امروز :سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی نقش تلویزیون و تأثیرات آن در افکار و اعمال کودکان و نوجوانان در زندگی اجتماعی و روابط فردی و اوقات فراغت آنها در جامعه
کد محصول:   603
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   102 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   359 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی نقش تلویزیون و تأثیرات آن در افکار و اعمال کودکان و نوجوانان در زندگی اجتماعی و روابط فردی و اوقات فراغت آنها در جامعه
توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
دانلود فایل در پایین صفحه دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات

دانلود پایان نامه بررسی نقش تلویزیون و تأثیرات آن در افکار و اعمال کودکان و نوجوانان در زندگی اجتماعی و روابط فردی و اوقات فراغت آنها در جامعه

نقش تلویزیون تنها رسانه ای است که مورد استفاده همگان قرار می گیرد و بیش از هر رسانه ای دیگر زمینه را برای نزدیک شدن جلب توجه کودکان و نوجوانان به خود فراهم می کند و وقت زیادی از اوقات فراغت این قشر را به خود اختصاص می دهد.

با توجه به قابلیتها تکنولوژی که دارد بیش از هر رسانه اطلاعات را برای دوران نخست اجتماعی شدن کودک مهیا نموده و آنها را آگاه و یا جهت انجام کاری ترغیب می نماید و گاهی نیز احساسات آنها را بر می انگیزد و البته در مواردی دیگر بصورت مستقیم و غیر مستقیم آسیبهای به آنها وارد نموده و چه بسا اثرات منفی آن ماندگار باشد. به همین جهت عده ای معتقدند تلویزیون عجایب و بیهودگی است.

بررسی نقش و تأثیر تلویزیون در زندگی اجتماعی

امروزه بررسی اثرات این وسایل از پیچیده ترین مباحث انحرافات اجتماعی است. به همین دلیل، جامعه شناسان در صحت نتایج و پژوهش هایی از این قبیل، تردید نشان می دهند. البته علیرغم تأثیر انکار ناپذیر رسانه های جمعی در آموزش فرهنگ سازی، القاء عقیده و غیره باید اذعان داشت که در زمینه اثر این وسایل در رفتار انسان، تحقیقاتی بعمل آمده است که البته تحقیقاتی که بتواند اثرات و نقش تلویزیون سینما و مطبوعات را در انحراف و بزهکاری جوانان در کشور ثابت کند بسیار کم است در این تحقیق تأثیرات رسانه هایی تصویری چون تلویزیون، بر رفتار کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می گیرد.

وسایل ارتباط جمعی جدید ابزاری بس نیرومندند که می توان از آن در راه خیر و شر با تأثیری شگرف سود برد و چنانچه کنترل مطلوب وجود نداشته باشد، امکان استفاده از این وسایل در راه شر بیشتر از خیر آن است. تقریباً در اکثر کشورها، به ویژه کشورهای در حال رشد تعداد نسل جوان بیشتر و دلبستگی آنان بر رسانه های جمعی فزونتر است. تحقیقات انجام شده در شهر تهران، حاکی از آن است که بیشتر تماشاکنندگان تلویزیون کودکان زیر ۱۵ ساله و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بیشتر از ۱۵ سال هستند.

تأثیر تلویزیون بر کودکان و نوجوانان

با توجه به تحقیقات هر چه کارکرد سایر نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان نامناسب و ناهمگون باشد تأثیر و نقش تلویزیون بر کودکان و نوجوانان بیشتر خواهد بود و طبق یافته ها در ده سالگی کودکان هر روزه بیننده تلویزیون می باشند و آنهم به دلیل کیفیت جذاب آن است که توجه را به حرکت در یک فضای کوچک معطوف نموده و این ویژگی مهم لاینفک از تلویزیون است.

اهمیت خاص تلویزیون در دنیای که هر روزه بیش از روز به گسترس این وسایل می انجامد و در نهایت موجبات سلطه، نفوذ و تأثیر آنها را فراهم می آورد علاقمندان را بر آن داشته است تا در راه شناخت بهتر تلویزیون بکوشد و از ابزار دقیق تحقیقی سود جویند اهمیت اصلی تحقیق در تأثیر تلویزیون از آن روست که این وسیله بیشتر از وسایل دیگر ارتباط جمعی استفاده می شود. وقتی که ما در مورد نقش تلویزیون صحبت می کنیم در واقع در مورد چگونگی استفاده کودکان از تلویزیون گفتگو می کنیم. کودک برای نیاز خاصی به تلویزیون رو می کند.

کودکان از ماههای آغازین زندگی خویش با این وسیله در ارتباط هستند و تأثیر چشمگیری در افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان بر جا می گذارد و تمامی جهات و ابعاد حیات انسان را اشغال کرده است، علاوه بر این تأثیر این وسله همواره آگاهانه و به عمد تحقیق نمی پذیرد، بلکه در اکثر موارد انسان بدون آنکه قصد آموزش داشته باشد در کنار این وسیله قرار می گیرد و از محتوای بسیاری را عقیده بر این است که عصر جدید را همانطور که عصر فضا، اتم و … می خوانند و با حق باید عصر ارتباطات الکترونیک نیز خواند.

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳

طرح مسئله………………………………………………………………………………………. ۶

اهمیت و فواید موضوع تحقیق………………………………………………………………. ۸

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………… ۱۲

فرهنگ پذیری……………………………………………………………………………….. ۱۳

جامعه و علوم اجتماعی جامعه شناسی…………………………………………………… ۱۳

خرده فرهنگ………………………………………………………………………………… ۱۵

جامعه و علوم اجتماعی، علوم اجتماعی جامعه شناسی……………………………….. ۱۵

التقاط فرهنگی……………………………………………………………………………….. ۱۷

تعریف فرهنگ و تهاجم فرهنگی………………………………………………………… ۱۸

هدف از تهاجم فرهنگی……………………………………………………………………. ۱۹

اولین و آخرین قدم تهاجم فرهنگی………………………………………………………. ۲۰

نمونه تهاجم فرهنگی……………………………………………………………………….. ۲۰

جمع بندی……………………………………………………………………………………. ۲۱

تاریخچه تلویزیون…………………………………………………………………………… ۲۲

نقش تلویزیون تلویزیون در ایران………………………………………………………….. ۲۴

چهارچوب نظری……………………………………………………………………………. ۲۸

چارچوب تئوریکی…………………………………………………………………………. ۲۸

الف – جامعه معنوی………………………………………………………………………… ۲۹

ب – جامعه صوری…………………………………………………………………………. ۳۱

نظریه رایزمن…………………………………………………………………………………. ۳۳

نظریه لئونارد برکوریتز……………………………………………………………………… ۳۶

نظریه بلسون………………………………………………………………………………….. ۳۷

نظریه اجتماعی ما بعد نوین ژان بو دریلار………………………………………………. ۳۸

نظریه بندوراد نظریه شناختی و اجتماعی………………………………………………… ۴۱

نظریه دکتر لارنس فریدمن………………………………………………………………… ۴۳

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………… ۴۴

متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………… ۴۷

تعریف مفاهیم نظری………………………………………………………………………… ۴۸

مقدمه: فصل تاریخ ادبیات…………………………………………………………………. ۵۵

خشونت در تلویزیون……………………………………………………………………….. ۵۶

رابطه رشد شناختی کودکان، با ادراک برنامه های تلویزیون……………………….. ۵۷

رابطه رشد شناختی کودکان با ادراک آگهی های تلویزیون……………………….. ۵۸

تلویزیون و دشواریهای رفتاری……………………………………………………………. ۵۹

نقش تلویزیون و اثرات منفی آن بر تحصیل کودکان………………………………………… ۵۹

تلویزیون و اثرات منفی بر تخیلات کودکان……………………………………………. ۶۰

چرا کودکان و نوجوانان تلویزیون تماشا می کنند؟…………………………………… ۶۲

تماشای تلویزیون با هدف یادگیری……………………………………………………… ۶۳

تلویزیون در حکم مصاحب……………………………………………………………….. ۶۵

تماشای تلویزیون برای فرار از واقعیت ها………………………………………………… ۶۶

تماشای تلویزیون برای بیداری و تحرک………………………………………………… ۶۸

تماشای تلویزون برای کسب اطمینان خاطر و آرامش…………………………………. ۷۰

آیا ممکن است تلویزیون موجب برانگیختن عادت به مطالعه درکودکان شود؟      ۷۱

اثرات منفی و مثب تلویزیون بر کودکان نوجوانان در افزایش پرخاشگری             ۷۴

۱- تلویزیون و کودک، مطالعه تجربی تأثیرات تلویزیون بر جوانان                     ۷۸

۲- تلویزیون در زندگی جوانان؛ سگرهارد مالتزک…………………………………… ۸۰

دلایلیل برای بیزاری جستن از تلویزیون………………………………………………….. ۸۱

تأثیر تلویزیون از دیدگاه روانشاسی………………………………………………………. ۸۶

برون فکنی……………………………………………………………………………………. ۸۶

خانم هیمل وایت……………………………………………………………………………. ۸۷

از دیدگاه جامعه شناسان…………………………………………………………………… ۸۸

از دیدگاه اخلاق و اجتماعی………………………………………………………………. ۸۸

نقش رسانه های جمعی در اجتماعی…………………………………………………….. ۹۱

نتیجه…………………………………………………………………………………………… ۹۳

نتیجه آخر مطلب…………………………………………………………………………….. ۹۵

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۹۶

مشکلات تحقیق…………………………………………………………………………….. ۹۹

منابع و مأخذ       ۱۰۰

توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
نام محصول:   پایان نامه بررسی نقش تلویزیون و تأثیرات آن در افکار و اعمال کودکان و نوجوانان در زندگی اجتماعی و روابط فردی و اوقات فراغت آنها در جامعه
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   102 صفحه - ورد: قابل ویرایش
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات
اگر خرید آنلاین نمی توانید انجام دهید با پشتیبانی تماس بگیرید.
>> توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو در بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید <<