امروز :سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی رغبتهای شغلی دانش آموزان دختر ناشنوا و عادی شهر کرج
کد محصول:   1118
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   73 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   212 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی رغبتهای شغلی دانش آموزان دختر ناشنوا و عادی شهر کرج
توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
دانلود فایل در پایین صفحه دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات

دانلود پایان نامه بررسی رغبتهای شغلی دانش آموزان دختر ناشنوا و عادی شهر کرج

هدف از این پژوهش مقایسه و برسی رغبتهای شغلی دانش آموزان دبیرستانی عادی و ناشنوا می باشد. اهمیت این پژوهش از آن جهت است که با در نظر گرفتن تفاوت های فردی و گرایشات مختلف افراد بتوان ملاکهایی را که برای هر فرد در هر کشور و با هر فرهنگی مهم می باشد تعیین نمود. بعضی از افراد در انتخاب شغل تسلیم حوادث می شوند و برخی بدون نقشه و فکر تحت تأثیر اعضای فامیل، شغلی را انتخاب می کنند که با خصوصیات فردی آنها منطبق نیست برخی از مردم نیز تحت تأثیر ارزشهای اجتماعی بدون در نظر گرفتن خصوصیات روانی و طرح نقشه خاص شغل خود را انتخاب می کنند.

یکی از عوامل مهم تحول و نوسازی جامعه آموزش و پرورش می باشد بسیاری از صاحب نظران امور تربیتی با این سؤال مواجه هستند که چگونه می توان روندهای فرسوده آموزشی را تغییر داده نطام آموزش و پرورش را بهبود بخشید. نظام تربیتی در تغییر رفتار و هدایت نسل جوان همواره با آینده سر و کار دارد بطوری که هر چه دوران های آینده در نظر برنامه نویسان و مربیان آموزش و پرورش روشن تر باشد فعالیت های تربیتی و با کیفیت بهتر انجام گرفته و نتیجه مطلوب تری بدست می دهد به همین جهت در جهان کنونی هیچ کشوری نیست که در زمینه آموزش و پرورش به مطالعه نیازمندی ها و ارزش های انسانی در آینده نپردازد و کورکورانه یا بر اساس نیازها و ارزشهای رایج زمان به تنظیم برنامه های آموزشی دست بزند.

برنامه آموزشی دانش آموزان

بطور کلی روشهای جدید تعلیم و تربیت مطالعه واقعیتها را در اطراف موضوعانی که برای شاگردان جالب است سازمان می دهد هدف این روشها تربیت به مهمترین وجه ممکن است این نوع تربیت تنها متضمن آنچه که تدریس می شود نیست بلکه شامل چگونگی توجه به علاقه و جلب علاقه دانش آموزان به درس خواندن نیز می باشد. مقصود این نیست که مهمترین و با استعدادترین شاگردان از آموزش استفاده کنند بلکه برنامه باید با توجه به آمادگی های فرد فرد شاگردان تنظیم گردد تا همه بتوانند و از آن بهره بگیرند. برنامه آموش باید بنجوی تنظیم گردد که در عین حال که شاگردان را از آموزش برخورد در نماید علاقه به یادگیری را نیز در آنان تقویت کند.

آموزش براساس علاقه دانش آموزان

بسیاری از مربیان تعلیم و تربیت استدلال می کنند که اگر دانش آموزان براساس علاقه خود آموزش ببینند و رشته تحصیلی را با توجه به علاقه خود انتخاب کنند موفقیت بیشتری کسب می کنند و به این ترتیب از اتلاف وقت و نیروی آنان جلوگیری خواهد شد. به این منظور شناسایی علائق دانش آموزان امری ضروری است شناخت علائق یکی از جنبه های مهم برای درک موقعیتهای یادگیری شاگردان است و یکی از موقعیتهای یادگیری پیشرفت تحصیلی است.

دانش مربوط به علائق شاگرد برای مربی اهمیت زیاد دارد چون از طرفی شاگرد را بهتر می شناسد و سطح دانش او را براساس این شناسایی بالاتر می برد و از طرف دیگر او را با رشته های تحصیلی مشاغل و حرفه های مختلف آشنا می کند به این ترتیب مربی هم به جنبه فردی – احساسی و هم جنبه تحصیلی – حرفه ای شاگرد توجه می کند از سوی دیگر رشد سریع تکنولوژی و پیشرفتهای علمی و فنی قرون اخیر. تحولات ژرفی را در زمینه های اجتماعی و اقتصادی پدید آورده است. در مملکت ما نیز این تحولات و تغییرات در تمام شئون زندگی اثر گذاشته و امکانات تازه ای را سبب گشته است.

رشد تکنولوژی

در عصر تکنولوژی و صنعت آموزش و پرورش با تربیت نیروی کارآمد می تواند پیروزی های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را نصیب ملت نماید.

رشد سریع تکنولوژی آموزش و پرورش را نیازمند گسترش کمی و کیفی می نماید و برنامه های قالبی و محدود دیگر قادر به همگامی با سرعت مضاعف تکنولوژی نخواهد بود. در زندگی و تمدن مبتنی بر کشاورزی و دامداری سرنوشت شغلی هر فرد معلوم بود و معمولاً شغل پدر را فرزندان به ارث می برند در چنین شرایطی نه سنجش علافه مطرح بود و نه در نظر گرفتن استعداد و نه راهنمایی شغلی، ولی در عصر حاضر مسأله به این سادگی نیست فرصتهای شغلی فراوان و گوناگون و وجود حالت تردیدزا و سرگردانی جهت انتخاب شغل و کوشش برای بکار گماردن بهترین فرد برای هر شغل لزوم توجه به علائق و خصوصیات و استعدادهای افراد برای انتخاب یک شغل متناسب بیشتر از هر زمانی جلوه گری می کند.

فایده و اهمیت تحقیق

این تحقیق از آن جهت دارای اهمیت است که با در نظر گرفتن تفاوتهای فردی و تمایلات و گرایشات مختلفی که در هر فرد وجود دارد و اینکه این گرایشان در اثر عوامل مختلف وراثت و محیط و نقایص عضوی و فرهنگ و شیوه های تربیتی خاص موجود در خانواده ها که ممکن است متفاوت باشد تمایلات و گرایشات مختلف در انتخاب شغل نیز در انواع مختلف انسانها متفاوت است.

این مسأله بخصوص در مورد دو جنس زن و مرد یا دو گروه انسان عادی و ناهنجار بطور قابل ملاحظه ای مشهود است. علم به این مسأله و آگاهی از این تفاوتها. افراد، بخصوص جوانان جامعه ما را در دسترس پیدا کردن به شغل مناسب و خودکفایی یاری می دهد مربیان آموزشی و همچنین اولیاء نوجوانان با آگاهی به این مسائل می توانند نوجوانان خود را از این مشکل بزرگ یعنی انتخاب شغل مناسب تر رهایی بخشد. چون وجود نقایص عضوی می تواند سد راهی برای رسیدن به بعضی از مشاغل از قبیل مشاغلی که با چشم در ارتباط است.

در افراد نابینا و یا مشاغلی که در ارتباط با کلام یا شنوایی می باشد در افراد ناشنوا باشد. پس با علم و آگاهی به این مسائل و مشکلات و اینکه هر فرد با توجه به امکانات و ویژگیهای شخصیتی و روانی که دارد بهتر است چه شغلی را انتخاب نماید من این موضوع را انتخاب کردم تا شاید بتوانم با تحقیق کوچک خود حداقل کاری را در قبال جامعه و افراد جامعۀ خود انجام داده باشم.

روشهای آموزش و پرورش دانش‌آموزان ناشنوا

از زمان قدیم روشهای مختلفی در تعلیم و تربیت دانش آموزان ناشنوا متداول بوده است. هر یک از این روشها مدتها مورد بحث و بررسی دست اندرکاران تعلیم و تربیت ناشنوایان بوده و تاکنون در اتخاذ یک روش خاص آموزشی برای دانش آموزان ناشنوا اتفاق نظر در بین صاحب نظران آموزش ناشنوایان مشاهده نشده است. در حالیکه همه معلمان را عقیده بر این است که صحبت کردن و لب خوانی دانش آموزان ناشنوا از اهمیت بسزایی برخودار است. در اینکه آیا آموزش زبان اشاره و روش هجی کردن با دست در تحصیل زبان و رشد مهارتهای زبانی مؤثر است یا مانع از آن است میان متخصصان تعلیم و تربیت و صاحب نظران آموزش و ناشنوایان کماکان اختلاف نظر است.

آموزش دانش آموزان ناشنوا احتیاج به روشهایی دارد که لازمه زبان و گفتار نیست ولی دانش آموزانی که ناشنوایی مختصری دارند و دارای رشد تکلم هستند احتیاج به تسهیلات آموزشی مخصوصی دارند مربی و آموزگار با تخصص و آموزشی که در این مورد دیده باید فعالیت خود را به نحوی تنظیم کند که کودک بتواند با دیگران ارتباط عادی برقرار نماید. آموزش شنوایی، لب خوانی و صحبت و هجی با حرکات انگشتان به جای حرکت زبان روشهایی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند آموزش شنوایی شامل سه مرحله است.

فهرست مطالب

چکیده……………………………………………………………………………………………. أ

فصل اول

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسأله………………………………………………………………………………………… ۴

فرضیه تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵

هدف تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵

فایده و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………. ۵

ضرورت اجرای تحقیق……………………………………………………………………….. ۶

عوارض مشکل مورد تحقیق………………………………………………………………….. ۸

تعریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق…………………………………………………….. ۹

دختران دوره متوسطه………………………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم

تاریخ تعلیم و تربیت کر و لالها در جهان و ایران……………………………………….. ۱۳

روشهای آموزش و پرورش دانش آموزان ناشنوا……………………………………….. ۱۸

۱- آموزش شنوایی………………………………………………………………………….. ۱۸

۲- گفتار خوانی با لب خوانی……………………………………………………………… ۲۰

۳- صحبت با حرکات انگشتان دست (اشاره)…………………………………………… ۲۱

تشریح و فیزیولوژی دستگاه شنوایی………………………………………………………. ۲۲

علل و انواع ناشنوایی………………………………………………………………………… ۲۵

ناشنوایی انتقالی………………………………………………………………………………. ۲۶

ناشنوایی ادراک یا عصبی………………………………………………………………….. ۲۶

نظریه های مختلف در رشد زمان………………………………………………………….. ۲۷

تئوری مربوط به رغبت یا علاقه……………………………………………………………. ۲۹

فصل سوم

جامعه تحقیق………………………………………………………………………………….. ۳۵

نمونه تحقیق…………………………………………………………………………………… ۳۵

روش نمونه برداری…………………………………………………………………………… ۳۵

ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………. ۳۶

اعتبار یا پایایی تست…………………………………………………………………………. ۳۶

روایی…………………………………………………………………………………………… ۳۷

فصل چهارم

محاسبات آماری……………………………………………………………………………… ۳۹

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱: ضرورت داشتن ابتکار و خلاقیت برای حل مشکلات شغلی       ۴۰

جدول توزیع فراوانی سؤال ۲: امکان پیشرفت در شغل…………………………………. ۴۱

جدول توزیع فراوانی سؤال ۳ امکان کمک به دیگران بوسیله شغل احتمالی           ۴۳

جدول توزیع فراوانی سؤال ۴: داشتن آزادی کامل در شغل………………………….. ۴۴

جدول توزیع فراوانی سؤال ۵: امکان کسب موفقیت اجتماعی از طریق شغل           ۴۵

جدول توزیع فراوانی سؤال ۶: پرداختن به شغلی که به قدرت هنری نیاز دارد         ۴۶

جدول توزیع فراوانی سؤال ۷: دائمی بودن شغل………………………………………… ۴۷

جدول توزیع فراوانی سؤال ۸: دوستانه بودن محیط کار……………………………….. ۴۸

جدول توزیع فراوانی سؤال ۹: ضرورت احساس آرامش و آسایش در انجام کار    ۴۹

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۰: امکان آگاهی یافتن از نتایج کار انجام شده          ۵۰

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۱: مرجع قدرت بودن…………………………………….. ۵۱

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۲: حق تصمیم گیری درباره نوع کار و ایام شغل       ۵۲

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۳: افزایش دائمی حقوق………………………………….. ۵۳

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۴: پرداختن به شغلی که نیاز به توانایی ذهنی دارد      ۵۴

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۵: پرداختن به شغلی که به قدرت رهبری زیاد نیاز دارد ۵۵

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۶: وجود سرپرستی معقول و منطقی در محیط کار      ۵۶

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۷: تغییر و دگرگونی در اشتغال…………………………. ۵۷

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۸: ضرورت تداوم برنامه شغلی در تمام مراحل تحصیلی ۵۸

جدول توزیع فراوانی سؤال ۱۹: ضرورت برنامه ریزی آموزش شغلی:

براساس رغبتها، استعدادها و بلوغ دانش آموزان………………………………………… ۵۹

جدول توزیع فراوانی سؤال ۲۰: گنجاندن و فعالیتهایی که فرد احتمالاً:

درآینده به آنها مشغول می شود در برنامه آموزشی شغلی مدارس…………………… ۶۰

جدول توزیع فراوانی سؤال ۲۱: نقش مؤثر عوامل روانی در رضایت شغلی             ۶۱

فصل پنجم

اهداف مهارتها………………………………………………………………………………… ۶۳

برنامه شغلی از نظر سوپر…………………………………………………………………….. ۶۴

منابع و مأخذ

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………… ۶۷

پرسشنامه ملاکهای شغل سوپر……………………………………………………………… ۶۸

پرسشنامه انتخاب شغل………………………………………………………………………. ۷۱

توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
نام محصول:   پایان نامه بررسی رغبتهای شغلی دانش آموزان دختر ناشنوا و عادی شهر کرج
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
دانلود:  
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   73 صفحه - ورد: قابل ویرایش
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات
اگر خرید آنلاین نمی توانید انجام دهید با پشتیبانی تماس بگیرید.
>> توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو در بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید <<