امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک
کد محصول:   1121
قیمت محصول:   5800 تومان
تعداد صفحه:   54 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   333 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   5800 تومان
تعداد صفحه:   54 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک

در این پژوهش به بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک پرداخته شده است. نیازهای پنجگانه انسان که جز در سایه روابط ما با دیگران و تعامل با آنها امکان پذیر نیست و همین نیازها است که‌ اگر اثر بخوبی برآورده شود سبب می شود که فرد از پایین ترین نیاز به بالاترین مرتبه نیاز که همانا تحقق خویتن است دست یابد اما اگر به خوبی برآورده نشود هسته مرکزی اکثر مشکلات و اختلافات و ناراحتی های روانی افراد را شکل می دهد.

اکثر نیازهای آدمی عمدتاَ از طریق روابط انسانی و تعامل با دیگران برآورده می شود اینکه در این روابط تا چه حد نیازهای ما برآورده می شود بستگی به نوع کیفیت روابط دارد. نحوه برآوردن نیازها مبنای طرز زندگی هر کسی را تشکیل می دهد شرایط محیط و وراثت فرصتها و امکاناتی برای ارضاء نیازهای انسان فراهم می کند ولی چگونگی ارضای نیازها بسته به روابط انسانی است. رابطه های انسانی برای ارضای نیازهای اساسی ما ضروری اند داشتن روابط مثبت با دیگران کلید رشد و کمال آدمی است آنچه که امروزه هستیم و آنچه خواهیم بود هر دو معلول روابط ما با دیگران است. روابط رفتار ما را بصورت یک انسان اجتماعی شکل می دهد همچنین در منحصر به فرد بودن شخصیت و هویت و مفهوم خویشتن ما نقش عمده دارند.

محیط خانواده

خانواده یکی از محیط های سه گانه (خانواده، مدرسه، اجتماع) برای رشد و تکوین شخصیت هر فرد می باشد. و نقص بودن سازمان خانواده در انحراف شخصیت و بروز اختلالات عاطفی دارد.

بدون تردید در محیط خانواده است که کودک کم کم اعتماد به نفس، مهر و محبت، مسئولیت و تفاهم را کسب می نماید. بنابراین روان شناسان و جامعه شناسان آموزش و پرورش معتقدند که خانواده شایسته ترین محیط ها برای تربیت کودک بویژه در سالهای اوایل زندگی است. در میان پیشرفت های روز افزونی که روانشناسان و دوران پزشکی در طول یک ربع قرن گذشته داشته است، این حقیقت روز به روز روشن تر شده که کیفیت و مراقبت پدر و مادر در اولین سالهای زندگی طفل در سلامت روحی آینده او اهمیت حیاتی دارد. همچنین بخش عظیمی از نیازهای کودک یا نوجوان توسط والدین مرتفع می شود که در این میان نقش پدر از اعتبار و ارزش خاصی پس از سنین نوزادی برخوردار است.

هر کودکی پس از اتمام دوران شیرخوارگی ارتباط تازه ای را با فرد دیگر که پدر باشد آغاز می کند. و این ارتباط تا پایان عمر باقی است. اما در برخی مواقع به دلائلی چون جنگ، سیل، زلزله و … کودک یا نوجوان پدر خویش را از دست می دهد. عدم وجود پدر در منزل و در طول حیات او موجب خلاء عاطفی برای او می گردد. که این خلاء برای نوجوان بسیار سنگین و غیر قابل تحمل است. و جامعه باید به یاری این کودک بشتابد و آنان را شناسایی و هدایت و همسو با سایر افراد جامعه قرار دهد.

اهمیت موضوع تحقیق

هر موجود انسانی بخش اعظمی از نیازهای خویش را توسط والدین خویش مرتفع می سازد. که در این میان نقش پدر از اعتبار و ارزش خاصی پس از سنین نوزادی برخوردار است. هر کودکی پس از اتمام دوران شیرخوارگی، ارتباط تازه ای را با فرد دیگر که پدر باشد آغاز می کند. و این ارتباط تا پایان عمر باقی است. اما در برخی مواقع بنا به دلائلی چون جنگ و سیل و زلزله و … جوان یا نوجوان پدر خود را از دست می دهد. عدم وجود پدر در منزل و در طول حیات او موجب خلاء عاطفی برای او می گردد.

که این خلاء برای نوجوان بسیار سنگین و غیر قابل تحمل است از این رو وظیفۀ مشاوران، مددکاران و روانشناسان است که به یاری این کودکان بشتابند. و آنان را شناسایی و هدایت و همسو با سایر افراد جامعه قرار بدهند در اجرای این وظیفۀ خطیر باید نیازهای روانی آنان را شناخته و رهنمودها و استراتژی های لازم را به عمل آورند. تا از این طریق بتوانند به نحو احسن به هدف خویش که همان یاری کودکان و نوجوانان پدر از دست داده است، برسند. این تحقیق به دنبال این موضوع است که دانشجویان شاهد و عادی از نظر نیازهای روانی در چه سطحی هستند و چه تفاوتی در ارتباط با ارضاء این نیازها با هم دارند.

روش انجام تحقیق

این تحقیق بین دو گروه از دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم حصارک انجام شد. در این پژوهش، مناسب ترین روش، روش علمی یا پس از وقوع است. زیرا پژوهشگر بدنبال کشف و بررسی روابط بین عوامل و شرایط خاص یا نوعی رفتار است که قبلاً وجود داشته یا رخ داده است که از طریق مطالعۀ نتایج حاصل از آن مشخص می شود.

در این تحقیق اطلاعات لازم جهت بررسی علل وقوع یک حادثه هنگامی جمع آوری شده که آن حادثه رخ داده است و پژوهشگر هیچ گونه دخالتی در بروز آن حادثه نداشته است. به دلیل این که تعداد دانشگاههای استان تهران زیاد است لذا از بین این دانشگاه ها، دانشگاه های شهرستان کرج و از بین دانشگاه های شهرستان کرج، دانشگاه تربیت معلم حصارک را با استفاده از نمونه گیری خوشه ای جهت این کار مناسب دیدم. و دانشجویان هر دو گروه شاهد و عادی را نیز از همین دانشگاه انتخاب کردم.

پرسشنامه سلسله مراتب نیازهای مازلو بین صد و بیست نفر از دانشجویان دو گروه شاهد و عادی توزیع شد و پس از توضیحات لازم پیرامون نحوه اجرا، و هدف از اجرای پرسشنامه، اطلاعات لازم جمع آوری شد. سپس به محاسبۀ میانگین ها و انحراف معیارهای نمرات دو گروه آزمایش (شاهد) و گروه گواه (عادی) پرداختم و برای مقایسه میانگین ها از آزمون آماری t استفاده کردم.

نگرش مازلو به شخصیت

هدف اصلی مازلو دانستن این بود که انسان برای رشد کامل انسانی و شکوفایی تا چه اندازه ای توانایی دارد. به‌ اعتقاد او برای بررسی سلامت روان فقط باید انسان به غایت سالم را مورد مطالعه قرار داد. او با فروید و سایر نظریه پردازان شخصیت که می کوشیدند ماهیت شخصیت انسان را تنها با مطالعه روان نژندها و افرادی که به شدت دچار اختلالات روانی بودند بشناسند با نظر انتقادی می نگریست. مازلو یادآوری می کند که چنانچه تنها اشخاص درمانده نابالغ و ناسالم را بررسی کنیم. فقط جنبه بیمار نهاد آدمی را خواهیم دید. یعنی انسان را در بدترین و نه در بهترین حالت خود بنابراین به نظر مازلو باید با آنکه دریافت شمار اندکی از افراد جامعه ما به تحقیق خود دست می یابند با این حال خوشبینی خود را در این باره که‌ مردم بیشتری می توانند به وضع مطلوب انسانی برسند حفظ کرد.

مازلو تأکید می کرد که هر چند تجربه های تأسف انگیز دوران کودکی می تواند بر شخص تأثیر بگذارد اما آدمی قربانی درمان ناپذیر این تجربه ها نیست. می توان دگرگون شد، کمال یافت و به سطوح عالی سلامت روان رسید. در این نگرش انسان گرا استعداد بالقوه انسانها بیش از آن است که خود می پندارد. به نظر مازلو اگر می توانستم این استعداد بالقوه را آزاد کنیم همه می توانستیم به حالت آرمانی هستی که او در موضوع های آزمون خواستار تحقق یافته‌ بود دست یابیم!

فهرست مطالب

پیشگفتار………………………………………………………………………………………….. أ

چکیده………………………………………………………………………………………….. ب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله………………………………………………………………………………………… ۴

تعریف موضوع تحقیق………………………………………………………………………… ۵

الف) عنوان تحقیق…………………………………………………………………………….. ۵

ب) تعریف عملیاتی متغیرهای مورد مطالعه………………………………………………… ۵

نیازهای اساسی مازلو………………………………………………………………………….. ۵

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………… ۷

الف) هدف کلی……………………………………………………………………………….. ۷

ب) اهداف اختصاصی………………………………………………………………………… ۷

سؤالات تحقیق…………………………………………………………………………………. ۷

فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………… ۸

اهمیت موضوع تحقیق………………………………………………………………………… ۹

روش انجام تحقیق…………………………………………………………………………… ۱۰

محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………. ۱۱

فصل دوم: پیشینه تحقیق

پایه های علمی و نظریه های مربوط به مسأله طرح شده……………………………….. ۱۴

نگرش مازلو به شخصیت……………………………………………………………………. ۱۵

انگیزش شخصیت سالم……………………………………………………………………… ۱۶

سلسله مراتب نیازهای پنجگانه روایی از دیدگاه مازلو…………………………………. ۱۷

۱- نیازهای فیزیولوژیک……………………………………………………………………. ۱۷

۲- نیاز به ایمنی و امنیت…………………………………………………………………….. ۲۰

۳- نیاز به عشق، تعلق و وابستگی………………………………………………………….. ۲۴

۴- نیاز به احترام……………………………………………………………………………… ۲۶

۵- نیاز به خود شکوفایی……………………………………………………………………. ۲۷

خلاصه ای از اهم تحقیقات انجام شده با ذکر جزئیات لازم…………………………. ۲۹

فصل سوم: روش تحقیق

نوع تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۳۵

روش آماری…………………………………………………………………………………… ۳۵

متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………. ۳۵

جامعه هدف و حجم نمونه…………………………………………………………………. ۳۶

ابزار سنجش…………………………………………………………………………………… ۳۶

شیوۀ نمره گذاری……………………………………………………………………………. ۳۶

اعتبار و روایی پرسشنامه…………………………………………………………………….. ۳۷

روش نمونه گیری……………………………………………………………………………. ۳۷

ویژگی نمونه………………………………………………………………………………….. ۳۷

روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………… ۳۷

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………. ۳۹

فصل پنجم: نتیجه گیری

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………. ۴۵

محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………. ۴۶

پیشنهادات برای تحقیق بعدی………………………………………………………………. ۴۶

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………… ۴۷

پیوست (ضمائم)

پیوست – ضمائم…………………………………………………………………………….. ۴۹

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک
دانلود:  
قیمت محصول:   5800 تومان
تعداد صفحه:   54 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<