امروز :یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه سلامت روان دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت
کد محصول:   1449
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   91 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   865 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه سلامت روان دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   91 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه سلامت روان دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت

در این تحقیق به بررسی و مقایسه سلامت روان دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت پرداخته شده، که جامعه آماری مشخص شده عبارتند از دانش آموزان دختر اول دبیرستان شهررشت است که از بین ۲۷۶۱ نفر که کل جامعه آماری دانش آموزان درای خانواده و ۸۸۹ نفر جامعه دانش آموزان پرورشگاهی هستند از این بین ۱۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و جهت سنجش این آزمودنیها پرسش نامه سلامت عمومی گلدنبرگ که دارای ۲۸ سوال چهار گزینه ای است استفاده گردیده و نمرات خام آن بدست آمده و جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین سلامت روانی و اضطراب و افسردگی و نشانه های بدنی در بین دانش آموزان سال اول دبیرستان تفاوت معنی داری وجود دارد.

مقدمه

اعتقاد کامل داریم که تندرستی یکی از نعمتهای بزرگ در زندگی انسان است و نمی توان منکر شد که سلامتی روانی در رده بالاترین نعمتها است. افرادی  که به نحوی با بیماران روانی ، عقب ماندگان ذهنی ، معتادان به مواد مخدر و الکل سر و کار دارند به این امر اعتقاد کامل دارند بدیهی است بیماریهای روانی مخصوص به یک قشر و یا طبقه خاصی نبوده و تمام طبقات جامعه را شامل می گردد. بیماری روانی ، کارگر ، کارمند ، محصل ، مهندس نمی شناسد و به عبارت دیگر امکان دارد ابتلا به ناراحتی های روانی برای همه افراد جامعه وجود دارد و هیچ انسانی از فشارهای روانی و اجتماعی مصون نیست و به عبارت دیگر در برابر بیماریهای روانی مصونیت نداشته و ندارد.

به طورکلی باید گفت وجود یک بیمار روانی به کار عادی و اقتصاد خانواده لطمه شدید وارد می کند از لحاظ روابط انسانی سایر افراد خانواده را در وضع ناراحت و تاسف آوری قرار می دهد و خانواده باید صرف نظر از مخارج هنگفت و صرف وقت فشار روانی شدیدی را برای نگهداری بیمار خود تحمل کند و هدف از سلامت روان ارشاد و راهنمایی و آشنا ساختن مردم به اصول و روابط صحیح انسانی و بر حذر داشتن آنها از مخاطراتی است که سلامت روان را تهدید می کند متخصصین بهداشت روانی آموزش بهداشت همگانی را اساسی ترین روش پیشگیری اولیه می دانند شخص سالم احساس می کند که افراد اجتماع او را دوست دارند و به او احترام می گذارند و او نیز متقابلاً به آنها احترام گذاشته و آنها را دوست دارد.

بیان مساله

شناختن توانایی ها و محدودیت های فردی و اجتماعی و واقع بین در رسیدن به هدف یکی از اصول سلامت روان که شخص با واقعیت زندگی روبرو شود، خود را همانطور که هست بشناسد و قبول کند و کشمکش با واقعیت اغلب سبب بروز اختلال روانی می گرد به این صورت که نوجوانان دارای خانواده و نوجوانان پرورشگاهی می توانند در معرض این موضوع قرار بگیرند به این صورت که نوجوانان پرورشگاهی در صورت عدم موفقیت در کشمکش با واقعیت پیش آمده حتماً دچار عدم سلامت روان خواهد شد. شخص سالم باید علاوه بر استفاده از خصوصیات مثبت و برجسته به محدودیت و نواقص خود آشنایی کامل داشته باشد که این محدودیت ها زیاد مانند نواقص و عوارض جسمانی هستند و در برابر اینها همه افراد یک نوع واکنش نشان نمی دهد.

گروهی واقعیت را قبول می کنند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند و از فعالیت خودداری نمی کنند و سعی می کنند که تعادل طبیعی بین خود و حرفه شان را به خوبی برقرار کند که تمام این مطالب نشان می دهد که آیا افراد می توانند دارای سلامت روانی در زندگی باشند یا نه و به خصوص جوانان و نوجوانان که در معرض نافرجامیها ممکن است قرار بگیرند می توانند سلامت خود را حفظ کند که در این میان مخصوصاً نوجوانانی که به دور از مراقبت و توجه والدین خود در محیط های پرورشگاهی مورد تربیت قرار می گیرند و همین طور نوجوانانی که زیر سایه والدین خود به زندگی می پردازند می توانند از لحاظ سلامت روان و بهداشت روانی در یک رده باشند.

اهمیت و ضرورت تحقیق

پی بردن به شخصیت ، قابلیتها و توانایی ها یا خود پنداری از مهمترین مسایل سلامت روان است و تصور مثبت و متعادل از خود داشتن نشانه سلامت روان و تصور منفی و نامتعادل از خود به معنای روان ناسالم قلمداد می شود، شخص در وهله اول باید بداند کیست و دارای چه عواطف ، ادراکات و احساساتی است و ون خود پنداری در اثر یادگیری به وجود می آید و به اصطلاح آموختنی است لذا تجارب گذشته و نقش اولیاء همانطور که ذکر شد باعث می شود که نوجوان به قضاوت درباره خود پی ببرد و از خود ارزیابی به عمل آورد و اعتماد به نفس پیدا می کند.

ولی اگر ارزیابی ناپسند و تحقیر کننده شود و در نوجوان باعث پیدایش عقده های خود کم بینی شود که نمونه هایی از این مشکلات مانند عدم برخورداری از جهت والدین در زمان حساس زندگی خود که این عامل و دوری از محیط گرم خانواده و سپری کردن عمر در یک محیط نه چندان گرم و با محبت می تواند بوجود آورند مشکلات روانی در نوجوان گردد که امید است با پژوهش های انجام شده بتوانیم نیازهای نوجوانان پرورشگاهی را شناسانده.

و اینکه در مواردی آنچنان با آنها رفتار کنیم که بتوانیم از یک نوجوان پرورشگاهی به عنوان یک فرد نمونه به حساب بیاوریم زیرا که این محیط ها و دوری از محبت والدین باعث تشکیل رفتارهای ضد اجتماعی در افراد پرورشگاهی می شود و ممکن است خطرات جدی اجتماعی گریبانگیر آنها شود یا افرادی جنایتکار – مجرم به حساب بیایند که با تحقیقات تازه و انجام شده باید نیازها و عقده های آنها شناخته و در جهت مثبت قدم برداریم.

زمینه تاریخی آسیب شناسی روانی

ممکن است چنین تصور شود که بررسی تاریخی آسیب شناسی روانی کاری بی فایده است زیرا بدون شک اطلاعات جدید ، موثر تر ، دقیقتر و منطقی تر از دانشهای زمان های گذشته است و بهتر است به جای سیر در تاریخ گذشته این علم توجه خود را معطوف به اطلاعات جدید نماییم اما واقعیت آن است که این اطلاعات جدید حاصل کار و تلاش گذشتگان است و بررسی آنها زمینه را برای شناخت اطلاعات جدید آماده می سازد تاریخچه هر علم شرح تکامل افکار ، بازتابها ، نگرشها و باورهای انسان طی هزاران سال است بررسی این رویدادها و تحولات بسیار با ارزش است زیرا اطلاعاتی به دست دهند که می توانند در فهم و ارزیابی این علم سودمند باشد .

نظریه های اولیه درباره اختلالات روانی این بود که شیطان در درون فرد مبتلا جایگزین شده و موجب اختلال رفتاری وی گردیده است به تعبیر دیگر نظریه های اولیه درباره رفتار نابهنجار و تبین نابهنجاری نیروهای جادویی و ماورالطبیعه مانند دیو ، شیطان و ارواح خبیثه بودند . بنابراین برای درمان فرد مبتلا کوشش می شد تا شیطان از درون وی بیرون رانده شود به همین دلیل آنان را شکنجه می کردند، شلاق می زدند، می سوزراندند و با ابزارهای بسیار ابتدایی مانند سنگ جمجمه هایشان را سوراخ می کردند و به سحر و جادو متوسل می شدند . کشف جمجمه های سوراخ شده موید این موضوع است .

موضوع آسیب شناسی روانی

آسیب شناسی روانی ، رفتار ، احساسها ، و هیجانهای افراد را از نظر برخورد محیط و جامعه مورد بحث قرار می دهد . همچنین چگونگی احساس متفاوت بودن اف راد از نظر جامعه و برخورد با آنان را بررسی می نماید . احساس متفاوت بودن ، طیف وسیعی را در بر می گیرد که از هذیانها ( افکار نادرست و آزار دهنده ) ، توهمها ( ادراکهاعی غلط و یا بدن محرکها ) ، تا نگرانیها و رفتارهای ابهام آمیز که تاثیر مهمی بر زندگی دروزانه شخص ندارند ولی بهتر است وجود نداشته باشند ، در نوسان است .

بخش عمده رفتارهایی که در آسیب شناسی روانی مورد بررسی قرار می گیرد مربوط است به شکستها  و ناشایستگیهای فرد . این شکستها عمدتاً عبارتند از : شکست فرد در سازگاری با محیط . برای رسیدن به این مقصود فرد می کوشد تا بین آنچه انجام می دهد یا مایل است انجام دهد از یک سو ، آنچه محیط از وی انتظار انجام دادن آن را دارد . از سوی دیگر ، تعادل برقرار کند . به عبارت دیگر ، سازگاری فرد مستلزم بر آوردن نیازهای شخصی خویش مطابق با واقعیتهای محیطی است .

محدوده رفتار ناسازگار از ترس های مزمن که ناراحت کننده است ، اما موجب از بین رفتن کامل فعالیت فرد نمی شود ، تا تخریب شدید واقعیت و ناتوانی در ارتباط با دیگران را شامل می شود . گاهی فقط خود فرد از رفتار ناسازگار خویش ناخشنود است ، گاهی جامعه دستخوش آشوب و نگرانی و آماده وقوع یک رویداد است . هر رفتار انحراف ی لزوماً ناسازگار نیست ، مثلاً آلبرت انشتین در دوازده سالگی تصمیم گرف ت زندگی خود را وقف « حل معمای دنیای پهناور » بنما ید.

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳

بیان مسأله……………………………………………………………………………………….. ۴

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………….. ۵

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………….. ۶

سؤال مسئله……………………………………………………………………………………… ۶

فرضیه تحقیق…………………………………………………………………………………… ۶

فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………. ۶

فرضیه فرعی…………………………………………………………………………………….. ۷

متغیرها…………………………………………………………………………………………… ۷

تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و مفاهیم………………………………………………… ۷

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق

تعریف بهداشت روانی……………………………………………………………………… ۱۰

مشکل تعریف………………………………………………………………………………… ۱۰

مختصری درباره تاریخچه و پیشینه بهداشت روانی در ایران………………………………

تاریخچه بهداشت و سلامت روان………………………………………………………… ۲۰

زمینه تاریخی آسیب شناسی روانی………………………………………………………. ۳۴

موضوع آسیب شناسی روانی……………………………………………………………… ۴۰

تعریف آسیب شناسی………………………………………………………………………. ۴۲

منظور از «رفتار نابهنجار» چیست؟………………………………………………………… ۴۲

۱- ملاک اجتماعی………………………………………………………………………… ۴۲

دیدگاه اختلالات اضطرابی در سلامت عمومی………………………………………… ۴۶

۱- دیدگاه زیست شناختی………………………………………………………………… ۴۶

۲- دیدگاه روان پویایی……………………………………………………………………. ۴۶

۳- دیدگاه رفتارگرایی…………………………………………………………………….. ۴۹

۴- دیدگاه شناختی…………………………………………………………………………. ۵۰

نظریه ها، تحقیقات و درمان افسردگی در سلامت عمومی…………………………… ۵۳

نظریه های مربوط به افسردگی…………………………………………………………….. ۵۳

نظریه های زیست شناختی…………………………………………………………………. ۵۴

تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور………………………………………….. ۵۶

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………. ۵۸

فصل سوم: روش تحقیق

طرح تحقیق…………………………………………………………………………………… ۶۱

جامعه تحقیق…………………………………………………………………………………. ۶۱

حجم نمونه تحقیق………………………………………………………………………….. ۶۲

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۶۲

ابزار اندازه گیری تحقیق حاضر…………………………………………………………… ۶۲

پرسشنامه سلامت عمومی GHQ ………………………………………………………… 62

۱- مقدمه……………………………………………………………………………………… ۶۲

۲- دستور اجرا………………………………………………………………………………. ۶۴

۳- نمره گذاری……………………………………………………………………………… ۶۵

روش تحلیل داده ها………………………………………………………………………… ۶۵

فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۶۸

یافته های تحلیل……………………………………………………………………………… ۶۹

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………. ۸۸

محدودیت ها…………………………………………………………………………………. ۹۰

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۹۰

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۹۱

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه سلامت روان دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده شهرستان رشت
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   91 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<