امروز :پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی میزان آگاهی معلمان مدارس استثنایی از پدیده صرع و مراقبتهای ویژه کودکان در شهرستان مرند
کد محصول:   620
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   96 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   1.527 مگابایت
پسورد:   ندارد
دانلود دانلود پایان نامه بررسی میزان آگاهی معلمان مدارس استثنایی از پدیده صرع و مراقبتهای ویژه کودکان در شهرستان مرند
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   96 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی میزان آگاهی معلمان مدارس استثنایی از پدیده صرع و مراقبتهای ویژه کودکان

عدم آگاهی معلمان از پدیده صرع و وقوع حمله های صرع بدون اینکه معلم قادر به کنترل و اجرای اقدامات ویژه حمایتی در مقابل این پدیده باشد خسارات جبران ناپذیری را در محیط تربیتی به ارمغان می آورد.

صرع یکی از عوارض شایع می باشد که عده زیادی از افراد جامعه به طریقی درگیر آن می باشند و عده قابل توجهی از این بیماران دارای مشکلات روانی و اجتماعی هستند. میزان شیوع این پدیده در سنین دبستان بیش از هر زمان دیگری است. مسلماً نقش بسیار اساسی معلمان در ارتباط با دانش آموزان که بعد از خانه طولانی ترین زمان را در مدرسه سپری می کنند حایز اهمیت است و تحقق در مورد این نوع اختلالات و چاره جویی برای رفع یا تخفیف آنها می تواند تأثیر بسزایی در محیط آموزش و نگرش افراد جامعه نسبت به مصروعین داشته باشد.

بدین منظور با بیان مسئله تحقیق حاضر می توان در جهت حل این معضل اجتماعی قدمهای اساسی برداشت و مسئله ارتباط مصروعین با دانش آموزان و معلمان را که در صورت ناآگاهی موجب بروز معضلات روانی و اجتماعی در کلاس می شوند با بالا رفتن سطح آگاهی معلمان نسبت به پدیده صرع تا حدودی کاهش داد.

حمله صرع

«اکثر کودکان مصروع می توانند در کلاسهای معمولی حضور پیدا کنند. برای معلم و پزشک مدرسه مهم است که اطلاعاتی درباره صرع داشته باشند معلمان باید بدانند چه انتظاراتی از کودکان مصروع دارند و در موقع وقوع حمله صرع چکار باید بکنند معلم باید دانش آموزان کلاس را در هنگام انجام مراقبتهای ویژه بعد از حمله صرع به دو دلیل در کلاس نگه دارد. اول اینکه او به دانش آموزان یاد می دهد چطور به یک نفر مصروع کمک کنند  و دوم و شاید مهمترین دلیل به دانش آموزان نشان میدهد که نیاز به ترسیدن یا غمگین در موقع وقوع پدیده صرع نیست. به طور امیدوارانه ای چنین فعالیتهایی ممکن است در نسلهای آینده بعضی از ناآگاهیها و جهالتهایی را که در مورد صرع وجود دارد کاهش دهد.» (هاپکینز، ۱۹۹۶)

بررسی مسائل و مشکلات کودکان مصروع ابعاد متنوع و متعددی است یکی از ابعاد مهم بررسی موقعیت آنان در مدرسه و نحوه برخورد معلمان با آنان و ارائه مراقبتهای ویژه در هنگام وقوع صرع است در نیمرغ رفتاری کودکان مصروع در هنگام وقوع صرع معلمان، پلیس، والدین و مردم اجتماع از ناظرین واثغه صرع هستند و نحوۀ برخورد آنها با کودکان در میزان دیدگی جسمانی اجتماعی و روانی مصروعین موثر است. اصولاً فراهم کردن یک رابطه خوب و یک نگرش مثبت از سوی هم کلاسیها و ترسیم تابلوی تشخیصی و اقدامات ویژه درمانگری و برقراری روابط مفید و بهینه با مصروعین و ایجاد اعتماد به نفس پیامدهای مثبت تری را در کلاس درس بوجود می آورد.

کودکان مصروع

یکی از دلایلی که سبب می شود ما نتوانیم اطلاعات جامعی در مورد کودکان مصروع داشته باشیم این است که در مواجهه با او ذهن ما به علت  عدم شناخت و نداشتن اطلاعات مناسب به پیشداوری می پردازد و ویژگیهای خرافی را می پذیرد که مشخصه اصلی این کودکان می شود نگرش نادرست مردم به پدیده صرع بسیار بیشتر از بیماریهای دیگر است وقتی کودکی در محیط نگرش دچار تشنج و حملات صرع می گردد همه اطرافیان و دوستانش را وحشتزده کرده و می تواند واکنشهای فرار، اضطراب، ترس و نگرانی را در سایرین بخصوص معلمان ایجاد می نماید و در این هنگام وظیفه معلم است که به اقدامات ویژه امداد رسانی دست زده و سعی نماید کودکان را از آسیب و گزند بیشتر در امان نگه دارد.

آموزشها و کمکهای اولیه

بنابراین معلمان باید با آموزشها و کمکهای اولیه آشنا باشند معلمان باید با خرافه ها مبارزه کنند طریقه برخورد با مصروعین را بدانند و نیز به دیگر دانش آموزان آموزشهای لازم را ارائه دهند. از طرفی مدرسه باید مشاوره ایی برای والدین و نحوۀ برخورد آنها با مسائل تحصیلی کودکان مصروعشان برقرار سازد و این درصورتی میسر است که معلمان خود آشنا با ویژگیهای مصروعین باشند. اطمینان از میزان آگاهی و تسلط معلمان بر پدیده صرع موجب می شود تردید و بلاتکلیفی مصروعین و والدین آنها در مورد اینکه اگر حمله بعدی در مدرسه رخ دهد آیا کسی به کمکش خواهد شتافت چکار خواهند کرد.

فهرست مطالب

فصل اول: طرح پژوهش

مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله پژوهش…………………………………………………………………………….. ۳

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش………………………………………………………… ۴

اهداف پژوهش………………………………………………………………………………… ۶

فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………… ۷

تعاریف مفاهیم…………………………………………………………………………………. ۷

متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………… ۸

فصل دوم: پیشینه پژوهش

تاریخچه صرع……………………………………………………………………………….. ۱۰

تعاریف پدیده صرع ………………………………………………………………………… ۱۱

علل ایجاد پدیده صرح……………………………………………………………………… ۱۳

الکتروانسفالو گرافی…………………………………………………………………………. ۱۷

سیسکام……………………………………………………………………………………….. ۱۹

میزان شیوع صرح……………………………………………………………………………. ۲۲

انواع صرح……………………………………………………………………………………. ۲۳

صرح بزرگ (گراندمال)……………………………………………………………………. ۲۳

صرح کوچک (پتی مال)…………………………………………………………………… ۲۵

صرح روانی – حرکتی (سایکوموتور)…………………………………………………… ۲۶

صرح جاکسونی……………………………………………………………………………… ۲۷

طبقه بندی بین المللی صرع………………………………………………………………… ۲۸

ویژگیهای شناختی و رفتاری کودکان مبتلا به صرع………………………………….. ۲۹

تواناییهای اجتماعی مبتلایان به صرع…………………………………………………….. ۳۵

صرع به عنوان سلاح اجتماعی…………………………………………………………….. ۳۷

صرع و اشتغال……………………………………………………………………………….. ۳۸

مراقبتهای ویژه به هنگام وقوع صرح……………………………………………………… ۳۸

رفتار درمانگری……………………………………………………………………………… ۳۹

شناخت درمانگری………………………………………………………………………….. ۴۰

نکات مهم در درمان صرع…………………………………………………………………. ۴۰

پژوهشهای انجام یافته در زمینه موضوع پژوهش……………………………………….. ۴۳

فصل سوم: روش تحقیق

روش پژوهش………………………………………………………………………………… ۴۷

نوع پژوهش: توصیفی – تحلیلی………………………………………………………….. ۴۷

نمونه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………… ۴۸

ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………………… ۴۹

روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………… ۵۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

جداول و نمودار و تحلیل داده ها…………………………………………………………. ۵۳

تحلیل آماری…………………………………………………………………………………. ۷۵

فصل پنجم: نتایج پژوهش

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………. ۷۷

محدودیتها و ملاحظات اخلاقی………………………………………………………….. ۸۰

الف) ملاحظات اخلاقی……………………………………………………………………. ۸۰

ب) محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………….. ۸۰

ارائه پیشنهادها……………………………………………………………………………….. ۸۱

منابع و مأخذ

منابع فارسی، انگلیسی………………………………………………………………………. ۸۳

ضمائم

پرسشنامه………………………………………………………………………………………. ۸۷

فهرست جداول

جدول ۴-۱: وضعیت تحصیلی معلمان مدارس عادی شهرستان مرند                    ۵۳

جدول ۴-۲: وضعیت تحصیلی معلمان مدارس استثنایی شهرستان مرند                ۵۴

جدول ۴-۳: یافته های مربوط به سنوات خدمت معلمان شهرستان مرند                ۵۵

جدول ۴-۴: یافته های مربوط به سنوات خدمت معلمان مدارس استثنایی شهرستان مرند       ۵۶

جدول ۴-۵: یافته های مربوط به سن معلمان مدارس عادی شهرستان مرند            ۵۷

جدول ۴-۶: یافته های مربوط به سن معلمان مدارس استثنایی شهرستان مرند        ۵۸

جدول ۴-۷: درصد فراوانی نسبی مربوط به معلمان مدارس عادی شهرستان مرند:

در زمینه شناخت پدیده صرع……………………………………………………………… ۵۹

جدول ۴-۸: درصد فراوانی نسبی مربوط به معلمان مدارس استثنایی شهرستان مرند:

در زمینه شناخت صرع……………………………………………………………… ۵۹

جدول ۴-۹: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس عادی:

شهرستان مرند در میزان شیوع صرع………………………………………………………. ۶۱

جدول ۴-۱۰: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس استثنایی:

شهرستان مرند در زمینه میزان شیوع صرع……………………………………………….. ۶۱

جدول ۴-۱۱: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس عادی شهرستان مرند:

در میزان شناخت ویژگیهای شناختی و رفتاری دانش آموزان مبتلا به صرع           ۶۳

جدول ۴-۱۲: درصد نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس استثنایی شهرستان مرند در:

میزان شناخت ویژگیهای شناختی و رفتاری دانش آموزان مبتلا به صرع                ۶۳

جدول ۴-۱۳: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس عادی:

شهرستان مرند در زمینه شناخت انواع صرع…………………………………………….. ۶۵

جدول ۴-۱۴: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس استثنایی:

شهرستان مرند در زمینه انواع صرع……………………………………………………….. ۶۶

جدول ۴-۱۵: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس عادی:

شهرستان مرند در زمینه مراقبتهای ویژه واقدامات اولیه در مورد صرع                    ۶۸

جدول ۴-۱۶: درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس استثنایی:

شهرستان مرند در زمینه مراقبتهای ویژه واقدامات اولیه در مورد صرع                    ۶۹

جدول ۴-۱۷: مربوط به حالتهای عاطفی و روانی معلمان عادی:

در موقع وقوع پدیده صرع………………………………………………………………… ۷۱

جدول ۴-۱۸: مربوط به حالتهای عاطفی و روانی معلمان استثنایی:

در موقع وقوع صرع………………………………………………………………… ۷۱

جدول ۴-۱۹: نمرات معلمان مدارس عادی با تجزیه و تحلیل مربوط                   ۷۳

جدول ۴-۲۰: نمرات معلمان مدارس استثنایی با تجزبه و تحلیل مربوط               ۷۴

فهرست نمودار

نمودار ۴-۱: (دایره ای) معلمان مدارس عادی شهرستان مرند:

دارای تحصیلات فوق دیپلم، دیپلم و لیسانس………………………………………….. ۵۳

نمودار ۴-۲: (دایره ای) میزان تحصیلات معلمان:

مدارس استثنایی شهرستان مرند…………………………………………………………… ۵۴

نمودار ۴-۳: (هیستوگرام) مقایسه وضعیت تحصیلی معلمان:

مدارس عادی و استثنایی شهرستان مرند…………………………………………………. ۵۵

نمودار ۴-۴: (پلی گون) مقایسه درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به:

معلمان مدارس استثنای و عادی مرند در زمینه شناخت صرع………………… ۶۰

نمودار ۴-۵: (پلی گون) مقایسه درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به:

معلمان مدارس استثنای و عادی مرند در زمینه شیوع پدیده صرع…………………… ۶۲

نمودار ۴-۶: (پلی گون) مقایسه درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس:

استثنای و عادی مرند در زمینه شناخت ویژگیهای دانش آموزان مبتلا به صرع       ۶۴

نمودار ۴-۷: (پلی گون) مقایسه درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به:

معلمان مدارس استثنایی و عادی مرند در زمینه انواع صرع…………………………… ۶۷

نمودار ۴-۸: (پلی گون) مقایسه درصد فراوانی نسبی نمرات مربوط به معلمان مدارس:

استثنایی و عادی مرند در زمینه مراقبتهای ویژه و اقدامات اولیه در مورد مصروعین  ۷۰

نمودار ۴-۹: هیستوگرام: مقایسه حالتهای عاطفی معلمان مدارس عادی استثنایی:

در زمان وقوع صرع…………………………………………………………………. ۷۲

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی میزان آگاهی معلمان مدارس استثنایی از پدیده صرع و مراقبتهای ویژه کودکان در شهرستان مرند
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   96 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<