امروز :دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران
کد محصول:   799
قیمت محصول:   14700 تومان
تعداد صفحه:   170 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   515 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   14700 تومان
تعداد صفحه:   170 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران

این پژوهش به منظور بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران انجام شده است. فرهنگ سازمانی، نوعی برنامه ریزی اندیشه جمعی است که در سالیان اخیر به عنوان یک تفکر غالب در عرصه سازمانهای مطرح بوده است. این اندیشه جمعی، متمایز کننده اعضا از یک گونه به گونه دیگر است. هر کس به نوعی با جمع و گروههای انسانی کارکرده باشد، از وجود این پدیده مهم سازمانی آگاه است.

روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است، جامعه آماری کلیه کارکنان اداری آموزش و پرورش به تعداد ۲۶۵۹ نفر دارای تحصیلات دیپلم تا دکتری در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای ۳۳۰ نفر انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته فرهنگ سازمانی بر مبنای ویژگیهای هفت گانه رابینز و پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای مهارتهای هفتگانه ICDL بوده است. اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای فرهنگ سازمانی ۹۰/۰ و اعتبار پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۸۶/۰ تعیین گردیده است.

دوران جدید که به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، بشر امروز جامعه­ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) را تجربه می­کند که از ویژگیهای خاص خود برخوردار است. چنین جامعه­ای را جامعه اطلاعاتی می­گویند. جامعه اطلاعاتی جامعه­ای است که در آن زندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد جامعه به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعه­ای است که در آن مردم در محل کار ، منزل و حتی در اماکن تفریحی از این تکنولوژی­ حداکثر استفاده را می­برند.

اطلاعات و تکنولوژی

بر خلاف دوران گذشته که اطلاعات و تکنولوژی در اختیار صاحب نظران فن و صنایع قرار داشت و مشروعیت آن نیز به تایید و تصدیق آنان مرتبط بود در جامعه جدید اطلاعات تکنولوژیستها علمای اجتماعی و مردم معمولی نیز مرتبط با تکنولوژی اطلاعاتی قرار گرفته و بخشی از زندگی روزمره آنان شده است. زیرا اطلاعات و اخبار در گروه نیازهای اساسی همه مردم قرار گرفته است و تولیدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالی که در دوران گذشته استفاده از تکنولوژی مرتبط با قشر خاصی بود و فراگیری زیادی نداشت (آذرخش، مهراد،۱۳۸۳،ص ۲۵).

ویژگی‌دیگر جامعه اطلاعاتی کالا شدن اطلاعات است، اطلاعات کالا شده و به مدد تکنولوژی های جدید ارتباطی در دسترس هر کسی که طالب آن باشد قرار می­گیرد. در این گونه جوامع مفاهیم سنتی موجود در زمینه­ هایی چون اقتصاد، آموزش ، کسب و کار، مدیریت و تجارت دچار تحول می­گردد. با گذر از عصر صنعتی و ورود به عصر اطلاعات و به گفته الوین تافلر (عصر دانایی) نیاز روزافزون بشر برای آموزش متفاوت­تر با آنچه در گذشته بوده است بیشتر حس می­شود در همین راستا تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات که به طور فزاینده­ای در حال گسترش است می­تواند به نحو مطلوبی تمامی امور زندگی را تحت تاثیر قرار دهد (احمدی نژاد ، ۱۳۷۹ ، ص ۲۴).

زندگی در دنیای جدید

زندگی در دنیای جدید نیازمند شناخت کامل و کسب مهارتهای استفاده از این ابزارها و بدون داشتن چنین ابزاری رقابت و زندگی بسیار مشکل خواهد بود و مستلزم از دست دادن فرصتهای فراوانی در زندگی روزانه افراد و جوامع است.

سازمانها باید جهت بکار­گیری و استفاده بهینه از تکنولوژی فن­اوری اطلاعات زمینه سازی لازم و مطلوب را داشته باشند تا بتوانند در این راه گامهای مهم و صحیح را در عرصه سازمان بردارند. یکی از مهمترین عوامل موفقیت و شکست در این حرکت در فرهنگ سازمان است. فرهنگ سازمانی به تمام جنبه­ های سازمانی تاثیر می گذارد و بر اساس اعتقادات و ارزش­های مشترک، به سازمانها قدرت می بخشد و بر نگرش رفتار فردی انگیزه و رضایت شغلی و سطح تعهد نیروی انسانی طراحی ساختار و نظام­های سازمانی، هدف­گذاری، تدوین و اجرای استراتژی­ها و …. تاثیر می­گذارد. همچنین فرهنگ سازمانی عامل موثر در ترویج خلاقیت و نوآوری است که از طریق ارزش نهادن به کار سخت و متمرکز و هدف­دار ، پشتکار  و سخت کوشی و تعهد عمل می­کند.

نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع اصلی سازمان با استفاده از اطلاعات، فناوری، مواد، تجهیزات و بودجه و… به تولید کالا و خدمات بپردازد  و در صورتی که درست عمل کند سازمان نیز از عملکرد خوبی برخوردار خواهد شد. لذا سازمان از طریق توجه به فرهنگ و شناخت فرهنگ موجود سازمان و تجزیه و تحلیل آن و خلق ارزش­های مناسب در حمایت از فرهنگ مطلوب می­تواند در راستای به کار گیری مؤثر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان نقش مهمی را ایفا نماید.

فناوری در سازمانها

با توجه به اینکه فرهنگ سازمانی نظام ارزشها، باورها و آداب و رسوم مشترک در بین اعضای سازمان است و تعاملات قسمتهای مختلف را بر قرار می کند بنابراین یک ابزار مؤثر در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان تلقی می شود.

در سازمانهایی که فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد آثار و تبعاتی بدنبال خواهد داشت که از آن جمله می توان نارضایتی ارباب رجوع، هزینه های گزاف، طولانی بودن جریان کارهاو … را نام برد.تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از عدم کارآیی که در یک سازمان پیش می آید ناشی از عدم بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات است. زیرا رشد روز افزون اطلاعات به سازمانها کمک می کند که در میدان رقابت موفق عمل کنند. یکی از موانع اساسی عدم بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات فقدان فرهنگ سازمانی بکارگیری آن می باشد.

رفتار و عملکرد اعضای سازمان

فرهنگ سازمانی به دلیل ماهیت اثر گذاری قوی که می تواند بر رفتار و عملکرد اعضای سازمان داشته، نقش مهمی را در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایفا می کند.بنابراین فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مهمترین مسائل عصر حاضر در تمام جوامع می باشد پس بکارگیری آن در سازمانها جهت هماهنگی با جامعه بین الملل لازم و ضروری به نظر می رسد ولی متأسفانه هنوز شرایط و فرهنگ مناسب جهت استفاده مؤثر به جا و ماهرانه از این فناوری در سازمانها بوجود نیامده است.

لذا مسأله این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش می باشد. با این هدف که با روشن شدن رابطه فرهنگ سازمانی با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مسئولین جهت بالا بردن فرهنگ سازمانی در ادارات آموزش و پرورش فراهم آید تا از آن طریق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات و سازمان آموزش و پرورش افزایش یابد.

اهمیت فرهنگ سازمانی

فرهنگ می تواند به مثابه پدیده ای تلقی گردد که تمامی جنبه ها و اوقات ما را فرا گرفته است و مستمراً از طریق تعامل افراد با یکدیگر وضع و خلق می شود. فرهنگ، چارچوبی است اصلی برای شکل گیری رفتارها و ارزش گذاری ها که بر انسان محیط است و مجموعه آداب و رسوم، میراث گذشته، دانشها، هنرها، مهارت ها، شیوه های رفتاری و احساسی و ادراکی را در بر می گیرد و به دلیل گسترده وسیع جامعه و مانع است. هر فرهنگی، دنیایی است کامل که انسان در آن رشد می کند و شکوفا می شود و چون همه عناصر آن یکپارچه اند، در فرد از نظر رفتار و اندیشه نوعی یکپارچگی کلی ایجاد می شود.

فرهنگ هر سازمان نتیجه سالها تجربه در انجام هدفهای سازمان و روابطی که افراد در آن سازمان نیل به این هدف ها با هم و با محیط بیرون داشته اند می باشد. مراوده و معاشرت افراد سازمان با همدیگر طی انجام کار و وظایفشان باعث ایجاد ارزش ها و نمونه های رفتاری قابل قبول خواهد شد که همه آنها را می توان فرهنگ سازمان حساب کرد (فاتحی،۱۳۷۹،ص۱۸).

فرهنگ در سازمان

فرهنگ در یک سازمان به مثابه شخصیت در یک انسان است. مفروضات بنیادی، اعتقادات، باورها، هنجارها و ارزش ها به عنوان مبانی فرهنگی یک سازمان شالوده وجودی آن را تشکیل داده، نقطه تمیز خوب و بد را مشخص می کند. فرهنگ سازمانی به عنوان عامل اساسی در تشکل بخشیدن بدان مطرح شده و تأثیر به سزایی در سایر عوامل مهم سازمانی از جمله ساختار و طرح سازمان، محیط داخلی و خارجی سازمان، تکنولوژی، نیروی انسانی و سبک مدیریت و از همه مهم تر بر استراتژی سازمان دارد از طرفی فرهنگ  بایدها و نباید ها را مشخص می کند و قالب رفتاری سازمان را شکل می دهد.

فرهنگ سازمانی به دلیل ماهیت اثر گذاری قوی که می تواند بر رفتار عملکرد اعضای سازمان داشته باشد، نقش مهمی در کنترل درونی و رفتارهای کارکنان و پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دارد. با وجود یک فرهنگ قوی و منسجم، افراد ضمن کسب آگاهی بیشتر پیرامون اهداف و استراتژی های سازمان، نسبت به ارزشها و هنجارها احساس مسؤلیت و تعهد از کارها احساس رضایت می کنند. که این مهم با وجود مدیریت قوی به بهبود روحیه و انگیزش و در نهایت افزایش عملکرد سازمانی و کمال منجر می شود.

در این صورت فرهنگ را می توان یک دارایی و سرمایه محسوب نمود و چنانچه بین فرهنگ و اهداف و استراتژی های سازمان انطباقی حاصل نگردد، فرهنگ را بایستی یک بدهی محسوب نمود که موجبات کاهش عملکرد سازمانی رافراهم می کند. فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از عناصر فرهنگ نقطه عطفی است که در آن نقطه فلسفه سازمان بر مسائل سازمان تأثیر می گذارد و محل تلاقی اخلاق با سازمان می شود زیرا در فرهنگ سازمان است که انسان باورها و ارزش ها رامی یابد.

خصوصیات فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمان الگویی از مفروضات، ارزش ها، باورها، هنجارها و مصنوعات اساسی مشترک بین اعضای سازمان است. این معنای مشترک به اعضا کمک می کند تا احساسی را نسبت به سازمان در خود ایجاد نماید این مفاهیم و عناصر نشان می دهند که چگونه کار باید انجام و ارزیاب شده و چگونه کارکنان با یکدیگر و دیگران که از اهمیت برخوردارند رابطه برقرار نمایند، هر کدام از دانشمندان مدیریت ویژگی هایی برای فرهنگ سازمانی در نظر گرفته اند. استیفن، پی، رابینز(۱۹۹۸) هفت ویژگی اصلی را برای فرهنگ سازمانی مطرح می نمایند که عبارتند از: (پارسائیان و اعرابی، ۱۳۸۲، ص۳۷).

فرهنگ سازمانی مشخصه ای بارز از هر سازمان است و شواهد بر آن است که فرهنگ های سازمانی مشخص بوده و سازمان ها را می توان از نظر فرهنگی از یکدیگر تمیز داد. از طرفی دیگر عوامل متعددی بر فرهنگ سازمانی مؤثر است در نتیجه فرهنگ های متعددی در سازمان های امروز ملاحظه می شود. عواملی نظیر نفوذهای بیرونی با پایگاه های گسترده ، ارزش های اجتماعی و عامل های ویژه سازمانی جزء عواملی هستند که بر فرهنگ سازمانی مؤثر بوده و تعدد فرهنگ های سازمانی امروزی را سبب شده است. لذا برای شناخت بیشتر و بهتر آنها، صاحب نظران مدیریت برای آن تقسیم بندی های متعددی ارائه کرده اند که بعضی از آنها در زیر آورده شده است .

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

فصل اول: کلیات پژوهش

۱-۱: مقدمه…………………………………………………………………………………….. ۴

۲-۱: بیان مسئله……………………………………………………………………………….. ۶

۳-۱: اهمیت ضرورت پژوهش……………………………………………………………… ۷

۴-۱: انگیزه پژوهش………………………………………………………………………….. ۹

۵-۱: هدف پژوهش………………………………………………………………………….. ۹

۶-۱: سؤال پژوهش………………………………………………………………………… ۱۰

۷-۱: تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش…………………………………….. ۱۱

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

۱-۲: مبانی نظری پژوهش

۱-۱-۲: فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………. ۱۴

۲-۱-۲: تعاریف فرهنگ سازمانی………………………………………………………. ۱۵

۳-۱-۲: اهمیت فرهنگ سازمانی……………………………………………………….. ۱۷

۴-۱-۲: خصوصیات فرهنگ سازمانی ………………………………………………… ۲۰

۵-۱-۲: منابع فرهنگ……………………………………………………………………… ۲۲

۶-۱-۲: شیوه پیدایش فرهنگ…………………………………………………………… ۲۲

۷-۱-۲: انواع فرهنگ سازمان……………………………………………………………. ۲۳

۸-۱-۲: رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی…………………………………….. ۲۸

۹-۱-۲: رابطه فرهنگ و ساختار سازمان………………………………………………. ۲۸

۱۰-۱-۲: فرهنگ سازمانی و توسعه……………………………………………………. ۲۹

۱۱-۱-۲: نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش…………………………………. ۲۹

۱۲-۱-۲: رابطه فناوری و فرهنگ………………………………………………………. ۳۰

۱۳-۱-۲: رابطه فرهنگ و مدیریت……………………………………………………… ۳۱

۱۴-۱-۲: رابطه فرهنگ و رفتار سازمانی……………………………………………… ۳۱

۱۵-۱-۲: کارکرد فرهنگ سازمان……………………………………………………… ۳۱

۱۶-۱-۲: زنده نگه داشتن فرهنگ……………………………………………………… ۳۲

۱۷-۱-۲: عوامل مؤثر در تغییر فرهنگ سازمانی……………………………………… ۳۳

۱۸-۱-۲: تغییر فرهنگ سازمانی………………………………………………………… ۳۴

۱۹-۱-۲: فرهنگ سازمانی سالم و فرهنگ سازمانی بیمار…………………………. ۳۵

۲۰-۱-۲: الگوی اساسی برای تبیین و تشریح فرهنگ سازمانی……………………. ۳۵

۱-۲۰-۱-۲: الگوی آجیل پارسونز…………………………………………………….. ۳۵

۲-۲۰-۱-۲: الگوی اوچی……………………………………………………………….. ۳۶

۳-۲۰-۱-۲: الگوی پیترز و واترمن…………………………………………………….. ۳۷

۴-۲۰-۱-۲: الگوی لیت وین و اترینگر……………………………………………….. ۳۹

۵-۲۰-۱-۲: الگوی کرت لوین………………………………………………………… ۴۰

۶-۲۰-۱-۲: الگوی منوچهر کیا………………………………………………………… ۴۰

۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱-۲-۲: تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………. ۴۲

۲-۲-۲: مفهوم فناوری اطلاعات  ارتباطات…………………………………………… ۴۳

۳-۲-۲: چیستی فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………… ۴۶

۴-۲-۲: کشورهای جهان از نظر زیر ساخت های لازم……………………………… ۴۹

۵-۲-۲: کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱-۵-۲-۲: پول الکترونیکی……………………………………………………………… ۵۰

۲-۵-۲-۲: تجارت الکترونیکی…………………………………………………………. ۵۱

۳-۵-۲-۲: دولت الکترونیکی…………………………………………………………… ۵۳

۴-۵-۲-۲: نشر الکترونیکی………………………………………………………………. ۵۴

۵-۵-۲-۲: پارک های فناوری………………………………………………………….. ۵۴

۶-۵-۲-۲: شهر اینترنتی………………………………………………………………….. ۵۶

۷-۵-۲-۲: دهکده جهانی……………………………………………………………….. ۵۶

۶-۲-۲: شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱-۶-۲-۲: مفاهیم اساسی فناوری اطلاعات و ارتباطات……………………………. ۵۷

۲-۶-۲-۲: استفاده رایانه و مدیریت فایل……………………………………………… ۵۸

۳-۶-۲-۲: واژه پردازها………………………………………………………………….. ۵۸

۴-۶-۲-۲: صفحه گسترها ………………………………………………………………. ۵۹

۵-۶-۲-۲: بانک اطلاعاتی………………………………………………………………. ۵۹

۶-۶-۲-۲: ارائه مطلب …………………………………………………………………… ۶۰

۷-۶-۲-۲: اینترنت ……………………………………………………………………….. ۶۰

۷-۲-۲: ظهور اینترنت…………………………………………………………………….. ۶۲

۸-۲-۲: اینترنت چیست…………………………………………………………………… ۶۲

۹-۲-۲: شبکه عنکبوتی جهانی………………………………………………………….. ۶۳

۱۰-۲-۲: موتورهای جستجو و بازاریابی اطلاعات………………………………….. ۶۳

ادامه فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

۱۱-۲-۲: فناوری پوش…………………………………………………………………… ۶۴

۱۲-۲-۲: ارتباطات شبکه ای……………………………………………………………. ۶۴

۱۳-۲-۲: راهکارهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات……………………. ۶۶

۱۴-۲-۲: نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات…………………………………………. ۶۶

۱۵-۲-: ارزش فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………….. ۶۷

۱۶-۲-۲: توانایی های فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………… ۶۹

۱۷-۲-۲: راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………….. ۷۰

۱۸-۲-۲: گروه بندی فناوری اطلاعات و ارتباطات…………………………………. ۷۰

۱۹-۲-۲: محدوده فعالیت های اطلاعاتی و ارتباطی………………………………… ۷۲

۲۰-۲-۲: نظام های اطلاعاتی و ارتباطی………………………………………………. ۷۲

۲۱-۲-۲: نظامهای اطلاعاتی و ارتباطی از طریق محمل های اطلاعات               ۷۴

۲۲-۲-۲: تکنولوژی نوین اطلاعات و ارتباطات……………………………………… ۷۷

۲۳-۲-۲: نظم نوین اطلاعات و ارتباطات…………………………………………….. ۷۹

۲۴-۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی آینده………………………….. ۸۰

۲۵-۲-۲: مشکلات کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات         ۸۱

۲۶-۲-۲: نحوه تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمان………………………….. ۸۴

۲۷-۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر آن بر تحولات ساختار جامعه      ۸۵

۲۸-۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز امروز مدیران فردا……………………. ۸۶

۲۹-۲-۲: مدیریت فناوری اطلاعات IT……………………………………………….. 87

۳-۲: پیشینه پژوهش……………………………………………………………………….. ۸۸

۱-۳-۲: پژوهش های داخل کشور در زمینه فرهنگ سازمانی……………………… ۸۸

۲-۳-۲: پژوهشهای انجام شده در زمینه فناوری اطلاعات………………………….. ۹۰

۳-۳-۲: پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران…………………………………….. ۹۲

فصل سوم موجود نیست

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

۱-۴: مقدمه………………………………………………………………………………… ۱۰۸

۲-۴: اطلاعات عمومی………………………………………………………………….. ۱۰۹

۳-۴: توصیف داده ها……………………………………………………………………. ۱۱۲

۴-۴: تحلیل داده ها……………………………………………………………………… ۱۳۰

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۱-۵: بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………. ۱۵۲

۱-۱-۵: تفسیر سؤال اصلی پژوهش…………………………………………………… ۱۵۲

۲-۱-۵: تفسیر سؤالات فرعی پژوهش

۱-۲-۱-۵: تفسیر سؤال فرعی اول پژوهش………………………………………….. ۱۵۳

۲-۲-۵: تفسیر سؤال فرعی دوم پژوهش……………………………………………… ۱۵۴

۳-۲-۱-۵: تفسر سؤال فرعی سوم پژوهش………………………………………….. ۱۵۵

۲-۵: نتیجه گیری………………………………………………………………………… ۱۵۶

۳-۵: محدودیتها و مشکلات پژوهش…………………………………………………. ۱۵۷

۴-۵: پیشنهادهای پژوهش………………………………………………………………. ۱۵۷

۵-۵: خلاصه پژوهش……………………………………………………………………. ۱۵۹

منابع و مأخذ

منابع فارسی………………………………………………………………………………… ۱۶۳

منابع لاتین………………………………………………………………………………….. ۱۶۹

ضمائم

پرسشنامه فرهنگ سازمانی………………………………………………………………………

پرسشنامه فناوری اطلاعات……………………………………………………………………..

فهرست جداول

جدول ۲-۱: هفت موضوع مورد مقایسه در سازمانها توسط ویلیام اوشی              ۳۷

جدول ۲-۲: سال شمار رسانه های اطلاعاتی و ارتباطی…………………………….. ۷۸

جدول شماره ۳-۱: حجم نمونه……………………………………………………….. ۱۰۳

جدول ۴-۱: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس…………………………… ۱۰۹

جدول ۴-۲: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل…………………. ۱۱۰

جدول ۴-۳: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات                   ۱۱۱

جدول ۴-۴: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نوآوری و ریسک پذیری          ۱۱۲

جدول ۴-۵: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب توجه به جزئیات………………… ۱۱۴

جدول ۴-۶: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نتیجه محوری……………………. ۱۱۶

جدول ۴-۷: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب توجه به افراد (فردگرایی)          ۱۱۷

جدول ۴-۸: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب توجه به گروه (گروه گرایی)     ۱۱۸

جدول ۴-۹: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب تهور طلبی……………………….. ۱۱۹

جدول ۴-۱۰: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب ثبات……………………………. ۱۲۰

جدول ۴-۱۱: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب آشنایی با مفاهیم و اصول       ۱۲۱

جدول ۴-۱۲: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب مدیریت فایلها…………………. ۱۲۳

جدول ۴-۱۳: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب واژه پردازها…………………… ۱۲۴

جدول ۴-۱۴: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب صفحه گسترها………………… ۱۲۵

جدول ۴-۱۵: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب بانکهای اطلاعاتی                 ۱۲۷

جدول ۴-۱۶: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب ارائه مطلب…………………….. ۱۲۸

جدول ۴-۱۷: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب اینترنت…………………………. ۱۲۹

جدول ۴-۱۸: نتایج حاصل از آزمون همبستگی فرهنگ سازمانی:

و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات……………………………………………. ۱۳۱

فهرست جداول

جدول ۴-۱۹: نتایج حاصل از آزمون چگونگی میزان بکارگیری:

فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان……………………………………….. ۱۳۲

جدول ۴-۲۰: نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین نوآوری و:

بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………………. ۱۳۵

جدول ۴-۲۱: نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین توجه به جزئیات و:

بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………………. ۱۳۶

جدول ۴-۲۲: نتایج حاصل از آزمون همبستگی:

بین نتیجه محوری و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات…………………….. ۱۳۹

جدول ۴-۲۳: نتایج حاصل از آزمون همبستگی:

بین توجه به افراد و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………. ۱۴۱

جدول ۴-۲۴: نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین توجه به:

گروه و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات…………………………………….. ۱۴۳

جدول ۴-۲۵: نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین تهور طلبی و:

بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………………. ۱۴۵

جدول ۴-۲۶: نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین ثبات و:

بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………………………………. ۱۴۷

جدول ۴-۲۷: نتایج حاصل از آزمون سؤال تفاوت میزان بکارگیری:

فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان زن و مرد…………………………… ۱۵۰

فهرست نمودارها

نمودار ۲-۱: مدل پنج عاملی فرهنگ سازمانی………………………………………… ۴۰

نمودار ۲-۲: ارتباط بین تئوری، رفتار، فرهنگ سازمانی…………………………….. ۴۱

نمودار ۲-۳: پیدایش فناوری اطلاعات و ارتباطات از:

تلفیق سه حوزه اطلاعات، رایانه و ارتباطات……………………………………………. ۴۵

نمودار ۲-۴: عصر کشاورزی، صنعت، اطلاعات……………………………………… ۴۶

نمودار ۴-۱: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب جنس…………………………….. ۱۰۹

نمودار ۴-۲: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل……………………. ۱۱۰

نمودار۴-۳: توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات…………………. ۱۱۱

نمودار ۴-۴: رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات  ۱۳۱

نمودار ۴-۵: میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان      ۱۳۳

نمودار ۴-۶: رابطه نوآوری و ریسک پذیری و بکارگیری فناوری………………. ۱۳۵

نمودار ۴-۷: رابطه توجه به جزئیات و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات  ۱۳۷

نمودار ۴-۸: رابطه بین نتیجه محوری و بکارگیری فناوری……………………….. ۱۳۹

نمودار ۴-۹: رابطه بین توجه به افراد و بکارگیری فناوری………………………… ۱۴۱

نمودار ۴-۱۰: رابطه بین توجه به گروه و بکارگیری فناوری……………………… ۱۴۳

نمودار ۴-۱۱: رابطه بین تهور طلبی و بکارگیری فناوری…………………………. ۱۴۵

نمودار ۴-۱۲: رابطه بین ثبات و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات          ۱۴۷

نمودار ۴-۱۳: میزان بکارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان زن و مرد      ۱۵۰

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران
دانلود:  
قیمت محصول:   14700 تومان
تعداد صفحه:   170 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<