امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   تحقیق بررسی کم توان ذهنی در کودکان استثنایی و علل عقب ماندگی
کد محصول:   480
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   59 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   354 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود تحقیق بررسی کم توان ذهنی در کودکان استثنایی و علل عقب ماندگی
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   59 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود تحقیق بررسی کم توان ذهنی در کودکان استثنایی و علل عقب ماندگی

علل ایجاد کننده کم توان ذهنی خصوصاً عوامل مربوط به هنگام تولد و بعد از تولد قابل پیشگیری می باشد می توان با شناخت اولیه از بروز تعدادی از این عقب ماندگی ها جلوگیری نمود. شناخت کودکان عقب مانده ذهنی و سطح هوشی و طبقه بندی آن قابل توجه است. اینکه این کودکان دارای مهارتهایی هستند و می توانند در اجتماعی پذیرفته شوند در آن شکی نیست.

شناخت عوامل مهم ایجاد کننده عقب ماندگی ذهنی و آموزش آن به خانواده ها به عنوان آموزش های پیش از ازدواج با آموزش های پیش از بارداری و دوران بارداری درصد قابل توجهی از تولد کودکان عقب مانده ذهنی را کاهش خواهد داد.

کم توان ذهنی بار اقتصادی زیادی را به دوش جامعه و وزارت آموزش و پرورش و خانواده های می نهد که این شامل هزینه های آموزش، هزینه های تأمین وسایل حمایتی مورد نیاز (عینک، سمعک، عصا و …) هزینه مشاوره و درمانهای روان پزشکی و … می باشد. که اگر این بودجه برای کودک عادی در زمینه های تحصیلی، فرهنگی، ورزش و … صرف شود بازده بسیار بالاتری خواهد داشت، که با انجام این تحقیق و یافتن بارزترین علل عقب ماندگی ذهنی می توانیم با شناخت عوامل و ارائه پیشنهادها و راهکارها جهت کاهش این پدیده و عوارض نامطلوب آن برای افراد و جامعه قدمی هر چند کوچک برداریم.

کم توانی ذهنی در کودکان

موضوع تحقیق و پژوهش کودکان عقب مانده ذهنی است که افکار ما را بر آن داشت که درجه و توانایی های این کودکان را شناسایی و با دنیای آنها بیشتر آشنا شویم.

دیدگاههای متفاوتی مطرح شد که در صفحه های آتی با آن رو به رو خواهیم شد. در ابتدا با تاریخچه ی کودکان استثنایی و دسته بندی آن و سپس در مورد کودکان کم توان ذهنی و گروه بندی های مطرح شده است. در جایی دیگر علل به وجود آمدن کودکان کم توانی از جمله علل ژنتیکی و پدیده های قبل و بعد از تولد را مطرح کرده ایم. و در پایان نتیجه گیری آن را عنوان خواهیم کرد. امیدواریم که روزی برسد که انسانها دیدی وسیع و درست نسبت به کودکان کم ذهنی داشته باشند و برخوردی صحیح و فاقد ترحم به آنها داشته باشند.

عقب مانده ذهنی – کودکان استثنایی

بنابراین باید گفت که افراد استثنایی قبل از هر چیز یک انسانند، اما با یک سری کمبودها و ناتوانیها، که وظیفه تک تک افراد جامعه است که در جهت خدمت به این قشر، عزم خود را جزم کرده و در راه رسانیدن آنان به حداکثر توانمندیهایشان تلاش نموده و خدمت به این قشر عزیز جامعه را برای خود سعادت و نیکبختی قلمداد نمایند.

یکی از گروههای که در تقسیم بندیهای مختلف که از طرف محققین و صاحب نظران در مورد افراد استثنایی شده است و دارای جایگاه خاص و ویژه ای می باشد، گروه «عقب مانده ذهنی» و کسانی که از نظر عملکرد هوشی پایین تر از حد متوسط عمل می کنند، می باشد.

بررسی مشکل تربیتی – روانی

عقب ماندگان ذهنی را می توان از یک طرف به عنوان یک مشکل تربیتی، روانی و پزشکی مورد بررسی قرار داد و از طرف دیگر به عنوان یک مشکل اجتماعی به حساب آورد. مشکل اجتماعی بودن آن، این حقیقت را آشکار می سازد که در طول تاریخ عقاید و نظریات مردم نسبت به کسانی که کم توان ذهنی، (عقب افتادگی روانی) داشته اند، منعکس کننده نظریات اجتماعی آن زمان بوده و فرهنگ خاص آن ملت در شکل گیری آن عقاید و نظریات تأثیری شگرف داشته است و چگونگی برخورد با این گروه متأثر از شرایط اجتماعی و سطح فرهنگ و تمدن هر جامعه بوده و این رابطه متقابل تا به آن حد ملموس و دقیق است که به باور برخی از محققان می تواند آئینه تمام نمای فرهنگ و تمدن یک جامعه باشد. (هاشمی)

عقب ماندگی ذهنی همانطوری که یک مشکل اجتماعی به حساب می آید شاید قبل از هر چیز یک مشکل و معضل خانوادگی باشد که خانواده را با مشکلات روانی، اجتماعی و اقتصادی ، عاطفی و غیره مواجه می سازد.

فهرست مطالب

عناوین

چکیده ……………………………………………………………………………………………..

مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۱

اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………… ۳

سابقه و پیشینه ی تحقیق در ایران …………………………………………………………… ۴

تاریخچه ی کودکان استثنایی ……………………………………………………………….. ۵

تعریف کودکان استثنایی …………………………………………………………………….. ۶

گروه بندی دانش آموزان استثنایی ………………………………………………………….. ۷

جدول برآورد شیوع انواع دانش آموزان استثنایی ………………………………………… ۸

تاریخچه ی کودکان کم توان ذهنی (عقب ماندگان ذهنی) ……………………………. ۹

رویدادهای مهم در رابطه با توجه به عقب مانده های ذهنی ………………………….. ۱۰

سازمان حمایت از کودکان عقب افتاده ………………………………………………….. ۱۱

انجمن کودکان و خانواده ………………………………………………………………….. ۱۲

دیدگاههای درباره ی عقب ماندگان ذهنی ……………………………………………… ۱۲

دیدگاه تردگلد ……………………………………………………………………………….. ۱۲

دیدگاه کانر …………………………………………………………………………………… ۱۳

تعریف براساس نمره آزمون (IQ) ………………………………………………………… 14

تعریف AAMD ………………………………………………………………………………

دیدگاه ریچارد هانگر فورد ………………………………………………………………… ۱۶

دیدگاه ادگاردال ……………………………………………………………………………… ۱۷

تعریف عقب ماندگان و کم توانان ذهنی در DSM …………………………………….

ویژگی های کودکان عقب مانده  ……………………………………. ۲۰

عناوین

پردازش اطلاعات ……………………………………………………………………………. ۱۹

مقایسه ی کودکان نرمال و کودک عقب مانده ذهنی …………………………………. ۲۲

کودک ده ساله نرمال ……………………………………………………………………….. ۲۳

کودک ده ساله عقب مانده ذهنی …………………………………………………………. ۲۳

تواناییهای جسمی و حرکتی ……………………………………………………………….. ۲۳

ویژگیهای شخصی و اجتماعی …………………………………………………………….. ۲۴

طبقه بندی کودکان کم توان یا عقب مانده ذهنی ………………………………………. ۲۵

الف) گروه کودکان و دانش آموزان دیر آموز …………………………………………. ۲۶

ب) گروه دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ………………………………. ۲۷

ج) گروه کودکان عقب ماندگان ذهنی تربیت پذیر …………………………………… ۳۰

د) کودکان عقب مانده ذهنی حمایت پذیر (کاملاً متکی) ……………………………. ۳۲

رفتارهای تجنسی در کودکان کم توان ذهنی (عقب مانده ذهنی)……………………… ۳۳

تحول رفتارهای جنسی در عقب ماندگان ذهنی ………………………………………… ۳۴

مشکل ها و مسائل جنسی افراد عقب مانده ی ذهنی (سوء استفاده ی جنسی)          ۳۴

نقاشی کودکان عقب مانده ذهنی …………………………………………………………. ۳۶

تفاوت های بنیادی در ترسیم نقاشی کودکان عقب مانده ی ذهنی                       ۳۷

سبب شناسی ………………………………………………………………………………….. ۳۹

اختلالات ژنتیکی …………………………………………………………………………….. ۴۰

عامل همخونی ………………………………………………………………………………… ۴۱

سیفلیس ارثی …………………………………………………………………………………. ۴۱

الکلیسم ………………………………………………………………………………………… ۴۲

سرخجه و بیماریهای عفونی ……………………………………………………………….. ۴۲

مسمومیت ها …………………………………………………………………………………… ۴۲

سوء تغذیه و اختلالات غدد داخلی ……………………………………………………….. ۴۳

ویژگی های عاطفی و روانی ……………………………………………………………….. ۴۳

بیماری انکلو زیون سیتومگالیک ………………………………………………………….. ۴۳

عوامل مربوط به هنگام تولد ………………………………………………………………… ۴۴

زایمان های طولانی ………………………………………………………………………….. ۴۵

ضربه ها و لطمه های وارده بر مغز کودک به هنگام تولد …………………………….. ۴۶

عوامل عقب ماندگی ذهنی بعد از تولد …………………………………………………… ۴۶

انواع مننژیت …………………………………………………………………………………… ۴۷

مسمومیت ها …………………………………………………………………………………… ۴۷

ضربه های وارده بر مغز کودک …………………………………………………………… ۴۸

اختلالات غذذ داخلی کودک …………………………………………………………….. ۴۸

کمبود غذا و سوء تغذیه …………………………………………………………………….. ۴۸

خستگی های جسمی و روانی ……………………………………………………………… ۴۹

عوامل فرهنگی و تربیتی و عقب ماندگی فرهنگی ……………………………………… ۴۹

پیشگیری ………………………………………………………………………………………. ۵۰

راهنمای گسترش برنامه ها و خدمات برای کودکان عقب مانده ذهنی                  ۵۱

از بین بردن مرز میان آموزش عادی و ویژه ……………………………………………… ۵۳

نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………. ۵۶

منابع …………………………………………………………………………………………….. ۵۷

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   تحقیق بررسی کم توان ذهنی در کودکان استثنایی و علل عقب ماندگی
دانلود:  
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   59 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<