امروز :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد
کد محصول:   239
قیمت محصول:   7500 تومان
تعداد صفحه:   77 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   271 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   7500 تومان
تعداد صفحه:   77 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است که جوامع مختلف در سطح جهان نسبت به گسترش، به کارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمرکز بر رشد توانائی های روانی مانند حل مسئله، مقابله با هیجانات، خودآگاهی، سازگاری اجتماعی و کنترل استرس بین کودکان و نوجوانان است اقدام نمایند (ناستاسیا ۱۹۹۸ مقاله).

آنچه امروزه تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارت ها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است. به طوری که تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران، خودشناسی و توجه به ارزشها که از فصول اساسی درس مهارتهای زندگی است به کرات در قرآن، نهج البلاغه، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأکید قرار گرفته است (همان منبع ص ۴۵).

اختلالات رفتاری و انحرافات

روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، عدم احساس کنترل، و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب، ریشه دارد.

بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد. در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند (طارمیان و همکاران ۱۳۷۸، ص ۱۴).

مدارس در بهداشت روانی دانش آموزان

با توجه به نفش مهم مدارس در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان، برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان تلقی می شود. به این ترتیب مدارس به جای این که تنها بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمایند باید بر تأمین و حفظ روان آنان نیز تأکید نمایند و اقدامات لازم را به منظور تحقق هدف مذکور انجام دهند چرا که اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشکلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود کاهش می یابند (همان منبع).

ارتقای توانایی های روانی – اجتماعی

مهارت های زندگی در جهت ارتقای توانایی های روانی – اجتماعی هستند و در نتیجه سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی را تأمین می کند. آموزش مهارتهای زندگی فرد را قادر می سازد تا دانش، ارزشها و نگرش های خود را به توانای های بالفعل تبدیل کند.

بدین معنا که فرد بداند چه کاری باید انجام دهد و چگونه آن را انجام دهد. مهارت های زندگی منجر به انگیزه در رفتار سالم می شود. همچنین بر احساس فرد از خود و دیگران و همچنین ادراک دیگران از وی مؤثر است. در ضمن منجر به افزایش اعتقاد به نفس می شود بنابراین به طور کلی می توان گفت که منجر به افزایش سلامت روان افراد می شود و در پیشگیری از بیماریهای روانی و مشکلات رفتاری نقش مؤثری دارد (نوری و خانی، ۱۳۷۷ ص ۲۵).

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسئله و سؤالات پژوهش …………………………………………………………………… ۴

اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………. ۶

فرضیه ها ………………………………………………………………………………………….. ۹

تعاریف علمی و عملیاتی متغیرهای پژوهش …………………………………………………….. ۱۰

تعریف علمی و عملیاتی مهارت ها در زندگی ……………………………………………………. ۱۰

تعریف علمی و عملیاتی سلامت روان …………………………………………………………… ۱۰

فصل دوم

پیشینۀ نظری …………………………………………………………………………………….. ۱۲

تعریف سلامت روان ……………………………………………………………………………… ۱۲

بنابر تحقیقات انجمن ملی بهداشت روانی ……………………………………………………… ۱۵

دیدگاه روانپزشکی ………………………………………………………………………………. ۱۶

دیدگاه های روان تحلیلی ……………………………………………………………………….. ۱۷

دیدگاه رفتار گرایی ……………………………………………………………………………… ۲۰

دیدگاه انسان گرایی ……………………………………………………………………………. ۲۱

دیدگاه هستی گرایی ………………………………………………………………………….. ۲۴

دیدگاه شناختی ……………………………………………………………………………….. ۲۵

دیدگاه بوم شناسی …………………………………………………………………………… ۲۷

تعریف مهارتهای زندگی  ……………………………………………………………………. ۳۰

طبق نظر داردن، گازدا و گینتر (۱۹۹۶) ………………………………………………………. ۳۰

اهمیت مهارتهای زندگی در سلامت روانی …………………………………………………… ۳۱

انواع مهارتهای زندگی …………………………………………………………………………. ۳۷

برنامه ریزی و محتوای برنامه آموزش مهارت های زندگی ……………………………………… ۳۹

دروس مربوط به مهارتهای زندگی ……………………………………………………………… ۳۹

تحقیقات انجام شده …………………………………………………………………………… ۴۲

فصل سوم

جامعه آماری ……………………………………………………………………………………. ۴۵

نمونه و روش نمونه گیری ………………………………………………………………………. ۴۵

ابزار تحقیق و شیوه اجرای آن ………………………………………………………………….. ۴۶

روش تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۴۶

روش آماری ……………………………………………………………………………………… ۴۷

فصل چهارم

الف: آمار توصیفی ……………………………………………………………………………….. ۴۹

ب: آمار استنباطی ………………………………………………………………………………. ۴۹

تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………….. ۴۹

شاخص های مرکزی و پراکندگی گروه آموزش دیده …………………………………………… ۴۹

جدول توزیع فراوانی نمره کل آزمون گروه آموزش دیده …………………………………………. ۵۰

شاخص های گروه آموزش ندیده ……………………………………………………………….. ۵۳

آزمون فرضیه ها …………………………………………………………………………………. ۵۷

فرضیه ۱: میزان افسردگی افراد آموزش دیده و ندیده مهارت های زندگی                           ۵۷

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۵۸

فرضیه ۲: میزان اضطراب افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                                 ۵۸

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۵۹

فرضیه ۳: میزان خود بیمار انگاری افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                       ۵۹

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۰

فرضیه ۴: میزان وسواس افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                                 ۶۰

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۱

فرضیه ۵: میزان حساسیت افرادی آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                           ۶۱

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۲

فرضیه ۶: میزان پرخاشگری افرادآموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                              ۶۲

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۳

فرضیه ۷: میزان پارانویا افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                                   ۶۳

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۴

فرضیه ۸: میزان فوبی افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                                    ۶۴

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۵

فرضیه ۹: میزان روانپریشی افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                             ۶۵

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۶

فرضیه ۱۰: میزان سلامت روان افراد آموزش دیده و ندیده مهارتهای زندگی                         ۶۶

نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………… ۶۷

فصل پنجم

تفسیر …………………………………………………………………………………………… ۶۹

نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………… ۷۲

محدودیت ها ……………………………………………………………………………………. ۷۳

پیشنهادات ……………………………………………………………………………………… ۷۳

فهرست منابع فارسی …………………………………………………………………………. ۷۵

فهرست منابع انگلیسی ……………………………………………………………………….. ۷۵

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد
دانلود:  
قیمت محصول:   7500 تومان
تعداد صفحه:   77 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<