امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی نگرش دبیران و دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور
کد محصول:   168
قیمت محصول:   11500 تومان
تعداد صفحه:   63 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   868 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه بررسی نگرش دبیران و دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   11500 تومان
تعداد صفحه:   63 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی نگرش دبیران و دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور

در این پژوهش نگرش دبیران و دانش آموزان به اجرای طرح لباس متحدالشکل در مدارس متوسطه مورد بررسی قرار گیرد تا با اجرای این طرح در مدارس و نادیده گرفتن تفاوت های طبقاتی ، مدارس جبهه ی مبارزه با تهاجم فرهنگی و پیشبرد دانش آموزان در جهت اهداف آنان و همچنین اهداف نظام آموزش و پرورش باشد.

نظرسنجی از دانش آموزان دختر و دبیران در اجرای طرح لباس متحدالشکل

در این تحقیق با توجه به نظرسنجی از دانش آموزان دختر و دبیران آنها سعی می شود این مسائل مورد بررسی قرار گیرد که به چه دلیل گاهی اوقات ارزش های اجتماعی و اسلامی مورد پذیرش یا مسامحه قرار می گیرد و این مطلب را روش نماید:

  • طرح لباس متحدالشکل چه مسائلی را در بر خواهد داشت و چه چیزهایی بر آن تأثیر خواهد گذاشت؟
  • آیا اجرای طرح لباس، افت تحصیلی و همچنین ناراحتی های مربوط به موضوع را که برگرفته از پایگاه اجتماعی و اقتصادی می باشد برطرف خواهد کرد یا نه؟
  • آیا بین طرز لباس پوشیدن دانش آموزان و سن آنان تفاوت وجود دارد؟
  • آیا دبیران و دانش آموزان با اجرای طرح لباس موافقند؟

شاید یافتن پاسخ این سؤال کمکی به دست اندرکاران آموزش و پرورش بکند تا از میزان انحرافات اخلاقی و جنسی دانش آموزان کاسته شده و با اجرای طرح لباس متحدالشکل در مدارس و نادیده گرفتن تفاوت های طبقاتی، مدارس جبهه ی مبارزه با تهاجم فرهنگی و محل کسب دانش باشد.

نقش آموزش و پرورش در الگوسازی

لازم به ذکر است یکی از نهادهایی که در واقع پس از خانواده نقش الگوسازی را دارد، آموزش و پرورش است، حال چه از نظر مسائل آموزشی در مدرسه باشد و چه از لحاظ دبیران که این خود تأثیر چشمگیری در دانش آموز دارد و از آن جا که دانش آموز حرف شنوی خاصی نسبت به دبیر خود دارد و ظاهر او را مورد توجه قرار می دهد، لذا در دوره دبیرستان احساسات دانش آموز تأثیر خاصی بر وی می گذارد پس با این وجود، دبیر باید به جایگاه خود آگاهی کامل داشته باشد و دانش آموز حواسش باشد تا هر چیزی را به عنوان ارزش قرار ندهد و در واقع ارزش های جامعه خود را بشناسد.

اجرای طرح لباس متحدالشکل توسط آموزش و پرورش می تواند با تغییر و اصلاح نگرش و ارائه ی الگوهای مفید تأثیر مسائل اجتماعی را کم رنگ تر و حتی آن را حل نماید. حال با توجه به مسایل فوق این تحقیق می تواند زمینه ای باشد برای این که جوانان دبیرستانی ما ارزش خود را در جامعه بیابند و باور کنند و دبیران نیز نقش الگویی خود را از یاد نبرند. و باید باور کنیم که جوانان محصل و حتی غیر محصل ایرانی از باهوش ترین ها هستند.

جوانان محصل ما صاحب ایده و تفکر هستند و نباید اجازه داد که دیگران افکارشان را به آنها  تزریق نمایند. اگر همه ی جوانان ایرانی ارزش خود را بیابند و در مرحله ی دوم ارزش های جامعه اسلامی خود و دیگر فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خود را با فرهنگ غرب عوض نخواهد کرد و آینده سازانی خواهند شد که خود الگویی برای نسل دیگر باشند.

ریشه ی انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان

ریشه ی بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابه لای افکار و عقاید آنان باید جستجو کرد. فکر این نسل از نظر مذهبی آن چنان که باید راهنمایی نشده است، و از این نظر فوق العاده نیازمند است. اگر مشکلی در راهنمایی این نسل باشد بیشتر در فهمیدن زبان و منطق او و رو به رو شدن با او با منطق و زبان خودش است. و در این وقت است که هر کسی احساس می کند این نسل، بر خلاف آنچه ابتدا به نظر می رسد، لجوج نیست و آمادگی زیادی برای دریافت حقایق دینی دارد. (مرتضی مطهری، ۱۳۷۰، ص ۱۳)

الگوهای اخلاقی از اهداف آموزش و پرورش

هدف آموزش و پرورش نخست پرورش الگوهای اخلاقی برگزیده و صفات پسندیده ی انسانی بر مبنای فطرت انسان است و پوشش و لباس یکی از مظاهر فطرت انسان است که انسان ، به ویژه نوجوان خود را به این وسیله بروز می دهد و خودنمایی می کند. از آنجا که طبع و سلیقه ی همه ی انسان ها یکی نیست برای ابراز غریزه ی زیبا دوستی، طرق مختلفی را بر می گزینند و جنسیت، پایگاه اجتماعی، امکانات، بودجه و … را در طرز لباس پوشیدن مد نظر قرار می دهند. زمانی از زندگی نوجوان و جوان در محیط آموزش و پرورش مدرسه می گذرد، باید دید چگونه فرهنگ خانواده، اجتماع، اوضاع اقتصادی، سن، جنسیت، پایگاه اجتماعی-اقتصادی در انتخاب لباس مؤثر هستند؟ همچنین لباس چه تأثیری بر آموزش و بر نفوذ فرهنگ بیگانه دارد؟

لباس در اسلام

در اسلام همیشه لباس ساده و مناسب برای بیرون از منزل سفارش شده است. شاید یکی از دلایل آن جلوگیری از انحراف زن و مرد و همچنین اسراف و هرج و مرج و فاصله ای طبقاتی باشد زیرا نیاز انسان به زیبایی و لذت انسان از زیبایی سیری ناپذیر است. آیا اگر پسر و دختری در محیط جداگانه ای تحصیل کنند و فرضاً در یک محیط اگر درس بخوانند دختران بدن خود را بپوشند و هیچگونه آرایشی نداشته باشند بهتر درس می خوانند و فکر می کنند و به سخن استاد گوش می کنند یا وقتی که کنار هر پسری یک دختر آرایش کرده با دامن کوتاه تا یک وجب بالای زانو نشسته باشد؟

حقیقت این است که این وضع بی حجابی رسوا که در میان ما است و از اروپا و آمریکا هم داریم جلو می افتیم از مختصات جامعه های پلید سرمایه داری غربی است و یکی از نتایج سوء پول پرستی و شهوت رانی های سرمایه داران غرب است ، بلکه یکی از طرق و وسایلی است که آن ها برای تخدیر و بی حس کردن اجتماعات انسانی و درآوردن آن ها به صورت مصرف کننده ای اجباری کالاهای خودشان به کار می برند. (مرتضی مطهری، ۱۳۷۰، ص ۹۳) با توجه به تفاسیر فوق و با توجه به خصوصیات و صفات جوانان و نوجوانان و اینکه این قشر فعال و حساس باید در امر تحصیل هم کوشا باشند، گاهی کوچکترین مسئله ، مشکل حادی در ادامه ی تحصیل آنها می باشد.

تغییر لباس پیامد تغییر فرهنگ

تغییر لباس متحدالشکل همواره پیامد تغییر یک فرهنگ است و تا انسان با فرهنگ خود وداع نکند ، نمی تواند با لباس خود وداع کند. تا فرهنگ یک قوم را بپذیرد لباس آنان را به تن نمی کند. درست به همین دلیل است که در احادیث ما آمده است که «هر که خود را شبیه به گروهی سازد ، هم از آن گروه است.»

لباس هر انسان پرچم کشور وجود اوست، پرچمی است که او بر سر در خانه ی وجود خود نصب کرده است و به آن اعلام می کند که از کدام فرهنگ تبعیت می کند. همچنانکه هر ملتی با وفاداری و احترام به پرچم خود، اعتقاد خود را به هویت ملی و سیاسی خود ابراز می کند هر انسان نیز مادام که به یک سلسله ارزش ها و بینش ها ، معتقد و دلبسته باشد ، لباس متناسب با آن ارزش ها و بینش ها را از تن به در نخواهد کرد. (ستار هدایتخواه، ۱۳۷۵، ص ۱۲)

اجرای طرح لباس متحدالشکل در مدارس

با توجه به اهمیت این موضوع و سفارش زیادی که در اسلام به آن شده است، در این پژوهش نظرسنجی که از دبیران و دانش آموزان دختر به عمل خواهد آمد در زمینه اجرای طرح لباس متحدالشکل در مدارس می باشد زیرا تحقیقات پیرامون مد و مدگرایی، حجاب و … زیاد انجام شده است اما در رابطه با لباس مورد نظر جوانان و نوجوانان دختر تحقیقی ارائه نشده است. شاید با در نظر گرفتن سیاست لباس در مدارس بتوان، یکسان و یکنواخت نگریستن نظام آموزش و پرورش نسبت به همه ی افراد را محقق تر و بعضی از دانش آموزان را از ناراحتی های روانی رها ساخت.

(در مقررات انضباطی دانش آموزان آمده است) ۱) استفاده از کفش، لباس، جوراب ساده، اصلاح موی سر متناسب با شئون دانش آموزی برای پسران و رعایت حجاب مناسب برای دختران ۲) رنگ مانتو، شلوار و مقنعه دانش آموزان دختر باید ضمن توجه به شرایط سنی و جغرافیایی از میان رنگ های مناسب انتخاب شود. ۳) لباس دانش آموزان باید از نظر دوخت و رنگ ساده و دارای ظاهری آراسته و متناسب با محیط آموزشی مدرسه باشد. (آئین نامه اجرایی مدارس، ۱۳۷۹، ص ۴۳)

 

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه …………………………………………………………………………………………………… ۱

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………… ۳

اهمیت و ضرورت مسئله پژوهش ……………………………………………………………………….. ۵

اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………….. ۸

فرضیه های پژوهش …………………………………………………………………………………….. ۹

نامگذاری متغیرهای موجود در فرضیه و انواع آن ……………………………………………………….. ۱۰

متغیرهای تعدیل کننده …………………………………………………………………………………. ۱۱

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فرضیه …………………………………………………………….. ۱۲

فصل دوم

ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)

پیشینه نظری

مقدمه …………………………………………………………………………………………………… ۱۷

فلسفه و ضرورتهای پوشش و حجاب اسلامی ………………………………………………………… ۱۸

پوشش اولیه ادم و حوا ………………………………………………………………………………….. ۲۷

پوشش در تمدن سومری و ایران ………………………………………………………………………… ۲۷

آغاز بی حجابی در ایران …………………………………………………………………………………. ۲۷

کلاهی که غربیها سر ما گذاشتند ……………………………………………………………………… ۲۸

اولین زن بی حجاب در ایران ……………………………………………………………………………… ۲۹

سخنی از حجه الاسلام قرائتی در مورد حجاب …………………………………………………………. ۲۹

مدل و شکل پوشاک …………………………………………………………………………………….. ۳۰

بی حجابی از عوامل افت تحصیلی و آموزشی ………………………………………………………….. ۳۰

بی حجابی و میل به خودنمایی بیماری روانی ………………………………………………………….. ۳۱

آثار سوء و خطرات بی حجابی از دیدگاه پزشکی ……………………………………………………….. ۳۲

ابتذال در پوشش و مد پرستی ضرورتی برای ادامه حیات غرب …………………………………………. ۳۳

علل و عوامل بی حجابی و ابتذال در پوشش ……………………………………………………………. ۳۴

حدود پوشش و حجاب اسلامی …………………………………………………………………………. ۳۵

رنگ پوشاک ………………………………………………………………………………………………. ۳۶

لباس متحدالشکل ……………………………………………………………………………………….. ۳۷

حجاب در خاطره ی ادبیات ……………………………………………………………………………….. ۳۷

پیشینه عملی

تحقیقات انجام شده ………………………………………………………………………………………. ۳۸

فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………… ۳۸

پروژه های دیگر در زمینه موضوع حاضر …………………………………………………………………….. ۴۰

فصل سوم: روش تحقیق  (متدولوژی)

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………. ۴۹

روش تحقیق و علت استفاده از آن ………………………………………………………………………… ۵۰

معرفی جامعه ………………………………………………………………………………………………. ۵۱

معرفی نمونه و تعیین روش نمونه برداری …………………………………………………………………… ۵۲

معرفی ابزار پژوهش و تعیین روایی و پایایی ابزار …………………………………………………………… ۵۳

ضمیمه

پرسشنامه مربوط به دانش آموزان ………………………………………………………………………….. ۵۵

پرسشنامه دبیران …………………………………………………………………………………………… ۵۸

فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………….. ۶۱

فهرست منابع اینترنتی ………………………………………………………………………………………. ۶۳

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی نگرش دبیران و دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور
دانلود:  
قیمت محصول:   11500 تومان
تعداد صفحه:   63 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<