امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال ۷ – ۵ سال
کد محصول:   164
قیمت محصول:   11500 تومان
تعداد صفحه:   168 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   368 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال 7 - 5 سال
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   11500 تومان
تعداد صفحه:   168 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال ۷ – ۵ سال

پژوهش حاضر بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی را در درمان کودکان بیش فعال ۷-۵ ساله استان تهران مورد بررسی قرار می دهد. بازی راهی است که بزرگسالان را یاری می دهد تا انتظارات و تصویرهای اجتماعی کودکان را درک و اصلاح کنند. در درمانی کودکان تشویق می شوند که بعضی از امور را اجرا کنند و درمانگر به آن واکنش نشان دهد یا در آن شرکت می کنند. (پاول هنری ماسن و دیگران ۱۳۶۸ ص ۳۹۱)

شن بازی به تکنیک درمانی گفته می شود که در آن درمانگر از درمانجو می خواهد تا با استفاده از عروسکها و اسباب بازیهای کوچک و سمبلیک دنیای خود را بصورت سمبلیک در دنیای شن بسازد تا از آن طریق، به بررسی مشاهده این تصاویر و گفتگو با آزمودنی ها در مورد محتوای آنها بپردازد. نظریه پرداز این تکنیک مارگارت رونفلد است که در این روش، درمانگر بدون هیچ تعبیر و تفسیری به شیوه های غیر کلامی و غیر مستقیم به درمان می پردازد. (به نقل از ربابه محمدی ۱۳۸۴ ص ۱۵)

بازی و کودک

بازی به کودک کمک می کند که خود را بشناسد و با کشف قابلیتهای ذهنی و فیزیکی و با به کارگیری قوه ی تخیل خود دنیای پیرامونش را شناسایی کند، افق دیدش را وسعت دهد و در ذهن جهان پیرامونش را به مجموعه ای قابل اراده تبدیل نماید و در جریان قوی عواطف و احساساتی که از دنیای خارج به طرف او در حرکت است، اختیار هدایت ذهنش را به دست بگیرد. بازی وسیله ای است که کودک از طریق آن می تواند عواطف مثبت خود را بیان کرده و از میان احساسات منفی راهی بگشاید. (قائمی ۱۳۷۵ ص ۴۶)

در این میان بازی درمانی، روشی است که به بازی کودکان پر مشکل می شتابد تا هنگامی که بتواند مسایل خود را به دست خویش از طریق بازی هایشان حل کنند. در عین حال نشان دهنده ی این واقعیت است که بازی برای کودکان همانند یک وسیله طبیعی است، با این هدف که بتواند خویشتن و هم چنین ویژگی های درونی خود را بشناسد و به آن عمل کند در این نوع درمان به کودک فرصت داده می شود تا احساسات آزار دهنده و مشکلات درون خود را از طریق بازی بروز دهد و آنها را به نمایش بگذارد، همانند آن گونه از درمان هایی که افراد بزرگسال از طریق آن با سخن گفتن، مشکلات خود را بیان می کنند. (اکسلاین ۱۳۶۹ ص ۲۰)

بازی و درمان

بازی و بازی درمانی از زمره ی روشهایی است که نتایجی مفید و قابل توجهی را ارائه نموده و به شیوه ای مثبت به رفتارهای هیجانی و تکانشی تعادل می بخشد بازی باعث کاهش تنش های ناشی از فشارهای محیطی، ایجاد احساس راحتی و آرامش در فرد بازی کننده می شود. (هارویز ۱۹۷۹) از زمره ی بازی های درمانی، شن بازی، تکنیکی است غیر کلامی که در آن کودک با ساختن دنیای خود در سینی شن به بیان تعارضات، تمایلات و هیجاناتش می پردازد و در جریان خلق صحنه توسط کودک، درمانگر نقش مشاهده گر صامت را بازی می کند، تعبیر و تفسیر انجام می پذیرد تا زمانیکه چندین سینی توسط کودک در مدت زمان معینی ساخته می شود. (محمدی ۱۳۸۴ ص ۱۰)

حمایت و مراقبت از کودکان

از مهمترین علایم مورد نظر والدین در اول کودکی آن است که فرزندشان فعالیت شدیدی دارد. نیازمند حمایت و مراقبت بسیاری جهت جلوگیری از حوادث با صدمات احتمالی است. تندخویی، بدخوابی (که همیشه وجود ندارد) سخت بودن، پرخاشگری یا تعامل ناپخته با خواهران و برادران با بچه های دیگری که کودک ممکن است با آنها برخورد داشته باشد دیده می شود. (ایمان زاده ۱۳۷۷ ص ۲۶) همانطور که قبلاً در مقدمه عنوان شد، بازی درمانی از زمره ی روشهایی است که برای کاهش علایم اختلال کمبود توجه – بیش فعالی توصیه می شود.

بازی برای کودکان همانند کلام برای بزرگسالان است. بازی وسیله ای است برای بیان احساسات، برقراری روابط، توصیف تجربیات، آشکار کردن آرزوها و خود شکوفایی، فعالیت بازی در واقع تلاش کودک برای کنار آمدن با محیط است که از طریق آن خود را می یابد و دنیا را درک می کند. مشکلاتی که کودکان تجربه می کنند جدای از آنهاست. بنابراین درمان کودکان با ساخت درونی پویایی کودک همراه با یک دیدگاه پویای متناسب با آن سازگار می باشد. (لندرث ۱۳۸۱ ص ۹)

فهرست عناوين

فصل اول

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله ………………………………………………………………………………………. ۵

ضرورت و هدف پژوهش ………………………………………………………………………….. ۷

فرضیه‌ ی پژوهش ………………………………………………………………………………… ۹

سوال پژوهش ……………………………………………………………………………………. ۹

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………. ۹

فصل دوم

اختلال مربوط به کمبود توجه (بیش فعالی)…………………………………………………… ۱۲

نشانه های کمبود توجه – بیش فعالی در کودکان ……………………………………………. ۱۲

عوامل مؤثر در بروز بیماری ……………………………………………………………………… ۲۱

شیوع …………………………………………………………………………………………… ۲۵

بیش فعالی و رابطه آن با جنسیت …………………………………………………………….. ۲۶

سبب شناسی …………………………………………………………………………………. ۲۷

خصوصیات بالینی (ADHD)…………………………………………………………………….. 28

درمان ……………………………………………………………………………………………. ۳۰

دارو درمانی ……………………………………………………………………………………… ۳۱

رفتار درمانی …………………………………………………………………………………….. ۳۴

روشهای عامل سنتی ………………………………………………………………………….. ۳۴

بازی درمانی چیست؟……………………………………………………………………………. ۳۶

عوامل مؤثر در بازی ……………………………………………………………………………… ۳۷

تأثیر جنس ………………………………………………………………………………………. ۳۷

تأثیر هوش ………………………………………………………………………………………. ۳۸

تأثیر سن ………………………………………………………………………………………… ۳۹

تأثیر محیط ……………………………………………………………………………………….. ۳۹

بازی و اهمیت آن ………………………………………………………………………………… ۴۰

ارزشهای بازی …………………………………………………………………………………… ۴۱

انواع بازی از دیدگاه پیاژه ………………………………………………………………………… ۴۳

بازی تمرینی ……………………………………………………………………………………… ۴۳

انواع بازیهای تمرینی …………………………………………………………………………….. ۴۵

بازی نمادین ………………………………………………………………………………………. ۴۶

مراحل بازیهای نمادین …………………………………………………………………………… ۴۷

انواع بازیهای نمادین (رمزی) …………………………………………………………………….. ۴۸

بازی با قاعده ……………………………………………………………………………………. ۵۱

نظریه های مربوط به بازیهای درمانی ………………………………………………………………. ۵۲

نظریه‌ ی انرژی اضافی یا مازاد…………………………………………………………………… ۵۲

نظریه‌ ی پیش تمرین …………………………………………………………………………….. ۵۳

نظریه ی استراحت و رفع خستگی ……………………………………………………………… ۵۳

فصل دوم

نظریه‌ ی تکرار فعالیتهای اجدادی ……………………………………………………………….. ۵۴

نظریه‌ ی دهلیز فعالیتهای غریزی ……………………………………………………………….. ۵۵

نظريه‌ ی جبران ………………………………………………………………………………….. ۵۵

نظريه‌ ی اصل لذت ………………………………………………………………………………. ۵۶

کاتارسیس ………………………………………………………………………………………. ۵۶

دیدگاه دکرولی در مورد بازی …………………………………………………………………….. ۵۷

دیدگاه فروبل …………………………………………………………………………………….. ۵۸

دیدگاه ژان شاتو …………………………………………………………………………………. ۵۸

دیدگاه پرز ……………………………………………………………………………………….. ۵۹

دیدگاه اشترن …………………………………………………………………………………… ۶۰

دیدگاه شارلوت بوهلر …………………………………………………………………………… ۶۰

دیدگاه هارلوك ………………………………………………………………………………….. ۶۱

دیدگاه اسپادگ ………………………………………………………………………………… ۶۲

طبقه بندی پارتن براساس میزان درگیری اجتماعی …………………………………………… ۶۴

طبقه بندی لوون فلد ……………………………………………………………………………. ۶۶

بازیها از نظر اجرا ……………………………………………………………………………….. ۶۶

اسباب بازی ……………………………………………………………………………………. ۶۸

ویژگی های اسباب بازی ………………………………………………………………………. ۶۹

انواع اسباب بازی ………………………………………………………………………………. ۷۰

ارزش درمانی بازی …………………………………………………………………………….. ۷۶

بازیهای درمانی از نظر روش شناختی موضوع …………………………………………………… ۷۸

انشعاب بازی کودکان براساس نظریه روانكاوی ………………………………………………. ۷۹

مفاهیم و نظریه های بازی در قرن بیستم ……………………………………………………. ۸۲

اتاق بازی کودکان ……………………………………………………………………………… ۹۰

شن بازی و تاریخچه آن ……………………………………………………………………….. ۹۱

اهمیت شن در تکنیک دنیا …………………………………………………………………….. ۹۹

گستره‌ ی نظریه کاف در شن بازی ………………………………………………………….. ۱۰۴

فرآيند بهبود بخشی و شن درمانی …………………………………………………………. ۱۰۶

قدرت درمانی شن بازی از دیدگاه یونگ …………………………………………………….. ۱۰۸

تعبیر و تفسیر با تأخیر ……………………………………………………………………….. ۱۱۰

از رمز در آوردن سینی های شن …………………………………………………………….. ۱۱۳

کودک از بازی با شن چه چیزهایی یاد می گیرد؟…………………………………………… ۱۱۵

مراحل رشدی پیاژه در شن بازی درمانی کودکان …………………………………………… ۱۱۹

مروری بر تحقیقات انجام شده ……………………………………………………………… ۱۲۵

جدول نظریه پردازان ………………………………………………………………………….. ۱۳۴

فصل سوم

مقدمه ……………………………………………………………………………………….. ۱۳۷

جامعه آماری …………………………………………………………………………………. ۱۳۷

نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………. ۱۳۷

ابزار پژوهش………………………………………………………………………………….. ۱۳۸

مقیاس درجه بندی معلم کانرز ………………………………………………………………. ۱۳۹

روش آماری …………………………………………………………………………………… ۱۴۰

روش اجرا ……………………………………………………………………………………… ۱۴۰

مشاهدات بالینی …………………………………………………………………………… ۱۴۱

فصل چهارم

فرضیه ‌ی پژوهش ……………………………………………………………………………. ۱۴۴

جداول ………………………………………………………………………………………… ۱۴۴

نمودار …………………………………………………………………………………………. ۱۴۷

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………. ۱۴۹

لزوم آموزش والدین و آموزگاران ……………………………………………………………….. ۱۵۱

درمان اختلال بیش فعال – کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی – رفتاری …………….. ۱۵۲

انتقادات ……………………………………………………………………………………….. ۱۶۱

پیشنهادات …………………………………………………………………………………….. ۱۶۲

منابع فارسی ………………………………………………………………………………….. ۱۶۴

منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………… ۱۶۷

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال ۷ – ۵ سال
دانلود:  
قیمت محصول:   11500 تومان
تعداد صفحه:   168 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<