امروز :سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان
کد محصول:   1117
قیمت محصول:   6800 تومان
تعداد صفحه:   83 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   393 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان
توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
دانلود فایل در پایین صفحه دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات

دانلود پایان نامه بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان

در این تحقیق به بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان پرداخته شده است. اضطراب اجتماعی اضطرابی است که خصوصاً هنگام برخوردهای اجتماعی متقابل افراد با یکدیگر بوجود می آید افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند با افزایش مسائل روانی، ناتوانی در تمرکز حواس و حالتهای عصبی روبرو هستند. اشخاص دچار اضطراب های اجتماعی به منبع ناراحتی خود که برخوردهای اجتماعی است که اکنون یا بزودی با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند. اگر چه هر کسی گاهی حداقل کمی از مصاحبه ای که قرار است در آن شرکت کند دچار حالت عصبی می شود. در واقع یعنی هر یک از ما در اضطراب ها قرار می گیریم، اضطراب اجتماعی مانند خیلی از مسائلی است که روانشناسان و محققین ارتباطات در آن به تحقیق مشغول هستند.

اگر چه برخی از روانشناسان بین اضطراب های اجتماعی و نظریه های فوق تفاوتی قایل هستند. اما بیشتر محققین امروزه اصطلاح اضطراب اجتماعی را با خجالت زدگی هم معنی بکار می برند. نظریه های اضطراب زمانی وحشت در اثر ظهور در مقابل دیگران اغلب به عنوان نمونه های خاص برای نظریه اضطرابها عنوان می شود. علاوه بر این بررسی های آماری نشان می دهد بین اضطراب اجتماعی و خجالت زدگی و دیگر نظریه ها ارتباط همبستگی وجود دارد. بنابراین ما اصطلاح اضطراب و خجالت زدگی را می توانیم در این مقاله بجای همدیگر بکار ببریم.

به هر حال باید توجه داشت که اضطراب اجتماعی را نباید با درونگرایی همانند دانست. در حالیکه درونگراها اغلب بجای حضور در اجتماع با خودشان تنها هستند. بیشتر اشخاصی که دچار اضطراب اجتماعی هستند از خجالت زدگی متنفر‌اند. تقریباً دو سوم این اشخاص در یک تحقیق، خجالتی بودن خود را یک مشکل واقعی بیان نمودند و یک چهارم این افراد تمایل خود را برای یافتن راه حل این مشکل بیان نمودند.

اشخاص مبتلا به اضطرابهای اجتماعی

اشخاصی که از اضطراب های اجتماعی رنج می برند در موقعیت های اجتماعی که قرار می گیرند دچار مشکل می شوند. این اشخاص می گویند هنگامیکه مجبور به گفتگو با دیگران هستند دچار حالت عصبی و احساس نامطلوبی می شوند. آنان به نظر دیگران نسبت به خودشان توجه دارند. آنان وقتی که با افراد جدید آشنا می شوند و یا مجبور هستند در مقابل حضار صحبت کنند خیلی خجالتی می شوند. اغلب این افراد فکر می کنند ممکن است کارشان اشتباه باشد و یا احمقانه بنظر آید. اشخاص خجالتی اغلب دچار لکنت زبان می شوند، در گفتار دچار اشتباه می شوند، علائم عصبی در ظاهرشان دیده می شود، مانند عرق ریختن و لرزش بدن. این احساسات فقط در ذهن اشخاص اضطراب اجتماعی نیست.

اشخاصی که با افراد خجالتی ارتباط برقرار می‌کنند آنان را افراد عصبی و بازداشته شده از احساسات و نیز غیردوستانه می‌دانند. اشخاص خجالتی احتمالاً در موقعیتهای اجتماعی نسبت به بیشتر مردم در آنچه که می‌گویند یا انجام می‌دهند دچار خجالت و دست‌پاچگی می‌شوند و احتمالاً به همین علت است که اشخاص خجالتی نسبت به اشخاص غیر خجالتی بیشتر دچار سرخی صورت در اثر خجالت می‌‌شوند.

اشخاص مضطرب اجتماعی گاهی به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند ارتباط برقرار کنند و منظور خودشان را به دیگران انتقال دهند. اشخاص خجالتی می‌گویند که گاهی دچار حالت عصبی و خجالتی هستند که نمی‌توانند فکر کنند تا چیزی برای گفتن پیدا کنند آنان ممکن است گفتگو را به سکوت بکشانند که این امر برای آنان خیلی ناراحت کننده می‌باشد. افراد مضطرب اجتماعی قبل از صحبت کردن و یا بعد از صحبت کردن در مقابل حضار دچار بالاترین سطح اضطراب می‌شوند.

هدف از تحقیق، اهمیت مسأله

بر کسی پوشیده نیست که آموزش و پرورش در جهت رشد و تعالی جامعه نقش کلیدی و حیاتی دارد لذا در بسیاری از جوامع پیوسته قدمهای حساب شده‌ای در جهت گسترش کمی و کیفی مراکز آموزشی برداشته می‌شود. این در حالی است که ما نه تنها در حال حاضر با کمبود چنین مراکزی در اکثر شهرهای کشورمان بخصوص شهرستانها مواجه هستیم بلکه رشد روزافزون جمعیت باعث می‌شود که این کمبود هر روز بیش از روز گذشته محسوس و ملموس باشد.

به مقتضای فعالیتهایی که در آموزش و پرورش داریم ، ملاحظات و شناخت نسبی از نقاط قوت و ضعف این مجموعه مخصوص اضطراب اجتماعی که امکان دارد در مورد نوجوانان ما صدق کند ضرورتاً ما را بر آن داشت تا موضوع مطرح شده را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم. از آنجایی که بر این اعتقادیم آموزش و پرورش اساسی‌ترین سنگ بنای آینده جامعه را بنیان می‌نهد، اضطراب مانع بروز خلاقیت و رشد شکوفائی استعدادهای دانش آموزان میشود . یک موقعیت فشارزا باعث می‌گردد تا رفتارهای هیجان زا بروز کند و از یک سازش منطقی با محیط به دور باشند.

اضطراب و فشار روانی

هر فردی در زندگی خود گاه گاهی اضطراب را تجربه کرده است. اضطراب یک احساس ناخوشایندی از ترس و بیم است که همراه با یک یا چندین عکس‌العمل فیزیولوژیکی مانند طپش قلب و عرق است. بعضی از افراد اغلب بطور نامحسوسی مضطرب هستند که بعنوان ویژگی و ضعف اضطراب نامیده می شود. وقتی که اضطراب فقط در یک موقعیت و وضعیت خاصی تجربه می شود آن را اضطراب و نگرانی وضعیت می نامند. انواع آزمودنی های روان شناختی و فیزیولوژیکی جهت سنجش اضطراب وجود دارد و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بعضی از این آزمودنی ها جهت پیش بینی و چگونگی عکس العمل یک فرد در تجارب و آزمایش های شرطی شدن، یادگیری حرف و مشاغل و امتحانات مورد استفاده قرار می گیرد.

فشار روانی خیلی شبیه به اضطراب است. مفهوم استرس یا فشار روانی در ابتدا جهت توضیح چگونگی عکس العمل بدن در مقابل بیماریها، صدمه ها و یا سایر ضربه ها و ناراحتی ها بکار برده می شود اما بعدها به مواردی که فرد آنها را بعنوان عوامل تهدید‌کننده برای خود می داند نیز شامل می شود.

علاوه بر عکس العملهای فیزیولوژیکی که همراه با فشار روانی است، تعدادی از عکس العملهای هیجانی نیز قبل از خشم، غمگینی نیز همراه با فشار روانی است. منظومه فعالیت های شدید که تحت عنوان رفتار نوع A شناخته ‌شده اند به خصوص دارای ویژگی فشار روانی هستند. کسانی که دارای چنین رفتاری هستند، در معرض خطر ابتلا به امراض قلبی قرار دارند. اینگونه افراد به احتمال قوی، مردمانی ناراضی هستند که نیاز مبرمی به کنترل کردن و مهار کردن تمام مردم و تمام اشیاء و امور را دارند و اغلب با کسانی که با آنها برخورد می کنند به مخالفت بر می خیزند.

بروز اضطراب

کسانی که اضطراب را بطور معمول تجربه می کنند قادر نیستند، سرچشمه و علت آنرا تشخیص دهند. اما سعی و تلاش می کنند که علت و منبع این احساس اضطراب را دریابند. مردم اغلب اضطراب خود را به چیزی نسبت می دهند که ممکن است علت و سرچشمه آن اضطراب باشد و یا نباشد. بعنوان نمونه خانمی که می خواهد برای گروهی از مردم سخنرانی کند، دچار اضطراب می شود ممکن است اضطراب خود را به صحبت کردن و سخنرانی کردن نسبت بدهد هر چند اگر از این خانم سؤال شود که چه چیزی در سخنرانی وجود دارد که شما را دچار اضطراب کرده است؟ احتمالاً جواب خواهد داد:» من نمی دانم« من فقط مضطربم، این نوع عکس العمل‌ها گاهی اوقات وحشت صحنه نامیده می شود، اما در گفتگوهای عامیانه و عمومی اضطراب اصطلاح مناسبی برای آن است.

کاهش اضطراب

اضطراب بالا نه تنها بسیار ناراحت کننده است بلکه همچنین مزاحمتی در مطالعه کردن، کارکردن، و سایر فعالیتها و وظایف زندگی روزمره ایجاد می کند بدین دلیل اضطراب بالای مزمن بعنوان یک اختلال روانی شناخته شده نیاز به درمان دارد. همانطور که قبلاً گفتیم اضطراب دو جنبه دارد: یکی جنبۀ فیزیولوژیکی و دیگری جنبۀ شناختی. این دو جنبه چنان با هم ارتباط دارند که اگر دارویی تجویز شود که میزان ضربان قلب را افزایش دهد، فرد احساس اضطراب خواهد کرد و برعکس اگر باعث شویم که فردی مضطرب شود (مثلاً با نشان دادن یک فیلم ترسناک) میزان ضربان قلبش افزایش خواهد یافت. بنابراین روش درمانی که برای کاهش اضطراب در نظر گرفته می شود می تواند از طریق تأثیر بر هر یک از جنبه های فیزیولوژیکی یا شناختی و یا تأثیر بر هر دوی آنها بگذارد.

برای درمان اضطراب با تکیه بر جنبه فیزیولوژیکی آن دو روش وجود دارد: یکی از این روشها برای کاهش اضطراب تجویز دارو است. روش دیگر این است که به فرد مضطرب شیوه آرام بخش عمیق عضلانی را بیاموزیم. هر دوی این روشها این ایراد را دارند که تنها تا زمانی که به کار گرفته می شود می توانند اضطراب را کاهش دهند و به محض آن که فرد مصرف دارو و یا تمرین آرام بخشی عضلانی را متوقف سازد، اضطراب دوباره باز می گردد آنچه که مورد نیاز است روشی است که اضطراب را تا سطح قابل تحمل و تسهیل کننده امور و فعالیتها کاهش داده و بتواند این سطح را پس از ختم درمان نیز حفظ کند.

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله (موضوع تحقیق)…………………………………………………………………… ۴

ویژگیهای اشخاص مبتلا به اضطرابهای اجتماعی………………………………………… ۴

توضیح اضطراب اجتماعی……………………………………………………………………. ۸

موقعیتهای از قبیل………………………………………………………………………………. ۸

هدف از تحقیق، اهمیت مسأله……………………………………………………………… ۱۲

بیان مسئله پژوهش……………………………………………………………………………. ۱۳

فرضیه…………………………………………………………………………………………… ۱۳

متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………….. ۱۳

تعریف اضطراب……………………………………………………………………………… ۱۳

فصل دوم

اضطراب و فشار روانی………………………………………………………………………. ۱۷

اجزای اضطراب………………………………………………………………………………. ۱۷

بروز اضطراب…………………………………………………………………………………. ۱۹

پیامدهای اضطراب…………………………………………………………………………… ۲۰

انواع اضطراب………………………………………………………………………………… ۲۱

اضطراب موقعیتی…………………………………………………………………………….. ۲۱

اضطراب خصیصه ای……………………………………………………………………….. ۲۲

موقعیتهای برانگیزنده اضطراب…………………………………………………………….. ۲۲

اندازه گیری اضطراب……………………………………………………………………….. ۲۳

اضطراب امتحان………………………………………………………………………………. ۲۵

مقیاس………………………………………………………………………………………….. ۲۶

کاهش اضطراب……………………………………………………………………………… ۲۷

رفتار درمانی…………………………………………………………………………………… ۲۹

درمان شناختی – رفتاری……………………………………………………………………. ۲۹

بحران اضطراب در نوجوانی……………………………………………………………….. ۳۱

دیدگاههای نظری دربارۀ روانشناختی اضطراب………………………………………… ۳۳

زیگموند فروید……………………………………………………………………………….. ۳۳

ملانی کلاین………………………………………………………………………………….. ۳۵

آنافروید………………………………………………………………………………………… ۳۷

حساسیت مفرط……………………………………………………………………………….. ۳۹

هارتمن، کریس و لومن شتاین…………………………………………………………….. ۳۹

رنه اشپیتز………………………………………………………………………………………. ۴۱

هری استاک سالیوان………………………………………………………………………… ۴۲

جان بالبی……………………………………………………………………………………… ۴۳

نظریه های اضطراب…………………………………………………………………………. ۴۵

اضطراب به عنوان یک تعارض ناهشیار………………………………………………….. ۴۵

اضطراب بعنوان پاسخ آموخته شده……………………………………………………….. ۴۶

اضطراب در معنای نداشتن کنترل…………………………………………………………. ۴۸

کنار آمدن با اضطراب………………………………………………………………………. ۴۹

مکانیسم های دفاعی…………………………………………………………………………. ۵۱

اضطراب طبیعی و اضطراب بیمارگونه……………………………………………………. ۵۳

اضطراب طبیعی………………………………………………………………………………. ۵۴

اضطراب بیمارگونه………………………………………………………………………….. ۵۴

اختلالات اضطرابی………………………………………………………………………….. ۵۴

حالت اضطراب……………………………………………………………………………….. ۵۵

اضطراب و یادگیری…………………………………………………………………………. ۵۷

علتهای رایج اضطراب……………………………………………………………………….. ۵۹

آشوب و اضطراب نوجوانی………………………………………………………………… ۶۱

سبب شناسی………………………………………………………………………………….. ۶۱

روانکاوی………………………………………………………………………………………. ۶۲

اضطراب در روانکاوی بسته به ماهیت نتایج ترسناک در چهار طبقه عمده             ۶۳

نظریه های رفتاری……………………………………………………………………………. ۶۴

نظریه های وجودی…………………………………………………………………………… ۶۵

نظریه های زیست شناختی………………………………………………………………….. ۶۶

فصل سوم

جامعۀ مورد تحقیق…………………………………………………………………………… ۶۸

روش نمونه گیری……………………………………………………………………………. ۶۸

ابزار تحقیق……………………………………………………………………………………. ۶۸

روش نمره گذاری……………………………………………………………………………. ۶۹

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………. ۷۱

روش محاسبه میانگینها………………………………………………………………………. ۷۴

روش محاسبه واریانسها……………………………………………………………………… ۷۴

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری……………………………………………………………………….. ۷۷

محدودیتها…………………………………………………………………………………….. ۷۸

پیشنهادات……………………………………………………………………………………… ۷۸

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………… ۷۹

نمونه پرسشنامه……………………………………………………………………………….. ۸۱

توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید
نام محصول:   پایان نامه بررسی تفاوت های جنسی در اضطراب اجتماعی نوجوانان
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد.
دانلود:  
قیمت محصول:   6800 تومان
تعداد صفحه:   83 صفحه - ورد: قابل ویرایش
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید
پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات
اگر خرید آنلاین نمی توانید انجام دهید با پشتیبانی تماس بگیرید.
>> توجه: برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو در بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید <<