امروز :چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، تحقیق
نام محصول:   پایان نامه بررسی آسیب های زبانی ، آفازی بینایی در افراد بزرگسال و زبان پریشی در آنها
کد محصول:   288
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   84 صفحه - ورد: قابل ویرایش
حجم فایل:   224 کیلوبایت
پسورد:   ندارد
پایان نامه بررسی آسیب های زبانی ، آفازی بینایی در افراد بزرگسال و زبان پریشی در آنها
در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی سایت آقای شیرزاد 09198008060 تماس برقرار نمائید پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیلات.
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   84 صفحه - ورد: قابل ویرایش
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد

دانلود پایان نامه بررسی آسیب های زبانی ، آفازی بینایی در افراد بزرگسال و زبان پریشی در آنها

عمومی ترین و رایج ترین عارضه و علامت آفازی – آنومی یا زبان پریشی است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس می شود. از این رو هدف ما از تهیه تست مذکور، فراهم کردن منبعی برای تمرینات بالینی، تحقیقات آفازی و همچنین تحقیقات روان – زبان شناختی می باشد. بعلاوه از آنجا که بیشتر تست های به کار برده شده در این زمینه بر نامیدن اسامی تأکید دارند، در تمرینات بالینی به نوعی، نیاز به ارزیابی کاملتر شناخت فعل احساس می شود و تأکید بر طراحی درمانهایی وجود دارد که بطور خاص، نقایص فعلی را مورد توجه قرار می دهند.

افراد بزرگسال

در تحقیقات زبان پریشی که روی افراد بزرگسال انجام می شود ممکن است از داده هایی استفاده شود که با نظام بازنمائی ذهنی اسامی و افعال در واژگان ارتباط دارند. یعنی که به کاربردن الگوهایی از قبیل: تصاویر متحرک (انیمیشن)، نامیدن واژگان مکتوب، تکالیف قضاوت واژگانی مطالعات اولیه و … همچنین موارد هماهنگ شده در مجموعه برای مطالعات تصویربرداری مغزی در گروه بیماران آفازی و افراد غیر آسیب مغزی مفید خواهد بود.

در تحقیقات بر روی بزرگسالان مبتلا به آسیب زبانی می توان از تصاویر و بر چسب های کلامی نوشته شده در نامیدن تصاویر، خواندن، نوشتن دیکته و تکرار استفاده کرد. که این موارد را می توان به آسانی برای استفاده به عنوان یک تست ادراکی و استفاده در تکالیف تحقیقی تصویر کلمه تنظیم نمود.

از آنجائیکه یافته های مشابه را می توان در کیفیت های مختلف به کار برد، این مجموعه قادر به فراهم ساختن نشانه هایی است که ما را از وجود کمبودهای مدالیته خاص در اسامی و افعال آگاه می سازد.

گروه بندی آیتمهای اسامی براساس طبقات معنایی

در این مجموعه می توان آیتم های اسامی را براساس طبقات معنایی گروه بندی کرد، مانند حیوانات، آیتم های غذایی و مشاغل و به منظور آشکار ساختن کمبودهای نامیدن در طبقات ویژه ، مورد استفاده قرار داد. در این مجموعه شمار زیادی از آیتم ها در رسیدن به اهداف ارزیابی بالینی مؤثر خواهند بود.

ارزیابی درستی نامیدن تصاویر، با بکارگیری مجموعه مواد آزمون در قبل و بعد از درمان به درمانگر اجازه خواهد داد که دقیقاً تأثیرات مداخله ای را اندازه گیری کند.

در نهایت انتظار می رود که این اطلاعات برای رسیدن به اهداف درمانی، چه بسا مفید باشند. شمار زیاد تصاویر اسم و فعل، این امکان را به درمانگران می دهد که صورتهای فراوانی از فعالیت های درمانی را با استفاده از تصاویر و نامهایشان طرح ریزی کنند. برای مثال ممکن است از بیماران خواسته شود تصاویری را انتخاب کنند که به طریقی با یکدیگر در ارتباطند، یا تصویر یک فعل را با تصویر شی مناسب هماهنگ کنند و یا تصاویری را برگزینند، که عنوان شان با صدای خاصی آغاز می شود.

گزارش محققین از اشخاص آسیب های زبانی

محققین، اشخاص زبان پریشی را گزارش کردند که آسیب های درک و نامیدن مجزائی داشتند و در مقوله های معنایی بویژه، آسیب انتخابی و یا حفظ انتخابی نشان می دادند. این محققین ، تفکیک مقوله های معنایی را به نوعی دادۀ معنایی نسبت دادند که به عنوان مشخصۀ آن مقوله محسوب می شود و عنوان می دارند، از آنجا که ساختار سیستم معنایی در شبکه پیچیده ای از زیر سیستم ها، همراه با جریاناتی از مسیرهای درونداد حسی و مسیرهای برونداد شکل می گیرد، نقایص مقوله های ویژه پدید می آید.

یعنی آشفتگی زیر سیستم های انتخابی منجر به آسیب مقوله های معنایی ویژه می شود. برخی محققین نیز بیان می کردند که سیستم های معنایی بطور کامل جوابگوی موارد مشاهده شده در بیماران مبتلا به مقوله ویژه نیست. آنها عنوان می کردند که آسیب به زیر سیستم های انتخابی پردازش معنایی مثل پردازش بینایی چگونه منجر به آسیب مقوله های مشخص مثل میوه ها و سبزیجات می شود، در عین اینکه بر سایر مقوله هایی که دانش بینایی، یک مختصۀ حیاتی آن است، تأثیری بر جای نمی گذارد.

آسیب دیده بوسیله اختلالات عصبی

به بیان دقیقتر این محققین در سال ۱۹۹۸ پیشنهاد کردند که آسیبهای مقولۀ ویژه بدلیل ترکیب در ارتباطات تشکیل دهندۀ بازنمائیهای معنایی، برای اعضای یک مقوله رخ می دهد. اگر ویژگیهای مهم، در یک ناحیۀ عصبی طبقه بندی شود که بواسطۀ اختلالات عصبی آسیب دیده است، هر مفهومی که شامل آن ویژگیها در بازنمائیهای معنایی خود باشد، تأثیر خواهد پذیرفت. ولی تئوری زیر سیستم های معنایی، به خوبی جوابگوی بیمارانی که در نتیجه آسیب پردازش معنایی، آسیبهای تعمیم یافته تری در مقوله ها داشتند، نبود. در این موارد، فرض وجود سیستم معنایی واحد که اطلاعات را برای تمامی مسیرهای درونداد و شیوه های برونداد پردازش می کند، حساب شده تر به نظر می رسد.

آسیب های زبان پریشی بیماران

در عصب روان شناسی شناخت، هدف ارزیابی، مشخص کردن آسیب های زبان پریشی بیماران با رعایت یک مدل شناختی می باشد. در واقع مدل پردازش واژگانی مبنایی برای بحث دربارۀ آسیبهایی است که بطور ویژه ای به درک کلمه بیانی و تولید آن مرتبط می باشد. براساس این ارزیابی ها، درمانگران، آسیبهای مربوط به مکانیسم واژگانی را که در الگوی عملکرد آسیب دیده و سالم دخالت دارند شرح خواهند داد.

فهرست مطالب

فصل اول (معیار سازی تست نامیدن اسامی و افعال)

۱-۱ بیان مسئله ………………………………………………………………………………………… ۱

۲-۱ کاربردهای عمومی ………………………………………………………………………………… ۱

۳-۱ تعریف مفاهیم ……………………………………………………………………………………… ۳

فصل دوم (مباحث نظری)

۱-۲ مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۶

۲-۲ مدل پردازش واژگانی …………………………………………………………………………….. ۱۱

۳-۲ مکانیسم‌های پردازش واژگان …………………………………………………………………… ۱۳

– سطح بازشناسی …………………………………………………………………………………… ۱۳

– پردازش معنایی ……………………………………………………………………………………… ۱۴

– برونداد واژگان ………………………………………………………………………………………… ۱۴

۴-۲ آسیب ها ………………………………………………………………………………………….. ۱۵

– سطح بازشناسی …………………………………………………………………………………… ۱۵

– درونداد واژگانی ………………………………………………………………………………………. ۱۸

– پردازش معنایی ………………………………………………………………………………………. ۱۹

– برونداد واژگانی ………………………………………………………………………………………. ۲۲

۵-۲ کاربردهای کلینیکی مدل واژگانی ……………………………………………………………… ۲۴

– جدول ارزیایی تکالیف واژگانی ……………………………………………………………………… ۲۶

فصل سوم (معرفی تست)

۱-۳ مقدمه …………………………………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۳ موارد کاربردی مجموعه ………………………………………………………………………….. ۲۹

۳-۳ ساختار تست …………………………………………………………………………………….. ۳۱

– انتخاب گزینه ………………………………………………………………………………………….. ۳۱

– طبقه بندی اطلاعات قراردادی ………………………………………………………………………. ۳۵

– شکل دستوری افعال در مجموعه ………………………………………………………………….. ۳۷

۴-۳ ساختار لیست‌های تطبیق داده شده ………………………………………………………….. ۴۲

– بسامد …………………………………………………………………………………………………. ۴۲

– سن فراگیری ………………………………………………………………………………………….. ۴۴

– میزان آشنایی ………………………………………………………………………………………… ۴۶

شاخصهای دیگر ………………………………………………………………………………………… ۴۷

– قابلیت تصور …………………………………………………………………………………………… ۴۷

– پیچیدگی بینایی ………………………………………………………………………………………. ۴۹

۵-۳ زیرگروه لیست ها ………………………………………………………………………………….. ۵۰

۶-۳ اطلاعات بدست آمده از شرکت کنندگان مسن بدون آسیب مغزی …………………………. ۵۱

۷-۳ نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یک وسیلة ارزیابی ……………………………… ۵۳

۸-۳ فرمهای معرفی ……………………………………………………………………………………. ۵۳

۹-۳ راهنمائی هایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران زبان پریشی ………………………………… ۵۴

۱۰-۳ ارزیابی رفتارهای بیماری آفازی ………………………………………………………………… ۵۶

فصل ۴ (اجرای تست)

۱-۴ ساختار تست اسامی و افعال …………………………………………………………………. ۵۷

– شماره آیتم مواد آزمون …………………………………………………………………………….. ۵۷

– هدف …………………………………………………………………………………………………. ۵۸

– پاسخ اولیه ………………………………………………………………………………………….. ۵۸

– مدت زمان ارائه پاسخ ……………………………………………………………………………… ۵۸

– یادآوری ………………………………………………………………………………………………. ۵۸

۲-۴ شرایط تحصیلی و سنی شرکت کنندگان ……………………………………………………. ۶۰

۳-۴ جداول ارزیابی …………………………………………………………………………………… ۶۱

تست نامیدن اسامی ………………………………………………………………………………… ۶۲

تست نامیدن افعال …………………………………………………………………………………… ۶۹

فصل ۵ (بحث و نتیجه گیری)

۱-۵ تهیه جدول آماری ……………………………………………………………………………….. ۷۳

۲-۵ نتیجه‌گیری ……………………………………………………………………………………….. ۷۳

۳-۵ جداول نتایج ………………………………………………………………………………………

  • تست نامیدن اسامی ……………………………………………………………………… ۷۵
  • تست نامیدن افعال ………………………………………………………………………… ۷۹

واژه نامه ……………………………………………………………………………………………… ۸۱

فهرست جداول

جدول ۱-۲: ارزیابی تکالیف واژگانی ……………………………………………………………….. ۲۶

جدول ۱: چکیده ای از فراوانی های واژگان مکتوب ……………………………………………… ۴۳

جدول ۲: چکیده از میانگین سن فراگیری زوج های اسم و فعل در:

لیست تطبیق داده شده سن فراگیری ……………………………………………………………. ۴۵

جدول ۳: چکیده ای از میزان آشنائیت زوج های اسم و فعل در:

لیست تطبیق داده شدۀ میزان آشنایی ………………………………………………………….. ۴۷

جدول ۴: چکیده ای از میزان قابلیت تصور اسامی و افعال ……………………………………… ۴۸

جدول ۵: چکیده ای از میزان پیچیدگی بینایی تصاویر ……………………………………………. ۴۹

جدول ۶a: میانگین خصوصیات آیتم های تست در:

لیست های A و B از لیست نهایی ………………………………………………………………… ۵۰

جدول ۶b: میانگین سن فراگیری آیتم ها در لیست A و B از:

لیست تطبیق داده شدۀ سن فراگیری ……………………………………………………………. ۵۱

جدول ۷a: چکیده ای از خطاهایی که توسط شرکت کنندگان:

بدون آسیب مغزی بین سن ۷۰-۶۱ انجام شده ………………………………………………….. ۵۲

جدول ۷b: چکیده ای از خطاهایی که توسط شرکت کنندگان:

بدون آسیب مغزی بین سنین ۸۰-۷۱ انجام شده ……………………………………………….. ۵۲

جدول تست نامیدن اسامی ……………………………………………………………………….. ۶۲

جدول تست نامیدن افعال ………………………………………………………………………….. ۶۹

جدول نتایج تست نامیدن اسامی ………………………………………………………………… ۷۵

جدول نتایج تست نامیدن افعال ……………………………………………………………………. ۷۹

برای دسترسی سریع به لیست پایان نامه های سایت و جستجو بین آنها در بالای همین صفحه به لینک لیست پایان نامه های موجود بروید.
نام محصول:   پایان نامه بررسی آسیب های زبانی ، آفازی بینایی در افراد بزرگسال و زبان پریشی در آنها
دانلود:  
قیمت محصول:   14800 تومان
تعداد صفحه:   84 صفحه - ورد: قابل ویرایش
آدرس پست الکترونیکی بدون www و به شکل زیر وارد نمائید:
example@gmail.com
example1@yahoo.com
بجای example نام ایمیل خود را وارد میکنید
دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت آنلاین
امکان خرید با کلیه کارت های عضو شتاب
و همچنین فایل بصورت ورد قابل ویرایش می باشد
>> اگر به هر دلیلی پروژه، پایان نامه، تحقیقات مورد نظر را پیدا نکردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس برقرار نمائید، در صورت موجود بودن برای شما ارسال می کنیم. <<