امروز :دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه
کد محصول:   1373
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   72 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   233 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   72 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه

در این تحقیق به بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه پرداخته شده است، با توجه به اینکه در عصر حاضر مدیریت به شدت زیادتری مورد تاکید است این حقیقت روز به روز نمایان تر می گردد که موفقیت سازمانها بستگی کامل به استفاده صحیح و کاربرد موثر نیروی انسانی بر پایه علوم رفتاری دارد.

در جامعه ایران نیز مانند سایر نقاط جهان هر مدیر برای اداره سازمان خود از روش یا روشهای خاص استفاده می کند که اگر به صورت کلی به این روشها نگاه کنیم از آنها با اصطلاح سبکهای مدیریت نام می برند. برای مثال مدیریت سنتی، مدیریت روابط انسانی، مدیریت سیستمی سه نمونه از سبکهای شناخت شده مدیریت در دنیا محسوب می شود. هنگامی که مشکلات چالش برانگیز مدیریت را در سازمانهای مختلف در نظر می گیریم در می یابیم که آزمون واقعی ویژگیهای مدیران و رهبران تاچه اندازه اهمیت دارد. ازجمله این ویژگیها که بیش ازهمه موارد مطالعه پژوهشگران قرار گرفته، سبک مدیریت است. این مفهوم یکی از مهمترین عناصر موفقیت رهبری و تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است.

تقریبا بیشتر متخصصان علم مدیریت بر این نکته توافق دارند که سبک رهبری مجموعه ای از نگرشها، صفات و مهارتهای مدیران است که بر پایه چهار عامل نظام ارزش ها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیتهای مبهم شکل می گیرد.

مقدمه

از زمانهای بسیار دور بحث اداره امور در جوامع مطرح بوده و هست و در هر عصر و زمانی به مقتضیات و شرایط زمان جوامع و مسائل و مشکلات و مباحث دامنگیر آن جامعه، حاکمان و برنامه ریزان تصمیماتی و اقداماتی معمول می نموده اند و برای اعمال این حاکمیت از سبک ها و روشهای مختلف بهره می گرفته اند. اما از زمانی که ساختار تشکیلاتی سازمانها با سلسله مراتب عمودی و افقی شکل گرفتند و قواعد و مقررات برای ایجاد و بسط آن تشکیلات و تعیین مرزهای کاری رخ نشان دادند.

سبکهای مدیریت و فراهم ساختن رضایت اعضاء مجموعه با تمایلات و خواسته های گوناگون با منابع محدود کار را مشکل تر ساخت و مدیران را مجبور کرد تا با تحقیق و بررسی و استفاده از تجارب دیگران و آزمونهای کار آمدتر، شیوه های معقول و مناسبی را بیابند و براساس آنها اقدام نمایند که در این راستا قدمهای ارزشمندتری برداشته شد و دانشمندان و دانش پژوهان زیادی تلاش کردند تا بهترین سبک و راه را انتخاب نمایند تا با اعمال آنها مدیران قادر گردند از تمامی تلاش و توان افراد یک مجموعه بهره گیرند و با صرف کمترین هزینه و اتلاف کمترین زمان بهترین بازده را نصیب خویش و تشکیلات مربوط بنمایند.

از این رو ابتدا سراغ شناختن انسان و خصوصیات روحی و نیازهای مادی و معنوی او رفتند که نتایج نسبتا مطلوبی نیز کسب شد و پس از آن نحوه ارتباط با یکدیگر و استفاده از زبان مشترک کاری مطرح گردید و در واقع ایجاد تفاهم و رضایت شغلی و محیط سالم توام با علاقه و انگیزه مورد توجه قرار گرفت در ارتباط با سبکهای مدیریت تاکنون تحقیقات متعددی صورت گرفته است که به تعدادی از آنها اشاره
می گردد.

بیان مسئله

رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است که باعث افزایش کارایی و نیز احساس رضایت فردی می گردد.اغلب گفته می شود که کارمند خوشحال یک کارمند کارا است و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضا شود. اهمیت رضایت شغلی از آن جاناشی می شود که بیشتر افراد تقریبا نیمی از ساعات بیسوادی خود را در محیط کاری می گذرانند. از نظر سازمانی، سطح بالای رضایت شغلی منعکس کننده جو سازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و بقاء کارکنان می شود.

مدیریت براساس تحقیقاتی که بعمل آورده معتقد است که رابطه مستقیم و نزدیکی بین «بازدهی» و رضایت وجود دارد به همان اندازه که رضایت شغلی کارکنان و روحیه کاری آنها بالا می رود بازدهی و میزان تولید آنان نیز افزایش می یابد.

نتایج مطالعات دانشگاه میشیگان تحت رهبری «لیکرت» و همچنین نتایج تحقیقات «وروم یتون» نشان می دهد که سبکهای رهبری مبتنی بر تفویض اختیار و مسئولیت به کارکنان و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری های سازمانی منجر به عملکرد بهتر و رضایت شغلی بالای آنان می شود.

«بلیک» و «موتن» نیز می گویند: بهترین و موثرترین سبک رهبری آن است که کارکنان احساس استقلال شغلی در کار، احساس اشتراک در اهداف سازمانی و اعتماد متقابل بکنند. نتیجه اش عملکرد اصلاح شده، غیبت و ترک خدمت، روحیه کاری بالا و رضایت شغلی بالایی می شود.

با توجه به مواردیکه گفته شد رضایت شغلی همیشه مساله مهمی در سازمان ها بوده است پژوهشگر با داشتن این پیش فرض که بین سبکهای مختلف مدیریت و رضایت شغلی کارکنان همبستگی وجود دارد این تحقیق سعی می کند تا ارتباط این دو را مشخص نماید.

سبک های مدیران

سبک مدیر می تواند زمنیه های بلوغ کارکنان را فراهم سازد در واقع او می تواند با اتخاذ سبکی مناسب، زمینه های تشویق آنان به قبول مسئولیتهای بیشتر و سنگین تر را فراهم آورد در این صورت میزان تعلق آنان به سازمان بیشتر و افزون تر شده سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری خواهد کرد. واضح است یکی از مسائل مهم سازمانهای اجتماعی و آموزشی کاستن اثرات مختلف فشار روانی است محیط کار و فعالیتهای آدمی از جمله مواردی است که احساسهای متفاوتی را در انسانهای مختلف به وجود می آورد که یکی از مهمترین آنها احساس رضایت یا عدم رضایت است.

بنابراین رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است و یکی از عوامل مهم افزایش کارایی و احساس رضایت فردی نیز محسوب می شود. زیرا این عامل عبارت است از نوعی احساس مثبت فرد نسبت به شغل و روابط حاکم بر محیط کاری اش که البته از عوامل متعدد از جمله فرهنگی یا فرهنگ سازمانی متاثر است حال با توجه به اهمیت رضایت شغلی و تاثیر آن بر کارایی و عملکرد افراد می توان به این نتیجه رسید که این فاکتور اساسی نقش مهمی در زندگی افراد شاغل دارد. با عنایت به موارد فوق در پژوهش حاضر سعی بر این است که رابطه بین سبکهای مدیران و رضایت شغلی کارکنان مشخص گردد.

کاربرد تئوری کلاسیک در مدارس

هرچند که تئوری کلاسیک سازمان، از لحاظ ایدئولوژیک تا حد زیادی درخشش خود را از دست داد اما تاثیرات آن را حتی در حال حاضر در کنش و ظواهر سازمانها
می توان به وضوح مشاهده کرد.

مفاهیم و اصول نظریه روابط انسانی شاید بیش از هر سازمانی در محیطهای آموزشی زمینه پذیرش داشت زیرا اهمیت کار آموزش و پرورش ایجاب می کرد که جوانب انسانی کار مورد توجه قرار گیرد. با وجود اینکه روابط انسانی وجود اجتماعی محیط کار، همواره تحت تاثیر ارزشها و خلقیات فرهنگی بوده است.

در نظامهای آموزش و پرورش نیز که عمدتا براساس اصول نظریه های کلاسیک اداره می شوند به تدریج، ضرورت توجه به کیفیت روابط انسانی محسوس گردید و بسته به میزان توسعه یافتگی فرهنگی و آموزش کشورها، اصول روابط انسانی جایگاهی در آموزش مدیران و کاربردی در عملکرد آنان پیدا کرد.

نظریه پیوستگی رفتار رهبری

در این نظریه که ابتدا توسط تانن باوم و اشمید در سال ۱۹۵۸ مطرح گشت، ارتباط رفتار رهبری با وضعیت های مختلف و با شناسایی چند بعد از رفتار که امکان تغییر داشت مورد توجه قرار گرفت. آنها رفتار رهبری را طیف پیوسته ای در نظر گرفتند که مطابق شکل ۱-۲ در یک انتهای آن رهبری تمرکز روی مدیر و در منتها الیه دیگر رهبری متمرکز روی کارکنان قرار دارد. این طیف پیوسته به دو سبک رهبری ارتباط پیدا می کند که یکی سبک رهبری اقتدار گرایانه یا مستبدانه و دیگری سبک رهبری آزادمنش، یا دمکراتیک می باشد. نوع مطلق اقتدارگرایانه بلندترین قسمت سمت چپ و نوع کامل آزاد منش، بلندترین قسمت سمت راست است.

تفاوتهای این دو سبک رفتار رهبری مبتنی بر مفروضات است که رهبر درباره منشاء قدرت یا اختیار خود و طبیعت انسان قائل می گردد. سبک آمرانه (مستبدانه) رفتار رهبر غالبا بر این فرض مبتنی است که قدرت رهبر ناشی از مقامی است که اشغال می کند و اینکه انسان ذاتا تنبل و غیر قابل اعتماد است (تئوری Y) در حالی که سبک دمکراتیک فرض می کند که قدرت رهبر به وسیله گروهی که وی رهبری می کند به وی داده می شود. و اینکه انسان اگر بطرز شایسته ای انگیزش پیدا کند اساسا
می تواند در کارش خلاق و خود فرمان باشد تئوری X در نتیجه در سبکهای آمرانه، همه خط مشی ها به وسیله رهبر تعیین می شود در حالیکه در سبک دموکراتیک، خط مشی ها در معرض بحث و تصمیم گیری گروهی است.

قبول رسمی دو سبک رهبری، یکی تاکید بر وظیفه دیگری توجه به روابط در مطالعات گوناگون رهبری مورد تائید قرار گرفته است.

سبک مدیریت

همانطور که یک تعریف مورد قبول همه صاحب نظران علم مدیریت و سازمان از (مدیریت) وجود ندارد، از مفهوم سبک نیز یک تعریف که همه صاحب نظران روی آن متفق القول باشند موجود نیست در اینجا به چند تعریف گفته شده از سبک اشاره می کنیم:

– هرسی و بلانچارد، سبک را با شخصیت مترادف می دانند: «شخصیت یا سبک مدیریت یک فرد عبارت است از الگوی رفتاری که وی هنگام هدایت کردن فعالیتهای دیگران از خود نشان می دهد»به نظر دسلر سبک عبارت است از «اینکه مدیر چه کار می کند و رفتارش چگونه است»

بنابراین می توان دریافت که سبک مدیریت متغیر است. یعنی یک مدیر باید در یک سازمان یک نوع سبک و در سازمان دیگر، نوع دیگری از آن را انتخاب و اعمال نماید در این رابطه صادقپور معتقد است: «مدیران در اجرای وظایف خود از یک سبک و الگوی مشخص استفاده نمی نمایند انواع و اقسام سازمانها بر اساس مفروضات کاملا متضاد و با نتایج و آثار گوناگون اداره می شوند»

سبک مدیر می تواند زمینه های بلوغ کارکنان را هم فراهم سازد او می تواند با اتخاذ سبکی مناسب زمینه های تشویق، آنان به قبول مسئولیتهای بیشتر و سنگین تر را فراهم آورد. در این صورت میزان تعلق آنان به سازمان بیشتر و افزون تر شده و آنان نیز سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری خواهند نمود.

انواع سبکهای مدیریت

همانگونه که بیشتر بیان شد به اعتماد نظریه پردازان موقعیتی، سبک مدیریتی بستگی به موقعیت دارد و موقعیت نیز تابع قابلیتها کارکنان است. هر یک از چهار سبک مدیریت که در زیر شرح داده می شود در بردارنده درجات مختلفی از رفتار حمایتگر یا هدایتگر است . این چهار سبک عبارت است از آمرانه، مشورتی، مشارکتی و انتقال قدرت.

سبک آمرانه

این سبک شامل رفتار هدایتگر زیاد و حمایتگر کم است و زمانی مناسب است که مدیر با کارکنان دارای قابلیت کم سر و کار دارد. هنگام تعامل با این کارکنان باید ساختارهای بسیار جزیی و مفصلی به آنها ارایه داد و ساختارهایی که به دقت توضیح دهد یک وظیفه کسی، کجا و چگونه باید انجام شود. در این سبک بر عملکرد و افراد نظارت شدیدی اعمال می شود ولی تا اندازه ای نیز حمایت صورت می گیرد. بیشتر وقت مدیر با این کارکنان صرفه ارایه هدایتهای سازمانی می شود و تصمیمها نیز بدون دخالت آنان به عمل آید.

سبک مشورتی

این سبک در بردارنده هدایت و نیز حمایت زیاد است و زمانی مناسب است که کارمندان دارای حد متوسطی از قابلیت هستند. در این سبک دستورالعملهای ویژه همراه با نظارت بر عملکرد در تمام مراحل عمده کار ارایه می شود.

سبک مشارکتی

سبک مشارکتی با رفتار هدایتگر و حمایتگر زیاد مشخص می شود و هنگامی مناسب است که مدیر با کارکنان دارای قابلیت زیاد سر و کار دارد. هنگام تعامل با این کارکنان، زمان کمی و آن نیز برای تصمیمهای کلی صرف می شود و بیشتر وقت مدیر صرف تشویق و ترغیب می گردد. برای نظارت بر عملکرد نیز زمان کمی صرف می شود. و کارکنان اجازه دارند تا به شیوه خود کار را انجام دهند. مدیر از طریق ترغیب و ایجاد اعتماد به نفس در کارکنان از آنان حمایت می کند. اگر نیاز به انجام وظیفه ای وجود داشته باشد به آنها نمی گوید. چگونه آن را انجام بدهند. بلکه تنها از آنان می پرسد چگونه می خواهند آن را به انجام رسانند. تصمیم گیری ها همراه با نظر کارکنان به عمل می آید اما در معرض محدودیتها و تصویب مدیر قرار دارد.

سبک انتقال قدرت

این سبک را رفتار هدایتگر و حمایتگر کم مشخص می کند و برای زمانی مناسب است که کارکنان قابلیت برجسته دارند. مدیر در برخورد با این کارکنان تنها باید به آنها بگوید نیاز به انجام چه کارهایی وجود دارد.

وی باید به سوالهای آنان پاسخ دهد و هیچ گونه هدایتی از آنان به عمل نیاورد. نظارت بر عملکرد آنان ضروری نیست. این نوع کارکنان انگیزش زیاد و در عین حال نیاز به حمایت بسیار اندکی دارند به آنها اجازه داده می شود تا با توجه به محدودیتهای تصمیم دیگری کنند اما نیازی به تاکید یا تقویت آنان نیست. اصطلاح دیگری که برای سبک انتقال قدرت بکار می رود عبارت است از: بدون دخالت یا دست کشیدن.

سبکهای مدیریت لیکرت

مطالعات انجام شده نشان می دهد که گناه سازمانهایی را که کارایی کم است می توان به گردن مدیرانی انداخت که تنها فقط «کارمدار» هستند. این مدیران تمام توجه خود را معطوف به این کرده اند که زیردستان را دائما به کاری که بطریق معین و به میزان رضایت بخشی بوسیله استانداردهای زمانی تعیین شده است مشغول نگه دارند. این طرز تفکر از عقیده تیلور ناشی می شود که معتقد بود باید هر وظیفه را به چند کار کوچکتر تقسیم نمود و افراد را برای آن کارها انتخاب کرد و تعمیم داد و برای افزایش تولید، دائما به افراد فشار آورد. به این ترتیب مدیر تصور می کند که همه کارها را خود با استفاده از منابعی که در اختیار دارد انجام می دهد.

اما از طرف دیگر مدیرانی نیز یافت می شوند که توجه خود را به جنبه های انسانی مسائل زیر دستان خود و ایجاد گروه های کاری با کیفیت که هدفهای بزرگ در پیش دارند. معطوف می کنند این مدیران «فردمدار» هستند. آنها به شغل خود به عنوان وظیفه ای که با افراد بشر، نه کار آنها، سرو کار دارد می نگرند تا یکایک این افراد را درک کنند. این مدیران وظیفه خود را کمک به این افراد می دانند تا آنها بتوانند به بهترین نحو کار خود را انجام دهند و مدیریتی که آنها اعمال می کنند مدیریت کلی و عمومی است نه مدیریت جزئی و بیش از آنکه به روشها توجه کنند به هدفها
می پردازند آنها تا آن جا که ممکن است به افراد زیر دست خود اجاره می دهند در تصمیمات شرکت کنند.

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳

بیان مسئله……………………………………………………………………………………….. ۵

سؤال کلی………………………………………………………………………………………. ۶

سؤالات جزئی…………………………………………………………………………………. ۶

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………….. ۶

اهداف…………………………………………………………………………………………… ۷

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………….. ۸

تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………….. ۸

الف) تعاریف نظری…………………………………………………………………………… ۸

ب) تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………….. ۸

فصل دوم: ادبیات، پیشینه تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۱۰

الف) مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………………. ۱۱

مکاتب و نظریات مدیریت…………………………………………………………………. ۱۲

نظریات سازمانی…………………………………………………………………………….. ۱۲

آدام اسمیت………………………………………………………………………………….. ۱۲

مدیریت علمی……………………………………………………………………………….. ۱۳

مدریت اداری نظریه کلاسیک سازمان………………………………………………….. ۱۴

کاربرد تئوری کلاسیک در مدارس……………………………………………………… ۱۶

انگیزش……………………………………………………………………………………….. ۱۶

ادراک………………………………………………………………………………………… ۱۷

ارتباط…………………………………………………………………………………………. ۱۷

ساختار قدرت……………………………………………………………………………….. ۱۷

اختیار………………………………………………………………………………………….. ۱۷

روحیه…………………………………………………………………………………………. ۱۷

پویایی گروهی………………………………………………………………………………. ۱۸

رهبری…………………………………………………………………………………………. ۱۸

نظریه های رهبری…………………………………………………………………………… ۱۸

نظریه پیوستگی رفتار رهبری………………………………………………………………. ۲۱

سبک مدیریت……………………………………………………………………………….. ۲۳

انواع سبکهای مدیریت……………………………………………………………………… ۲۵

سبک آمرانه………………………………………………………………………………….. ۲۵

سبک مشورتی……………………………………………………………………………….. ۲۵

سبک مشارکتی……………………………………………………………………………… ۲۶

سبک انتقال قدرت………………………………………………………………………….. ۲۶

سبکهای مدیریت لیکرت…………………………………………………………………… ۲۷

ب) نظریات مدیریت……………………………………………………………………….. ۲۸

نظریه جایگزین های مدیریت……………………………………………………………… ۲۸

نظریه مدیریت به عنوان یک اقدام نمادین………………………………………………. ۲۹

نظریه مسیر – هدف در ارتباط با رفتار مدیر…………………………………………….. ۳۰

نظریه مدیریت عملکرد و سبک مدیریت تحول گرا…………………………………… ۳۱

نظریه مدیریت دوراندیش مارشال ساشکین…………………………………………….. ۳۲

ج) مروری بر رضایت شغلی و نظریات و تحقیقات مرتبط با آن……………………. ۳۳

انواع رضایت شغلی…………………………………………………………………………. ۳۴

عوامل مؤثر بر رضایت شغلی………………………………………………………………. ۳۴

۱- عوامل سازمانی………………………………………………………………………….. ۳۵

۲- عوامل محیطی…………………………………………………………………………… ۳۷

۳- ماهیت کار………………………………………………………………………………. ۳۹

۴- عوامل فردی……………………………………………………………………………… ۴۰

ابعاد رضایت از شغل……………………………………………………………………….. ۴۲

تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………… ۴۳

مطالعات تحقیقی میشیگان…………………………………………………………………. ۴۳

تحقیقات رابینسون…………………………………………………………………………… ۴۵

تحقیقات یانگ و ریکی…………………………………………………………………… ۴۵

تحقیقات اینینگ و هیسانگ………………………………………………………………. ۴۶

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش پژوهش………………………………………………………………………………… ۴۹

جامعه آماری…………………………………………………………………………………. ۴۹

نمونه آماری………………………………………………………………………………….. ۴۹

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۴۹

ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………… ۵۰

الف) پرسشنامه سبک مدیریت……………………………………………………………. ۵۰

ب) پرسشنامه رضایت شغلی………………………………………………………………. ۵۰

پایایی ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………….. ۵۱

روایی ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………… ۵۱

روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………… ۵۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۵۲

تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………… ۵۳

تفسیر…………………………………………………………………………………………… ۵۳

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهاد

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۵۷

خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………… ۵۷

بحث و نتیجه گیری – ارتباط بین نتایج تحقیق فصل دوم و ارتباط آن با تحقیقات انجام شده ۵۸

محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………. ۶۰

پیشنهادها……………………………………………………………………………………… ۶۱

الف) پیشنهادات حاصل از بررسی نتایج پژوهش……………………………………… ۶۳

ب) پیشنهاد به محققان و سایر پژوهشگران……………………………………………… ۶۳

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………….. ۶۴

ضمائم

پرسشنامه رضایت شغلی پاول دی اسپکتور……………………………………………… ۶۷

پرسشنامه سبک سنج مدیریت…………………………………………………………….. ۷۰

فهرست جداول

جدول ۱-۲: جدول مقایسه تئوری پردازان ابعاد رهبری………………………………. ۲۰

جدول ۱-۴: توزیع فراوانی کارکنان بر حسب مدرک تحصیلی……………………. ۵۲

جدول ۲-۴: آمار توصیفی سؤال اول پژوهش…………………………………………. ۵۳

جدول ۴-۴: خلاصه آزمون t مربوط به سؤال اول پژوهش………………………….. ۵۳

جدول ۵-۴: آمار توصیفی سؤال دوم پژوهش…………………………………………. ۵۴

جدول ۶-۴: آزمون همبستگی مربوط به سؤال دوم پژوهش………………………… ۵۴

جدول ۷-۴: خلاصه آزمون t مربوط به سؤال دوم پژوهش…………………………. ۵۴

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه
دانلود:  
قیمت محصول:   7800 تومان
تعداد صفحه:   72 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<