امروز :یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
کد محصول:   1442
قیمت محصول:   13950 تومان
تعداد صفحه:   63 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   528 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
دانلود پایان نامه مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات اگر به هر دلیلی امکان خرید آنلاین را ندارید می توانید از طریق کارت به کارت و فایل مورد نظرتان را به ایمیلتان ارسال میکنیم..
دانلود:  
قیمت محصول:   13950 تومان
تعداد صفحه:   63 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

در این تحقیق به بررسی و مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر پرداخته شده، افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هشیار شده اند. استرس عموما به عنوان بیماری عظیم معاصر و بیماری جدید تمدن در نظر رفته می شود و بطور فزاینده ای فرض شده که استرس ما را به سمت آسیب پذیری بیشتر اختلالات روانی و جسمی هدایت می کند. رویدادهای مختلفی از قبیل تولد فرزند، از دست دادن یکی از والدین به علت مرگ یا طلاق، خروج فرزندان از کانون خانواده، بیکاری، مشکلات اقتصادی و … منجر به استرس می شوند و کنش روی فرد را در قلمرو اجتماعی، روانی، جسمی، تحصیلی و خانوادگی تحت تاثیر قرار می دهند.

هر شخص در طول زندگی خود به درجات در معرض موفقیت های استرس زای بالقوه قرار می گیرد. اما اعتقاد به اینکه فرد می تواند بر حوادث استرس زا تسلط داشته باشد کمک می کند به فرد که رویارویی خویش را تعیین کند و بر محیط خویش تاثیر گذار باشد و نتایج مورد علاقه را فراهم کند می تواند عامل مهمی در تعدیل و کاهش استرس باشد تا افراد بتوانند موثرتر و کارآمدتر عمل نمایند بنابراین با توجه به اهمیت مساله میزان استرس بین دانشجویان بومی و غیر بومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مورد مقایسه قرار گرفت.

روشهای پیشگیری از ایجاد استرس

هانس سلیه پدر تحقیقات در زمینه استرس، پرسشی را در انتهای کتاب معروف خود به نام فشار زندگی مطرح می کند او می گوید که بشر قادر است با مطالعات علمی پدیده استرس برنامه دقیقی جهت تنظیم رفتار خود طرح ریزی کند و در حدی که توان توسط آن از فشار های زندگی جلوگیری نمود و یا حداقل از شدت آن بکاهد، آیا با طرح این برنامه می توانیم بدون اینکه استرس حاصل از کشمکشها و تلاشهای بی خود را به خود هموار نمائیم دارای یک زندگی رضایت بخش و معنی دار بشویم.

سلیه به این مسئله مهم چنین پاسخ می دهد که هر فردی باید مشکلات خود را بر حسب خصوصیات خاص شخصیتی و محیطی خود حل ماید ولی اصولا دست یابی به قوانین کلی که روشن کننده نحوه تاثیر استرس بر روان و تن است هر فرد را در جلوگیری از استرس و یا مانع و یا رفع آنها مجهز تر می نمای بنابراین سلیه اهداف، قواعد و معیارهائی که برای رفتار سالم و پیشگیری از ایجاد استرس لازم است را به شدت تقسیم می کند.

واکنشهای استرس کلی

موجودات زنده تمایل به وحدت و کلیت خود دارند. اساس این وحدت رفتار جریانهای عصبی تهیج و منع است. این منع و تهیج شامل تمام اعضای بدن میشود و حالت فعلی شخص نیز در آن دخالت دارد. بنابراین، براساس اهمیت و اولویتی که فرد برای موضوعها قائل است بعضی کنشها یا عملها منع می شوند در حالی که بعضی دیگر تسهیل می گردند. مثلا به هنگام مشاجره اعمال مربوط به هضم و سایر اعمالی که مورد نیاز فوری نیست، کندتر شده، اعضائیکه برای افزایش فعالیت و کوشش بیشتر لازمند به حرکت در می آیند.

جریانهای تحریک و منع از طریق انعطاف پذیری لازم، فرد را برای مقابله با استرس آماده می سازند. تنها تحت شرایط غیر معمول یا غیر عادی است که عمل فرد به جای آنکه وحدت یافته و انسجام دار باشد، به صورت ناهماهنگ و پراکنده ظاهر می گردد. اعمال نامنظم، پراکنده، و ناهماهنگ ممکن است نتیجه اختلال دراعمال عالی مغزتوسط الک، دارو، و آسیب دیدگی باشند یا محصول فشار روانی فوق العاده.

طرح ده یا خود به خودی بودن واکنشهای استرس

واکنش نسبت به استرس ممکن است طبق نقشه و آگاهانه باشد، یا تا حدی آگاهانه و یا بدون آگاهی صورت پذیرد. مثلا گریه، صحبت تکراری و دلیل تراشی که برای ترمیم آسیب به کار کی روند ممکن است ناآگاهانه باشند. حتی اگرشخص از آنچه انجام می دهد آگاه باش، آکاهانه بدان فکر نکرده و طبق طرح و نقشه نبوده است در سطح روان شناختی ، کنشهای خود به خودی معمولا فرم عادت به خود می گیرند و واکنشهائی که در زمانی آگاهانه و طبق نقشه بوده اند دیگر توجه فرد را به خود جلب نمی کنند. در تمام موقعیتها، جز موقعیتهای عادی زندگی ، توانائی فرد برای سازش موثر و انتخاب واکنش مناسب به کوشش آگاهانه و انعطاف پذیری وی بستگی دارد.

ارزیابی وضعیت چگونگی استرس

کارشناسان ارتباطات جمعی برآورد کرده اند که یک فرد در هر ثانیه چندین ده هزار اثرحسی دریافت می کند( کلمن، ۱۹۷۲، ص ۱۲۱)بدین ترتیب ، یک جریان غربال کردن و از صافی گذراندن کارآمد لازم است تا مغز از انباشته شدن اطلاعات بی ربط در امان باشد و اطمینان حاصل شود که ضرورتهای سازشی ذی ربط ادراک شده اند. این جریان شامل طبقه بندی کردن حالات استرسی و ارزیابی کردن میزان تهدید آن است.

طبقه بندی کردن حالت استرس

وقتی که ضرورت سازگاری جدیدی ادراک شده شخص سریعا در جهت تعیین طبقه خاص آن مسئله براساس شباهتها و تفاوتهای آن با مسائل قبلی اقدام می کنند. این طبقه کردن بسیار مفید بوده عمل و وظیفه ارزیابی را بسیار آسان می سازد. هر چند ممکن است منبعی برای خطا نیز محسوب می شود، زیرا این احتمال وجود دارد که شخص مسئله ای را به جای آنکه براساس ویژگیهای خاص خود تجزیه و تحلیل نماید به دلیل شباهت با موقعیتهای گذشته خویش در طبقه ای قرار دهد و این ساده اندیشی منتهی به سهل انگاری بیش از اندازه درباره آن مسئله شود.

ارزیابی میزان تهدید استرس

چنان که می دانیم تهدید عبارت است از: پیش بینی خط در آینده و شدت آن متناسب است با میزان اسیب و زیانی که در ذهن شخص تصور می شود. به طور کلی، ارزیابی تهدید بستگی به ادراک موازنه نیروی استرس، میزان خطر آن، و آنچه فرد در برابر این خط می تواند انجام دهد یا منابع سازشی و قابل دسترسی وی، دارد. ارزیابی صحیح یا غیر صحیح تهدید، نکته بی اندازه مهمی است، زیرا ارزیابی غلط و ادرا نادرست آن آشکارا می تواند به عمیقتر کردن حالات استرس منتهی گردد.

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………… ۱

تعریف عملیاتی مفاهیم و اصطلاحات……………………………………………………… ۱

فصل اول و دوم: کلیات و ادبیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳

فرضیه …………………………………………………………………………………………… ۶

اهمیت تحقیق………………………………………………………………………………….. ۶

هدف تحقیق……………………………………………………………………………………. ۷

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………….. ۸

تعریف عملیاتی اصطلاحات…………………………………………………………………. ۸

تعریف نظری استرس………………………………………………………………………….. ۸

تعریف استرس…………………………………………………………………………………. ۹

مدل تحریک بیش از حد………………………………………………………………….. ۱۴

ارزیابی شناختی……………………………………………………………………………… ۱۵

برانگیختگی استرسورها…………………………………………………………………….. ۱۶

– پاسخ استرسی……………………………………………………………………………… ۱۷

– حوادث زندگی…………………………………………………………………………… ۱۸

– تعارض یا کشمکش……………………………………………………………………… ۱۹

– ناکامی……………………………………………………………………………………… ۲۰

– کمبودها……………………………………………………………………………………. ۲۰

– از دست دادن……………………………………………………………………………… ۲۰

– شکست…………………………………………………………………………………….. ۲۱

– بی معنایی در زندگی…………………………………………………………………….. ۲۱

– فشارهای مربوط به زندگی مدرن………………………………………………………. ۲۲

مدل های استرس…………………………………………………………………………….. ۲۳

مدل مبتنی بر محرک……………………………………………………………………….. ۲۴

مدل مبتنی بر تأثیر متقابل…………………………………………………………………… ۲۵

الگوی جنبه پردازی…………………………………………………………………………. ۲۷

انواع استرس………………………………………………………………………………….. ۳۰

روشهای پیشگیری از ایجاد استرس………………………………………………………. ۳۱

الف) واکنشهای استرس کلی……………………………………………………………… ۳۲

ب) واکنشهای استرس اقتصادی………………………………………………………….. ۳۳

ج) طرح ده یا خود به خودی بودن واکنشهای استرس………………………………… ۳۵

د) واکنشهای استرس برانگیزاننده هیجان………………………………………………… ۳۶

گامهایی که در واکنشهای استرس……………………………………………………….. ۳۸

ارزیابی وضعیت چگونگی استرس……………………………………………………….. ۳۸

۱- طبقه بندی کردن حالت استرس……………………………………………………… ۳۹

۲- ارزیابی میزان تهدید استرس………………………………………………………….. ۳۹

بررسی و تصمیم گیری برای رفع استرس……………………………………………….. ۴۰

الگوهای سازشی…………………………………………………………………………….. ۴۰

واکنش های دفاعی جهت دار…………………………………………………………….. ۴۱

سازگاری با استرس…………………………………………………………………………. ۴۲

موقعیتهای استرس زای روانی……………………………………………………………… ۴۳

فشارهای روانی زودگذر…………………………………………………………………… ۴۵

اصول کلی واکنشهای استرس…………………………………………………………….. ۴۵

فصل سوم: روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه………………………………………………………………………….. ۴۹

حجم نمونه…………………………………………………………………………………… ۴۹

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………… ۴۹

ابزار اندازه گیری تحقیق……………………………………………………………………. ۵۰

روش تحقیق………………………………………………………………………………….. ۵۱

فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………….. ۵۳

تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………… ۵۴

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………. ۵۹

پیشنهادات…………………………………………………………………………………….. ۶۱

محدودیتها……………………………………………………………………………………. ۶۱

منابع و مأخذ

فهرست منابع و مأخذ……………………………………………………………………….. ۶۲

پرسشنامه………………………………………………………………………………………. ۶۳

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه مقایسه استرس دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
دانلود:  
قیمت محصول:   13950 تومان
تعداد صفحه:   63 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<