………………….. ۴

۱-۶: محدوده زمانی و مکانی تحقیق……………………………………………………… ۴

۱-۷: مروری بر مطالعات پیشین…………………………………………………………….. ۴

۱-۷-۱: تحقیقات انجام شده داخلی……………………………………………………… ۴

۱-۷-۲: تحقیقات انجام شده خارجی……………………………………………………. ۷

۱-۷-۳: نتیجه گیری از تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی………………………. ۹

۱-۸: تعاریف مفهوم هویت…………………………………………………………………. ۹

چگونه می توان هویت اجتماعی را تعریف کرد……………………………………….. ۱۰

۱-۹: موانع و تنگناهای تحقیق……………………………………………………………. ۱۳

فصل دوم: مبانی و چهارچوب نظری تحقیق

۱-۲: مقدمه………………………………………………………………………………….. ۱۵

۲-۲: مباحث نظری…………………………………………………………………………. ۱۵

۱-۲-۲: امیل دورکیم……………………………………………………………………… ۱۵

۲-۲-۲: تالکوت پارسونز…………………………………………………………………. ۱۶

۳-۲-۲: ماکس وبر………………………………………………………………………… ۱۸

مدل تغییر فرهنگ از دیدگاه وبر………………………………………………………….. ۱۹

۴-۲-۲: کنش متقابل نمادی……………………………………………………………… ۱۹

۵-۲-۲: چارلز هارتون کولی…………………………………………………………….. ۲۱

۶-۲-۲: جورج هربرت مید………………………………………………………………. ۲۲

۷-۲-۲: اروینگ گافمن………………………………………………………………….. ۲۴

۸-۲-۲: پیتر بورک………………………………………………………………………… ۲۵

۳-۲: چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق……………………………………………. ۲۷

۴-۲: پرسش های تحقیق………………………………………………………………….. ۲۹

۵-۲: فرضیات تحقیق……………………………………………………………………… ۲۹

۶-۲: الگوی نظری و تحلیلی تحقیق…………………………………………………….. ۳۰

فصل سوم: روش تحقیق

۱-۳: مقدمه………………………………………………………………………………….. ۳۳

۲-۳: نوع تحقیق……………………………………………………………………………. ۳۳

۳-۳: تعاریف نظری و عملی متغیرهای تحقیق…………………………………………. ۳۳

۱-۳-۳: تعریف نظری متغیرهای تحقیق………………………………………………… ۳۳

۲-۳-۳: تعریف عملی متغیرهای تحقیق………………………………………………… ۳۶

۴-۳: متغیرهای مستقل و وابسته…………………………………………………………… ۴۰

۵-۳: شاخص سازی متغیرهای تحقیق………………………………………………….. ۴۱

۱-۵-۳: شاخص سازی متغیرهای مستقل………………………………………………. ۴۱

۲-۵-۳: شاخص سازی متغیرهای وابسته……………………………………………….. ۴۳

۶-۳: قابلیت اعتماد شاخصها (آلفای کرانباخ)………………………………………… ۴۴

۷-۳: اعتبار تحقیق………………………………………………………………………….. ۴۵

۸-۳: جامعه آماری…………………………………………………………………………. ۴۵

۹-۳: تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری…………………………………………… ۴۷

۱-۹-۳: حجم نمونه……………………………………………………………………….. ۴۷

۲-۹-۳: شیوه نمونه گیری………………………………………………………………… ۴۷

۱۰-۳: واحد تحلیل………………………………………………………………………… ۴۸

۱۱-۳: تکنیکها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات………………………… ۴۸

۱۲-۳: روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………. ۴۸

فصل چهارم: یافته ها و دستاوردهای تحقیق

۱-۴: مقدمه………………………………………………………………………………….. ۵۰

۲-۴: توصیف متغیرها……………………………………………………………………… ۵۰

۱-۲-۴: جنس………………………………………………………………………………. ۵۰

۲-۲-۴: پایه تحصیلی……………………………………………………………………… ۵۰

۳-۲-۴: رشتۀ تحصیلی……………………………………………………………………. ۵۱

۴-۲-۴: تحصیلات پدر…………………………………………………………………… ۵۱

۵-۲-۴: تحصیلات مادر………………………………………………………………….. ۵۳

۶-۲-۴: درآمد ماهانه خانواده…………………………………………………………… ۵۴

۷-۲-۴: میزان رضایت از خود…………………………………………………………… ۵۵

۸-۲-۴: مورد تأیید دیگران بودن………………………………………………………… ۵۶

۹-۲-۴: درونی کردن ارزشها……………………………………………………………. ۵۷

۱۰-۲-۴: هماهنگی ارزشهای گروهی…………………………………………………. ۵۸

۱۱-۲-۴: پایگاه اقتصادی – اجتماعی…………………………………………………. ۵۹

۱۲-۲-۴: هویت دینی…………………………………………………………………….. ۶۰

۱۳-۲-۴: هویت خانوادگی……………………………………………………………… ۶۱

۱۴-۲-۴: هویت ملی……………………………………………………………………… ۶۲

۱۵-۲-۴: هویت اجتماعی……………………………………………………………….. ۶۳

فصل پنجم: تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق

۱-۵: مقدمه………………………………………………………………………………….. ۶۵

۲-۵: آزمون فرضیات……………………………………………………………………… ۶۵

۱-۲-۵: رابطه ی بین جنس و هویت اجتماعی……………………………………….. ۶۵

۱-۱-۲-۵: رابطه بین جنس و هویت دینی……………………………………………. ۶۵

۲-۱-۲-۵: رابطه بین جنس و هویت خانوادگی……………………………………… ۶۶

۳-۱-۲-۵: رابطه ی بین جنس و هویت ملی………………………………………….. ۶۶

۲-۲-۵: رابطه ی بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان با هویت اجتماعی ۶۷

۱-۲-۲-۵: رابطه ی بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی                   ۶۷

۲-۲-۲-۵: رابطه ی بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان با هویت خانوادگی      ۶۸

۳-۲-۲-۵: رابطه ی بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان با هویت ملی ۶۸

۳-۲-۵: رابطه ی بین رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی………………………. ۶۹

۱-۳-۲-۵: رابطه ی بین رضایت فرد از خود با هویت دینی……………………….. ۶۹

۲-۳-۲-۵: رابطه ی بین رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی…………………. ۷۰

۳-۳-۲-۵: رابطه ی بین رضایت فرد از خود با هویت ملی…………………………. ۷۰

۴-۲-۵: رابطه ی تأیید دیگران با هویت اجتماعی……………………………………. ۷۱

۱-۴-۲-۵: رابطه ی تأیید دیگران با هویت دینی…………………………………….. ۷۱

ادامه فصل پنجم: تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق

۲-۴-۲-۵: رابطه ی تأیید دیگران با هویت خانوادگی………………………………. ۷۲

۳-۴-۲-۵: رابطه ی تأیید دیگران با هویت ملی………………………………………. ۷۲

۵-۲-۵: رابطه ی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی………………………….. ۷۳

۱-۵-۲-۵: رابطه ی درونی کردن ارزشها با هویت دینی…………………………… ۷۳

۲-۵-۲-۵: رابطه ی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی…………………….. ۷۴

۳-۵-۲-۵: رابطه ی درونی کردن ارزشها با هویت ملی…………………………….. ۷۴

۶-۲-۵: رابطه ی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی…………………. ۷۵

۱-۶-۲-۵: رابطه ی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی………………….. ۷۵

۲-۶-۲-۵: رابطه ی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی                 ۷۶

۳-۶-۲-۵: رابطه ی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی……………………. ۷۶

۳-۵: تحلیل چند متغیری (رگرسیون های چندگانه)………………………………….. ۷۷

۱-۳-۵: تحلیل چند متغیری هویت دینی به روش مرحله به مرحله…………………. ۷۷

۲-۳-۵: پیش بینی تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی به روش مرحله به مرحله ۷۹

۳-۳-۵: تحلیل چند متغیری هویت ملی به روش مرحله به مرحله………………….. ۸۱

۴-۳-۵: تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی به روش مرحله به مرحله                 ۸۳

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها

۱-۶: خلاصه تحقیق……………………………………………………………………….. ۹۲

۲-۶: جمع بندی و نتیجه گیری………………………………………………………….. ۹۳

نتایج تحلیل مسیر……………………………………………………………………………. ۹۷

۳-۶: پیشنهادها……………………………………………………………………………… ۹۸

منابع و مأخذ

منابع و مأخذ……………………………………………………………………………….. ۱۰۱

پیوست

نمونه پرسشنامه…………………………………………………………………………….. ۱۰۴

فهرست جداول

جدول ۱-۳: میزان آلفای کرانباخ متغیرها………………………………………………. ۴۵

جدول ۲-۳: تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه شهر نیشابور:

به تفکیک جنس در شته تحصیلی در پایه های مختلف……………………………… ۴۶

جدول ۳-۳: توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس…………………. ۴۷

جدول ۴-۳: توزیع حجم نمونه براساس جنس در رشته تحصیلی…………………. ۴۸

جدول ۱-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب جنس…………………………………….. ۵۰

جدول ۲-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی……………………………. ۵۰

جدول ۳-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی………………………….. ۵۱

جدول ۴-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر…………………………. ۵۲

جدول ۵-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر………………………… ۵۳

جدول ۶-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهانه خانوار…………………… ۵۴

جدول ۷-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود…………………. ۵۵

جدول ۸-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تأیید دیگران بودن                    ۵۶

جدول ۹-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزش ها                      ۵۷

جدول ۱۰-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزش های گروهی         ۵۸

جدول ۱۱-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی            ۵۹

جدول ۱۲-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی……………………. ۶۰

جدول ۱۳-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی                   ۶۱

جدول ۱۴-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی……………………… ۶۲

جدول ۱۵-۴: توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی                     ۶۳

جدول ۱-۵: آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس                   ۶۵

جدول ۲-۵: آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس………………….. ۶۶

جدول ۳-۵: آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس                 ۶۶

جدول ۴-۵: آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس……………………. ۶۷

جدول ۵-۵: همبستگی پایگاه اقتصادی اجتماعی با هویت اجتماعی                   ۶۷

ادامه فهرست جداول

جدول ۶-۵: همبستگی پایگاه اقتصادی اجتماعی با هویت دینی…………………… ۶۸

جدول ۷-۵: همبستگی پایگاه اقتصادی اجتماعی با هویت خانوادگی                 ۶۸

جدول ۸-۵: همبستگی پایگاه اقتصادی اجتماعی با هویت ملی……………………. ۶۹

جدول ۹-۵: همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی…………………….. ۶۹

جدول ۱۰-۵: همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی……………………….. ۷۰

جدول ۱۱-۵: همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی…………………. ۷۰

جدول ۱۲-۵: همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی…………………………. ۷۱

جدول ۱۳-۵: همبستگی مورد تأیید دیگران بودن با هویت اجتماعی                   ۷۱

جدول ۱۴-۵: همبستگی مورد تأیید دیگران بودن با هویت دینی………………….. ۷۲

جدول ۱۵-۵: همبستگی مورد تأیید دیگران بودن با هویت خانوادگی                 ۷۲

جدول ۱۶-۵: همبستگی مورد تأیید دیگران بودن با هویت ملی……………………. ۷۳

جدول ۱۷-۵: همبستگی درونی کردن ارزش ها با هویت اجتماعی                    ۷۳

جدول ۱۸-۵: همبستگی درونی کردن ارزش ها با هویت دینی……………………. ۷۴

جدول ۱۹-۵: همبستگی درونی کردن ارزش ها با هویت خانوادگی                  ۷۴

جدول ۲۰-۵: همبستگی درونی کردن ارزش ها با هویت ملی…………………….. ۷۵

جدول ۲۱-۵: همبستگی هماهنگی ارزش های گروهی با هویت اجتماعی           ۷۵

جدول ۲۲-۵: همبمستگی ارزش های گروهی با هویت دینی……………………… ۷۶

جدول ۲۳-۵: همبستگی هماهنگی ارزش هشای گروهی با هویت خانوادگی      ۷۶

جدول ۲۴-۵: همبستگی هماهنگی ارزش های گروهی با هویت ملی                  ۷۷

جدول ۲۵-۵: عناصر اصلی تحلیل چند متغیره به روش مرحله به مرحله               ۷۷

جدول ۲۶-۵: عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم       ۷۸

جدول ۲۷-۵: عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم…………………….. ۷۸

جدول ۲۸-۵: عناصر اصلی تحلیل چند متغیره به روش مرحله به مرحله               ۷۹

جدول ۲۹-۵: عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم ۸۰

ادامه فهرست جداول

جدول ۳۰-۵: عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم…………………….. ۸۰

جدول ۳۱-۵: عناصر اصلی تحلیل چند متغیره به روش مرحله به مرحله               ۸۱

جدول ۳۲-۵: عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله سوم        ۸۲

جدول ۳۳-۵: عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم…………………….. ۸۲

جدول ۳۴-۵: عناصر اصلی تحلیل چند متغیره به روش مرحله به مرحله               ۸۳

جدول ۳۵-۵: عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجتماعی در مرحله چهارم ۸۴

جدول ۳۶-۵: عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم………………….. ۸۴

جدول ۳۷-۵: محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل مؤثر بر هویت دینی           ۸۷

جدول ۳۸-۵: محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل مؤثر بر هویت خانوادگی   ۸۸

جدول ۳۹-۵: محاسبه اثر مستقیم و غیرمستقیم عوامل مؤثر بر هویت ملی             ۸۹

جدول ۴۰-۵: محاسبه اثر مستقیم و غیرمستثیم عوامل مؤثر بر هویت اجتماعی       ۹۰

فهرست نمودار

نمودار۱-۲: رابطه چهار خرده نظام پارسونز…………………………………………… ۱۸

نمودار ۱-۴: توزیع درصد دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود             ۵۵

نمودار ۲-۴: توزیع درصد دانش آموزان بر حسب تأیید دیگران…………………… ۵۶

نمودار ۳-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها              ۵۷

نمودار ۴-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی     ۵۸

نمودار ۵-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی     ۵۹

نمودار ۶-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب هویت دینی…………………….. ۶۰

نمودار ۷-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب هویت خانوادگی                   ۶۱

نمودار ۸-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب هویت ملی……………………… ۶۲

نمودار ۹-۴: درصد توزیع دانش آموزان بر حسب هویت اجتماعی                     ۶۳

نمودار ۱-۵: تحلیل مسیر هویت………………………………………………………….. ۸۶

فهرست اشکال

شکل ۱-۲: نمودار نظام کنترل فرآیند هویت………………………………………….. ۲۶

شکل ۲-۲: فرآیند شکل گیری هویت اجتماعی، ابعاد و عوامل مؤثر                   ۳۱

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور
دانلود:  
قیمت محصول:   16800 تومان
تعداد صفحه:   111 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<