امروز :دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزه شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ
کد محصول:   325
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   82 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   473 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزه شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   82 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزه شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ

بطور کلی شناخت و اولویت بندی عوامل انگیزه شغلی معلمان تربیت بدنی می تواند مزایای زیر را در بر داشته باشد: ۱- شناسایی انگیزه ها و عوامل مؤثر در زمینه افزایش کارایی معلمان تربیت بدنی. ۲- استفاده از اطلاعات حاصله در برنامه ریزی های آموزشی و درسی جهت افزایش ۳- کارایی معلمان تربیت بدنی. ۴- شناسایی مسائل و مشکلات معلمان در زمینه های مختلف انگیزشی و کوشش در جهت رفع آنها. افزایش رضایت شغلی و دلبستگی معلمان تربیت بدنی به حرفه معلمی در نتیجه شناسایی انگیزه های آنها

آموزش و پرورش زیربنای توسعه در جامعه

آموزش و پرورش زیر بنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است، به همین دلیل در اکثر جوامع، توجه ویژه ای به آن می شود و سالانه بخش قابل ملاحظه ای از بودجه های هر جامعه صرف فعالیتهای آموزشی می گردد. از سوی دیگر، در انتقال میراث فرهنگی جامعه از نسلی به نسل دیگر و زمینه سازی برای باروری میراث فرهنگی، شاید هیچ عنصری به اندازه آموزش توسط معلمان با انگیزه شغلی معلمان سهم و نقش اساسی ندارد. در حقیقت معلمان هسته های اصلی آموزش و پرورش و معماران واقعی تعلیم و تربیت در جامعه اند.

برای تحقق این امر مهم ، جوامع بشری به معلمان با انگیزه و اثربخش نیاز دارند تا بتوانند جوانان را در قالب یک نظام تعلیم و تربیت اثربخش پرورش  دهند و آنان را برای آینده ای بهتر تجهیز کنند. بنابراین به نظر می رسد برای ایجاد انگیزه شغلی معلمان قوی، مسئولین باید تلاش نمایند تا بتوانند محیطی جذاب و مطلوب که بتواند به نیازهای معلمان پاسخ دهد فراهم آورند. بدیهی است برای انجام چنین امر مهمی در مرحله نخست، شناسایی نیازها و انگیزه های معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوان هماهنگ با برنامه ریزی های منظم و مطابق با اصول، ضمن دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت ، معلمان نیز به اهداف شخصی خود دست یابند.

نظریه های صاحبنظران در مورد انگیزش

صاحب نظران نظریه های مختلفی را در مورد انگیزش ارائه کرده اند. یکی از نظریه هایی که کاربرد زیادتری دارد، نظریه دو عاملی انگیزش فردریک هرزبرگ است. این نظریه نیازهای انسان را به دو گروه عامل بهداشتی یا ارتقاء کننده و عوامل انگیزاننده تقسیم می کند. عوامل بهداشتی عواملی مانند: حقوق و مزایا، سرپرستی، روابط با مافوق و زیردستان و امنیت شغلی هستند که وجود آنها در کار باعث جلوگیری از نارضایتی کارکنان می شود، اما باعث انگیزش و رضایت در کار آنان نمی شود. عوامل انگیزاننده عواملی مانند موفقیت در کار قدردانی، رشد و پیشرفت و ماهیت شغل، هستند که وجود این عوامل باعث انگیزش و رضایت در کار میشود اما فقدان آنها باعث ترک شغل و نارضایتی نمی شود.

با توجه به کاربرد فراوان نظریه دو عاملی هرزبرگ در انگیزه شغلی کارکنان، این تحقیق قصد دارد تا عوامل مؤثر بر ایجاد انگیزه شغلی تربیت بدنی شهرستان نیشابور را در ارتباط با این نظریه شناسایی و اولویت بندی نموده و از آن برای رفع نیازها و ایجاد انگیزش در کار معلمان استفاده نماید.

انگیزه معلمان در هدایت و سلامت دانش آموزان

چنانچه فعالیتهای تربیت بدنی توسط معلمان با انگیزه هدایت شود، می تواند سلامت دانش آموزان را در دوران تحصیل و بعد از آن تأمین نماید. اما راه افزایش انگیزش در معلمان چیست؟ آیا فقط توجه به نیازهای مادی و برطرف نمودن آنها برای افزایش انگیزه در شغل کافی است یا باید به موارد دیگر نیز توجه شود؟ در زمینه پاسخ به این سؤالات با توجه به نظریه های مختلف انگیزشی تحقیقات اندکی در بین معلمان تربیت بدنی در کشور صورت گرفته است که در بسیاری از آنها نتایج متفاوتی بدست آمده است.

تربیت و سلامت نیروی انسانی

معلمان تربیت بدنی یکی از عوامل انسانی مهم در آموزش و پرورش هستند که نقش بسیار حساسی در تربیت و سلامت نیروی انسانی  جامعه دارند . این نقش با توجه به ماهیت کار آنها یک نقش الگویی مهم برای دانش آموزان محسوب می شود. از این رو پژوهش  در زمینه مسائل و مشکلات معلمان و یافتن راه حل های انگیزشی برای افزایش بازده کار آنان ضروری است. زیرا هر کوششی که در زمینه چگونگی بهتر اداره کردن انسان ها صورت می گیرد مستلزم کشف نیازهای اساسی و درک انگیزه های رفتار است.

انجام این تحقیق و تحقیقات مشابه بویژه در آموزش و پرورش و در بین معلمان تربیت بدنی این امکان را فراهم می کند که با بدست آوردن اطلاعات لازم از جامعه مورد نظر و شناخت نیازهای معلمان بتوان برخی از نارسایی های موجود در امر افزایش کارایی آنها در مدارس را تا حدودی مشخص، طبقه بندی و حل نموده و زمینۀ افزایش بهره وری آنان را فراهم نمود. بنابراین یکی از انگیزه های مهم انتخاب موضوع، نقش و تأثیر انگیزه شغلی معلمان در انجام بهتر امور و ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان و در نتیجه کمک به توسعه ورزش و سلامت جامعه است.

فهرست مطالب

چکیده ……………………………………………………………………………………………..

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسأله ………………………………………………………………………………………… ۳

ضرورت و اهمیت تحقیق …………………………………………………………………….. ۵

اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………… ۶

فرضیه ها یا سؤالات تحقیق ………………………………………………………………….. ۷

پیش فرض های تحقیق ……………………………………………………………………….. ۷

محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………… ۷

تعریف واژه ها ………………………………………………………………………………….. ۸

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

ادبیات تحقیق …………………………………………………………………………………. ۱۱

نگرشهای مدیریت به انگیزه شغلی معلمان …………………………………………… ۱۲

– رویکرد کلاسیک یا سنتی ………………………………………………………………. ۱۲

– رویکرد نئوکلاسیک یا روابط انسانی ………………………………………………….. ۱۳

– رویکرد اقتضایی …………………………………………………………………………… ۱۴

نگرشهای روانشناختی در زمینه انگیزش …………………………………………………. ۱۵

– نظریه لذت طلبی …………………………………………………………………………… ۱۶

– نظریه غرایز …………………………………………………………………………………. ۱۶

– نظریه تقویت ……………………………………………………………………………….. ۱۶

نظریه شناخت …………………………………………………………………………………. ۱۷

نظریه های انگیزشی …………………………………………………………………………. ۱۷

الف) نظریه های فعال سازی انگیزش …………………………………………………….. ۱۷

– نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو ………………………………………………………. ۱۸

– نظریه دو جنبه ای انگیزش ……………………………………………………………….. ۲۰

– نظریه دو عاملی انگیزش ………………………………………………………………….. ۲۱

– نظریه لذت گرایی مک کللند …………………………………………………………… ۲۲

– نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد …………………………………………………….. ۲۳

ب) نظریه های فرآیندی ……………………………………………………………………. ۲۴

– نظریه انتظار و احتمال …………………………………………………………………….. ۲۴

– نظریه برابری ……………………………………………………………………………….. ۲۵

– نظریه هدفگذاری ………………………………………………………………………….. ۲۶

– نظریه تقویت و اصلاح رفتار …………………………………………………………….. ۲۶

نظریه تفصیلی بر تئوری هرزبرگ ………………………………………………………… ۲۷

پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………….. ۳۱

جمع بندی …………………………………………………………………………………….. ۳۷

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………… ۴۰

روش تحقیق …………………………………………………………………………………… ۴۰

جامعه آماری و نمونه تحقیق ……………………………………………………………….. ۴۰

متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………… ۴۰

ابزار اندازه گیری …………………………………………………………………………….. ۴۱

روایی و پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………………. ۴۳

نحوه امتیازگذاری پرسشنامه ……………………………………………………………….. ۴۳

روش جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………………… ۴۴

روشهای آماری ………………………………………………………………………………. ۴۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه …………………………………………………………………………………………… ۴۷

توصیف آماری داده ها ……………………………………………………………………… ۴۷

تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها ………………………………………………………….. ۵۳

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

خلاصه تحقیق ………………………………………………………………………………… ۵۸

بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………….. ۶۰

پیشنهادهای تحقیق ……………………………………………………………………………….

الف- پیشنهادات برخاسته از تحقیق ………………………………………………………. ۷۲

ب- پیشنهادات برای تحقیقات بعدی …………………………………………………….. ۷۴

منابع و مأخذ

منابع فارسی …………………………………………………………………………………… ۷۶

منابع لاتین …………………………………………………………………………………….. ۸۰

فهرست اشکال

شکل ۱: تحولات تاریخی نگرش مدیریت و روانشناسی به انگیزه شغلی معلمان    ۱۷

شکل ۲: طبقه بندی سلسله مراتب نیازهای مازلو ………………………………………… ۱۹

شکل ۳: فرآیند انگیزش از طریق ارضای نیازها ………………………………………… ۲۰

شکل ۴: الگوی ساده انتظار ………………………………………………………………… ۲۵

فهرست جداول

جدول ۱: مفروضات نظریۀ x و y درباره طبیعت انسان ………………………………… ۲۱

جدول ۲: فراوانی و درصد پاسخگویان براساس جنسیت ……………………………… ۴۷

جدول ۳: فراوانی و درصد پاسخگویان براساس نوع استخدام ……………………….. ۴۸

جدول ۴: فراوانی و درصد پاسخگویان براساس مدرک تحصیلی                         ۴۸

جدول ۵: فراوانی و درصد پاسخگویان براساس سن …………………………………… ۴۹

جدول ۶: فراوانی و درصد پاسخگویان براساس سوابق ورزشی                            ۴۹

جدول ۷: فراوانی و درصد پاسخگویان براساس سنوات خدمت                           ۵۰

جدول ۸: میانگین و انحراف معیار هر کدام از انگیزنده ها ……………………………. ۵۱

جدول ۹: میانگین و انحراف معیار هر کدام از عوامل بهداشتی ………………………. ۵۲

جدول ۱۰: نتایج آزمون تی مستقل مربوط به جنسیت در مورد عوامل انگیزه        ۵۳

جدول ۱۱: تجزیه و تحلیل داده ها در مورد عوامل انگیزنده معنادار                      ۵۴

جدول ۱۲: نتایج تحلیل واریانس مقایسه سطوح مختلف تحصیلی با عوامل ایجاد انگیزش   ۵۴

جدول ۱۳: نتایج تحلیل واریانس مقایسه سوابق مختلف خدمت با عوامل ایجاد انگیزش  ۵۵

جدول ۱۴: نتایج تحلیل واریانس مقایسه سطوح مختلف سنی با عوامل ایجاد انگیزش    ۵۶

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزه شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ
دانلود:  
قیمت محصول:   8800 تومان
تعداد صفحه:   82 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<