امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی جایگاه مطالعه و ورزش در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر دوره دبیرستان
کد محصول:   507
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   115 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   9.134 مگابایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی جایگاه مطالعه و ورزش در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر دوره دبیرستان
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   115 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی جایگاه مطالعه و ورزش در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر دوره دبیرستان

این تحقیق به بررسی اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر دوره دبیرستان می پردازد. لذا ابتدا سعی شده تا اوقات فراغت و فرصتهای فراغتی تشریح سپس محدودیت های فراغتی جوانان تحلیل و بررسی شود.

فعالیتهای اوقات فراغت از چنان اهمیتی برخور دارند که کارشناسان از آن به مثابه آئینه فرهنگ یک جامعه یاد میکنند. به این معنا که چگونگی گذران اوقات فراغت افراد یک جامعه به میزان زیادی معرف خصوصیات فرهنگی آن جامعه است این تحقیق با روش پیمایشی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است.

با توجه به آزمون T و ضرائب همبستگی و تحلیل واریانس نتایج زیر بدست آمد: بین میزان مطالعه غیردرسی و همچنین بین موضوعات مطالعه غیردرسی پسران و دختران دانش آموز دوره متوسطه تفاوت معنی دار آماری وجود ندارد، بین میزان مطالعه و اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر تفاوت معنی داری وجود دارد. بین متغیرهای مستقل پرداختن به ورزش اعضای خانواده، برخورداری دانش آموزان از تسهیلات ورزشی شهر (سالن ورزشی، پارک و چمن ورزشی) و میزان ورزش دانش آموزان دوره متوسطه رابطه معنی داری وجود دارد.

دیدگاه دانش آموزان از فضاهای ورزشی

فضای مناسب از دیدگاه دانش آموزان در عرصه شهری اعم از پارک و چمن ورزشی، سالن ورزشی، کتابخانه عمومی کافی نمی باشد. از آن جا که اوقات فراغت دانش آموزان هم افزایش یافته و هم از شکل انفعالی و درون خانگی به شکل فعالانه و برون خانگی تغییر یافته چنانچه برنامه ریزان به نیازهای فراغتی جوانان توجه و در جهت گسترش فضاها و تسهیلات فراغتی مورد نیاز اقدام نمایند امکان حضور سالم، فعالانه و خلاقانه و غیر آسیب زای جوانان در عرصه های عمومی شهری فراهم خواهد شد.

بین درآمد خانواده، دسترسی دانش ­آموزان به کتابخانه شخصی و میزان مطالعه غیر درسی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. بین پایه تحصیلی و میزان مطالعه غیر درسی و پرداختن به ورزش دوستان با میزان پرداختن دانش آموزان به ورزش رابطه معنی داری وجود ندارد.

علل موفقیت کشورهای پیشرفته جهان

نگاهی گذرا به علل موفقیت کشورهای پیشرفته جهان، مبین این واقعیت است که بخش عظیمی از این موفقیتها مرهون توجه به نسل جوان آن کشورها و سرمایه گذاری در جهت رشد و شکوفای استعدادهای آنان بوده است؛ زیرا کودکان و نوجوانان همیشه به عنوان عظیم ترین سرمایه ها و ذخایر معنوی کشور مطرح هستند.

متأسفانه از آنجا که برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در جامعه ما هنوز جایگاه واقعی را پیدا نکرده و از وضعیت نامطلوبی برخوردار است باید برای ایجاد رغبت و عادت در جوانان به مطالعه و کتابخوانی و پرداختن به ورزش چاره ای اندیشید. مسلم است که مطالعه و ورزش می تواند در رشد و بالندگی جوانان موثر واقع شود.

با نگاهی اجمالی به پیشرفت کشور های توسعه یافته در می یابیم که تحولات عظیم فرهنگی اقتصادی و صنعتی آنان مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی به مطالعه و پژوهش، توسعه و تجهیز کتابخانه ها، ایجاد فرهنگ مطالعه و … می باشد. اما در کشور ما هنوز به مطالعه به عنوان یک نیاز مطرح دائمی نگاه نمی شود. (رستمی: ۱۳۸۰). از آن جایی که دوره تحصیلی متوسطه در نظام آموزشی یکی از دوره های حساس و اثر بخش در امر توسعه اقتصادی، اجتماعی و … کشورها می باشد، توجه به مسائل این دوره مخصوصاََ میزان مطالعه و عوامل موثر بر آن برای گام نهادن به سوی توسعه و پیشرفت ضروری به نظر می رسد.

تفریح و چگونگی گذران اوقات فراغت

امروزه تفریح و چگونگی گذران اوقات فراغت دانش آموزان وسیله ای مؤثر برای پرورش قوای فکری- جسمی و اخلاقی افراد است. به عقیده افروز: (اوقات فراغت حساس ترین، ارزشمندترین و پربارترین اوقات زندگی آدمی است. این اوقات مانند شمشیر دو دمی است که یک لبه آن می تواند زمینه ساز خلاقیت و هنرآرایی و لبه دیگر آن عاملی در جهت گرایش به بزهکاری و آسیب اجتماعی باشد برنامه‌ریزی اوقات فراغت نمی تواند چیزی مستقل و بی ارتباط با سایر اوقات باشد بلکه باید در کنار برنامه کلان زندگی مفید راهگشا و زمینه ساز باشد. در غیر این صورت خواه و ناخواه بخش هایی از عمر پر ارزش انسان در وادی پوچی و بی ثمری از بین می رود و صرف کارهای بیهوده می گردد. مطالعه و ورزش می تواند اوقات فراغت افراد جامعه، خصوصاً دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهد.

عادت به مطالعه مستمر و مفید بخصوص برای جوانان یک نیاز اساسی در آموزش و پرورش کشور است. لازم است اولیاء دانش آموزان و مسئولان دبیرستان ها و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با هدف به هنگام کردن اطلاعات خود و آشنایی با یافته های پژوهشی محققان و متخصصان در این امر مهم اقدام نمایند. یافتن راهی مناسب برای آموزش اولیاء با شیوه های تخصصی و ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه کتب غیر درسی امری ضروری به نظر می رسد.

شکوفایی استعدادهای جامعه

کمال مطلوب اجتماعی در این مورد آن است که تمام وسایل مادی، معنوی و فضای سالم جهت بهره‌ جویی عمومی  آماده شود و با حذف زمینه های فقر اقتصادی، فرهنگی، تربیتی انگیزه‌های سالم در میان طبقات مختلف جامعه پرورش یابد. جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان جوانان دانش آموز خصوصاً در مقطع دبیرستان که جامعه شدیداً نیاز به رشد و بالندگی و شکوفایی استعدادهایشان دارد باید خانواده و مسئولین با همکاری یکدیگر برنامه ریزیهای موثر داشته باشند تا از این اوقات بهره کافی عاید این قشر گردد.

لذا تحقیق حاضر سعی در شناسایی میزان و نوع گرایش های مطالعه دانش آموزان دوره متوسطه و عوامل موثر بر آنها را از دیدگاه دانش آموزان دارد. امید است نتایج تحقیق مورد استفاده مسئولان و برنامه ریزان در راه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ورزش همگانی قرار گیرد.

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۱

بیان مسئله………………………………………………………………………………………… ۳

اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………….. ۵

فواید کاربردی…………………………………………………………………………………. ۹

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………. ۱۱

فصل دوم: ادبیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۱۲

تاریخچه……………………………………………………………………………………….. ۱۳

سیر تحول مفهوم اوقات فراغت……………………………………………………………. ۱۳

تحول تاریخی مربوط به نحوه گذران اوقات فراغت…………………………………… ۱۳

زمینه های تاریخی و اجتماعی توجه به موضوع فراغت در ایران                           ۱۷

برنامه جامع ساماندهی امور جوانان……………………………………………………….. ۱۸

منشور برنامه اوقات فراغت جوانان………………………………………………………… ۱۹

شیوه نامه اجرایی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان ……………………………….. ۲۰

وظایف کارگروههای تخصصی…………………………………………………………… ۲۱

پیشینه های تحقیق……………………………………………………………………………. ۲۴

۱- پیشینه داخلی……………………………………………………………………………… ۲۴

۲- پیشینه های خارجی……………………………………………………………………… ۲۸

مبانی نظری……………………………………………………………………………………. ۳۰

ریشه شناسی واژه اوقات فراغت…………………………………………………………… ۳۰

فقدان نظریه اوقات فراغت………………………………………………………………….. ۳۰

نظریات در باب اوقات فراغت…………………………………………………………….. ۳۱

نظریه رشد…………………………………………………………………………………….. ۳۲

نظریه نهادی…………………………………………………………………………………… ۳۳

نظریه طبیعت گرایی…………………………………………………………………………. ۳۴

دیدگاهها در باب اوقات فراغت…………………………………………………………… ۳۵

دیدگاه اسلام…………………………………………………………………………………. ۳۵

دیدگاه انسانگرایی…………………………………………………………………………… ۳۵

دیدگاه سمز و کلر…………………………………………………………………………… ۳۶

دیدگاه نومیر………………………………………………………………………………….. ۳۶

دیدگاه سیریل اسمیت………………………………………………………………………. ۳۸

روابط اوقات فراغت با امور زندگی………………………………………………………. ۴۰

تاریخچۀ تفریح خانوادگی…………………………………………………………………. ۴۰

اوقات فراغت و خانواده…………………………………………………………………….. ۴۱

فعالیتهای اوقات فراغت مردان و زنان…………………………………………………….. ۴۱

اوقات فراغت و آموزش…………………………………………………………………….. ۴۳

تأثیر آموزش روی رفتار اوقات فراغت…………………………………………………… ۴۳

اهداف وسیعتر تحصیلات………………………………………………………………….. ۴۴

آموزش برای گذران اوقات فراغت……………………………………………………….. ۴۵

آموزش به عنوان گذران اوقات فراغت…………………………………………………… ۴۵

آموزش دراز مدت…………………………………………………………………………… ۴۵

قرابت اوقات فراغت و مذهب……………………………………………………………… ۴۶

اوقات فراغت و بازی………………………………………………………………………… ۴۷

کار و اوقات فراغت…………………………………………………………………………. ۴۷

مروری بر پیشینه ها…………………………………………………………………………… ۵۱

کارکردهای مستقیم اوقات فراغت………………………………………………………… ۵۱

چهارچوب نظری تحقیق……………………………………………………………………. ۵۵

فرضیات پژوهش…………………………………………………………………………….. ۶۱

مدل تحقیق……………………………………………………………………………………. ۶۲

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۶۳

روش تحقیق…………………………………………………………………………………… ۶۴

جامعه آماری………………………………………………………………………………….. ۶۴

امکانات دستگاههای دولتی و عمومی شهر اوز برای گذراندن اوقات فراغت         ۶۴

روش نمونه گیری……………………………………………………………………………. ۶۷

نمونه آماری…………………………………………………………………………………… ۶۸

روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………… ۶۸

تعریف مفاهیم………………………………………………………………………………… ۶۹

تعریف نظری (مفهومی) متغیرها…………………………………………………………… ۶۹

تعریف عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………… ۷۰

تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق…………………………………………………….. ۷۳

فصل چهارم: توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۷۴

الف: آمارهای توصیفی……………………………………………………………………… ۷۴

توصیف داده ها………………………………………………………………………………. ۷۴

ب: آمار استنباطی (آزمون فرضیات)……………………………………………………… ۸۹

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه…………………………………………………………………………………………. ۱۰۳

نتایج تحقیق…………………………………………………………………………………. ۱۰۴

محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………….. ۱۰۶

پیشنهادات……………………………………………………………………………………. ۱۰۷

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………. ۱۰۹

ضمائم

پرسشنامه…………………………………………………………………………………….. ۱۱۱

فهرست جداول

جدول ۱-۲: سه طبقه بندی از گونه های فراغت – سزالای و کاپلان                    ۳۲

جدول ۱-۱: شاخص های مرکزی و پراکندگی سن پاسخگو، سن مادر و سن پدر ۷۴

جدول ۱-۲: توزیع فراوانی براساس درآمد خانواده……………………………………. ۷۶

جدول ۱-۳: توزیع فراوانی نوع کتاب براساس جنسیت……………………………….. ۷۷

جدول ۱-۴: توزیع فراوانی نوع مجله براساس جنسیت………………………………… ۷۸

جدول ۱-۵: شاخص های مرکزی و پراکندگی سن پاسخگو، سن مادر و سن پدر ۸۱

جدول ۱-۶: توزیع فراوانی براساس امکانات مطالعه در سطح شهر                       ۸۴

جدول ۱-۷: توزیع فراوانی براساس در اختیار داشتن لوازم ورزشی                       ۸۵

جدول ۱-۸: توزیع فراوانی براساس میزان ورزش اعضای خانواده                        ۸۶

جدول ۱-۹: توزیع فراوانی براساس میزان اوقات فراغت دانش آموزان دوستان……. ۸۶

جدول ۱-۱۰: توزیع فراوانی براساس امکانات ورزشی……………………………….. ۸۷

جدول ۲-۱: آزمون T دو گروه مستقل بین جنسیت و مطالعه غیردرسی                 ۸۹

جدول ۲-۲: میانگین و انحراف معیار جنسیت و مطالعه غیردرسی                         ۸۹

جدول ۲-۳: آزمون T دو گروه مستقل بین جنسیت و میزان ورزش                       ۸۹

جدول ۲-۴: میانگین و انحراف معیار جنسیت و میزان ورزش………………………… ۹۰

جدول ۲-۵: آزمون T دو گروه مستقل بین جنسیت و موضوعات مطالعه غیردرسی ۹۰

جدول ۲-۶: میانگین و انحراف معیار جنسیت و موضوعات مطالعه غیردرسی         ۹۰

جدول ۲-۷: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین درآمد خانواده و میزان مطالعه غیردرسی…………………………………………… ۹۱

جدول ۲-۸: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین درآمد خانواده و ورزش دانش آموزان……………………………………………… ۹۲

فهرست جداول

جدول ۲-۹: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین دسترسی به کتابخانه شخصی و مطالعه غیر درسی……………………………….. ۹۳

جدول ۲-۱۰: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین دسترسی به کتابخانه عمومی و مطالعه غیردرسی…………………………………. ۹۴

جدول ۲-۱۱: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین برخورداری از تسهیلات ورزشی و میزان ورزش…………………………………. ۹۵

جدول ۲-۱۲: آزمون تحلیل واریانس یک طرفه F بین پایه تحصیلی و میزان ورزش ۹۶

جدول ۲-۱۳: آزمون تحلیل واریانس یک طرفه F بین پایه تحصیلی و مطالعه غیردرسی       ۹۶

جدول ۲-۱۴: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین میزان ورزش اعضای خانواده و میزان اوقات فراغت دانش آموزان                 ۹۷

جدول ۲-۱۵: آزمون تحلیل واریانس یک طرفه F:

بین میزان ورزش دوستان و میزان ورزش دانش آموزان……………………………….. ۹۸

جدول ۲-۱۶: جنسیت دانش آموزان و میزان دسترسی آنان به:

اینترنت و کافی نت / تفاوت (توصیفی)………………………………………………….. ۹۸

جدول ۲-۱۷: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین سن والدین و میزان ورزش دانش آموزان……………………………………………. ۹۹

جدول ۲-۱۸: آزمون ضریب همبستگی پیرسون:

بین سن والدین و میزان مطالعه غیردرسی دانش آموزان……………………………… ۱۰۱

فهرست نمودار

نمودار ۱-۱: هیستوگرام براساس سن پاسخگو………………………………………….. ۷۵

نمودار ۱-۲: هیستوگرام براساس سن مادر………………………………………………. ۷۵

نمودار ۱-۳: هیستوگرام براساس سن پدر……………………………………………….. ۷۶

نمودار ۱-۴: توزیع فراوانی براساس درآمد خانواده……………………………………. ۷۶

نمودار ۱-۵: توزیع فراوانی نوع کتاب براساس جنسیت………………………………. ۷۷

نمودار ۱-۶: توزیع فراوانی مجله اجتماعی براساس جنسیت………………………….. ۷۸

نمودار ۱-۷: توزیع فراوانی مجله طنز و رفاهی براساس جنسیت                           ۷۹

نمودار ۱-۸: توزیع فراوانی مجله خانوادگی براساس جنسیت………………………… ۷۹

نمودار ۱-۹: توزیع فراانی مجله علمی و آمزوشی براساس جنسیت                       ۷۹

نمودار ۱-۱۰: توزیع فراوانی مجله سیاسی براساس جنسیت………………………….. ۸۰

نمودار ۱-۱۱: توزیع فراوانی مجله اقتصادی براساس جنسیت………………………… ۸۰

نموددار ۱-۱۲: توزیع فراوانی مجله ورزشی براسا جنسیت……………………………. ۸۰

نمودار ۱-۱۳: هیستوگرام براساس روزانه چقدر ورزش می کنید؟                        ۸۲

نمودار ۱-۱۴: هیستوگرام براساس روزانه چقدر روزنامه مطالعه می کنید؟             ۸۲

نمودار ۱-۱۵: هیستوگرام براساس روزانه چقدر کتاب مطالعه می کنید؟               ۸۳

نمودار ۱-۱۶: هیستوگرام براساس روزانه چقدر مجله مطالعه می کنید؟                 ۸۳

نمودار ۱-۱۷: توزیع فراوانی براساس امکانات مطالعه در سطح شهر                     ۸۵

نمودار ۱-۱۸: توزیع فراوانی براساس در اختیار داشتن لوازم ورزشی                    ۸۵

فهرست نمودار

نمودار ۱-۱۹: توزیع فراوانی براساس میزان ورزش دوستان………………………….. ۸۷

نمودار ۱-۲۰: توزیع فراوانی براساس امکانات ورزشی……………………………….. ۸۸

نمودار ۲-۱: پراکنش بین درآمد خانواده و میزان مطالعه غیردرسی                       ۹۱

نمودار ۲-۲: پراکنش بین درآمد خانواده و ورزش دانش آموزان                         ۹۲

نمودار ۲-۳: پراکنش بین دسترسی به کتابخانه شخصی و مطالعه غیردرسی          ۹۳

نمودار ۲-۴: پراکنش بین دسترسی به کتابخانه عمومی و مطالعه غیر درسی           ۹۴

نمودار ۲-۵: پراکنش بین برخورداری از تسهیلات ورزشی و میزان ورزش            ۹۵

نمودار ۲-۶: پراکنش بین میزان ورزش اعضای خانواده و میزان اوقات فراغت دانش آموزان  ۹۷

نمودار ۲-۷: جنسیت دانش آموزان و میزان دسترسی آنان به اینترنت و کافی نت   ۹۹

نمودار ۲-۸: پراکنش بین میزان سن مادر و میزان ورزش دانش آموزان               ۱۰۰

نمودار ۲-۹: پراکنش بین میزان سن پدر و میزان ورزش دانش آموزان                ۱۰۰

نمودار ۲-۱۰: پراکنش بین میزان سن مادر و میزان مطالعه غیردرسی دانش آموزان ۱۰۱

نمودار ۲-۱۱: پراکنش بین میزان سن پدر و میزان مطالعه غیردرسی دانش آموزان ۱۰۲

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی جایگاه مطالعه و ورزش در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر دوره دبیرستان
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   115 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<