امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور و ارائه راهبردهای مقابله با آنها
کد محصول:   1270
قیمت محصول:   17800 تومان
تعداد صفحه:   211 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   585 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور و ارائه راهبردهای مقابله با آنها
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   17800 تومان
تعداد صفحه:   211 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

در این تحقیق به بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور و ارائه راهبردهای مقابله با آنها پرداخته شده است. در تمامی جوامع بشری جوانان از سرمایه های اصلی و کارآمد کشور به حساب آمده و به عنوان آینده سازان جامعه همواره مورد توجه مسئولان و سردمداران بوده اند.

در کشور عزیز اسلامی ایران نیز جوانان برومند اسلام چه در صحنه انقلاب و چه در صحنه های حماسه آفرین ۸ سال دفاع مقدس نقش به سزائی را ایفاء نموده و همانند جوانان صدر اسلام، یاری کننده رسول مکرم اسلام بوده و بنای حکومت نبوی را با تلاش و توان جوانی خویش به ثمر رسانده و همواره در کنار حضرات معصومین ثمره وجودی اسلام را حفظ کرده اند و هم اکنون نیز با ندای لبیک خویش به مقام عظمای ولایت، سردمدار بر افراشتن پرچم اقتدار اسلام ناب محمدی در عرصه سیاست جهانی می باشند و اقتدار نظام اسلامی را حافظ بوده و خواهند بود.

عملیات روانی

در واقع، عملیات روانی که مفهوم اصلی این تحقیق است، از مفاهیمی است که تا به حال تعاریف متعدد و گوناگونی براساس شرایط استفاده از آن ارائه شده است. صلاح نصر از نویسندگان مصری در تعریف عملیات روانی می‌گوید: عملیات روانی همان جنگ کلمه و عقیده است، خواه به صورت مخفی، آشکار، شفاهی و یا کتبی باشد. اساساً سلاحی است که به انسان و عقل او توجه دارد و هرگاه امکان برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب را داشته باشد می‌تواند به اعماق او نفوذ کند.

با قدری تامل در حجم برنامه های منتشر شده توسط رسانه های بیگانه که با توجه به محتوای برنامه ها، سابقه و دست اندرکاران آنها، هیچ کدام دوست و حامی منافع ملت ایران محسوب نمی شوند، می توان به ادراکی از علت این موضوع رسید. رسانه های بیگانه در تلاش مذبوحانه برای سیاه جلوه دادن ایران اسلامی و ناامید کردن جوانان از شرایط موجود و آینده روشن می باشند.

بیان مسئله

دشمن در برنامه ریزی میان مدت و درازمدت خود با تکیه بر تخریب نسل جوان کشور سعی می کند تا با ترویج اقسام فساد و فحشاء و سرگرم کردن آنها به امور از پیش پا افتاده، جوانان را از پرداختن به رسالت اصلی خود بازدارد و آنها را به عناصری لاابالی، بی تفاوت و بی اراده تبدیل کند تا از جوانان به عنوان ابزاری بر علیه منافع کشور خودشان استفاده نماید. دشمن با سوء استفاده از شرایط سنی و خصوصیات روحی و روانی جوانان سعی می کنند آنها را آلت دست خود در بازی های سیاسی قرار داده و بر علیه آرمانهای  ملی کشور خود بشوراند.

دشمنان جهت دستیابی به  اهداف فوق از روشهای مختلفی از جمله تاثیر گذاری بر افکار عمومی جوانان از طریق استفاده از امکانات و ابزارهای تبلیغاتی  بهره خواهند گرفت. با توجه به محتوای برنامه ها و سابقه دست اندرکاران آنها، هیچکدام دوست و حامی منافع ملت ایران محسوب  نمی شوند و قصد تضعیف نظام اسلامی را از طریق سست کردن اعتقادات و ارزشهای قشر جوان دارند. زیرا که جوانان، همواره مهمترین نقش را در توسعه پایدار یک کشور دارند.

از طرف دیگر، از آنجایی که مقاصدی که این دستگاه های سخن پراکنی و خبرگزاریها تعقیب می کنند و همچنین اهداف تبلیغی آنها، بخصوص در زمینه امور جوانان، تا کنون مورد مطالعه دقیق واقع نشده است؛ در واقع، این موضوع مسئله ای است که در این پژوهش برآنیم به رفع آن مبادرت ورزیم.

اهمیت و ضرورت تحقیق

از آنجایی که قدرت رسانه ای کشورهای بیگانه بیشتر از قدرت رسانه ای کشورمان می باشد و با توجه به قدرت اثرگذاری رسانه ها بر افکار عمومی و به ویژه اثرات مخرب عملیات روانی ای که از طریق رسانه ها صورت می گیرد، به نظر می رسد که جهت هدایت جوانان خود و خنثی کردن توطئه های دشمن، در درجه اول نیازمند شناخت نوع عملیات و اهداف آنها می باشیم که بدین دلیل تحقیقی مهم جهت مدیریت جوانان کشور در راهی صحیح می باشد.

از طرف دیگر، با توجه به لزوم توسعه مادی و معنوی پایدار کشور، برنامه ریزی صحیح و استفاده از این نیروی عظیم جوانی در ساختن ایرانی آباد موضوعی مهم به شمار می آید. در واقع، در راستای این موضوع نیز، ضرورت مطالعه و شناخت دقیق محورهای عملیات روانی دشمن به منظور خنثی نمودن این نوع عملیات و متقابلا کشف فرصت ها و راهبردهای عملیات روانی خودی نمایان می شود.

تعریف مفاهیم

عملیات روانی عبارت از مجموعه اقدامات تبلیغی و روانی یک کشور یا گروه به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت ها و مردم در جهت مطلوب، به پشتیبانی زمینه ها و ابزارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است. تفاوت تعریف مذکور و دیگر تعاریف جنگ روانی این است که آن تعاریف دیگر، زمینه ها و ابزارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی را به کلی نادیده گرفته اند و بیشتر بر ابزارهای تبلیغی – روانی تاکید ورزیده اند، در صورتی که پایه و اساس هرگونه تبلیغاتی، زمینه های موضوعی در آن عرصه است و در جنگ ها و عملیات های روانی، این زمینه ها اکثراً سیاسی و نظامی، همراه با چاشنی های اجتماعی و فرهنگی است.

عملیات روانی استراتژیک

این نوع عملیات روانی شامل فعالیت های گسترده و بلند مدتی است که با استفاده از نقاط آسیب پذیری سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و غیره علیه بخش عمده و یا تمامی مردم  یک جامعه به کار می رود و باعث سستی عقاید و آرمان های آن جامعه می شود و ملت ها را نسبت به فرهنگ، تمدن و اصولی که بر اساس آن حرکت می کنند، به شک و تردید می اندازد. به عبارت دیگر اراده یا روحیه ملی را خدشه دار و شکننده می کند و از بین بردن اراده ملتی را که قصد پایداری دارد، بسیار با ارزش تر و مهم تر از قدرت و توانایی های مادی او محسوب می نماید

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله………………………………………………………………………………………… ۳

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………….. ۴

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………… ۴

پیشینۀ تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵

سؤالات تحقیق…………………………………………………………………………………. ۶

روش تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۶

روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………….. ۶

جامعه آماری و نمونۀ تحقیق…………………………………………………………………. ۷

ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………….. ۷

روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات و مدل های آماری مورد استفاده                     ۸

تعریف مفاهیم………………………………………………………………………………….. ۸

شرح خدمات گزارش…………………………………………………………………………. ۹

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۱۱

بخش اول: عملیات روانی و تهدیدات علیه جوانان در نگاه مقام معظم رهبری        ۱۲

۱- نقش منافقان داخلی در خارج کردن جوانان از صحنه…………………………….. ۱۲

۲- ولنگاری، بی بندوباری و سرگرم شدن جوانان به مسائل جنسی…………………. ۱۲

۳- تأثیر پذیری جوانان از تبلیغات دشمن………………………………………………… ۱۳

۴- تلاش برای منحرف کردن ذهن جوانان از آرمانهای انقلابی و اهداف نظام       ۱۴

بخش دوم: تعاریف و مفاهیم نظری………………………………………………………. ۱۵

عملیات روانی………………………………………………………………………………… ۱۵

تقسیم بندی عملیات روانی…………………………………………………………………. ۱۶

الف) عملیات روانی استراتژیک…………………………………………………………… ۱۶

ب) عملیات روانی تاکتیکی……………………………………………………………….. ۱۷

تقسیم بندی دیگری از عملیات روانی…………………………………………………….. ۱۸

الف) عملیات روانی آشکار………………………………………………………………… ۱۸

ب) عملیات روانی پنهان……………………………………………………………………. ۱۸

بخش سوم: فشارهای عملی و روانی در عملیات روانی……………………………….. ۲۱

فشارهای عملی در جنگ روانی…………………………………………………………… ۲۱

فشارهای نظامی و تسلیحاتی……………………………………………………………….. ۲۲

فشارهای اقتصادی……………………………………………………………………………. ۲۳

فشارهای فرهنگی و اجتماعی………………………………………………………………. ۲۶

فشارهای روانی – تبلیغی……………………………………………………………………. ۲۷

امکانات و تجهیزات کشور مبدأ…………………………………………………………… ۲۹

بخش چهارم: عملیاتی سازی عملیات روانی……………………………………………. ۳۲

فصل سوم: ارائه و تحلیل داده های جمع آوری شده از رسانه های بیگانه

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۳۵

بخش اول: فضای کلی رسانه ای علیه قشر جوان ایرانی با تأکید بر تبلیغات رسانه های بیگانه  ۳۶

بخش دوم: محور یابی عملیات روانی……………………………………………………. ۵۰

بخش سوم: اطلاعات کمی محوریابی عملیات روانی رسانه های بیگانه علیه جوانان ۶۷

الف) موضوعات و مسائل اجتماعی……………………………………………………….. ۶۹

ب) متغیرهای اقتصادی………………………………………………………………………. ۸۲

پ) متغیر مسائل سیاسی……………………………………………………………………… ۹۰

ت) متغیر مسائل فرهنگی و مذهبی………………………………………………………. ۱۰۲

ث) سایر موضوعات (غیرقابل جایگذاری در طبقات چهارگانه)…………………… ۱۱۴

ج) مجموع کل فراوانی مؤلفه های عملیات روانی……………………………………. ۱۱۷

بخش چهارم: شگردهای تبلیغی…………………………………………………………. ۱۲۶

فصل چهارم: تعیین فرصتها، تهدیدها، نقاط قوت، نقاط ضعف و ارائه راهبردهای مقابله با عملیات روانی

مقدمه…………………………………………………………………………………………. ۱۳۱

بخش اول: فرصتها، تهدیدات، نقاط قوت و نقاط ضعف……………………………. ۱۳۳

فرصت ها و تهدیدات خارجی…………………………………………………………… ۱۳۳

نقاط قوت و ضعف داخلی……………………………………………………………….. ۱۳۳

بخش دوم: راهبردهای مقابله با عملیات روانی رسانه های بیگانه………………….. ۱۳۶

راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن علیه جوانان………………………………. ۱۳۶

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………. ۱۴۰

پیوستها

تحلیل برخی از موضوعات مرتبط با جوانان در رسانه های بیگانه…………………. ۱۴۳

فهرست نمودار

نمودار ۱: اجتماعی (مجموع فراوانی هر یک از:

مؤلفه های عملیات روانی در جهت بزرگنمایی مسائل اجتماعی)…………………… ۷۰

نمودار ۲: اجتماعی (درصد هر یک از:

مؤلفه های عملیات روانی در جهت بزرگنمایی مسائل اجتماعی)…………………… ۷۱

نمودار ۳: اجتماعی (مجموع فراوانی سهم هر کشور در:

ایجاد عملیات روانی جهت بزرگنمایی مسائل اجتماعی)…………………………….. ۷۲

نمودار ۴: اجتماعی (درصد سهم هر کشور در:

ایجاد عملیات روانی جهت بزرگنمایی مسائل اجتماعی)…………………………….. ۷۳

نمودار ۵: اجتماعی (مجموع فراوانی متغیرهای عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی به تفکیک کشور)………………………….. ۷۴

نمودار ۶: اجتماعی (مجموع فراوانی فعالیت هر کشورها:

به تفکیک عامل عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی)             ۷۵

نمودار ۷: اجتماعی (درصد هر یک از عوامل عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی از سوی آمریکا)…………………………….. ۷۶

نمودار ۸: اجتماعی (درصد هر یک از عوامل عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی از سوی اسرائیل)……………………………. ۷۷

نمودار ۹: اجتماعی (درصد هر یک از عوامل عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی از سوی انگلیس)…………………………… ۷۸

نمودار ۱۰: اجتماعی (درصد هر یک از عوامل عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی از سوی فرانسه)……………………………… ۷۹

نمودار ۱۱: اجتماعی (درصد هر یک از عوامل عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی از سوی آلمان)……………………………… ۸۰

نمودار ۱۲: اجتماعی (درصد هر یک از عوامل عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اجتماعی از سوی گروه های معاند و مخالف)         ۸۱

نمودار ۱۳: اقتصاد (مجموع فراوانی هر یک از مؤلفه های عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اقتصادی)………………………………………………… ۸۳

ادامه فهرست نمودار

نمودار ۱۴: اقتصادی (درصد هر یک از:

مؤلفه های عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اقتصادی)                     ۸۴

نمودار ۱۵: اقتصادی (مجموع فراوانی سهم هر کشور در ایجاد عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اقتصادی)………………………………………………… ۸۵

نمودار ۱۶: اقتصادی (درصد سهم هر کشور در ایجاد عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اقتصادی)………………………………………………… ۸۶

نمودار ۱۷: اقتصاد (مجموع فراوانی سهم هر کشور در:

ایجاد مؤلفه های عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل اقتصادی)              ۸۷

نمودار ۱۸: اقتصادی (درصد مجموع فراوانی سهم هر کشور در:

ایجاد عملیات روانی «القاء بحرانی بودن اوضاع جوانان و:

بزرگنمایی مشکلات جوانان»)……………………………………………………………… ۸۸

نمودار ۱۹: اقتصادی (درصد مجموع سهم هر کشور در ایجاد عملیات روانی:

«القاء وجود تبعیض طبقاتی در میان جوانان»)…………………………………………… ۸۹

نمودار ۲۰: سیاسی (وضعیت فراوانی هر یک از مؤلفه های عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی به تفکیک کشور)…………………………….. ۹۱

نمودار ۲۱: سیاسی (مجموع فراوانی هر یک از مؤلفه های عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)…………………………………………………… ۹۲

نمودار ۲۲: سیاسی (درصد هر یک از مؤلفه های عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)…………………………………………………… ۹۳

نمودار ۲۳: سیاسی (مجموع فراوانی فعالیت هر یک از کشورها در جهت:

ایجاد عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)………………………… ۹۴

نمودار ۲۴: سیاسی (درصد فعالیت هر یک از کشورها در جهت:

ایجاد عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)………………………… ۹۵

نمودار ۲۵: سیاسی (درصد فعالیت آمریکا به تفکیک مؤلفه های:

عملیات روانی در جهت تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)……………………. ۹۶

ادامه فهرست نمودار

نمودار ۲۶: سیاسی (درصد فعالیت اسرائیل به تفکیک مؤلفه های:

عملیات روانی در جهت تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)……………………. ۹۷

نمودار ۲۷: سیاسی (درصد فعالیت انگلیس به تفکیک مؤلفه های:

عملیات روانی در جهت تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)……………………. ۹۸

نمودار ۲۸: سیاسی (درصد فعالیت فرانسه به تفکیک مؤلفه های:

عملیات روانی در جهت تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)……………………. ۹۹

نمودار ۲۹: سیاسی (درصد فعالیت آلمان به تفکیک مؤلفه های:

عملیات روانی در جهت تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)………………….. ۱۰۰

نمودار ۳۰: سیاسی (درصد فعالیت معاند و مخالف به تفکیک:

مؤلفه های عملیات روانی در جهت تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل سیاسی)         ۱۰۱

نمودار ۳۱: فرهنگی و مذهبی (مجموع فراوانی هر یک از مؤلفه های:

عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)………………….. ۱۰۳

نمودار ۳۲: فرهنگی و مذهبی (درصد هر یک از مؤلفه های:

عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)………………….. ۱۰۴

نمودار ۳۳: فرهنگی و مذهبی (مجموع فراوانی فعالیت هر کشور در:

ایجاد عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)               ۱۰۵

نمودار ۳۴: فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت هر کشور در:

ایجاد عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)               ۱۰۶

نمودار ۳۵: فرهنگی و مذهبی (مجموع فراوانی فعالیت هر کشور در ایجاد تأثیر:

بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی از طریق عوامل عملیات روانی)                ۱۰۷

نمودار ۳۶: فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت آمریکا به تفکیک عوامل ایجاد کننده:

عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)………………….. ۱۰۸

نمودار ۳۷: فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت اسرائیل به تفکیک عوامل:

ایجاد کننده عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)      ۱۰۹

نمودار ۳۸ : فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت انگلیس به تفکیک عوامل:

ایجادکننده عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)       ۱۱۰

ادامه فهرست نمودار

نمودار ۳۹: فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت فرانسه به تفکیک عوامل:

ایجادکننده عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)       ۱۱۱

نمودار ۴۰: فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت آلمان به تفکیک عوامل:

ایجادکننده عملیات روانی تأثیرگذار بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)       ۱۱۲

نمودار ۴۱: فرهنگی و مذهبی (درصد فعالیت گروه های معاند و مخالف به:

تفکیک عوامل ایجادکننده عملیات روانی تأثیرگذار:

بر بزرگنمایی مسائل فرهنگی و مذهبی)………………………………………………… ۱۱۳

نمودار ۴۲: سایر موضوعات (مجموع فراوانی عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی سایر موضوعات به تفکیک کشور)………………………… ۱۱۵

نمودار ۴۳: سایر موضوعات (درصد عملیات روانی:

تأثیرگذار بر بزرگنمایی سایر موضوعات به تفکیک کشور)………………………… ۱۱۶

نمودار ۴۴: مجموع کل فراوانی فعالیت های عملیات روانی:

به تفکیک حوزه های تأثیر………………………………………………………………. ۱۱۹

نمودار ۴۵: درصد کل فعالیت های عملیات روانی به تفکیک حوزه های تأثیر     ۱۲۰

نمودار ۴۶: مجموع کل فعالیت های عملیات روانی به تفکیک کشور                 ۱۲۱

نمودار ۴۷: درصد کل فعالیت های عملیات روانی به تفکیک کشور                   ۱۲۲

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی و تحلیل عملیات روانی علیه جوانان کشور و ارائه راهبردهای مقابله با آنها
دانلود:  
قیمت محصول:   17800 تومان
تعداد صفحه:   211 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<